Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten täällä luullaan että yhden tuloilla pystyisi elättämään koko perheen?

Vierailija
15.04.2019 |

Eikä ymmärretä kuinka niukkaa se on.

Kommentit (289)

Vierailija
1/289 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka niin on luullut?

Vierailija
2/289 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka niin on luullut?

Palstalla ihan yleinen luulo. Ja aina lohdutellaan että voi olla onnellinen vaikka on vain kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/289 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö? Noinhan käy nykymaailmassa aika usein. Mikä siinä on niin ihmeellistä?

Vierailija
4/289 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se meillä ainakaan meinaa onnistua. Lapsi tarvitsee kaikkea, on jo isompi ja me vanhemmat ei saada koskaan itsellemme mitään.

Vierailija
5/289 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä se vähän tiukkaa tekee mutta ei meillä mahdotonta, miehellä on tuplasti parempi palkka kuin minulla joten pitäisi luopua vain semmoisista asioista jotka ei niin välttämättömiä ole.

Vierailija
6/289 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ap ihan toisen tuloista ja ennenkaikkea PERHEEN MENOISTA!

Kyllä meidänkin perhe eläisi pelkästään jo minun tuloillani jos meillä ei olisi niin älyttömät menot =)

Vierailija
7/289 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä yhdenkin tuloilla pärjää ihan säällisesti, jos on maltettu tehdä vain yksi lapsi. Useimmat tekevät ahneuksissaan tai ajattelemattomuuttaan vähintään kaksi lasta ja voihkivat sitten, kun rahat eivät riitä.

Vierailija
8/289 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä se vähän tiukkaa tekee mutta ei meillä mahdotonta, miehellä on tuplasti parempi palkka kuin minulla joten pitäisi luopua vain semmoisista asioista jotka ei niin välttämättömiä ole.

Mun mieheni on tosi pienipalkkainen. Ei ollut silloin kun tavattiin ja lapsi tehtiin. Ei näillä nykyisillä tuloilla olisi yhtään lasta tehty.

Vierailija
9/289 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut vuosia kotona ja mies elättää. Eikä tee edes tiukkaa, nytkin ruetaan remontoimaan taloa.

Vierailija
10/289 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisko sen toisenkin sitten etsiä töitä?

Vierailija
11/289 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, kyllä se meillä onistuisi, vaikka vaan mun tuloilla jos tarve olisi. 5 henkinen perhe, mun bruttotulot 5000e/kk. Miehen tulot onkin sitten kaiken kansan ihmeteltävänä joka vuosi.

Vierailija
12/289 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se meillä ainakaan meinaa onnistua. Lapsi tarvitsee kaikkea, on jo isompi ja me vanhemmat ei saada koskaan itsellemme mitään.

Hohhoijaa! Onko sulla tajua historiasta?

Vierailija
13/289 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä yhdenkin tuloilla pärjää ihan säällisesti, jos on maltettu tehdä vain yksi lapsi. Useimmat tekevät ahneuksissaan tai ajattelemattomuuttaan vähintään kaksi lasta ja voihkivat sitten, kun rahat eivät riitä.

Se on just näin. Ne muksut pitää mitoittaa oman eikä Kelan maksukyvyn mukaan. Me tehtiin kolme, yhtään latia ei olla mistään almuja haettu ja kohta pienimmäinen lähtee ulkopaikkakunnalle opiskelemaan.

Vierailija
14/289 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä meillä voisi minun tuloillani elättää koko perheen. Tienaan it-alalta 6000 e/kk. Miehen tuloilla ei kyllä, tukia tarvittaisiin lisäksi.

Vierailija
15/289 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin yh:na elätän itseni ja kaks lastani, ihan työllä - en tuilla, pääkaupunkiseudulla.

Mieheltä ei tipu mitään, syitä en jaksa ruveta avaamaan. Kyllä se karma sinnekin yltää.

Vierailija
16/289 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jopa! Puhut useimmista suomalaisista. Etköhän vähän liiottele? Edes ihan vähän?

Vierailija
17/289 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pakko se on vetää ne menot tappiin? Meillä pärjättäis pienempituloisen palkalla tai kahdella ansiosidonnaisella, eikä asuntolainastaakaan tarvitsisi hakea lyhennysvapaalle. Tiukkaa toki tekisi ja elintaso putoaisi, mutta saataisiin pidettyä koti ja käytyä kaupassa.

Autot tietysti kannattaisi heti alkuunsa vaihtaa tonnin kotteroihin tai ainakin luopua arvokkaammasta. Vuoden kuluttua jo asuntolaina on loppu, sitten jäisi huvittelurahaakin.

Vierailija
18/289 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei taas käsitetä sitä kuinka pienituloisesta miehestä on kyse eikä sitä etten ole huvikseni vaan kotona. Kuten laitoin jos olisin tiennyt, miten miehen työkuviot muuttuu ja miten pienituloista on elämämme emme olisi tehneet edes yhtä lasta. Ap

Vierailija
19/289 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No haloo, riippuu ihan sen yhden työssä käyvän tuloista! On ihan eri asia elättää perhe 6000€:n tuloilla versus 2000€:n tulot.

Vierailija
20/289 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin on tiukkaa, jos elintaso mitoitetaan ikäänkuin olisi kahden tulot, mutta on vain yhden tulot.