Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isät vaikuttaa vanhempina paljon lapsiystävällisemmiltä kuin äidit - äideillä liika kiire suorittaa ja tehdä "oikein"?

Vierailija
14.04.2019 |

Tuttavapiirissä muutama äiti, kireitä kuin viulunkielet, mitään ei saa sanoa (koska se on neuvo ja neuvo on HUI, vaikka olisi äiti itse aloittanut keskustelun jostain) naama väärinpäin kun minuutti menee vikaan aikataulussa tai jossain on vähän likaa, vaatteet ei ole hienot jne.

Isät vapaillaan tekee kaikkea hupsua lasten kanssa (juuri yksi video missä molemmat pukeutuneet haamuiksi, isä ja poika) on rentoja mutta silti lapset saa unensa ja ruokansa.

Osaisitteko kuvitella äitejä oikeasti rentoutumaan ja hassuttelemaan lasten kanssa julkisesti? Minä en. Miksi äidit on niin takakireitä? Someen tulee korkeintaan "<3 love of my life" juustoisia söpöilykuvia, joista arvo sille lapselle on nolla. Kiillotellaan omaa kuvaa ja rakkautta. Kivempaahan sille lapselle olisi vaikka haamuleikit.

Kommentit (205)

Vierailija
41/205 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso komppi 37:lle ja 38:lle.

Miksi jollain on hirveä tarve kytätä, haukkua ja arvostella kaikkea mitä naiset tekee?

Vierailija
42/205 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein äiti on se natsivanhempi 🤔

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/205 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti on äityleillä aikaa maata palstalla ja somettaa puhelimella joka paikassa kaikesta "raatamisestaan" huolimatta. Että oikein lasten kaverisynttärit ja kaikkea. On se rankkaa

Vierailija
44/205 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten on nykyajan lapsiperheissä, mutta omassa lapsuudessani isät olivat huomattavasti kiukkuisempia ja vähemmän lapsiystävällisiä kasvattajia kuin äidit. Siis noin yleisesti ottaen, poikkeuksiahan on aina ollut.

Vierailija
45/205 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huutista. Tämäkin on varmaan palstamammojen mielestä sitä kuuluisaa naisvihaa?

Ja vastauksista päätellen aloitus menee todellakin tunteisiin. Ja syytä onkin. 

Meillä äiti oli niin kuormittunut, että kävi usein lapsiin käsiksi. Isä hyväksyi sen puuttumatta asiaan, koska sai kerättyä itselleen lasten arvostusta sillä, että oli rauhallisemman oloinen.

Kai se oli helppoa olla rauhallinen, kun sai järjestettyä elämänsä niin, ettei kotona tarvinnut kovin paljon viettää aikaa. Eivät silloin häirinneet kuormittunut vaimo eivätkä äidin stressistä kärsivät lapset.

Yhtään ilmoitusta äidin käytöksestä isä ei tehnyt edes eron jälkeen viranomaisille jätettyään lapsensa vaimon kasvatettavaksi. Minulla on isä, mutta tuo nimitys on todellakin lähinnä nimellinen, koska ei hän lapsistaan huolehtinut.

Vierailija
46/205 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on kyllä selkeästi kireämpi. Hän myös hoitaa valtaosan lastenhoidosta, aterioiden suunnittelusta ja kokkauksesta. Mä taas olen rento, kun olen lasten kanssa töistä tultuani. Ehkä nämä asiat jotenkin kulkevat käsi kädessä.

Vierailija
47/205 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummasti on äityleillä aikaa maata palstalla ja somettaa puhelimella joka paikassa kaikesta "raatamisestaan" huolimatta. Että oikein lasten kaverisynttärit ja kaikkea. On se rankkaa

Mitä niiden äityleiden pitäis sun mielestä vielä tehdä ennen kuin saavat luvan maata palstalla? Kerros vähän omasta äitylistäsi? Kiinostaa.

Vierailija
48/205 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkennas vähän?

Vierailija
49/205 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljen päivittäin julkisilla liikennevälineillä, ja olen nähnyt vuosien aikana tasan kaksi äitiä, jotka ovat läsnä lapselleen, joka ikinen muu äityli näprää kännykkäänsä lapsesta mitään välittämättä vaikka lapsi puhuisi äidilleen. 

Kertoo paljon suomalaisista naisista vuonna 2019. Ja sitten te kehtaatte nostaa itseänne jalustalle supervanhempina? Onneksi suomalainen nainen ei enää lisäänny, ja kuka teidän kanssanne sitä edes haluaisikaan. 

Vierailija
50/205 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuljen päivittäin julkisilla liikennevälineillä, ja olen nähnyt vuosien aikana tasan kaksi äitiä, jotka ovat läsnä lapselleen, joka ikinen muu äityli näprää kännykkäänsä lapsesta mitään välittämättä vaikka lapsi puhuisi äidilleen. 

Kertoo paljon suomalaisista naisista vuonna 2019. Ja sitten te kehtaatte nostaa itseänne jalustalle supervanhempina? Onneksi suomalainen nainen ei enää lisäänny, ja kuka teidän kanssanne sitä edes haluaisikaan. 

Montako isää olet nähnyt ja mitä ne teki lastensa kanssa?

Vierailija
51/205 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole nähnyt yhtään isää lapsen kanssa liikenteessä, kun et heitä mainitse? Niin, miehet jättävät usein naiset ja lapset oman onnensa nojaan ja keskittyvät vain omiin asioihinsa.

Vierailija
52/205 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tätä samaa vanhaa juttua aina vain. Äidit on pahoja, isät on hyviä. Äidit sitä äidit tätä. Ehkä sitten onkin niin, että isät ovatkin niitä luontaisia kasvattajia ja isien pitäisi jäädä vuosiksi kotiin hoitamaan pieniä lapsia ja tekemään kotityöt. Sitten tottakai iskän töihinpaluun jälkeenkin lapsi ja kotivastuut jäisivät suurimmajsi osaksi isälle, koska hän vain osaa ne niin paljon paremmin.

Komppi tälle. Taas yks naisten haukkumaketju lisää tähän loputtomaan suohon. Onko ihme että tällainen p**kan jauhanta menee useilla meistä mammoista (eijettä inhoan tuota vähättelevää sanaa) tunteisiin kun kaikkes yrität tehdä perheen hyvinvoinnin eteen ja silti vain "usein miehet on niitä parempia milloin missäkin". Kun oikeasti sekä omassa että koko suuressa lähipiirissä just miehet on niitä jotka ei tikkua ristiin pistä mitä lasten tai kodinhoitoon tulee.

No näihin tilanteisiinhan auttaa se että äiti suorittaa arkea kireänä kuin viulunkieli ja kivaa on vaan kuvissa joita lavastetaan somea varten? Sillä saa varmaan tosi hyvinvoivan perheen loppupeleissä?

Tästäkin ketjusta huomaa hyvin tämän valitusvirren "yhyy aina ollaan nykyisin syyllistämässä". Omassa toiminnassa ei ole ikinä koskaan mitään vikaa tai korjattavaa, nytkin on syy miesten ja yhteiskunnan ja kritisoijien ja naisten haukkujien jakaja... Kyllä itsekin tiedän useamman naisen joka ihan itse kerää harteilleen sen hirveän taakan ja sitten äyskitään ja tiuskitaan lapsille ja murjotetaan miehelle kun mies vaan kuorii kermat päältä kun nainen joutuu hoitamaan kaiken tärkeän. Taas joutui itse kevätverhotkin vaihtamaan kun mies vaan leikki lasten kanssa, on se niin väärin! Ja kohta odotetaan seuraavaa lasta sille lapsi-miehelle joka ei kuulemma edellisiäkään lapsia saa hoidettua.

Mutta kiitos AP, oli ihan hyvä muistutus itsellekin, viime aikoina kun kevätmasennus on meinannut vaivata niin olen tainnut täällä kotona mennä itsekin vähän marttyyrinviitta hartioilla ja hassuttelu on jäänyt vähemmälle. Pitää varmaan löysätä vähän pipoa. Lapsille kun on turha selittää että joo sori, oli teillä varmaan tympeä lapsuus kun äiti suoritti arkea kun muka äidillä oli niin kovat ulkopuoliset paineet että pitää olla täydellinen äiti tai jotain... Kun eiköhän aikuinen ihminen loppujenlopuksi ihan itse päätä mistä syyllistyy ja mitä oletuksia haluaa toteuttaa.

Vierailija
53/205 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkennas vähän?

Niin kauan kun teille on tärkeämpää gugguun haalarit, lasten kaverisynttärit ja lattekahveilu muiden mammojen kanssa ostoskeskuksissa kuin lapsen kanssa oikeasti vuorovaikuttaminen, on irvokasta kutsua teitä edes vanhemmiksi. 

Vierailija
54/205 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montakin, ja ovat olleet lapsestaan aina kiinnostuneita, toisin kuin äitylit.

Ja toiselle vastaajalle, miehet harvemmin ramppaavat lasten kanssa ostoskeskuksissa ja muissa huuhaa-menoissaan. Toisekseen, ettehän te edes halua jakaa perhevapaita koska haluatte loisia miestenne rahoilla vuosikausia kotona maaten. 

Vierailija
55/205 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tätä samaa vanhaa juttua aina vain. Äidit on pahoja, isät on hyviä. Äidit sitä äidit tätä. Ehkä sitten onkin niin, että isät ovatkin niitä luontaisia kasvattajia ja isien pitäisi jäädä vuosiksi kotiin hoitamaan pieniä lapsia ja tekemään kotityöt. Sitten tottakai iskän töihinpaluun jälkeenkin lapsi ja kotivastuut jäisivät suurimmajsi osaksi isälle, koska hän vain osaa ne niin paljon paremmin.

Komppi tälle. Taas yks naisten haukkumaketju lisää tähän loputtomaan suohon. Onko ihme että tällainen p**kan jauhanta menee useilla meistä mammoista (eijettä inhoan tuota vähättelevää sanaa) tunteisiin kun kaikkes yrität tehdä perheen hyvinvoinnin eteen ja silti vain "usein miehet on niitä parempia milloin missäkin". Kun oikeasti sekä omassa että koko suuressa lähipiirissä just miehet on niitä jotka ei tikkua ristiin pistä mitä lasten tai kodinhoitoon tulee.

No näihin tilanteisiinhan auttaa se että äiti suorittaa arkea kireänä kuin viulunkieli ja kivaa on vaan kuvissa joita lavastetaan somea varten? Sillä saa varmaan tosi hyvinvoivan perheen loppupeleissä?

Tästäkin ketjusta huomaa hyvin tämän valitusvirren "yhyy aina ollaan nykyisin syyllistämässä". Omassa toiminnassa ei ole ikinä koskaan mitään vikaa tai korjattavaa, nytkin on syy miesten ja yhteiskunnan ja kritisoijien ja naisten haukkujien jakaja... Kyllä itsekin tiedän useamman naisen joka ihan itse kerää harteilleen sen hirveän taakan ja sitten äyskitään ja tiuskitaan lapsille ja murjotetaan miehelle kun mies vaan kuorii kermat päältä kun nainen joutuu hoitamaan kaiken tärkeän. Taas joutui itse kevätverhotkin vaihtamaan kun mies vaan leikki lasten kanssa, on se niin väärin! Ja kohta odotetaan seuraavaa lasta sille lapsi-miehelle joka ei kuulemma edellisiäkään lapsia saa hoidettua.

Mutta kiitos AP, oli ihan hyvä muistutus itsellekin, viime aikoina kun kevätmasennus on meinannut vaivata niin olen tainnut täällä kotona mennä itsekin vähän marttyyrinviitta hartioilla ja hassuttelu on jäänyt vähemmälle. Pitää varmaan löysätä vähän pipoa. Lapsille kun on turha selittää että joo sori, oli teillä varmaan tympeä lapsuus kun äiti suoritti arkea kun muka äidillä oli niin kovat ulkopuoliset paineet että pitää olla täydellinen äiti tai jotain... Kun eiköhän aikuinen ihminen loppujenlopuksi ihan itse päätä mistä syyllistyy ja mitä oletuksia haluaa toteuttaa.

Minä olin se, jonka kotona oli törkyistä ja ötököitä. Ketään se ei kuitenkaan kiinnostanut, kun vanhempani olivat ns. menestyviä uraihmisiä. Minua kuitenkin lika, hoivan puute ja yksipuolinen ravinto inhottavat. Lapsuusmuistot ovat niin ankeita, että epäilen kärsineeni jo silloin hoitamattomasta masennuksesta.

Vierailija
56/205 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun vastaukset ja peukutukset kertovat kaiken tarpeellisen ylimielisistä äideistä ja heidän omasta kuplastaan. Aloitus on siis todistettu oikeammaksi kuin voisikaan

Vierailija
57/205 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on tää yksi mielenvikainen joka jauhaa aina samaa virttä.

Vierailija
58/205 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montakin, ja ovat olleet lapsestaan aina kiinnostuneita, toisin kuin äitylit.

Ja toiselle vastaajalle, miehet harvemmin ramppaavat lasten kanssa ostoskeskuksissa ja muissa huuhaa-menoissaan. Toisekseen, ettehän te edes halua jakaa perhevapaita koska haluatte loisia miestenne rahoilla vuosikausia kotona maaten. 

Se on totta, että miehet ei ramppaa ostoksilla lasten kanssa. Mun kuopus oli 12, kun mies ekan kerran kävi ostamassa tän kanssa yhdet ulkohousut. Eka lastentarvikehankinta evö.

Vierailija
59/205 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron nyt omasta äitiydestäni. Ensimmäinen lapseni on nyt 8v, ja toinen 1v. Ensimmäisen lapsen kanssa olin älyttömän tarkka, imetin vuoden (vihasin sitä mutta ulkopuoliset paineet olla paras, saivat jatkamaan) vaatteet ja koti kiilsi, motkotin jatkuvasti miehelle kaikesta tekemättömästä. En nauttinut siitä ajasta juurikaan, suoritin ja ostin turvaistuimet , sitterit,vaunut ja itkuhälyttimet viimeisen päälle. Hoidin lasta kotona kolmevuotiaaksi ja tuona aikana oli ollut vain muutaman kauppareissun ilman minua. Kun tytär oli kolmevuotias olimme erota, koska olin niin kireä ja ärsyttävä, kaikki meni jonkun kaavan mukaan. Tilanne rauhoittui kun opin relaamaan, Mies halusi vielä toisen lapsen, ja suostuin mutta nyt kuuntelin vain itseäni enkä ottanut ulkopuolelta paineita. Imetin ensimmäisen kuukauden, ostin kaikki tarvikkeet käytettyinä, lähdin pidennetylle viikonloppu reissulle ystävän kanssa ja jätin vauvan (2kk) isänsä kanssa. Vielä tämän vuoden aikana ei ole tullut itku kohtauksia, enkä ole ollut kireä, kaiken ei tarvi kiiltää mutta perus siistiä on. Huomenna nuorin aloittaa päiväkodissa ja minä pääsen töihin.

Vierailija
60/205 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro sinä fiksu meille täys p**koille suomiäityleille että millaisia meidän kuuluisi mielestäsi olla. Voisko kuitenkin olla niin että sun mielestä nainen ei ole koskaan hyvä, että naisen kuuluisi aina hävetä itseään ja mieluiten lakata olemasta kokonaan? Kerrotko vielä sukupuolesi ikäsi ja kotimaasi rehellisesti?