Työkyvyttömän suomalaisen hätähuuto :(
40% tukileikkaus edessä. Siitä kuukausittainen opintolainan lyhennys. Käteen jää elämiseen n.100 euroa kuukaudessa. Naapurini joka ei ole koskaan maksanut veroja Suomeen saa n.500% enemmän lapaseen kuukaudessa. Työkyvyttömyyteni johtuu osittain hoitovirheestä. Onko junarata ainoa vaihtoehto?
Kommentit (57)
https://kysykelasta.kela.fi/viewtopic.php?f=30&t=9458
Lainaus:
Velan takaisinmaksusta on opintotukilain mukaan mahdollista saada maksuvapautus. Maksuvapautus voidaan myöntää velasta, jonka Kela on valtiontakauksen perusteella maksanut pankille. Täysimääräinen maksuvapautus voidaan myöntää, jos olet pysyvästi työkyvytön tai työkyvyttömyytesi on kestänyt yhteensä vähintään viisi vuotta. Lisäksi täysimääräisen maksuvapautuksen edellytyksenä on, että takaisinperintää olisi taloudellinen tilanteesi ja muut olosuhteesi huomioon ottaen pidettävä kohtuuttomana. Maksuvapautus voidaan myöntää myös osittaisena, jos taloudellinen tilanteesi on pitkäaikaisesti heikentynyt. Lisätietoa asiasta http://www.kela.fi/perintakeskus.
Ap lopettaa nyt sen ulinan ja menee lääkäriin. Sieltä tultua soittaa Kelan perintäkeskukseen. Luku- ja kirjoitustaito erottaa ihmisen muista eläimistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mikä tukileikkaus ja miksi?
On varmaan "työtön", vaikka pitäisi olla saikulla ja kuntoutustuella. Ei ole osannut mennä ajoissa lääkäriin ja nyt kitisee, kun paljastui tukihuijariksi. Ansiosidonnaista kun ei pitäisi saada sairausloma-ajalta. Kuntoutustuki on pienempi, mutta säästää ansiosidonnaispäiviä.
Ei työkyvyttömyyseläkkeelle pääse, ellei hitto vie lääkäri totea sairautta ja työkyvyttömyyttä. Näitä hölmöjä on kortistossa paljon.
Millä tavalla sellainen henkilö on hölmö, jos ei ole myönnetty eläkettä.
mun mielestä se hölmö on se lääkäri joka on jättänyt hoitamatta potilaan eläkepaperit siten, että se joutuu siellä kortistossa olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä sairastuin 39-vuotiaana (sitä ennen 3-5 diagnosoimatonta burn-outia). Pääsin eläkkeelle kymmenen vuoden sairaslomien jälkeen kai noin neljän vuoden hakemisen jälkeen. Puolen vuoden välein erikoislääkäri kirjoitti työkyvyttömyyslausunnon.
Ei eläkkeelle helposti pääse. Huvittaa aina lusmujen luulot siitä.
Itsellä riitti masennus syyksi. Olin osastolla vajaan kuukauden ja vajaat pari vuotta kuntoutustuella.
Vierailija kirjoitti:
https://kysykelasta.kela.fi/viewtopic.php?f=30&t=9458
Lainaus:
Velan takaisinmaksusta on opintotukilain mukaan mahdollista saada maksuvapautus. Maksuvapautus voidaan myöntää velasta, jonka Kela on valtiontakauksen perusteella maksanut pankille. Täysimääräinen maksuvapautus voidaan myöntää, jos olet pysyvästi työkyvytön tai työkyvyttömyytesi on kestänyt yhteensä vähintään viisi vuotta. Lisäksi täysimääräisen maksuvapautuksen edellytyksenä on, että takaisinperintää olisi taloudellinen tilanteesi ja muut olosuhteesi huomioon ottaen pidettävä kohtuuttomana. Maksuvapautus voidaan myöntää myös osittaisena, jos taloudellinen tilanteesi on pitkäaikaisesti heikentynyt. Lisätietoa asiasta http://www.kela.fi/perintakeskus.
Niin kuin täällä on jo moni todennut niin työkyvyttömäksi ei todeta kaikkia oikeasti työhön kyvyttömiä henkilöitä. Tulee mieleen tapaus jossa nuori yrittäjänainen oli tipahtanut hevosen selästä tai joutunut hevosen potkaisemaksi. Nainen oli menettänyt onnettomuudessa kokonaan lähimuistin ja nukkuu 14 tuntia vuorokaudessa mutta oli todettu täysin työkykyiseksi.
Tiia16 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mikä tukileikkaus ja miksi?
On varmaan "työtön", vaikka pitäisi olla saikulla ja kuntoutustuella. Ei ole osannut mennä ajoissa lääkäriin ja nyt kitisee, kun paljastui tukihuijariksi. Ansiosidonnaista kun ei pitäisi saada sairausloma-ajalta. Kuntoutustuki on pienempi, mutta säästää ansiosidonnaispäiviä.
Ei työkyvyttömyyseläkkeelle pääse, ellei hitto vie lääkäri totea sairautta ja työkyvyttömyyttä. Näitä hölmöjä on kortistossa paljon.
Millä tavalla sellainen henkilö on hölmö, jos ei ole myönnetty eläkettä.
mun mielestä se hölmö on se lääkäri joka on jättänyt hoitamatta potilaan eläkepaperit siten, että se joutuu siellä kortistossa olemaan.
tämä.
Toivottavasti kaikille aloituksen alapeukuttajille ja ap.n mollaajille tapahtuu joskus onnettomuus tai sairastuminen ja he joutuvat vielä itse sillan alle rahattomina ja työkyvyttöminä toteamaan kuinka väärässä olivat.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti kaikille aloituksen alapeukuttajille ja ap.n mollaajille tapahtuu joskus onnettomuus tai sairastuminen ja he joutuvat vielä itse sillan alle rahattomina ja työkyvyttöminä toteamaan kuinka väärässä olivat.
Kaikki sympatia kaikille vaikeassa asemassa oleville, mutta mitä h-e-l-v-e-t-t-i-ä tämä tekee tässä aloituksessa?:
"Naapurini joka ei ole koskaan maksanut veroja Suomeen saa n.500% enemmän lapaseen kuukaudessa."
Tavallista kateutta vai tarkoituksellista trollaamista (namut saavat, mutta kan tikset eivät)?
Voit saada vapautuksen koko velan maksamisesta, jos olet pysyvästi työkyvytön tai olet ollut yhtäjaksoisesti vähintään 5 vuotta työkyvytön, eivätkä keskimääräiset veronalaiset tulosi ylitä korkoavustuksen tulorajaa.
Vierailija kirjoitti:
Aika äkkiä olet ihmiselle pahaa toivomassa. Toivottavasti tämä ei ilmene muiden sabotoimisena oikeassa elämässä. Kun ihan varmasti sielläkin niitä oletuksia muista teet ja siellä saat myös tilaisuuden toimia niiden pohjalta.
Työttömien ja muuten huonossa asemassa olevien ihmisten puolella olen täysin. Mutta minusta näyttää aika selvältä, että tämä aloitus on provo. Jos on viettänyt tällä palstalla viime päivinä tarpeeksi aikaa, niin huomaa kyllä tämän tietyn agendan mukaisen provoilun.
On toki mahdollista sekin, että aloittaja sekä puhuu totta (osittain tai kokonaan) että halusi lisäksi vaikuttaa ihmisten ajatuksiin tietyssä asiassa. Mutta vaikuttaa siltä, että aloittaja sytytti liekin ja jätti muut hoitamaan loput. Ellei sitten itsekin kommentoi tänne eri henkilönä...
(Olen itsekin työtön, mutta se ei ole naapurin vika.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika äkkiä olet ihmiselle pahaa toivomassa. Toivottavasti tämä ei ilmene muiden sabotoimisena oikeassa elämässä. Kun ihan varmasti sielläkin niitä oletuksia muista teet ja siellä saat myös tilaisuuden toimia niiden pohjalta.
Työttömien ja muuten huonossa asemassa olevien ihmisten puolella olen täysin. Mutta minusta näyttää aika selvältä, että tämä aloitus on provo. Jos on viettänyt tällä palstalla viime päivinä tarpeeksi aikaa, niin huomaa kyllä tämän tietyn agendan mukaisen provoilun.
On toki mahdollista sekin, että aloittaja sekä puhuu totta (osittain tai kokonaan) että halusi lisäksi vaikuttaa ihmisten ajatuksiin tietyssä asiassa. Mutta vaikuttaa siltä, että aloittaja sytytti liekin ja jätti muut hoitamaan loput. Ellei sitten itsekin kommentoi tänne eri henkilönä...
Ei ole naapurin vika mutta systeemin vika on se että kaikki autettavat eivät ole Suomessa samalla viivalla. Kyllä se katkeroittaa kenet tahansa
Vierailija kirjoitti:
Voit saada vapautuksen koko velan maksamisesta, jos olet pysyvästi työkyvytön tai olet ollut yhtäjaksoisesti vähintään 5 vuotta työkyvytön, eivätkä keskimääräiset veronalaiset tulosi ylitä korkoavustuksen tulorajaa.
Niin ja se, että joku sai työkyvyttömyyslausunnon viime hallituksen aikana ei tarkoita sitä, että sama tapahtui keskustan eli kokoomuksen ja kokoomuksen sekä sinisten eli kokoomuksen ollessa vallassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan ymmärrä tätä, että toimeentulotuella maksellaan velkoja. jos ei kykene itseään elättää, niin ei kykene velkojakaan maksamaan. Anna mennä ulosottoon ja osta ruokasi.
Tietysti maksellaan velat pois!!!
Ulosoton takia ei saa vuokra-asuntoa, puhelinta, töitä jne. joten aina kannattaa maksaa niin pitkälle kuin voi.
Mitä ihmeen piipitystä tuo on? Aina vaan tämä legenda elää.
Olen ulosotossa, eli luottotiedoton, ollut jo kauan. Mulla on vuokra-asunto, sähkösopimus, puhelin (ostettu osamaksulla), puhelinliittymä totta kai, läppäri ja nettiliittymä, työ alkaa ensi kuussa, verkkopankkitunnukset... Eli elän ihan ns. normaalia elämää ilman luottotietoja.
Ainoita mitä en ole saanut, on kotivakuutus, eikä muitakaan vakuutuksia ja luottokortti, mikä ei haittaa yhtään. Pystyn ostamaan kaiken mitä haluan ilman luottokorttiakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan ymmärrä tätä, että toimeentulotuella maksellaan velkoja. jos ei kykene itseään elättää, niin ei kykene velkojakaan maksamaan. Anna mennä ulosottoon ja osta ruokasi.
Tietysti maksellaan velat pois!!!
Ulosoton takia ei saa vuokra-asuntoa, puhelinta, töitä jne. joten aina kannattaa maksaa niin pitkälle kuin voi.
Mitä ihmeen piipitystä tuo on? Aina vaan tämä legenda elää.
Olen ulosotossa, eli luottotiedoton, ollut jo kauan. Mulla on vuokra-asunto, sähkösopimus, puhelin (ostettu osamaksulla), puhelinliittymä totta kai, läppäri ja nettiliittymä, työ alkaa ensi kuussa, verkkopankkitunnukset... Eli elän ihan ns. normaalia elämää ilman luottotietoja.
Ainoita mitä en ole saanut, on kotivakuutus, eikä muitakaan vakuutuksia ja luottokortti, mikä ei haittaa yhtään. Pystyn ostamaan kaiken mitä haluan ilman luottokorttiakin.
Olet ilmeisesti töissä. Jos on maksuhäiriömerkintä ja työkyvytön, niin sitten menee asunnon vaihtaminen tosi hankalaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole naapurin vika mutta systeemin vika on se että kaikki autettavat eivät ole Suomessa samalla viivalla. Kyllä se katkeroittaa kenet tahansa
Jos kaksi eri ihmistä on eri tilanteissa, niin voi olla vähän aikea määritellä, että miltä samalla viivalla oleminen näyttäisi. Esimerkiksi jos toisella on lainaa maksettavana ja toisella ei, niin pitäisikö molemmille jäädä sama määrä rahaa käteen?
Työkyvyttömyyden toteaa lääkäri, ei ihminen itse voi päättää sitä.
Kyllä sinä nyt aika paljon oletit yksittäisestä ihmisestä yhden aloituksen perusteella. Koko henkilöä ei ole välttämättä edes olemassa.
Mikään muu ominaisuus kuin ulkomaalaisuus, ei saa ihmistä kuvittelemaan, että tuntee koko ihmisen.