Tuleeko synnyttäessä oikeesti myös kakka?
Kommentit (160)
Ei tule. Suoli tyhjenee kyllä ennen synnytystä. Siitä tiedät että sekin ilo alkaa kun saat käydä vessassa monta kertaa peräkkäin ja tulee vauhdilla.
Neljä synnytystä takana ja kaikissa tullut kakkaa ponnistusvaiheessa.
Kannattaa ottaa peräruiske, jos ehtii niin ei välttämättä tule. Ekalla kerralla ei tullut muutenkaan, mutta kolmannella kerralla tuli, kun luulin, että tyhjennys oli tullut jo luontojaan.
Tulee tai ei, ei sen ole mitään väliä, etkä todennäköisesti tiedä itse jos tulikin.
Sanotaanhan sitä, että ei lasta ilman paskaa.
Tulee tai ei, ei sen ole mitään väliä, etkä todennäköisesti tiedä itse jos tulikin.
En tiedä, tuliko mulla kakka. Ei sitä tunne siinä.
No mulla peräruiske aiheutti sen, että ponnistusvaiheessa tuli semmosta vetistä ripulia..ja siis mitään ripulia ei ennen synnytystä ollut, joten tulkitsin ruiskeen aiheuttamaksi. Aikaa ruiskeesta tosin oli mennyt useampi tunti. Vaan se ei synnyttäessä jotenkin häirinnyt itseä niin kamalasti lopulta, vaikka olen muussa elämässä aika häveliäs ja estoinen ihminen. Kätilöt eivät kommentoineet asiaa mitenkään.
Kuvottavaa! Tämäo yksi syy miksi en lapsia koskaan hommaa. Olisi kyllä aivan kamalan nöyryyttävää ulostaa pöydälle muiden silmien eteen!
No mitä väliä? Ei se synnyttäminen miltään söpöltä näytä muutenkaan. Siinä mitkään kakat vaikuta mihinkään. Ja vastaus ap:n kysymykseen, saattaapa hyvinkin se kakka tulla synnytyksessä, on varsin yleistä, vaikka ei nyt ihan aina ja ei ihan jokaiselta tulekaan.
Jos suolessa on kakkaa, niin kyllä se siinä rypistyksessä myös ulos tulee. Peräruiske voi olla ihan kiva juttu, jos ei muuten toimi.
Ei sitä välttämättä tule, mutta ei ketään siinä tilanteessa kiinnosta mikään kakka. Ihan turha murehtia sen mahdollisuutta. Osalla tosiaan tyhjenee suoli aika tehokkaasti tavalla tai toisella. Itse en saanut syötyä mitään hyvään toviin joka supistuksen nostaessa vatsan sisällön ylös, joten aika tyhjä suoli oli luonnostaan.
Jos on peräsuolessa tavaraa ponnistusvaiheessa, niin kyllä se tahtoo sieltä ulos puristua. Älä huoli, kätilö ja synnytyslääkäri ovat jo nähneet kaiken.
Ja usko pois, tuo tahaton kakan karkaaminen on about viimeinen asia, jota siinä tilanteessa mietit.
Vierailija kirjoitti:
Sanotaanhan sitä, että ei lasta ilman paskaa.
Apua! Tästäkö se juontaa juurensa!! Mind Blown!
Vierailija kirjoitti:
Kuvottavaa! Tämäo yksi syy miksi en lapsia koskaan hommaa. Olisi kyllä aivan kamalan nöyryyttävää ulostaa pöydälle muiden silmien eteen!
Muiden silmien eteen? Koko anoppilanko sä sinne kutsuisit paikalle? Synnytyksessä on yleensä mukana vain kätilö ja ehkä vielä tuleva isä. No onpa hirveää, jos kokenut ammattihenkilö ja oma mies näkee vähän kakkaa.
Monilla tulee ja se on vain ihana asia, jos suolen saa tyhjäksi. Ei tarvitse heti murehtia kakkaamista rikkinäisellä alapäällä, vaan on vähän aikaa toipua.
Vierailija kirjoitti:
Jos on peräsuolessa tavaraa ponnistusvaiheessa, niin kyllä se tahtoo sieltä ulos puristua. Älä huoli, kätilö ja synnytyslääkäri ovat jo nähneet kaiken.
Ja usko pois, tuo tahaton kakan karkaaminen on about viimeinen asia, jota siinä tilanteessa mietit.
No ei itseasiassa ollut viimeinen asia jota mietin synnytyksessä, ponnistaessa huusin "en halua paskoa alleni, en halua paskoa alleni!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muiden silmien eteen? Koko anoppilanko sä sinne kutsuisit paikalle? Synnytyksessä on yleensä mukana vain kätilö ja ehkä vielä tuleva isä. No onpa hirveää, jos kokenut ammattihenkilö ja oma mies näkee vähän kakkaa.
Kyllä kätilö ja varsinkin oma mies on liikaa ihmisiä näkemässä minut ulostamassa pöydälle. Ei siinä ei se mies kyllä tulis muutenkaan näkemään alapäätäni synnytyksessä!
Vierailija kirjoitti:
Monilla tulee ja se on vain ihana asia, jos suolen saa tyhjäksi. Ei tarvitse heti murehtia kakkaamista rikkinäisellä alapäällä, vaan on vähän aikaa toipua.
Jetsulleen, ekan kerran kun yrität kakata synnytyksen jälkeen, niin saatat jopa toivoa, että olisit kakannut enemmänkin jo synnytyksen aikana.
Vastatkaa, te synnyttäneet!!
ei ap