Tuleeko synnyttäessä oikeesti myös kakka?
Kommentit (160)
NAL(sinkut palsta) kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvottavaa! Tämäo yksi syy miksi en lapsia koskaan hommaa. Olisi kyllä aivan kamalan nöyryyttävää ulostaa pöydälle muiden silmien eteen!
Naisen kuuluu haluta lapsia ja se se vasta nöyryyttävää on jos nainen on nolo lapseton ja miehetön vanhapiika
Itse olet nolo kun niitä piikoja ei ole kuin sun mielessä saati miehettömiä:)
Vierailija kirjoitti:
Kuka tässä on ulosteen ainutlaatuisuudesta puhunut? Asia olisi minusta nöyryyttävää. Tuskin kätilöstä, mutta omia fiiliksiäni tässä ajattelenkin. Olen häveliäs ihminen ja tuo tilanne menisi yli.
Voin sanoa, että kätilö aivan taatusti ei sano, että "nytpä täältä tuli vähän paskapökälettä pöydälle" tai "ohhoh ruittasitpa sitten ripulin". Jos sitä ulostetta ponnistusvaiheessa tulee, niin voin sanoa, että a) et tunne sitä eli et tiedä että näin kävi ja b) kätilö pyyhkii sen siitä paikalta aivan vaivihkaa.
Näin ainakin on tapahtunut kaikissa synnytyksissä, joita olen ollut seuraamassa. Olen lääkäri. Kellekään ei ole ollut ongelma.
Jos äiti haluaa, niin peräruiskeen saa kyllä ottaa. Moni ei halua istua kuitenkaan pöntöllä pitkiä aikoja ennen synnytystä siksi että uloste väkisin änkeää ulos. Moni siis on saattanut häveliäisyyttää ottaa sen peräruiskeen ensimmäiseen synnytykseensä eikä ota enää seuraaviin.
T: lääkäri
On sellainen sanontakin, että "ei tule lasta, ei paskaa". Tästä voi jokainen tehdä omat johtopäätöksensä.
Joskus tulee, joskus ei. Minulla tuli ennen synnytystä suoli tyhjäksi varmaankin ponnistusten ärsyttämänä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tulee pihalle. Yrjöt kans. Välilihat viillellään myös.
Sinccis
Väliliha leikataan sitten ilman puudutusta. Kätilö pyrkii leikkaamaan sen supistusten aikana mutta jos ei osu ihan samanaikaisesti tunnet kuinka sinua leikataan:)
2 lapsen isä.
Hikeä verta pissaa kakkaa istukoita välihan leikkaamista napanuoran leikkauksia lääkityksestä pihalla olevan vaimon vaimon solvaamisen kuuntelemista ja itkua.
Upea poika tuli.
Tyttö meinas pudota kättärin lattialle. Pesin ja kapaloin likan ni kätilö sano et katos vaan "ammattisynnyttäjiä".
Naurattaa vieläkin.
Vois kehittää sellaisen imurin joka laitettaisiin peppureikään niinkuin hammaslääkärissä tehdään
Tuli synnytyksen aikana. Suoli toimi tosi huonosti koko raskausajan. Luonnollisesti, kun kohtu tyhjeni, niin tyhjeni maha muutenkin.
Itseäni tuo nolotti, johon kätilö virkoi, että kaikilla tulee 😊
Mulle kätilö sanoi että tulipa iso kakka mutta se olikin niekeri
Vierailija kirjoitti:
Kuvottavaa! Tämäo yksi syy miksi en lapsia koskaan hommaa. Olisi kyllä aivan kamalan nöyryyttävää ulostaa pöydälle muiden silmien eteen!
No eihän se ruskea nyt mitään ole, mua ainakin haittaisi ihan helwetin paljon enemmän se etuperseestä pullahtava pillukakka.
Vierailija kirjoitti:
Neljä synnytystä takana ja kaikissa tullut kakkaa ponnistusvaiheessa.
Hyi, millainen sottapytty.
Vierailija kirjoitti:
Koska sehän ei oo mitenkään nöyryyttävä olotila olla hikisenä pil lu levällään, kun pari ihmistä ronkkii sitä ja puskea veristä ja limaista otusta ulos sieltä luolaksi muuttuneesta reiästä?
Minulla tyhjeni suoli itsekseen ennen molempia synnytyksiä, en tiedä tuliko synnytyksessä vielä jotain. Ei siitä numeroa tehdä vaan siivotaan nopeasti ja huomaamattomasti. Pissata kyllä taisin toisessa synnytyksessä, en sitäkään olisi tiennyt jos kätilöt eivät olisi siitä keskustelleet (varmaankin miettivät, onko lapsivettä).
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tullut molemmiss synnytyksissä. En sitä itse olisi muuten edes huomannut tai tajunnut, mutta haju kyllä paljasti 💩
Tätä mä ihmettelinkin mielessäni jo monta sivua tälleen lapsettomana, että meneekö synnytyksessä niin hajuaistikin lukkoon, ettei huomaa hajuakaan. Koska pienikin määrä tuoretta paskaa lähimaastossa haisee ja paljon.
Kyllähän se tuli ekan synnytyksen aikana.
Ei siinä mitään. Alusastiaan tein ja homma jatkui.
Olin hiukka päälle 20 ja aattelin jo tuon ikäisenä, et näin kävi eikä tässä mitään, jatketaan vaan.
Yhdeksän kuukautta aikaa, eikä muka ehdi käydä vessassa ennen synnytystä??
Vierailija kirjoitti:
Yhdeksän kuukautta aikaa, eikä muka ehdi käydä vessassa ennen synnytystä??
Tekeekö synnytyssairaala lastensuojeluilmoituksen, jos äitioletettu ei ole sisäsiisti = hygienia vaarantuu?
Yks kakka on aika pieni murhe synnytyksessä! :D Itellä oli niin kova ummetus koko raskausajan, että synnytyksessä repesi välilihan lisäksi peräsuoli, kun tuli kakka mutta ei se siinä tuntunut miltään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin ajattelin noin ennen synnytystä, mutta yllättäen siinä tilanteessa ei tuo detalji jaksanut enää kiinnostaa. Ponnistin kolme varttia he*vetillisissä tuskissa, halusin vaan että vauva tulee ulos.
Ehkä sinua ei kiinnosta, mutta ajattelepa vaikka miestäsi joka on mukana synnytyksessä. Hän ei ole kivuissa kuten sinä, häntä ehkä saattaa inhottaa katsoa kun sinä hikisenä huudat ja punnerrat vauvaa pihalle ja siihen päälle vielä paskannat allesi. En ihmettele, että monelta mieheltä lähtee halut pitkäksi aikaa synnytyksen jälkeen.
Minulla ei tullut kakkaa kummassakaan synnytyksessä. Ensimmäisessä tosin sain muistaakseni jonkun peräsuolen tyhjentävän lääkkeen ja kävin etukäteen tyhjentämässä. Toisessa synnytyksessä ei enää annettu tyhjentävää, mutta ei tullu kakkaa muutenkaan. Virtsarakko tyhjennettiin molemmissa synnytyksissä katedrilla muutamaan kertaan ennen ponnistusvaihetta, kun puudutus vei pissantarpeen tunteen kokonaan.