Sairaanhoitaja Katja on vaihtamassa alaa: Perusbruttopalkkani on tällä hetkellä 2867 euroa
Taas tällainen otsikko iltapäivälehdessä!!! Onko tuo muka huono palkka?
Kommentit (610)
On semmoiselle ihmiselle, joka elää yli varojensa. Mitenköhän matalapalkka-alalla työskentelevät tulevat toimeen?
Valivali, kyllä tällekin ihmiselle korvaaja löytyy. Menkööt prisman kassalle miettimään.
On tuo huono palkka jos kyseessä on kolmivuorotyö, missä ei voi itse vaikuttaa työvuoroihinsa. Työssä on myös aikamoinen vastuu.
Ja miksi yksi ammattiryhmä saa jatkuvasti tätä palstatilaa? Huonoja liksoja on paljon muillakin aloilla, jossa on koulutettuja ihmisiä.
Sairaanhoitajan peruspalkaksi ei ole huono. En ymmärrä miksi ihmiset eivät ilmoita kokonaispalkkaa, jossa on mukana myös muut palkanosat. Palkka on se! Palkka vaan muodostuu eri töissä hieman eri tavalla.
Tuo on muuten päivätyön palkkaa. Ei kolmivuorotyö. Tohon kun lyödään vielä vuorolisät päälle. Ei luulisi olevan valittamista!
Teen keikkatöitä sairaanhoitajana, saan valita itse työvuoroni. Teen siis vain minulle sopivia vuoroja, niissä paikoissa missä haluan. Keskimääräinen palkkani kuukaudessa on vähän vähemmän kuin tuo, enkä kyllä vaihtaisi nykyistä johonkin sekalaiseen aamu-ilta-yövuoro roskaan. Teen lähinnä aamuvuoroa ja hyvissä työpaikoissa.
Vierailija kirjoitti:
On tuo huono palkka jos kyseessä on kolmivuorotyö, missä ei voi itse vaikuttaa työvuoroihinsa. Työssä on myös aikamoinen vastuu.
Jos kolmivuorotyö tuohon tulee satasia lisiä.
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitajan peruspalkaksi ei ole huono. En ymmärrä miksi ihmiset eivät ilmoita kokonaispalkkaa, jossa on mukana myös muut palkanosat. Palkka on se! Palkka vaan muodostuu eri töissä hieman eri tavalla.
No siksi tietenkään eivät ilmoita, että haluavat kerätä sympatiaa "huonolla" palkallaan. Oma bruttopalkkani on 2200 eikä mitään mahdollisuutta minkäänlaisiin lisiin, joten ihan hirveästi ei kiinnosta tämä hoitsujen "palkkakuoppa".
Vierailija kirjoitti:
PERUSbruttopalkka. Mitä kuvittelet tuon PERUS-etuliitteen tarkoittavan? On täällä kyllä tyhmiä akkoja.
Saa hän alaa vaihtaa, ja kriisi on todellinen, joten kyllä siitä pitää ihmisillekin tiedottaa miksi hoitajia ei ole.
Ja mistähän tämä Katja kuvittelee saavansa suurempaa palkkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PERUSbruttopalkka. Mitä kuvittelet tuon PERUS-etuliitteen tarkoittavan? On täällä kyllä tyhmiä akkoja.
Ihmisten luetunymmärtäminen on täällä tasoa 1/10. Aina saa jankuttaa, että jengi tajuaisi mistä puhutaan.
Amk-tutkinto. Paremminhan tuo hankkii kuin saman tutkintotason omaava sosiaalialalla.
Terveydenhuollon työilmapiiri on ihan sairas. Se on suurin syy miksi ihmiset sieltä pakenevat.
"Suuressa suomalaiskaupungissa asuvan ja työskentelevän Katin kokonaispalkka on tällä hetkellä siis 3097 euroa."
Tuossa on siis kyseisen hoitajan bruttopalkka ikälisien kera. Vuorolisiä sun muita ei ole tuohon laskettu.
Vierailija kirjoitti:
Ja mistähän tämä Katja kuvittelee saavansa suurempaa palkkaa?
Ei välttämättä saa, mutta työ ei ole niin vastuullista. Olen itse vaihtanut hoitajana sairaalatyöstä sosiaalipuolelle. Palkka tipahti satasia, mutta työ on mielekkäämpää.
Vierailija kirjoitti:
On semmoiselle ihmiselle, joka elää yli varojensa. Mitenköhän matalapalkka-alalla työskentelevät tulevat toimeen?
Valivali, kyllä tällekin ihmiselle korvaaja löytyy. Menkööt prisman kassalle miettimään.
Jep. Hän vois mennä vaikka tohon mun lähi-Alepaan töihin painimaan narkkien kanssa. Palkka ois varmaan puolet tuosta. Jos se vaikka tuntuis mielekkäämmältä.
Kys. ammattiryhmä on median suojeluksessa - palstatilaa annetaan jatkuvasti palkkavalittamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Hoitoalalla vuorolisät eivät ole palkkaa.
Jostain syystä näissä aina julkaistaan peruspalkka, jolla harva käy töissä. Omakin peruspalkkani on aika surkea, mutta ikälisät ja muut ovat korottaneet sen kelvolliselle tasolle, myös verot tietenkin.
Huh huh.
Näitä valittajia riittää.