Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rakastan kahta miestä, mitä tehdä?

Vierailija
14.04.2019 |

Minulla on ihana aviomies. Olemme olleet 10 vuotta yhdessä, on lapset ja asuntolaina. Kaikki toimii suhteessamme. Emme riitele paljoa, harrastukset menee yksiin, kummallakin myös omaa elämää. Noh, minulla vähän liikaakin.

Olen nimittäin rakastunut myös toiseen mieheen. Samasta harrastusporukasta. Näemme usein, vähintään 2-3 kertaa viikossa. Hän haluaa olla kanssani, vaikka olen kertonut, että en halua erota aviomiehestäni.

He ovat hyvin samanlaisia, jopa ulkonäöllisesti. Voiko tässä vaiheessa enää tiputtaa "polypommia" aviomiehen niskaan? Olen hänelle suhteen alussa kertonut, että olen todennäköisesti ihminen, joka tarvitsee jossain vaiheessa useamman kumppanin, mutta mieheni on varmasti vuosien saatossa unohtanut tämän. Kuvitellut muuttavansa minut.

Olen aiemmin menettänyt yhden vakavan suhteen juuri tässä vaiheessa. Vaikka olen varoittanut, minua ei ole uskottu, koska saatan suhteen alussa vaikuttaa tyytyväiseltä yhteen kumppaniin.

Ja ei, kyse ei ole pelkästä seksistä. Suhde tähän toiseen jatkunut kohta vuoden, mutta salassa. Enkä haluaisi toimia näin. Mitä sinä tekisit?

Kommentit (96)

Vierailija
81/96 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsisin sen johon rakastuit myöhemmin. Jos olisit rakastanut ensimmäistä et olisi rakastunut toiseen. Oli miten oli, miehellesi sinun on kerrottava, hänellä on oikeus päättää millaista elämää haluaa elää ja ennen kaikkea tietää millaisen ihmisen kanssa. Ei sulla ole oikeutta pimittää asioita häneltä tai jättää kertomatta ja siten tavallaan päättää hänen puolestaan tai vedättää.

Vierailija
82/96 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve Pekka. Ihan tosissasiko kysyt neuvoa täältä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/96 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä lanttia ja katso oletko tyytyväinen tulokseen.

Vierailija
84/96 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitsisin sen johon rakastuit myöhemmin. Jos olisit rakastanut ensimmäistä et olisi rakastunut toiseen.

Tämä ei ole fakta. Monen kohdalla varmaan pitääkin paikkansa, monen ei. Ihmisillä on erilainen tunne-elämä.

Se on muuten ihan helvettiä rakastua kovemmin kuin koskaan elämässään, ja olla silloin jo naimisissa. Rakastin aivan varmasti puolisoani mutta silti noin kävi. Toivottavasti teille mustavalkoisille ihmisille ei koskaan käy mitään tuollaista. Saattaisi pahimmillaan horjuttaa mustavalkoisia käsityksiänne elämästä ja vähentää muiden tuomitsemista.

Vierailija
85/96 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoisin peiliin, jättäisin miehen ja antaisin hänen etsiä rehellisen naisen, joka arvostaa toisia ihmisiä ja on tarpeeksi kypsä ihmissuhteisiin. Toivottavasti lapsille tulee tieto myös teoistasi. Voin sanoa, että lapset tuskin sen jälkeen haluavat olla kanssasi tekemisissä, kun kasvavat.

Olipas tylsästi kirjoitettu:(

Itse olen kyllä tekemisissä molempien vanhempieni kanssa, vaikka heilläkin oli avioliittonsa aikana vaikka mitä sekoilua. Joten ei ehkä kannata yleistää.

Eikä noita yksiavioisia unelmakumppaneita taida juurikaan enää olla, kun katsoo alkeellisenkin tutkimuksen suomalaisten pettämisluvuista.

Mutta se siitä. Tottakai olen ajatellut, että puhun asiasta miehen kanssa. En vain tiedä millä selittäisin tämän niin, kuin itse sen koen. Ei rakkaus lopu edes vaikka sen jakaisi.

Kaikki on täyttä totuutta. Luuletko, että lapsiesi kuva sinusta ei muutu tämän myötä. Jokainen aikuinen, kypsä, kunnioittava ihminen pitää kiinni vain yhdestä suhteesta, joten sinun on turha puolustella asiaa sillä, että ” kun toisetkin pettävät” Kerro miehellesi, niin hän pääsee tuollaisesta epärehellisestä suhteesta eroon, voi huokaista helpotuksesta, nauttia elämästä ja etsiä uuden naisen. Teit elämäsi suurimman virheen, jota et voi pakoilla etkä muuttaa. Totuus ei kuulosta aina mukavalta sadulta, joten varaudu siihen, että menetät välisi koko perheeseen.

Mitä fiksua ja aikuismaista siinä sitten on, että teidän mielestä miehellä olisi "oikeus" mustamaalata minua lapsille?;)

Onko tässä teidän jutussanne nyt vähän kostonhalua ja ristiriitaa miten fiksu aikuinen käyttäytyy?

Eli omasta mielestäsikin sinun tekemisistä kertominen on mustamaalaamista. Mitä se kertoo sinusta?

Vierailija
86/96 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus on ihmeellinen ja elämä on lyhyt. Tee niinkuin sydän sanoo ❤

Vierailija
87/96 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos he ovat niin samanlaisia, niin miksei yksi riitä?

Vierailija
88/96 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyisi vain löytää miehellesi nainen, joka on melkein samanlainen kuin sinä. Sitten voisitte olla neliöpariskunta. 

Vierailija
89/96 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitsisin sen johon rakastuit myöhemmin. Jos olisit rakastanut ensimmäistä et olisi rakastunut toiseen. Oli miten oli, miehellesi sinun on kerrottava, hänellä on oikeus päättää millaista elämää haluaa elää ja ennen kaikkea tietää millaisen ihmisen kanssa. Ei sulla ole oikeutta pimittää asioita häneltä tai jättää kertomatta ja siten tavallaan päättää hänen puolestaan tai vedättää.

Mutta voiko verrata keskenään suhdetta, jossa on oltu kauan yhdessä, ja jotain uutta tuttavuutta? Ei ehkä ihan reilu vertailu, kun toisessa suhteessa on vielä uutuuden viehätystä eikä henkilöä tunne niin hyvin.

Vierailija
90/96 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakkaus on ihmeellinen ja elämä on lyhyt. Tee niinkuin sydän sanoo ❤

Joo, älä ihmeessä välitä muiden tunteista tai turvallisesta ja pysyvästä perheestä lapsille.

Vierailija
91/96 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoisin peiliin, jättäisin miehen ja antaisin hänen etsiä rehellisen naisen, joka arvostaa toisia ihmisiä ja on tarpeeksi kypsä ihmissuhteisiin. Toivottavasti lapsille tulee tieto myös teoistasi. Voin sanoa, että lapset tuskin sen jälkeen haluavat olla kanssasi tekemisissä, kun kasvavat.

Olipas tylsästi kirjoitettu:(

Itse olen kyllä tekemisissä molempien vanhempieni kanssa, vaikka heilläkin oli avioliittonsa aikana vaikka mitä sekoilua. Joten ei ehkä kannata yleistää.

Eikä noita yksiavioisia unelmakumppaneita taida juurikaan enää olla, kun katsoo alkeellisenkin tutkimuksen suomalaisten pettämisluvuista.

Mutta se siitä. Tottakai olen ajatellut, että puhun asiasta miehen kanssa. En vain tiedä millä selittäisin tämän niin, kuin itse sen koen. Ei rakkaus lopu edes vaikka sen jakaisi.

Kaikki on täyttä totuutta. Luuletko, että lapsiesi kuva sinusta ei muutu tämän myötä. Jokainen aikuinen, kypsä, kunnioittava ihminen pitää kiinni vain yhdestä suhteesta, joten sinun on turha puolustella asiaa sillä, että ” kun toisetkin pettävät” Kerro miehellesi, niin hän pääsee tuollaisesta epärehellisestä suhteesta eroon, voi huokaista helpotuksesta, nauttia elämästä ja etsiä uuden naisen. Teit elämäsi suurimman virheen, jota et voi pakoilla etkä muuttaa. Totuus ei kuulosta aina mukavalta sadulta, joten varaudu siihen, että menetät välisi koko perheeseen.

Mitä fiksua ja aikuismaista siinä sitten on, että teidän mielestä miehellä olisi "oikeus" mustamaalata minua lapsille?;)

Onko tässä teidän jutussanne nyt vähän kostonhalua ja ristiriitaa miten fiksu aikuinen käyttäytyy?

Ei ole. Ihmettelen, millainen ihminen rikkoo tahallaan perheen. Ei ketään tarvitse mustamaalata. Riittää, kun miehesi kertoo lapsillesi totuuden, niin peli on menetetty. Sinun päätäkö pitäisi silitellä? Kyllä jokaisella tunteet kuohuu, kun aikuinen ihminen ei kykene ottamaan vastuuta omasta käyttäytymisestä ja vie samalla lapsilta ehjän perheen.

Olisiko tämä parempi ” okei. Ei se mitään. Ymmärrän sinua, saatte asiamme varmasti kuntoon” älä sekoita kritiikkiä fiksuuteen, niin kauan, kun et kykene ottamaan sitä vastaan hyvä nainen.

Ensinnäkin kuka aikuinen kertoo aikuisten asioita lapsille ja toisekseen tästäkin on tosiaan kokemusta. Ex-mies kertoi mielensä mukaisia totuuksia lapselle, lasta ei juurikaan kiinnostanut, meillä lapsen kanssa kaikki asiat hyvin.

Miksi lapset voivat hyvin vain tässä uuden ajan mukaisessa omistusavioliitossa?

Ai lapset eivät ansaitse totuutta vai? Nyt valot päälle! ” kuka aikuinen kertoo toisten asioista lapsille” öö.. toisten? Niin, eihän se ole kuin äiti lapsille 🤦🏼‍♀️

Tottakai lapsi voi elää hyvin , vaikka vanhemmat eivät ole yhdessä, mutta mun pointtina oli se, että lapselle on tärkeää omat vanhemmat eikä yleensä toisia huomioonottava vanhempi aseta omia ihastuksiaan oman perheen edelle.

Itse olen 2 lapsen nuori äiti ja monesti ihmettelen, kun meitä nuoria arvostellaan. Kyllä itselleni on ainakin tärkeää omien lasteni hyvinvointi enkä tosiaankaan ikinä olisi valmis rikkomaan omaa perhettäni. Kertoo kyllä paljon ihmisestä, joka on sellaiseen valmis. Teilläkin on käsittääkseni hyvä suhde. Tuo ei ole mitään muuta kuin täyttä itsekkyyttä ja piittaamattomuutta toisia ihmisiä kohtaan.

Kerrotaanko teidän perheessä siis kaikki ongelmat lapsille? Herranjumala.

Kaveripariskuntani erosi sen takia, että miehellä oli peliriippuvuus. Olisiko naisen pitänyt kertoa lapsille, että "iskä nyt oli yksi iso pa*** ja pelasi meidätkin tähän velkahelvettiin". Vai kertoa, että aikuisten välillä asiat eivät vain toimineet mutta lapset ovat silti aina molemmille vanhemmille tärkeitä.

Asiat eivät aina ole noin mustavalkoisia.

Nuorena ihmisenä minäkin olin taipuvainen ajattelemaan kaikesta jyrkemmin. Ehkä ymmärrät minua hieman paremmin 20 vuoden kuluttua.

Ehkä ymmärrät myös sen että puhumattomuudella on pitkät ahdistavat perinteet myös Suomessa ja siitä ei ole seura nyt ainakin lisää ehjiä perheitä seuraaviin sukupolviin vaan lisää ongelmia ja samanlaista käytöstä. Salailu hämmentää ja lapset syyttää mahdollisesti itseään kuitenkin erosta.

Jos ei kyse jostain raiskaamisesta niin voi ja pitää kertoa ettei käy nii että hämmentyy ja luulee omaksi syykseen lapset koko eron. Tai ettäcanhemnat on tunnevammaisia psykoja, joihin ei voi luottaa koska eivät ole avoimia. Ehkä se jostain ulkopuolisesta on kiva jos ei tule esiin jos vaikka rikkonut perheen, mutta ei se sitä asiaa miksikään muuta, ja lapset kantavat vanhempiensa taakkoja, ja etenkin asioita joista ei saa puhua, joista ollan muuten vaan vihaisia ja vaietaan. Elämään suhtautumista on siis sekin että sanoo rehellisesti eikä pehnittele muiden vuoksi asioita väärien niskaan. Niinhän voi käydä että joku tulee ja rikkoo perheen. Tietää sitten että niin voi käydä. Eikä luule että syy on lapsisessa itseään tai siinä että synty maailmaan.

Vierailija
92/96 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihda harrastusta

Vierailija
93/96 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitsisin sen johon rakastuit myöhemmin. Jos olisit rakastanut ensimmäistä et olisi rakastunut toiseen.

Tämä ei ole fakta. Monen kohdalla varmaan pitääkin paikkansa, monen ei. Ihmisillä on erilainen tunne-elämä.

Se on muuten ihan helvettiä rakastua kovemmin kuin koskaan elämässään, ja olla silloin jo naimisissa. Rakastin aivan varmasti puolisoani mutta silti noin kävi. Toivottavasti teille mustavalkoisille ihmisille ei koskaan käy mitään tuollaista. Saattaisi pahimmillaan horjuttaa mustavalkoisia käsityksiänne elämästä ja vähentää muiden tuomitsemista.

Tai oletko ... miettinyt?

Rakastuitko vain rakastumisen itsensä vuoksi ja koska toine siihen vastasi, tai resonoi kun sekin.håntä imartele. Tartuitko lillukan varteen ettet hukkuisi siihen mitä kovalla työllä perheelle rakennettu? Että olisikin jotain suurempaa ja siistimpää, kun toinen sua ihailee? Jos einole koskaan ollut " rakastunut" tai epätoivoisessa salasuhteessa ( jonka motiivit voi toiselle olla ihan mitkä vaan ja toiselle kovakin ansa) ei välttämättä ymmärrä että parin vuoden päästä se tarina tuntuu ihan turhalle ja isolle virheelle. Kun se sinkku voisi aina löytää jonkun muun ja se perheellinen tehdä kuten jo kauan sitten sopinut. Järkyttävintä että rakastunut on hölmö, ja kuvittelee että se uusi välttämättä parempi ja siitäkin voi jäädä iso katkeruus ja virheen tuntu vaikka vuosien päästä. Miten nuorena ei ole elänyt jo rakastumisia, keino vaan paeta?

Kun toisen hengitys ja pierut haisee tai se kyllästyy suhun ja riitaantuu, mites sitten suu pannaan?

Sanon nämä kokemuksella joita onneksi en tehnyt enää perhellisenä vaan nuorena. Virheet.

Vierailija
94/96 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskollisia ja luotettavaa naista ei näköjään ole edes olemassa. Suhteessa kaikki hyvin eikä siltikään riitä vaan on pakko hakea ulkopuolisia suhteita

Vierailija
95/96 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso miehesi reaktio kun kysyt että "hei kulta haittaako jos meen paneskelemaan muitakin miehiä? En vaan pysty olemaan uskollinen sinulle"

Vierailija
96/96 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa mitään ihmeellistä ole. Sen kun jätät toisen ja taas olet kohta samassa tilanteessa. Oma on valintasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi