Miten täällä luullaan että yhden tuloilla pystyisi elättämään koko perheen?
Kommentit (289)
Vierailija kirjoitti:
Kuka niin on luullut?
Palstalla ihan yleinen luulo. Ja aina lohdutellaan että voi olla onnellinen vaikka on vain kotona.
Ööö? Noinhan käy nykymaailmassa aika usein. Mikä siinä on niin ihmeellistä?
Vierailija kirjoitti:
Ei se meillä ainakaan meinaa onnistua. Lapsi tarvitsee kaikkea, on jo isompi ja me vanhemmat ei saada koskaan itsellemme mitään.
No kyllä se vähän tiukkaa tekee mutta ei meillä mahdotonta, miehellä on tuplasti parempi palkka kuin minulla joten pitäisi luopua vain semmoisista asioista jotka ei niin välttämättömiä ole.
Riippuu ap ihan toisen tuloista ja ennenkaikkea PERHEEN MENOISTA!
Kyllä meidänkin perhe eläisi pelkästään jo minun tuloillani jos meillä ei olisi niin älyttömät menot =)
Kyllä yhdenkin tuloilla pärjää ihan säällisesti, jos on maltettu tehdä vain yksi lapsi. Useimmat tekevät ahneuksissaan tai ajattelemattomuuttaan vähintään kaksi lasta ja voihkivat sitten, kun rahat eivät riitä.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä se vähän tiukkaa tekee mutta ei meillä mahdotonta, miehellä on tuplasti parempi palkka kuin minulla joten pitäisi luopua vain semmoisista asioista jotka ei niin välttämättömiä ole.
Mun mieheni on tosi pienipalkkainen. Ei ollut silloin kun tavattiin ja lapsi tehtiin. Ei näillä nykyisillä tuloilla olisi yhtään lasta tehty.
Minä olen ollut vuosia kotona ja mies elättää. Eikä tee edes tiukkaa, nytkin ruetaan remontoimaan taloa.
Kannattaisko sen toisenkin sitten etsiä töitä?
Jaa, kyllä se meillä onistuisi, vaikka vaan mun tuloilla jos tarve olisi. 5 henkinen perhe, mun bruttotulot 5000e/kk. Miehen tulot onkin sitten kaiken kansan ihmeteltävänä joka vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se meillä ainakaan meinaa onnistua. Lapsi tarvitsee kaikkea, on jo isompi ja me vanhemmat ei saada koskaan itsellemme mitään.
Hohhoijaa! Onko sulla tajua historiasta?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä yhdenkin tuloilla pärjää ihan säällisesti, jos on maltettu tehdä vain yksi lapsi. Useimmat tekevät ahneuksissaan tai ajattelemattomuuttaan vähintään kaksi lasta ja voihkivat sitten, kun rahat eivät riitä.
Se on just näin. Ne muksut pitää mitoittaa oman eikä Kelan maksukyvyn mukaan. Me tehtiin kolme, yhtään latia ei olla mistään almuja haettu ja kohta pienimmäinen lähtee ulkopaikkakunnalle opiskelemaan.
No kyllä meillä voisi minun tuloillani elättää koko perheen. Tienaan it-alalta 6000 e/kk. Miehen tuloilla ei kyllä, tukia tarvittaisiin lisäksi.
Kyllä minä ainakin yh:na elätän itseni ja kaks lastani, ihan työllä - en tuilla, pääkaupunkiseudulla.
Mieheltä ei tipu mitään, syitä en jaksa ruveta avaamaan. Kyllä se karma sinnekin yltää.
Vierailija kirjoitti:
Jopa! Puhut useimmista suomalaisista. Etköhän vähän liiottele? Edes ihan vähän?
Mikä pakko se on vetää ne menot tappiin? Meillä pärjättäis pienempituloisen palkalla tai kahdella ansiosidonnaisella, eikä asuntolainastaakaan tarvitsisi hakea lyhennysvapaalle. Tiukkaa toki tekisi ja elintaso putoaisi, mutta saataisiin pidettyä koti ja käytyä kaupassa.
Autot tietysti kannattaisi heti alkuunsa vaihtaa tonnin kotteroihin tai ainakin luopua arvokkaammasta. Vuoden kuluttua jo asuntolaina on loppu, sitten jäisi huvittelurahaakin.
Täällä ei taas käsitetä sitä kuinka pienituloisesta miehestä on kyse eikä sitä etten ole huvikseni vaan kotona. Kuten laitoin jos olisin tiennyt, miten miehen työkuviot muuttuu ja miten pienituloista on elämämme emme olisi tehneet edes yhtä lasta. Ap
No haloo, riippuu ihan sen yhden työssä käyvän tuloista! On ihan eri asia elättää perhe 6000€:n tuloilla versus 2000€:n tulot.
Tietenkin on tiukkaa, jos elintaso mitoitetaan ikäänkuin olisi kahden tulot, mutta on vain yhden tulot.
Kuka niin on luullut?