Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isät vaikuttaa vanhempina paljon lapsiystävällisemmiltä kuin äidit - äideillä liika kiire suorittaa ja tehdä "oikein"?

Vierailija
14.04.2019 |

Tuttavapiirissä muutama äiti, kireitä kuin viulunkielet, mitään ei saa sanoa (koska se on neuvo ja neuvo on HUI, vaikka olisi äiti itse aloittanut keskustelun jostain) naama väärinpäin kun minuutti menee vikaan aikataulussa tai jossain on vähän likaa, vaatteet ei ole hienot jne.

Isät vapaillaan tekee kaikkea hupsua lasten kanssa (juuri yksi video missä molemmat pukeutuneet haamuiksi, isä ja poika) on rentoja mutta silti lapset saa unensa ja ruokansa.

Osaisitteko kuvitella äitejä oikeasti rentoutumaan ja hassuttelemaan lasten kanssa julkisesti? Minä en. Miksi äidit on niin takakireitä? Someen tulee korkeintaan "<3 love of my life" juustoisia söpöilykuvia, joista arvo sille lapselle on nolla. Kiillotellaan omaa kuvaa ja rakkautta. Kivempaahan sille lapselle olisi vaikka haamuleikit.

Kommentit (205)

Vierailija
121/205 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska äidit tekevät leijonanosan kotitöistä ja lastenhoidosta? Helppo siinä on isän olla rento kun ei tarvitse kokata, siivota, käyttää koiraa lenkillä ja hoitaa sitä lasta 24/7. :)

Tämähän on toki itsestään selvää mutta ap nyt halusi vähän sheimata, toteuttaa luontoaan. Tätä naisten sheimausta tapahtuu jossain muodossa kaikissa kulttuureissa.

Vierailija
122/205 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään oli virvontapäivä ja suurin osa Suomen äideistä kyllä hassutteli lastensa kanssa sen tiimoilta. Askarteli ne vitsat, etsi ja laitteli noita-asut ja kiersi noitien mukana. Sen lisäksi meillä paahdettiin pihalla vaahtokarkkeja pihatakassa, jonka olin kaivwllut varastosta tätä varten. Ja etsittiin munia kun olin ne piilottanut ja päälle vielä hippaa.

Luettelo alkaa: askarteli ne vitsat. Saikohan lapset tehdä mitään, päättää vaikka värin edes?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/205 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään oli virvontapäivä ja suurin osa Suomen äideistä kyllä hassutteli lastensa kanssa sen tiimoilta. Askarteli ne vitsat, etsi ja laitteli noita-asut ja kiersi noitien mukana. Sen lisäksi meillä paahdettiin pihalla vaahtokarkkeja pihatakassa, jonka olin kaivwllut varastosta tätä varten. Ja etsittiin munia kun olin ne piilottanut ja päälle vielä hippaa.

Luettelo alkaa: askarteli ne vitsat. Saikohan lapset tehdä mitään, päättää vaikka värin edes?

Eli persiilleen meni taas, kun oikein suurennuslasilla katsoi. Vaahtokarkitkin sinusta vääränlaisia.

Vierailija
124/205 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johan saatiin taas kunnon miesvihaketju. Eikun eihän sitä ole tällä palstalla.

Luepa uudelleen. Äitejä (äityleitä, mammoja) täällä sheimataan kuten ihmisluontoon ilmeisesti kuuluu.

Lue itse. Täällä on lähes jokaisessa kommentissa kuinka miehet ei tee arjessa mitään. Toki mammat tarvitsee näitä säteensä kiillottelu ketjuja.

Vierailija
125/205 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottahan se on nykynaisilla on aikamoinen pingotusmeininki kaiken suhteen. Somepaineet, kaiken on oltava täydellistä ja kiiltokuvamaista mutta mitä löytyy sisimmästä. Se on unohtunut miehiltä sekä naisilta.

Kuule, tässä pikkulapsiarjessa ei ole pienintäkään somepainetta kiiltokuvista nyt puhumattakaan. Että ei nykynainen ole yhtään sen huonompi kuin edellisetkään sukupolvet. Sheimaaminen tulee jollain ilmeisesti ihan luonnostaan.

Mä voin edellisen, somettoman sukupolven edustajana ja lapseni jo kasvattaneena vahvistaa tämän, että hitonmoinen työsarka se yhdenkin lapsen kasvattaminen aikuiseksi on, ja on ennenkin ollut, naiselle. Mun ikäluokan naiset ovat hoitaneet lapsen/lasten lisäksi kotityöt ja palkkatyönsä, kun miehen osa on ihan liian usein ollut hoitaa vain viimeinen (ollaan kuitenkin jo kaupunkilaissukupolvea). Liian helpolla ovat päässeet - enkä myöskään ihmettele laskevia syntyvyyslukuja. En minäkään olisi hommaan lähtenyt, jos olisin etukäteen tiennyt, miten roolit jakautuvat niin perheen sisällä kuin muiden toimijoiden (neuvola, päiväkoti, peruskoulu, terveydenhuolto) mielestä. Äiti on hoitanut, ja ollut ihan taatusti kireä. Vaatimus höpsöttelystä tuon kaiken lisäksi on vain yksi vaatimus lisää.

Vierailija
126/205 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sellaista tietämystä ap:lla lapsettomana on lapsista, että hän on halunnut jakaa äideille vinkkejään? Jokin kasvatusalan koulutusko? Haluatko jakaa neuvosi tässä ketjussa, jotta niistä olisi hyötyä muillekin?

Vierailija
127/205 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luepa uudelleen. Äitejä (äityleitä, mammoja) täällä sheimataan kuten ihmisluontoon ilmeisesti kuuluu.

Lue itse. Täällä on lähes jokaisessa kommentissa kuinka miehet ei tee arjessa mitään. Toki mammat tarvitsee näitä säteensä kiillottelu ketjuja.

No sitähän AP odittikin, kun teki avauksen, jossa vain haukkuu naiset huonoiksi ilman mitään positiivista sanottavaa tai empatiaa. Jos minä tulisin sinun työpaikallesi solvaamaan sinua julkisesti p askaksi työntekijäksi ilman mitään positiivista sanottavaa ja konkreettisia neuvoja, voisin vissiin olla yllättynyt, jos olisit vittuuntunut?

Vierailija
128/205 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko sä koskaan askarrellut virpomisvitsoja 3-5-vuotiaan kanssa? Ainakin mun lapset ovat tarvinneet siihen PALJON apua sen ikäisinä. Eivät myöskään hae yksin niitä oksia metsästä. Ovat kuitenkin kuulemma tyytyväisiä, että niitä tehtiin.

Vierailija
129/205 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni epäkypsä mies on mustasukkainen lapsilleen ja on sitä mieltä, ettei äidin niistä lapsista pitäisi huolehtia, vaan tästä miehestä. Tällaisen miehen mielestä naiset usein hössöttävät lapsista suotta, kun hän ei kykene ymmärtämään elämän lasten myötä muuttuneen. Hetkittäisen lasten viihdyttäjän sijasta miehen pitäisi kyetä kasvamaan isäksi.

Vierailija
130/205 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin hassuttelen mukulan kanssa sekä kotona että julkisesti, vaikka en kyl koe tarvetta väsätä siitä mitään somevideoita. Leikitään eläimiä, päristellään huulia (lapsi 2 vee) ja hölmöillään kaikkea.

Vierailija
131/205 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sellaista tietämystä ap:lla lapsettomana on lapsista, että hän on halunnut jakaa äideille vinkkejään? Jokin kasvatusalan koulutusko? Haluatko jakaa neuvosi tässä ketjussa, jotta niistä olisi hyötyä muillekin?

Mun siskoni on lapseton ja ilokseni huomaan että hänellä on usein se lapsen näkökulma. Kannattaa muistaa että lapsetonkin on ollut lapsi; hän on kokenut ja häntä on kasvatettu.

Mä oon usein aika siellä äiti/kasvatus/vanhemmuussfääreissä kuten pitääkin, ja sisko ei. Laatikon ulkopuolella me molemmat toisillemme ollaan ja yhdessä voidaan pohtia asioita tosi tehokkaasti.

Lapset usein myös pitää lapsettomista sukulaisista, itsekin lapsena pidin. Miksi näin?

ja oletko niitä ihmisiä joille lapsettomat kelpaa lapsenlikaksi mutta ei neuvomaan? sehän on aikamoinen ristiriita, koska kyllähän silloin lapsettomaan luottaa kun se tuo itselleen hyvää. Sitten kiukuttaa jos se mokoma neuvoo. Tietenkin, jos olet epävarma.

Vierailija
132/205 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet isät viettävät lastensaå kanssa vähemmän aikaa ja tekevät kotitöitä vähemmän kuin äidit. Ehkä silloin on sitten helpompi olla rennompi, jos arki ei kuormita yhtä paljon.

Nimenomaan, helppoahan siinä on hupsutella jos kuorii vaan kermat päältä

No onneksi sitten on niitä, jotka keskittyy oikeasti tärkeisiin asioihin, kuten tyynyjen asentoon, verhon kevätkuoseihin, viiruttomiin ikkunoihin jne. Siinä ei paljon lapsen ilo ja ainutlaatuinen lapsuus paina, kun arki kuormittaa hurjilla vaatimuksillaan. Kuvitelkaapa, jos tänä keväänä olisi SAMAT koristetyynynpäälliset kuin viime keväänä? Hyvähän siinä on kuoria kermat päältä ja viettää laatuaikaa lapsen kanssa, jos tällaiset asiat ei kiinnosta. Onneksi minä pistän asiat tärkeysjärjestykseen.

(:D)

KEVÄTVERHOMIES BONGATTU! MOI KEVIS!

Vierailija
133/205 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet isät viettävät lastensaå kanssa vähemmän aikaa ja tekevät kotitöitä vähemmän kuin äidit. Ehkä silloin on sitten helpompi olla rennompi, jos arki ei kuormita yhtä paljon.

Nimenomaan, helppoahan siinä on hupsutella jos kuorii vaan kermat päältä

No onneksi sitten on niitä, jotka keskittyy oikeasti tärkeisiin asioihin, kuten tyynyjen asentoon, verhon kevätkuoseihin, viiruttomiin ikkunoihin jne. Siinä ei paljon lapsen ilo ja ainutlaatuinen lapsuus paina, kun arki kuormittaa hurjilla vaatimuksillaan. Kuvitelkaapa, jos tänä keväänä olisi SAMAT koristetyynynpäälliset kuin viime keväänä? Hyvähän siinä on kuoria kermat päältä ja viettää laatuaikaa lapsen kanssa, jos tällaiset asiat ei kiinnosta. Onneksi minä pistän asiat tärkeysjärjestykseen.

(:D)

Kas, Tuikkukuppimieshän se siellä!

Tuikkis oli tällä kertaa naamioitunut ovelasti :D Vain pieni viittaus verhojen kevätkuoseihin paljasti hänet.

Vierailija
134/205 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun siskoni on lapseton ja ilokseni huomaan että hänellä on usein se lapsen näkökulma. Kannattaa muistaa että lapsetonkin on ollut lapsi; hän on kokenut ja häntä on kasvatettu.

Mä oon usein aika siellä äiti/kasvatus/vanhemmuussfääreissä kuten pitääkin, ja sisko ei. Laatikon ulkopuolella me molemmat toisillemme ollaan ja yhdessä voidaan pohtia asioita tosi tehokkaasti.

Lapset usein myös pitää lapsettomista sukulaisista, itsekin lapsena pidin. Miksi näin?

ja oletko niitä ihmisiä joille lapsettomat kelpaa lapsenlikaksi mutta ei neuvomaan? sehän on aikamoinen ristiriita, koska kyllähän silloin lapsettomaan luottaa kun se tuo itselleen hyvää. Sitten kiukuttaa jos se mokoma neuvoo. Tietenkin, jos olet epävarma.

Oletko sinä sellainen ihminen, joka mielellään neuvoo muita silloinkin, kun mielipidettä ei edes kysytä? Moni ei pidä sellaisesta.

Vierailija
135/205 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks sä viljelet täällä jatkuvasti sanoja mamma ja äityli. Tasan menee puntit siinä kohtaa kun miehiä aletaan nimitellä yhtä ääliömäisesti.

Vierailija
136/205 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpäs meni äityleillä alapäät täyteen hiekkaa. Noinko koville totuudet ottaa? 

Sä ja sun totuudet. Mees ny nukkumaan. Aamu on usein iltaa viisaampi. Ja muista lääkkeet.

Vierailija
137/205 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitähän AP odittikin, kun teki avauksen, jossa vain haukkuu naiset huonoiksi ilman mitään positiivista sanottavaa tai empatiaa. Jos minä tulisin sinun työpaikallesi solvaamaan sinua julkisesti p askaksi työntekijäksi ilman mitään positiivista sanottavaa ja konkreettisia neuvoja, voisin vissiin olla yllättynyt, jos olisit vittuuntunut?

Ap:n sosiaaliset taidot vaikuttavat olevan sillä tolalla, että olisi melkoinen yllätys, jos työpaikka ap:ltä löytyy.

Vierailija
138/205 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä hei, olen kirjoittanut 3 viestiä tähän ketjuun aivan ketjun alkupäässä, sitten lähdettiin miehen kanssa äänestämään ja kauppaan. Nyt katellaan vaalilaskentaa ja syödään jäätelöä. Toivoisin tänne vähemmän kinastelua ja enemmän sen miettimistä, miten äideillä olisi arjessa rennompaa. Tyytyväisenä katsoin että ketju on elänyt, mutta sitten täällä on vain ala-arvoista sättimistä sivukaupalla.

Vierailija
139/205 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä hei, olen kirjoittanut 3 viestiä tähän ketjuun aivan ketjun alkupäässä, sitten lähdettiin miehen kanssa äänestämään ja kauppaan. Nyt katellaan vaalilaskentaa ja syödään jäätelöä. Toivoisin tänne vähemmän kinastelua ja enemmän sen miettimistä, miten äideillä olisi arjessa rennompaa. Tyytyväisenä katsoin että ketju on elänyt, mutta sitten täällä on vain ala-arvoista sättimistä sivukaupalla.

Äideillä olisi rennompaa, jos miehet hoitaisivat isän osan täysillä. Se olisi lastenkin etu.

Vierailija
140/205 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äideillä olisi rennompaa, jos miehet hoitaisivat isän osan täysillä. Se olisi lastenkin etu.

Komppi tälle mutta tää lasketaan kai miesvihaksi.