Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Totuus Kuinka moni saa Kelasta tukia

Vierailija
01.11.2023 |

Hei ihmiset! Äskettäin Kela julkisti viime vuoden lukuja. Uutisessa kerrottiin, että NELJÄ VIIDESTÄ suomalaisesta saa Kelan tukia. Muistakaa tämä. 

1/5 eli persut siis ulisee, kun 4/5 saa Kelasta tukia. Kokoomus ei vastusta Kelan tukia, koska monet heistäkin saa Kelasta tukia. Ainakin minun huippuvarakkaiden sukulaisten omat lapset nostaa Kelasta asumis- ja opintotukia. Ei he vastusta Kelan tukia. 

Vain pieni osa, jotka niistä ulisee on ilmeisesti niitä harvoja persuja, joilla ei ole oikeutta Kelan tukiin, koska ovat vaurastuneet yrittämällä tms. Nykyään Suomessa pienituloiset yrittäjätkin voi Kelasta saada joitakin tukia ja siksi on mahdollista, että jopa NELJÄ VIIDESTÄ suomalaisesta sai viime vuonna Kelasta tukia. 

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en saa Kelasta mitään tukia.

2/16 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisät sekä vanhusten iso määrä selittävät nämä luvut 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni kuitenkin käyttää jotain Kela korvattavaa lääkettä. Tai käy yksityisellä lääkäriasemalla. Turha niputtaa samaan kastiin elämäntapatyöttömien kanssa. 

Vierailija
4/16 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina wrote:

Lapsilisät sekä vanhusten iso määrä selittävät nämä luvut 

Juu eipä paljon Kelan menoihin vaikuta, jos työttömien etuuksia heikennetään, koska on ne yli 60 muuta Kelan etuutta, kun Kelasta kerrottiin. 

Vierailija
5/16 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan kaikki saa Kelasta tukia, koska ne jotka ei saa, saavat niitä kuitenkin välillisesti sijoitusasuntojensa vuokralaisten asumistukien muodossa.

Vierailija
6/16 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Oletko yksi niistä, jotka ei ole selvittäneet onko oikeutettu eikä hae tukia, joihin olisi oikeutettu. Moni työttömistä ulisija olisi itse oikeutettu moniinkin etuuksiin, jos vaan viitsisi selvittää asioita ja hakea tukia. Eivät viitsi vaivautua, kun vähemmän työlästä on tukiasiakkaiden haukkuminen. Pieneläkeläisetkin on oikeutettuja toimeentulotukeen, mutta silti mieluummin tonkivat roskiksia kun eivät tunne byrokratiaa eivätkä viitsi selvittää asioita. 

Vierailija
7/16 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkki tilastoihin?

Vierailija
8/16 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni jättää myös tukia hakematta, kun kuvittelee, että esim. asumistuki on tarkoitettu työttömille tai muuten rutiköyhille. Tällä palstallakin saa jatkuvasti olla kertomassa, että yllättävän isoillakin tuloilla saa asumistukea. Yksineläjä saa tienata lähemmäs 2000 euroa bruttona ennen kuin tuki menee nolliin, puhumattakaan yksinhuoltajista..

Vierailija
9/16 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Lapsilisät?

Vierailija
10/16 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tienaan parhaimmillaan 10ke kuukaudessa, ja silti minäkin saan "kela-tukea" esim. joka kerta, kun käyn yksityisellä hammaslääkärillä tai ostan apteekista reseptilääkkeeni. Eli taitaa olla jopa alakanttiin tuo 4/5 xD

Vierailija
11/16 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraaviin neljään kuukauteen en saa mitään, ja se on ihan -tun hyvä. Toivottavasti ei tarvitse palata tuille maaliskuussa. Kukaan tarvitse ICT-asiantuntijaa?

Vierailija
12/16 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa somaleista on yh. Koska saa valeyyhoona pari tonni lisää elätyksiä .. vaikka ukko laittaa joka vuosi uuden alulle.  Löytyy googlettamalla somali yksinhuoltajat.

Kelan elätystuen voi lakkauttaa, penskalisä riittää.

Vierailija
13/16 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, tuossa ovat mukana mm. lapsilisät.

Minäkin, suht hyvätuloinen ja lapseton ihminen sain viime vuonna Kelan etuuksia, kun kävin yksityisellä hammaslääkärillä paikkauttamassa hampaitani ja vilautin siellä Kela-korttiani. Muutaman kympin tosin vain, parin sadan laskusta, mutta kuitenkin. Samoin kaikki reseptilääkkeitä yli viidellä kympillä (=alkuomavastuu) vuodessa ostavat saavat Kelan etuuksia.

Ei siis kannata kauhistella korkeaa lukua, koska tuossa on mukana ihan kaikki.

Vierailija
14/16 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä saan Kela-korvauksen muutamista lääkkeistä ja lääkärikäynneistä. Lisäksi mun työnantajani saa Kela-korvauksia, kun mä käytän työterveyspalveluja. Kaikki nämä ovat Kelan maksamia tukia, vaikka mulle henkilöhtaisesti ei kilahda euroakaan Kelasta tilille.

Vierailija
15/16 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etuuksia, tuet on niistä vain osa. Tukia niillejotka ei tule toimeen omillaan ja muille sitten muilla nimikkeillä.Eipä meillekään ole viimeiseen 13 vuoteen tuliut kuin lapsilisä ja pari antibioottien lääkekorvausta.

Vierailija
16/16 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musuille räätälöitiin täysi toimeentulo.   - Maamme sukeltaa niin rankasti, että musut ja ukrainalaiset ja muut pakenevat maamme tulevaa surkeutta. Myös suomalaiset vähenevät ja suomalaisten syntyvyys vähenee edelleen ja 5uomessa n. 60 000 vuosittain kuolee. Nykyinen syntyvyys täällä ei riitä tuottamaan tarpeeksi suomalaisia  jotta luontainen lisääntyminen palauttaisi edes lähiaikojen tason. 0rpovalta pahentaa tilannetta varmasti.

mAA

-Viera.-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi