Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkyvyttömän suomalaisen hätähuuto :(

Vierailija
12.04.2019 |

40% tukileikkaus edessä. Siitä kuukausittainen opintolainan lyhennys. Käteen jää elämiseen n.100 euroa kuukaudessa. Naapurini joka ei ole koskaan maksanut veroja Suomeen saa n.500% enemmän lapaseen kuukaudessa. Työkyvyttömyyteni johtuu osittain hoitovirheestä. Onko junarata ainoa vaihtoehto?

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei :( Jos et maksa opintolainaa ja menee ulosottoon niin mitähän sitten kävisi? Jos et pääse enää töihin niin voisiko se helpottaa kun on valtiontakaus?

Saatko toimeentulotukea?

Koita jaksaa! (Vaikka se laimea toivotus onkin :( )

Vierailija
2/57 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tukileikkaus? Olen myös työkyvytön, eläkkeellä, sairaseläkkeestäni mitään leikata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ei :( Jos et maksa opintolainaa ja menee ulosottoon niin mitähän sitten kävisi? Jos et pääse enää töihin niin voisiko se helpottaa kun on valtiontakaus?

Saatko toimeentulotukea?

Erehdyin kysymään tukea kunnalta mikä luultavimmin johtaa tukien leikkaukseen työkyvyttömyyden takia. Ulosottoa olen karttanut kuin ruttoa viimeiset vuodet minkä takia olen elänyt jo pari vuotta reilusti alle toimeetulotukiminimin. Leikkauksen myötä talouteni romahtaa lopullisesti.

Vierailija
4/57 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olet työkyvytön, niin sitten vain työkyvyttömyyseläkkeelle.

Vierailija
5/57 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tukileikkaus? Olen myös työkyvytön, eläkkeellä, sairaseläkkeestäni mitään leikata.

Kaikki ei pääse eläkkeelle vaikka aihetta olisi.

Vierailija
6/57 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mikä tukileikkaus ja miksi?

Vierailija
7/57 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae toimeentulotukea Kelasta.

Vierailija
8/57 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ymmärrä tätä, että toimeentulotuella maksellaan velkoja. jos ei kykene itseään elättää, niin ei kykene velkojakaan maksamaan. Anna mennä ulosottoon ja osta ruokasi.

Vierailija
9/57 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatko toimeentulotukea?

Erehdyin kysymään tukea kunnalta mikä luultavimmin johtaa tukien leikkaukseen työkyvyttömyyden takia. Ulosottoa olen karttanut kuin ruttoa viimeiset vuodet minkä takia olen elänyt jo pari vuotta reilusti alle toimeetulotukiminimin. Leikkauksen myötä talouteni romahtaa lopullisesti.

Ei kuulosta järkevältä. Ei ole totta.

Vierailija
10/57 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein usko, että vertailuhenkilö saa 500% enemmän sosiaalietuuksina kuin ap. 

Vierailija
11/57 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan ymmärrä tätä, että toimeentulotuella maksellaan velkoja. jos ei kykene itseään elättää, niin ei kykene velkojakaan maksamaan. Anna mennä ulosottoon ja osta ruokasi.

Oman hitusen jäljellä olevan mielenterveyteni vuoksi olen maksanut aina kaikki laskut ja karsinut näin kaikesta muusta

ap

Vierailija
12/57 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti maksellaan velat pois!!!

Ulosoton takia ei saa vuokra-asuntoa, puhelinta, töitä jne. joten aina kannattaa maksaa niin pitkälle kuin voi.

Vierailija
13/57 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein usko, että vertailuhenkilö saa 500% enemmän sosiaalietuuksina kuin ap. 

ei sosiaalietuuksina vaan opintolainan lyhennysten jälkeen käteen jää leikkauksen jälkeen enää n.100 kuukaudessa

Vierailija
14/57 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti maksellaan velat pois!!!

Ulosoton takia ei saa vuokra-asuntoa, puhelinta, töitä jne. joten aina kannattaa maksaa niin pitkälle kuin voi.

Sitten on turha ulista kun toimeentulotuki ei riitä. Kun sen ei ole tarkoitus kattaa velkoja, ainoastaan peruseläminen.

Vierailija
15/57 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On varmaan "työtön", vaikka pitäisi olla saikulla ja kuntoutustuella. Ei ole osannut mennä ajoissa lääkäriin ja nyt kitisee, kun paljastui tukihuijariksi. Ansiosidonnaista kun ei pitäisi saada sairausloma-ajalta. Kuntoutustuki on pienempi, mutta säästää ansiosidonnaispäiviä.

Ei työkyvyttömyyseläkkeelle pääse, ellei hitto vie lääkäri totea sairautta ja työkyvyttömyyttä. Näitä hölmöjä on kortistossa paljon.

Vierailija
16/57 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintolainan saa anteeksi jos on ollut vähintään viisi vuotta tai lopullisesti työkyvytön. Minä sain anteeksi korkoineen n. 14000 euroa.

Vierailija
17/57 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pointti se oli siitä naapurista? Meni jotenkin ohi. Kysy tarjoaako sulle sapuskat.

Vierailija
18/57 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velasta voinee sopia opintotukikeskuksen kanssa, ei se mene heti ulosottoon

Vierailija
19/57 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On varmaan "työtön", vaikka pitäisi olla saikulla ja kuntoutustuella. Ei ole osannut mennä ajoissa lääkäriin ja nyt kitisee, kun paljastui tukihuijariksi. Ansiosidonnaista kun ei pitäisi saada sairausloma-ajalta. Kuntoutustuki on pienempi, mutta säästää ansiosidonnaispäiviä.

Ei työkyvyttömyyseläkkeelle pääse, ellei hitto vie lääkäri totea sairautta ja työkyvyttömyyttä. Näitä hölmöjä on kortistossa paljon.

sori jos olen mielestäsi tukihuijari :(

ap

Vierailija
20/57 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmasti, mutta ap puhui käteen jäävästä osuudesta. Hieman epäselvää, että mitä kaikkea menoja hän on kummaltakin vähentänyt ennen sitä käteen jäävää osaa. Ettei vain olisi niin, että ap:lla on paljon isommat menot kun naapurilla ja se on hänen mielestään naapurin vika.

Mutta eiköhän tämä nyt ollut taas joku ulkomaalaisvihatrolli. Kun piti oikein mainita, että naapuri ei ole maksanut Suomeen veroja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi