Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onneks meidän lapsi ei harrasta. En vaan jaksais.

Vierailija
13.04.2019 |

Kattelin taas aamulla kun naapurit 7.30 aikaan roudas lapset peliin/treeneihin. Pitkin viikkoo kuskaavat lapsia treeneihin ja välillä tosi myöhään tulevat kotiin (klo 21 jälkeen).
Onneks meillä ei harrasteta. Kun ei viikonloppuisinkaan sais nukkua.

Kommentit (214)

Vierailija
161/214 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jeesus mikä vanhemmuus-pätemisketju 😂

Vierailija
162/214 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä hankkia lapsia jos ei vanhemmuuteen kykene.

Arvotat hyvän/huonon vanhemmuuden tästä asiasta? Ok, olet niitä ”täydellisiä” vanhempia😂

Kyllä. Jaksamattomuus ja laiskuus on huonon vanhemman piirteitä.

Huono vanhempi kun ei halua että koko elämä pyörii lasten harrastusten ympärillä?

Huono vanhempi kun päättää oma laiskuus edellä, mitä lapsi saa harrastaa.

Sarkasmi on taitolaji ja kun et mitenkään kovin taitava siinä ole, niin jätä tälläiset kommentit kun et vaan osaa. Jooko? Tajusitko edes mitä kirjoitit? Tuskin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/214 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kumpikaan lapsista ei ole halunnut harrastaa joukkueurheilua. Saan ihan riittävän annoksen mokkapalamammoja jo koulun kautta.

Vierailija
164/214 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapset eivät edes pysty harrastamaan mitään koska meillä ei ole varaa autoon.

Kun olin lapsi, niin meidän kylässä ei kenelläkään ollut autoa ja harrastettiin koko ajan.

Pyöräily, yleisurheilu, hiihto, luistelu, uinti(kesällä), lenkkeily, lukeminen ja käsityöt ja lautapelit ja musiikki ym.

Mitään ökyvarusteita ei ollut, kuha pystyi tekemään jotakin.

Ketään ei kuskattu mihinkään.

Vierailija
165/214 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän itse kiekkoa huonona liikuntalajina, mutta silti: teet kyllä järkyttävän karhunpalveluksen lapsillesi, jos he eivät todellakaan harrastamitään sykettä nostavaa liikuntaa nuorena, koska mutsi ei jaksa.

Kiittelevät sinua sitten neljänkympin tienoilla kaikkine vaivoineen ja sairauksineen.

Mun anoppi ei ole koskaan harrastanut mitään ja on 94v yksin omakotitalossaan asuja ja sykettä on riittänyt.🤗

Vierailija
166/214 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskushan sitä toivooettei lapset harrastaisi yhtään mitään. Tänä aamuna 4:00 aamulypsylle, 7:15 oltiin jo viemässä poikaa peliin 150km päähän. Kohta iltanavettaan..

Vierailija
167/214 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvotat hyvän/huonon vanhemmuuden tästä asiasta? Ok, olet niitä ”täydellisiä” vanhempia😂

Niin on sekin, että sinäkin tällä hetkellä olet täällä vauvapalstalla lauantaipäivällä, etkä ole viettämässä sitä lastesi kanssa urheillen tai tehden jotain muuta hyödyllistä. Että äläpä nyt syytä laiskuudesta minua, itse olet samanlainen.

Olen tehnyt koko päivän pihatöitä, kokannut, käyttänyt koirat ja siivonnut. JA kuskannut sitä ennen lapset harrastustapahtumaansa. Kohta lähden hakemaan.

Mutta silti av-palsta😂 Sori, mutta en ota sinua tosissani, koska vietät ihan samalla lailla täällä aikaa kuin minäkin. Mut hei, sä oot se täydellisin vanhempi. Täällä palstalla ei ole kukaan yhtä täydellinen kuin sä.

Mitä harrastamaton lapsesi on tehnyt?

Vierailija
168/214 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkiekko kallis harrastus kuten taitoluistelu . Täytyy olla vanhemmilla hyvät tulot ja tila-auto ja avioliitto jokseenkin kunnossa.

Vierailija
169/214 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä saa harrastaa näillä ehdoilla:

- liikkuminen harrastukseen itse (bussi, pyörä tms)

- vaatii minulta ainoastaan (kohtuullisen) tilisiirron + kohtuullinen summa varusteisiin

- ei häirise koulunkäyntiä: lapseni on erikoisluokalla ja koulu on vaativampaa kuin ns normikoulussa.

Näillä mennään ja ollaan tyytyväisiä, paljon tehdään yhdessäkin ja lapsi saa palautua arjesta viikonloppuisin. Harrasteet on hyviä mutta kohtuus kaikessa: liian moni on jo lukiossa ja viimeistään jatko-opinnoissa loppuunpalanut. Hyvä vanhempi huolehtii lapsensa hyvinvoinnin kaikista puolista, myös levosta.

Erikoisluokka peruskoulussa vai??, erityisluokka ?

Vierailija
170/214 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- vaatii minulta ainoastaan (kohtuullisen) tilisiirron + kohtuullinen summa varusteisiin

- ei häirise koulunkäyntiä: lapseni on erikoisluokalla ja koulu on vaativampaa kuin ns normikoulussa.

Näillä mennään ja ollaan tyytyväisiä, paljon tehdään yhdessäkin ja lapsi saa palautua arjesta viikonloppuisin. Harrasteet on hyviä mutta kohtuus kaikessa: liian moni on jo lukiossa ja viimeistään jatko-opinnoissa loppuunpalanut. Hyvä vanhempi huolehtii lapsensa hyvinvoinnin kaikista puolista, myös levosta.

Epäilen hänen tarkoittavan painotettua opetusta. Siellä käydään vähän vaikeampia asioita kuin normiluokalla.

Mielestäni asiat ovat kunnossa, kun koulu menee harrastusten edelle.

Vierailija
171/214 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi tarkoittaa esim englanninkielistä opetusta.

Vierailija
172/214 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on hyvä, jos lapsilla on harrastuksia. Harrastus voi kuitenkin olla jotain muutakin kuin ohjattua liikuntaa tai ylipäätään jotain aikaa vievää tai edes maksullista. Esimerkiksi perheen kanssa liikkuminen tai lukeminenkin ovat harrastuksia.

Mielestäni jokainen perhe määrittelee itse sen, mihin omat resurssit riittää niin taloudellisesti kuin muutenkin. Ihmiset ovat muutenkin erilaisia; joku lapsi nauttii harrastuksen haastavuudesta ja joku vanhempi ihan mielellään hoitaa useamman kerran viikossa tarvittavat kuskailut talkootöineen. Joku toinen lapsi taas haluaa harrastaa vähemmän tavoitteellisesti ja joku vanhempi ei ole yhtään sellainen, että kulkisi viikonloppuisin kisa/pelireissuilla, leipoisi mokkapaloja tai kuskaisi harkkoihin kuutta kertaa viikossa.

Meillä lapsia on viisi. Pidän tärkeänä sitä, että jokainen löytää omat kiinnostuksenkohteensa ja vahvuutensa. Me asumme maaseudulla, joten harrastusmahdollisuudet nurkkapielissä ovat vähäiset. Kuskaaminen on siis realiteetti, joka on hyväksyttävä. Lapsemme ovat eri ikäisiä, joten kaikki heistä eivät vielä tarvitse harrastuksia. Tällä hetkellä kaksi lastamme harrastaa suht. tavoitteellisesti haluamaansa lajia. Kumpikaan näistä ei kuitenkaan ole laji, jonka kanssa pitäisi olla naimisissa. Tämä sopii perheellemme hyvin, koska elämässämme on muutakin, kuin lasten harrastukset :) Silti leivon mielelläni niitä mokkapaloja, olen mukana vanhempain yhdistyksissä ym. missä nyt tarvitaan, aina kun vain mahdollista.

Toisaalta taas tunnen äidin, joka on usein viikonloput lapsensa pelimatkoilla ja tää on heidän juttunsa.

Vierailija
173/214 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isosisko harrasti aikoinaan koripalloa ja tanssia. Mielenkiinto lopahti. Minä en ole harrastunut mitään ohjattua toimintaa. Tykkään piirtää, lukea kirjoja sekä pelata videopelejä. Pikkusisko harrasti jalkapalloa. Nykyään pikkusisko ja pikkuveli harrastavat teatteria. Kulkevat sinne itse, koska äidillä vuorotyö. Eikä ole autoa.

Vierailija
174/214 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan oikeasti ymmärrä, että mitä järkeä muka on käyttää paljon aikaa ja rahaa lasten harrastuksiin. Miksei esim. joku soittoharrastus, jossa on treenejä 1-2h viikossa, riitä?

Vierailija
175/214 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lapsen harrastus pitää olla myös vanhemman harrastus... näin näyttää käyvän näissä joukkulajeissa vääjäämättä... ensin vanhemmat töissä 8-10 h työmatkoineen ja sitten illaksi hallille/kentälle, viikonloppuna aamuyöllä lähtö turnaukseen tai leipomaan 🙄

Vierailija
176/214 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lapsen harrastus pitää olla myös vanhemman harrastus... näin näyttää käyvän näissä joukkulajeissa vääjäämättä... ensin vanhemmat töissä 8-10 h työmatkoineen ja sitten illaksi hallille/kentälle, viikonloppuna aamuyöllä lähtö turnaukseen tai leipomaan 🙄

Ja mitään tässä välimaastossa ei ole? Ja sen takia voi hyvällä omallatunnolla maata ja kääntää kylkeä lapsen notkuessa kännykällä koko vapaa-aikansa?

Vierailija
177/214 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä oleta, että lapseni harrastavat loppuelämänsä näitä lajeja, jotka ovat valinneet nuorina suosikeikseen. Toivon tosin, että harrastavat vielä yläkouluikäisinä niin eivät ole notkumassa ja syljeskelemässä kauppojen parkkipaikoilla niin kuin harrastamattomat tuon ikäiset. Meidän paikkakunnallamme jo alakoululaiset notkuvat pyörineen kauppojen ovensuussa, kiroilevat, syljeskelevät ja tupakoivat. Ihan keskellä kirkasta päivää. Olen niin iloinen, että oma lapseni on tuolloin harrastuksessa.

Ja sitten kun yläasteikäisenä lopettaa, niin mitä tilalle? Notkuminen ja syljeskeleminen kauppojen ovilla, kun elämästä yks kaks lähtee niin iso osa.

Niin tosiaan.. Olisi parempi oppia notkumaan ja syljeskelemään jo mahdollisimman varhain, niin ei tulisi tuollaista notkahdusta?

Minä taas ajattelen, että tiukasti ohjelmoitu arki johtaa siihen notkumiseen ja passiivisuuteen. Kun elämä on päiväkodista saakka täynnä ohjattua toimintaa (ja älylaitteita täyttämässä tyhjän tilan) ei ihmisen oma-aloitteisuus pääse kehittymään, ja kehittyy lyhytpinnainen, addiktioherkkä nuori.

Siksi olen mieluummin pikkuisen tylsän lapsuuden kannattaja. Kirjoja, leikkejä, ulkoilua.

Meilläkin on kirjoja, leikkejä ja ulkoilua vaikka lapset harrastavat jääkiekkoa. Miksi harrastaminen ja normaali leikkiminen sulkisivat toisensa pois? Molemmat lapset oppivat myös lukemaan 5-vuotiaina ja koulukin sujuu keskimääräistä paremmin. Matemaattisesti lahjakkaita molemmat. Jo on taas jollakin jutut.

Kyllä meidän lapset on lahjakkaampia ja kauniimpia kuin teidän lapset. Tirsk.

Tietenkin lapseni ovat parempia kun osaavat leikkiä, ulkoilla, lukea ja vielä, herran jestas sentään, harrastaa. Joidenkin lapset eivät tunnu osaavan monia asioita vaan sitten harrastaminen sulkee pois muita asioita. Vai olisiko vaan vanhemman laiskuutta ja omia ajatuksia nuo?

Tällä palstalla kaikki lapset ovat niin fiksuja ja lahjakkaita, että 5-vuotiaana lukemaan oppineet lapsesi ovat itse asiassa vähän jälkeenjääneitä.

Oletpa ilkeä ja kateellinen ihminen.

Vierailija
178/214 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä oleta, että lapseni harrastavat loppuelämänsä näitä lajeja, jotka ovat valinneet nuorina suosikeikseen. Toivon tosin, että harrastavat vielä yläkouluikäisinä niin eivät ole notkumassa ja syljeskelemässä kauppojen parkkipaikoilla niin kuin harrastamattomat tuon ikäiset. Meidän paikkakunnallamme jo alakoululaiset notkuvat pyörineen kauppojen ovensuussa, kiroilevat, syljeskelevät ja tupakoivat. Ihan keskellä kirkasta päivää. Olen niin iloinen, että oma lapseni on tuolloin harrastuksessa.

Ja sitten kun yläasteikäisenä lopettaa, niin mitä tilalle? Notkuminen ja syljeskeleminen kauppojen ovilla, kun elämästä yks kaks lähtee niin iso osa.

Niin tosiaan.. Olisi parempi oppia notkumaan ja syljeskelemään jo mahdollisimman varhain, niin ei tulisi tuollaista notkahdusta?

Minä taas ajattelen, että tiukasti ohjelmoitu arki johtaa siihen notkumiseen ja passiivisuuteen. Kun elämä on päiväkodista saakka täynnä ohjattua toimintaa (ja älylaitteita täyttämässä tyhjän tilan) ei ihmisen oma-aloitteisuus pääse kehittymään, ja kehittyy lyhytpinnainen, addiktioherkkä nuori.

Siksi olen mieluummin pikkuisen tylsän lapsuuden kannattaja. Kirjoja, leikkejä, ulkoilua.

Meilläkin on kirjoja, leikkejä ja ulkoilua vaikka lapset harrastavat jääkiekkoa. Miksi harrastaminen ja normaali leikkiminen sulkisivat toisensa pois? Molemmat lapset oppivat myös lukemaan 5-vuotiaina ja koulukin sujuu keskimääräistä paremmin. Matemaattisesti lahjakkaita molemmat. Jo on taas jollakin jutut.

Kyllä meidän lapset on lahjakkaampia ja kauniimpia kuin teidän lapset. Tirsk.

Tietenkin lapseni ovat parempia kun osaavat leikkiä, ulkoilla, lukea ja vielä, herran jestas sentään, harrastaa. Joidenkin lapset eivät tunnu osaavan monia asioita vaan sitten harrastaminen sulkee pois muita asioita. Vai olisiko vaan vanhemman laiskuutta ja omia ajatuksia nuo?

Tällä palstalla kaikki lapset ovat niin fiksuja ja lahjakkaita, että 5-vuotiaana lukemaan oppineet lapsesi ovat itse asiassa vähän jälkeenjääneitä.

Oletpa ilkeä ja kateellinen ihminen.

Ihan oikeasti: se että anonyyminä netissä retostelee, miten omat lapset ovat ”parempia” kuin toisten lapset (kommentoimani kirjoittaja käytti juuri tätä sanaa) ei herätä kateutta. Enemmänkin kummastusta ja sääliä. Ja tietysti pienen epäilyksen, että millainen ihminen siellä vastapuolella noin hupsuja kirjoittelee.

Vierailija
179/214 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitään tässä välimaastossa ei ole? Ja sen takia voi hyvällä omallatunnolla maata ja kääntää kylkeä lapsen notkuessa kännykällä koko vapaa-aikansa?

Sinulla ei ilmeisesti ole mitään välimaastoa urheilun ja kännykällä notkumisen välimaastossa. Jos lapsen arki ohjelmoidaan täyteen aikuisen toimesta, niin mitä tapahtuu kun hän itse saa päättää vapaa-ajastaan?

Vierailija
180/214 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on niitä jotka ei jaksa käydä töissäkään. Sama tulevaisuus lapsilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi