Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rakastan kahta miestä, mitä tehdä?

Vierailija
14.04.2019 |

Minulla on ihana aviomies. Olemme olleet 10 vuotta yhdessä, on lapset ja asuntolaina. Kaikki toimii suhteessamme. Emme riitele paljoa, harrastukset menee yksiin, kummallakin myös omaa elämää. Noh, minulla vähän liikaakin.

Olen nimittäin rakastunut myös toiseen mieheen. Samasta harrastusporukasta. Näemme usein, vähintään 2-3 kertaa viikossa. Hän haluaa olla kanssani, vaikka olen kertonut, että en halua erota aviomiehestäni.

He ovat hyvin samanlaisia, jopa ulkonäöllisesti. Voiko tässä vaiheessa enää tiputtaa "polypommia" aviomiehen niskaan? Olen hänelle suhteen alussa kertonut, että olen todennäköisesti ihminen, joka tarvitsee jossain vaiheessa useamman kumppanin, mutta mieheni on varmasti vuosien saatossa unohtanut tämän. Kuvitellut muuttavansa minut.

Olen aiemmin menettänyt yhden vakavan suhteen juuri tässä vaiheessa. Vaikka olen varoittanut, minua ei ole uskottu, koska saatan suhteen alussa vaikuttaa tyytyväiseltä yhteen kumppaniin.

Ja ei, kyse ei ole pelkästä seksistä. Suhde tähän toiseen jatkunut kohta vuoden, mutta salassa. Enkä haluaisi toimia näin. Mitä sinä tekisit?

Kommentit (96)

Vierailija
61/96 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, kun ap:n mies ymmärtäisi lähteä tuosta liitosta. Tuntuu todella pahalta lukea, kuinka ap ylistää pettämistä . Kumpa mies lähti lasten kanssa pois ennen kuin menettää itsetuntonsa ja voimansa lopullisesti.

Vierailija
62/96 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävä käytös aloittajalla. Ei kyllä kukaan puolustele omaa pettämistään. Olen huolissani tuosta miehestä ja lapsesta. Joutuvat kokemaan kovia. Täytyy myöntää, ettei itku ollut kaukana, kun luin tämän aloituksen ja ap:n mielipiteet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/96 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos valehtelet, et rakasta, piste.

Olen itsekin rakastunut toiseen (kaikkea ei voi hallita), mut en koskaan kehtaisi pettää ja väittää muka rakastavani. En edes tiedä, rakastanko yhä, mutta koska olen joskus rakastanut, puoliso ansaitsee lojaliteetin ja rehellisyyteni. Teot on ne, jotka punnitaan.

Vierailija
64/96 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt ja kuullut pettävistä ihmisistä, mutta se, että joku ylpeilee ja puolustelee omaa toimintaa on todella röyhkeää ja rumaa. En käsitä, en ymmärrä. Ei kyllä ole normaalia toimintaa ihmiseltä.

Vierailija
65/96 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokanen elää omaa elämäänsä, on ok ajatella myös itseänsä.

Vierailija
66/96 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-vaimo petti ja valehteli ja lopuksi ehdotti avointa suhdetta. Olisin voinut suostua jos ehdotusta ei olisi edeltänyt pettäminen ja valehtelu. Kun luottamus oli mennyt oli päätös erosta helppo. Pienille lapsille kerrottiin vain että isä ja äiti haluavat omat kodit. Jos vanhempina kysyvät tarkemmin mitä tapahtui niin en aio valehdella..

Vierailija
67/96 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään kaikista muista kommentoijista poiketen sanon, tilanne kuulostaa varsin luonnolliselta. Tulisi olla itsestäänselvää, että suhteen alussa sanotut asiat määrittelevät sen, aloitetaanko suhdetta ollenkaan, jos ei olla yhteensopivia niin sitten ei aloiteta. Olet sanonut, että sinulla on polytaipumusta, se on normaalia, ja miehesi on tämän hyväksynyt. Jos haluat elää uskollisena sille ihmiselle, joka itse olet, otat oman tilasi ja toimit sen mukaan, mitä olet alunperin sanonutkin, jos se tuntuu oikealta. Kerrot miehellesi, että haluat lisää iloa ja rakkautta elämääsi sivusuhteen kautta. Jos se on hänelle täysin nounou ja toiminta johtaisi eroon, voit kuitenkin itse miettiä, arvostatko enemmän perhettäsi vai vapauttasi. Ja muille kommentoijille voisin sanoa sen, että ei polyamoria tarkoita vastuuttomuutta perhettä kohtaan. AP voi ihan hyvin samalla tapailla toista miestä ja huolehtia perheestään kuin ennen - mahdollisesti jopa paremmin, koska hän itse voi paremmin.

Vierailija
68/96 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

67 tässä uudestaan - no vastauksen kirjoitettuani huomasinkin, että olin lukenut vähän päin mäntyä :D... Jäi huomaamatta että aloittajalla on jo ollut suhde salassa. Tästä en kyllä todellakaan ole yhtä positiivinen. Avoin kommunikaatio ja ENSIN kysyminen on ehdottoman tärkeää ihan kaikissa parisuhteen asioissa, varsinkin jos asiaan liittyy toinen mies. Olet siis käytännössä jo pilannut suhteesi, ei tässä voi muuta sanoa. Voit tietysti lopettaa sivusuhteen ja päättää olla kertomatta miehellesi, mutta hän voi jostain saada selville, ja voi olla vaikeaa elää salaisuuden kanssa lopun elämäänsä. Nyt kannattaa tehdä se mitä vielä voit, eli tunnustaa miehellesi ja lopettaa sivusuhde samantien, ja koita saada asiat kuntoon. Joudut luultavasti jatkamaan yksin.

Vierailija
69/96 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kuin pikkulapsi, joka tarvii hyväksyntää ja kehuja.

Vierailija
70/96 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan 2/5, koska "olen varoittanut" oli superhauska :D

Vierailija
71/96 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit rakastaa toista ja olla toiseen hetken ihastunut, kun et kunnolla tunne. Et rakasta molempia ainakaan romanttisesti ja yhtä paljon. Mutta totuus on, että kun alat leikkimään niin menetät molemmat ja sua alkaa ahdistamaan. Suosittelisin pysymään vaan ihan sen oman kullan kainalossa, koska kaikille tulee ihastuksia. Mutta jos oot kerran jo pettänyt, niin uskon, ettet ehkä rakasta ketään  vaan  himoitset vaan. Et tiedä, mitä on rakkaus. Haluat itsellesi kaiken.

Romanttinen rakkaus on vain tarina, joka yleistyi niihin aikoihin, kuin maanviljelyskin. Yhtäkkiä piti omistaa kaikki, talot, maat ja puolisokin. Ennen sitä ihminenkin eli tiiviissä yhteisöissä vailla näitä rajoituksia.

Höpö höpö. Miten mustasukkaisuus on säilynyt evoluutiolle, jos sille ei ole mitään käyttöä? Kumppaneita on varmaan jaettu jonkinmoisessa sovussakin joskus ja joskus toiste taas tapeltu ja tapettu niitä kilpailijoita pois tieltä. Miehelle ei ole järkeä rakastaa naista, joka hedelmöittyy jollekulle toiselle. Eikä naisen ole hyvä hedelmöittyä miehelle, joka panostaa resurssejaan paljon muualle.

Vierailija
72/96 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit rakastaa toista ja olla toiseen hetken ihastunut, kun et kunnolla tunne. Et rakasta molempia ainakaan romanttisesti ja yhtä paljon. Mutta totuus on, että kun alat leikkimään niin menetät molemmat ja sua alkaa ahdistamaan. Suosittelisin pysymään vaan ihan sen oman kullan kainalossa, koska kaikille tulee ihastuksia. Mutta jos oot kerran jo pettänyt, niin uskon, ettet ehkä rakasta ketään  vaan  himoitset vaan. Et tiedä, mitä on rakkaus. Haluat itsellesi kaiken.

Romanttinen rakkaus on vain tarina, joka yleistyi niihin aikoihin, kuin maanviljelyskin. Yhtäkkiä piti omistaa kaikki, talot, maat ja puolisokin. Ennen sitä ihminenkin eli tiiviissä yhteisöissä vailla näitä rajoituksia.

Höpö höpö. Miten mustasukkaisuus on säilynyt evoluutiolle, jos sille ei ole mitään käyttöä? Kumppaneita on varmaan jaettu jonkinmoisessa sovussakin joskus ja joskus toiste taas tapeltu ja tapettu niitä kilpailijoita pois tieltä. Miehelle ei ole järkeä rakastaa naista, joka hedelmöittyy jollekulle toiselle. Eikä naisen ole hyvä hedelmöittyä miehelle, joka panostaa resurssejaan paljon muualle.

*evoluutiossa

Vierailija
73/96 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on ap todellakin aika miettiä mitä haluat, jos miehesi haluaa jatkaa kanssasi. Teet päätöksen ja sen jälkeen et jahkaile.

Itse tein väärin enkä saanut enää tehdä valintaa, se tehtiin puolestani. Se oli minulle tietenkin ihan oikein ja typerät tekoni ihastuksen huumassa pilasivat elämäni. Tuskin nousen tästä masennuksesta ja epäonnistumisen tunteesta ikinä. Jos olisin vielä saanut anteeksi, olisin oppinut läksyni. Menetys on karmea. Nyt sitten vain odottelen että elämä olisi ohi, näin kolmekymppisenä. Taitaa jäädä lapsetkin tekemättä kun en kykene pääsemään yli ja menemään elämässä eteenpäin.

Vierailija
74/96 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös polyamorikko ja onneksi olen sen tajunnut aikaisin etten ole pariutunut ihmisen kanssa joka ei tuollaiseen itse kykenisi. Kykenen rakastamaan monta ihmistä samaan aikaan ja koska aihe on todella hankala asian kanssa pitää olla täysin rehellinen kuka olen ja mitä haluan. Itselleni sopii siis parhaiten sinkkuus ja miesystävät sekä rakastajat. Olen vapaa ja saan vapaasti rakastaa, yhdenillan juttuja ja seksiä ei tosin ole koska en kykene sellaiseen. Monet ihmiset ovat ulapalla mitä on polyamorisuus ja luulevat että se on vain toinen sana pettämiselle, no ei ole, lukekaa asioista te ahdasmieliset ummikot.

AP.s tilanteessa juna meni jo, sinulla on mies ja lapsia etkä ole ollut rehellinen miehellesi itsesi suhteen eli aika "kusessa" olet. hoida asia edes lastesi vuoksi ja eroa miehestäsi koska en usko että hän ymmärtää millainen olet ja mitä tarvitset jos todellakin polyamorikko olet.

Vierailija
75/96 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi elämä kirjoitti:

Kun on hankkinut lapsia, tulee ajatella, mikä on heille hyväksi.

- No, ehkä tässä tapauksessa tosiaan se, että ap pakkaa pöksynsä ja häipyy.

Vierailija
76/96 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy kumpi haluaa jatkaa tässä tilanteessa. 

Vierailija
77/96 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoisin peiliin, jättäisin miehen ja antaisin hänen etsiä rehellisen naisen, joka arvostaa toisia ihmisiä ja on tarpeeksi kypsä ihmissuhteisiin. Toivottavasti lapsille tulee tieto myös teoistasi. Voin sanoa, että lapset tuskin sen jälkeen haluavat olla kanssasi tekemisissä, kun kasvavat.

Olipas tylsästi kirjoitettu:(

Itse olen kyllä tekemisissä molempien vanhempieni kanssa, vaikka heilläkin oli avioliittonsa aikana vaikka mitä sekoilua. Joten ei ehkä kannata yleistää.

Eikä noita yksiavioisia unelmakumppaneita taida juurikaan enää olla, kun katsoo alkeellisenkin tutkimuksen suomalaisten pettämisluvuista.

Mutta se siitä. Tottakai olen ajatellut, että puhun asiasta miehen kanssa. En vain tiedä millä selittäisin tämän niin, kuin itse sen koen. Ei rakkaus lopu edes vaikka sen jakaisi.

Tottakai haluat jakaa itseäsi ympäriinsä, koska olet sellaisen esimerkin mallioppimisen kautta vanhemmiltasi saanut. Tämä vain todistaa että sukupolvi toisensa jälkeen jatkaa vanhempiensa jäljillä, hyvässä ja pahassa. Kaikki lapset eivät muuten ole vanhempiensa aisureita vaan saattavat jopa katkaista välit. Opettele tuntemaan lapsesi, tunnista mihin leiriin kuuluvat ennen kuin aloitat julkisekoilun.

Vierailija
78/96 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi elämä kirjoitti:

Suomessa ero on täysin mahdollista. Ei muuta kuin tuumasta toimeen ja kärsimään seuraukset.

Vierailija
79/96 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on taas yksi itsekkyyden huipentuma. Minä minä minä minä...

Miksi edes menit naimisiin, jos kerta tiesit, ettet edes osaa sitoutua?

Vierailija
80/96 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et jakanut suunnitelmia aviomiehesi kanssa ennenkuin aloit suhteeseen? Miksi valitsit valehtelun ja näyttelemisen puolisolle, jonka pitäisi olla myötä- ja vastamäessä läheisin?

Tuota kysymystä mietin paljon, kun mieheni jäi kiinni pitkästä suhteesta. Kysyin, miksi et ihan vaan sanonut, että haluat romanssin.

Minä en pystynyt jatkamaan nykyisin exääni minkäänlaista ihmissuhdetta, vaikka yhteisiä lapsia on. Eihän hän ollut edes ystäväni, pelkkä sieluton teennäinen valehtelija.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme