Koronalta suojelu vei ystävät
Halusin säilyä hengissä ja suojasin itseni korona-aikana sillä seurauksella, että ystävät eivät sitä ymmärtäneet. Olisiko minun pitänyt uhrata mahdollisesti henkeni ja olla heidän kanssa normaalisti?
Kommentit (26)
Asiantuntijatkin voisivat ottaa tähän kantaa julkisesti. Hehän käskivät suojautua.
Suositus välttää perheen ulkopuolisia kontakteja kesti vain muutaman kuukauden. Jos ystäväsi katosivat sinä aikana, eivät he olleet oikeita ystäviä.
Olen onnellisempi kuin he, jotka makaavat haudassa. Olisitko itse valmis kuolemaan kahvitteluhetken vuoksi ystäväsi kanssa?
Riskiryhmään kuuluvien pitää edelleen suojautua!
Järkeviä ystäviä, kun hylkäsivät hysteerikon.
Taitaa olla vieläkin eri leirit joissa on ei-piikitetyt ja piikin saaneet?
Meidän koulussa on taas ennätysmäärä koronaa. Ennen joulua ollut viimeksi näin paljon. Kannattaa siis edelleen varoa, ellei sairastaa halua.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla vieläkin eri leirit joissa on ei-piikitetyt ja piikin saaneet?
Eiköhän ne ole olleet jo aiemmin eri porukkaa. En tunne yhtään rokottamatonta, paitsi lapsia.
Tästä pitäisi puhua julkisesti, että miten riskiryhmään kuuluvat voivat käydä töissä.
Monella pelko vei järjen, eikä asiaa haluta muistella. Minä kyllä muistan.
Korona ei lopu niin pitkään, kun ei saada vähintään jäykkäkouristusrokotteeseen verrattavaa rokotetta, joka suojaa 10-20 vuotta. Silloinkaan se ei lopu, jos riittävän moni ei sitä rokotetta ota. Riittävän monen pitää ottaa se globaalisti, ei vain Suomessa. Onhan esim. polioonkin rokote, joka suojaa pitkään tartuntoja vastaan, mutta sitä tautia on kuitenkin edelleen maailmassa, koska riittävän moni ei ole sitä rokotetta globaalisti ottanut.
Terveysviranomaiset ovat hipi hiljaa.
Terve itsesuojeluvaisto on älykkyyttä, kun omasta hengestä kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Suositus välttää perheen ulkopuolisia kontakteja kesti vain muutaman kuukauden. Jos ystäväsi katosivat sinä aikana, eivät he olleet oikeita ystäviä.
Suosituksen päättymistä ei kunnolla kommunikoitu missään vaiheessa, ja etenkin riskiryhmiä koskevat ohjeistukset olivat pitkään hyvin hyvin tiukkoja.
Onneksi mun ystäväpiiriini ei kuulu yhtään tuollaista hysteerikkoa. Nähtiin ihan normaalisti, kukaan ei panikoinut yhtä pöpöä.
Juu ei vikaa yhtään oo sun vuorovaikutustaidoissa tai siinä, että asut Pietarissa.
Sinähän olisit voinut Telegramilla trollikavereitas moikata.
"Vastuulliset" ihmiset ylireagoivat ensin ja sitten ihmettelevät, miten noin kävi. Haukuttiin kaverit koronalingoiksi, sanottiin välit poikki ja erityidyttiin. Nyt ihmetellään, miksi haukutut eivät tule pyytämään anteeksi ja pyydä porukkaan.
Vai kenen pitäisi pyytää anteeksi ja pyytää päästä takaisin porukkaan+
No, oletko nyt sitten onnellinen? Eli kannattiko?