Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rakastan kahta miestä, mitä tehdä?

Vierailija
14.04.2019 |

Minulla on ihana aviomies. Olemme olleet 10 vuotta yhdessä, on lapset ja asuntolaina. Kaikki toimii suhteessamme. Emme riitele paljoa, harrastukset menee yksiin, kummallakin myös omaa elämää. Noh, minulla vähän liikaakin.

Olen nimittäin rakastunut myös toiseen mieheen. Samasta harrastusporukasta. Näemme usein, vähintään 2-3 kertaa viikossa. Hän haluaa olla kanssani, vaikka olen kertonut, että en halua erota aviomiehestäni.

He ovat hyvin samanlaisia, jopa ulkonäöllisesti. Voiko tässä vaiheessa enää tiputtaa "polypommia" aviomiehen niskaan? Olen hänelle suhteen alussa kertonut, että olen todennäköisesti ihminen, joka tarvitsee jossain vaiheessa useamman kumppanin, mutta mieheni on varmasti vuosien saatossa unohtanut tämän. Kuvitellut muuttavansa minut.

Olen aiemmin menettänyt yhden vakavan suhteen juuri tässä vaiheessa. Vaikka olen varoittanut, minua ei ole uskottu, koska saatan suhteen alussa vaikuttaa tyytyväiseltä yhteen kumppaniin.

Ja ei, kyse ei ole pelkästä seksistä. Suhde tähän toiseen jatkunut kohta vuoden, mutta salassa. Enkä haluaisi toimia näin. Mitä sinä tekisit?

Kommentit (96)

Vierailija
21/96 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoisin peiliin, jättäisin miehen ja antaisin hänen etsiä rehellisen naisen, joka arvostaa toisia ihmisiä ja on tarpeeksi kypsä ihmissuhteisiin. Toivottavasti lapsille tulee tieto myös teoistasi. Voin sanoa, että lapset tuskin sen jälkeen haluavat olla kanssasi tekemisissä, kun kasvavat.

Olipas tylsästi kirjoitettu:(

Itse olen kyllä tekemisissä molempien vanhempieni kanssa, vaikka heilläkin oli avioliittonsa aikana vaikka mitä sekoilua. Joten ei ehkä kannata yleistää.

Eikä noita yksiavioisia unelmakumppaneita taida juurikaan enää olla, kun katsoo alkeellisenkin tutkimuksen suomalaisten pettämisluvuista.

Mutta se siitä. Tottakai olen ajatellut, että puhun asiasta miehen kanssa. En vain tiedä millä selittäisin tämän niin, kuin itse sen koen. Ei rakkaus lopu edes vaikka sen jakaisi.

Kaikki on täyttä totuutta. Luuletko, että lapsiesi kuva sinusta ei muutu tämän myötä. Jokainen aikuinen, kypsä, kunnioittava ihminen pitää kiinni vain yhdestä suhteesta, joten sinun on turha puolustella asiaa sillä, että ” kun toisetkin pettävät” Kerro miehellesi, niin hän pääsee tuollaisesta epärehellisestä suhteesta eroon, voi huokaista helpotuksesta, nauttia elämästä ja etsiä uuden naisen. Teit elämäsi suurimman virheen, jota et voi pakoilla etkä muuttaa. Totuus ei kuulosta aina mukavalta sadulta, joten varaudu siihen, että menetät välisi koko perheeseen.

Mitä fiksua ja aikuismaista siinä sitten on, että teidän mielestä miehellä olisi "oikeus" mustamaalata minua lapsille?;)

Onko tässä teidän jutussanne nyt vähän kostonhalua ja ristiriitaa miten fiksu aikuinen käyttäytyy?

Ei ole. Ihmettelen, millainen ihminen rikkoo tahallaan perheen. Ei ketään tarvitse mustamaalata. Riittää, kun miehesi kertoo lapsillesi totuuden, niin peli on menetetty. Sinun päätäkö pitäisi silitellä? Kyllä jokaisella tunteet kuohuu, kun aikuinen ihminen ei kykene ottamaan vastuuta omasta käyttäytymisestä ja vie samalla lapsilta ehjän perheen.

Olisiko tämä parempi ” okei. Ei se mitään. Ymmärrän sinua, saatte asiamme varmasti kuntoon” älä sekoita kritiikkiä fiksuuteen, niin kauan, kun et kykene ottamaan sitä vastaan hyvä nainen.

Vierailija
22/96 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä ei tarvitse tuntea syyllisyyttä, jos on rakastunut kahteen samanaikaisesti, tärkeintä että on rehellinen tunteilleen, itsetuntemus auttaa ymmärtämään, luultavasti molemmat olisivat ihannevastinpareja, meitäkin kun on, joilla on mahdollisuus valita, mutta ei tee yhtään helpompaa, päinvastoin. Käytännön kannalta joutuu ratkaisemaan jotenkuten, eikä win-win-win olle helppo saavuttaa, joten joku näistä kärsii, olipa päätös puoleen taikka toiseen.

Apn olisi hyvä ottaa huomioon sekin, että naisen seksuaalisuus kukoistaa vain aikansa ja onko korissa eväitä jatkaa senkin jälkeen, sillä välttämättä sitä pysty ennakoimaan kenkään kohdalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/96 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat rakastaa yhtä. Itseäsi. Nautit, kun saat kahdelta eri asioita, jotka täydentävät kokemusmaailmaasi.

Kun rakastaa toista, tekee hänelle aktiivisesti hyviä asioita ja on valmis luopumaan jostain. Et pysty palevelemaan kahta tahoa tasapainoisesti,jolloin kyse ei ole rakkaudesta vaan jostain kevyemmästä.

Minä rakastan kahta ja tajuan antaa sen toisen elää elämäänsä ilman minua ja yhteydenottojani ja keskityn täysin toiseen.

Vierailija
24/96 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamatta kantaa aloitukseen mutta sen sanon, että kyllä semmoinen ihminen on hölmö joka väittää että kahta ihmistä ei voi samaan aikaan rakastaa.

Vierailija
25/96 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huo ra, häpeä

Vierailija
26/96 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla myös masokisti, kun tulet av-palstalle tällaisia kyselemään. No, teet miten teet, mutta mielestäni miehelläsi on oikeus tietää asiasta, jotta voi itse päättää, haluaako olla moisessa järjestelyssä mukana.

Vierailija
27/96 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi pyy pivossa kuin kymmenen oksalla.

Sopii tähånkin. Tiesittekö muuten, että pivo tarkoittaa kättä.

Vierailija
28/96 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

J.mala loi ihmisen mieheksi ja vaimoksi.  Ei ole hyväksi erota liitosta vaikka ihmisen himot niin haluaa.  Lapset siinä lähes aina kärsivät.  Vaikka tätä jotkut pitävät vanhanaikaisena on se kuitenkin luomisjärjestyksessä ihmiseen istutettu oikea ratkaisu.  Luulen, että lähes jokainen jossain vaiheessa himoitsee uutta p.llua tai p.nistä.  Näistä himoista on kuitenkin syytä luopua.  Oikea rakkaus ei loukkaa aviomiestään.  Toinen mies on pettäjä olkoonkin kuinka mukava tahansa.

Vierailija
29/96 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoisin peiliin, jättäisin miehen ja antaisin hänen etsiä rehellisen naisen, joka arvostaa toisia ihmisiä ja on tarpeeksi kypsä ihmissuhteisiin. Toivottavasti lapsille tulee tieto myös teoistasi. Voin sanoa, että lapset tuskin sen jälkeen haluavat olla kanssasi tekemisissä, kun kasvavat.

Itse olen kyllä tekemisissä molempien vanhempieni kanssa, vaikka heilläkin oli avioliittonsa aikana vaikka mitä sekoilua. Joten ei ehkä kannata yleistää.

Eikä noita yksiavioisia unelmakumppaneita taida juurikaan enää olla, kun katsoo alkeellisenkin tutkimuksen suomalaisten pettämisluvuista.

Mutta se siitä. Tottakai olen ajatellut, että puhun asiasta miehen kanssa. En vain tiedä millä selittäisin tämän niin, kuin itse sen koen. Ei rakkaus lopu edes vaikka sen jakaisi.

Kaikki on täyttä totuutta. Luuletko, että lapsiesi kuva sinusta ei muutu tämän myötä. Jokainen aikuinen, kypsä, kunnioittava ihminen pitää kiinni vain yhdestä suhteesta, joten sinun on turha puolustella asiaa sillä, että ” kun toisetkin pettävät” Kerro miehellesi, niin hän pääsee tuollaisesta epärehellisestä suhteesta eroon, voi huokaista helpotuksesta, nauttia elämästä ja etsiä uuden naisen. Teit elämäsi suurimman virheen, jota et voi pakoilla etkä muuttaa. Totuus ei kuulosta aina mukavalta sadulta, joten varaudu siihen, että menetät välisi koko perheeseen.

Mitä fiksua ja aikuismaista siinä sitten on, että teidän mielestä miehellä olisi "oikeus" mustamaalata minua lapsille?;)

Onko tässä teidän jutussanne nyt vähän kostonhalua ja ristiriitaa miten fiksu aikuinen käyttäytyy?

Ei ole. Ihmettelen, millainen ihminen rikkoo tahallaan perheen. Ei ketään tarvitse mustamaalata. Riittää, kun miehesi kertoo lapsillesi totuuden, niin peli on menetetty. Sinun päätäkö pitäisi silitellä? Kyllä jokaisella tunteet kuohuu, kun aikuinen ihminen ei kykene ottamaan vastuuta omasta käyttäytymisestä ja vie samalla lapsilta ehjän perheen.

Olisiko tämä parempi ” okei. Ei se mitään. Ymmärrän sinua, saatte asiamme varmasti kuntoon” älä sekoita kritiikkiä fiksuuteen, niin kauan, kun et kykene ottamaan sitä vastaan hyvä nainen.

Ensinnäkin kuka aikuinen kertoo aikuisten asioita lapsille ja toisekseen tästäkin on tosiaan kokemusta. Ex-mies kertoi mielensä mukaisia totuuksia lapselle, lasta ei juurikaan kiinnostanut, meillä lapsen kanssa kaikki asiat hyvin.

Miksi lapset voivat hyvin vain tässä uuden ajan mukaisessa omistusavioliitossa?

Vierailija
30/96 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottamatta kantaa aloitukseen mutta sen sanon, että kyllä semmoinen ihminen on hölmö joka väittää että kahta ihmistä ei voi samaan aikaan rakastaa.

Älä sekoita rakkautta seksuaaliseen himoon.  Rakkaus on aivan jotain muuta.  Kaikkia ihmisiä pitää rakastaa, mutta vihamiehen rakastaminen on vaikeinta.  H.ureutta ja avi.rikosta ei pidä harrastaa ja se ei ole missään tekemisissä rakkauden kanssa.

Vierailija
31/96 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

elääteesitä kirjoitti:

J.mala loi ihmisen mieheksi ja vaimoksi.  Ei ole hyväksi erota liitosta vaikka ihmisen himot niin haluaa.  Lapset siinä lähes aina kärsivät.  Vaikka tätä jotkut pitävät vanhanaikaisena on se kuitenkin luomisjärjestyksessä ihmiseen istutettu oikea ratkaisu.  Luulen, että lähes jokainen jossain vaiheessa himoitsee uutta p.llua tai p.nistä.  Näistä himoista on kuitenkin syytä luopua.  Oikea rakkaus ei loukkaa aviomiestään.  Toinen mies on pettäjä olkoonkin kuinka mukava tahansa.

Miksi lapset kärsivät tässä tilanteessa? Entä ne kaikki muut onnettomat avioliitot, jotka päättyvät eroon? Tällä palstalla on yllättävän voimakkaat moraalikäsitykset. Kaikki Suomen uskolliset parisuhdekumppanit yhdistyvät av-palstalla?

Vierailija
32/96 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Egoasi hivelee toisen miehen huomio. Et rakasta kumpaakaan miestä. Seksi vie.

Vierailija
33/96 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme tapailleet ja pitäneet yhtä harrastuksen kautta 10 kuukautta. Emme harrastaneet seksiä.

Vierailija
34/96 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota kolmas mies vielä. Saat sitten yhtäaikaa suuhun, pilluun ja paska-aukkoon. Nam Nam!

Vierailija
35/96 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit rakastaa toista ja olla toiseen hetken ihastunut, kun et kunnolla tunne. Et rakasta molempia ainakaan romanttisesti ja yhtä paljon. Mutta totuus on, että kun alat leikkimään niin menetät molemmat ja sua alkaa ahdistamaan. Suosittelisin pysymään vaan ihan sen oman kullan kainalossa, koska kaikille tulee ihastuksia. Mutta jos oot kerran jo pettänyt, niin uskon, ettet ehkä rakasta ketään  vaan  himoitset vaan. Et tiedä, mitä on rakkaus. Haluat itsellesi kaiken.

Romanttinen rakkaus on vain tarina, joka yleistyi niihin aikoihin, kuin maanviljelyskin. Yhtäkkiä piti omistaa kaikki, talot, maat ja puolisokin. Ennen sitä ihminenkin eli tiiviissä yhteisöissä vailla näitä rajoituksia.

Käsittääkseni intiaaniyhteisöissäkin oli kiinteät parisuhteet, ja he elivät pääsääntöisesti metsästäjä-keräilijä-kulttuuria.

Vierailija
36/96 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemme tapailleet ja pitäneet yhtä harrastuksen kautta 10 kuukautta. Emme harrastaneet seksiä.

Sittenhän ei ole mitään vahinkoa tapahtunutkaan. Miehelle ei tarvitse kertoa mitään ja tämän toisen pidät vain harrastuskaverina.

Vierailija
37/96 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin kuka aikuinen kertoo aikuisten asioita lapsille ja toisekseen tästäkin on tosiaan kokemusta. Ex-mies kertoi mielensä mukaisia totuuksia lapselle, lasta ei juurikaan kiinnostanut, meillä lapsen kanssa kaikki asiat hyvin.

Ai lapset eivät ansaitse totuutta vai? Nyt valot päälle! ” kuka aikuinen kertoo toisten asioista lapsille” öö.. toisten? Niin, eihän se ole kuin äiti lapsille 🤦🏼‍♀️

Tottakai lapsi voi elää hyvin , vaikka vanhemmat eivät ole yhdessä, mutta mun pointtina oli se, että lapselle on tärkeää omat vanhemmat eikä yleensä toisia huomioonottava vanhempi aseta omia ihastuksiaan oman perheen edelle.

Itse olen 2 lapsen nuori äiti ja monesti ihmettelen, kun meitä nuoria arvostellaan. Kyllä itselleni on ainakin tärkeää omien lasteni hyvinvointi enkä tosiaankaan ikinä olisi valmis rikkomaan omaa perhettäni. Kertoo kyllä paljon ihmisestä, joka on sellaiseen valmis. Teilläkin on käsittääkseni hyvä suhde. Tuo ei ole mitään muuta kuin täyttä itsekkyyttä ja piittaamattomuutta toisia ihmisiä kohtaan.

Vierailija
38/96 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsitteettäysinsekaisin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä sekoita rakkautta seksuaaliseen himoon.  Rakkaus on aivan jotain muuta.  Kaikkia ihmisiä pitää rakastaa, mutta vihamiehen rakastaminen on vaikeinta.  H.ureutta ja avi.rikosta ei pidä harrastaa ja se ei ole missään tekemisissä rakkauden kanssa.

Tiedän kyllä hyvin seksuaalisen himon ja rakkauden eron. Ja edelleen olen sitä mieltä, että rakastaa voi kahta miestä tai naista samaan aikaan.

Eikä kaikkia ihmisiä todellakaan pidä rakastaa. Pitää sietää, ei rakastaa.

Vierailija
39/96 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ongelmat tulisivat vasta siinä vaiheessa, kun harrastetaan seksiä? Sekö se suurin ongelma täällä palstalla on?

Eikö sitäpaitsi seksin harrastaminen ole pienin paha pettämisen tiellä? Pitäisikö tässä alkaa tuntea itsensä ihan hulluksi, kun en mistään baari-illan panoreissuista jaksaisi edes olla mustasukkainen.

Vierailija
40/96 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai lapset eivät ansaitse totuutta vai? Nyt valot päälle! ” kuka aikuinen kertoo toisten asioista lapsille” öö.. toisten? Niin, eihän se ole kuin äiti lapsille 🤦🏼‍♀️

Tottakai lapsi voi elää hyvin , vaikka vanhemmat eivät ole yhdessä, mutta mun pointtina oli se, että lapselle on tärkeää omat vanhemmat eikä yleensä toisia huomioonottava vanhempi aseta omia ihastuksiaan oman perheen edelle.

Itse olen 2 lapsen nuori äiti ja monesti ihmettelen, kun meitä nuoria arvostellaan. Kyllä itselleni on ainakin tärkeää omien lasteni hyvinvointi enkä tosiaankaan ikinä olisi valmis rikkomaan omaa perhettäni. Kertoo kyllä paljon ihmisestä, joka on sellaiseen valmis. Teilläkin on käsittääkseni hyvä suhde. Tuo ei ole mitään muuta kuin täyttä itsekkyyttä ja piittaamattomuutta toisia ihmisiä kohtaan.

Kerrotaanko teidän perheessä siis kaikki ongelmat lapsille? Herranjumala.

Kaveripariskuntani erosi sen takia, että miehellä oli peliriippuvuus. Olisiko naisen pitänyt kertoa lapsille, että "iskä nyt oli yksi iso pa*** ja pelasi meidätkin tähän velkahelvettiin". Vai kertoa, että aikuisten välillä asiat eivät vain toimineet mutta lapset ovat silti aina molemmille vanhemmille tärkeitä.

Asiat eivät aina ole noin mustavalkoisia.

Nuorena ihmisenä minäkin olin taipuvainen ajattelemaan kaikesta jyrkemmin. Ehkä ymmärrät minua hieman paremmin 20 vuoden kuluttua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme