Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä perustelet näkemyksen 'oma kansa ensin'?

Vierailija
12.04.2019 |

Aika moni maltillinenkin taho on sitä mieltä että 'oman maan kansalaiset' tulee asettaa rahan- tai vaikkapa hoitopaikkojen jaossa muiden edelle.

Millä perustelet tämän ajatuksen? On selvää, etteivät esimerkiksi Suomen resurssit riitä kaikille maailmassa, mutta miksi syntyminen tietyllä alueella, mihin ei ole itse voinut vaikuttaa, oikeuttaisi yksilön erillisasemaan? Pitäisikö huomioon ottaa myös se, mitä yksilö on itse tehnyt? Onko edellisten sukupolvien tekemä työ asia, jonka perusteella 'oman maan kansalainen' on oikeutettu maailman mittakaavassa suunnattomiin etuihin, vaikkei itse tekisi mitään rakentavaa?

Kommentit (125)

Vierailija
121/125 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä riittäisi rahat jos kaikki ois oikeutettu samoihin etuuksiin kaikkialla?

Kuten sanottua, ei riitäkään. Mutta kysymys oli, miksi rahat jaettaisiin passin perusteella?

Koska mitään järkevämpää jakoperustetta valtion rahoille ei ole keksitty.

Passin perusteella ne verot kerätäänkin.

Vierailija
122/125 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä riittäisi rahat jos kaikki ois oikeutettu samoihin etuuksiin kaikkialla?

Kuten sanottua, ei riitäkään. Mutta kysymys oli, miksi rahat jaettaisiin passin perusteella?

Koska mitään järkevämpää jakoperustetta valtion rahoille ei ole keksitty.

Passin perusteella ne verot kerätäänkin.

Yhtä idioottimainen kysymys olisi "Miksi jääkaapin ruuat jaetaan kotiosoitteen perusteella". Järkyttävää että Suomessa on yhtä tyhmiä ihmisiä kuin ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/125 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme ole oikeutettuja lähtömaissa mihinkään. Ei täälläkään pitäisi olla oikeutettu muuhun kuin ruokaan ja kerrossänkyyn makuusalissa.

Vierailija
124/125 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä perustelet sen että oma perhe ensin? Miksen minä voi vain talsia teille ja syödä samaa ruokaa kuin tekin?

Ainakin meidän perheessä syödään itse omilla rehellisellä työllä ansaituilla rahoilla. Ei siis ole mitään yhteistä omaisuutta. Samaa ei voi sanoa tuilla elävistä jotka eivät henkilökohtaisesti ole niitä käyttämiään rahoja ansainneet. Miksi siis Suomalaisen pitäisi saada tukia mutta ei ulkomaalaisen? Jos kumpikaan ei ole tehnyt mitään rahan eteen, miksi toinen pitäisi asettaa eri asemaan kansalaisuuden perusteella? Sitä ap ilmeisesti tarkoitti, ja kysymys on kyllä ihan hyvä!

Vierailija
125/125 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on suomalaisten rakentama ja ylläpitämä maa, miksi meidän pitäisi vastaanottaa tänne muunmaalaisia elämään meidän verovaroillamme?

Tänne on aina tullut muualta ihmisiä ja perustanut yrityksiä ja järjestänyt palveluja, joita sinäkin ilolla käytät. Taivaasta ei ole pudotettu ihmisiä, joihin on kiinnitetty "suomalainen"-lappu.  

Suurin osa nykyisistä tulijoista ei perusta minkäänlaisia yrityksiä eikä järjestä paleluita.

Perustavat pääasiassa itselleen ja omalle viiteryhmälleen (ruokakauppa, vaatteet, ravintolat, rahanlähetyspalvelut, järjestetyt matkat), mikä todistaa sen, että ihminen ei pysty olemaan globaali olento vaan tuntee yhteyttä pienemmässä viitekehyksessä ja on valmis palvelemaan sitä. 

Mitä sitten? Hyvähän se vaan on että itse pyrkivät elättämään itsensä (toisin kuin Suomalaiset ”ei oikeen nappaa normiduunit, liksaa pitäis saada vähintään 5000€/kk eikä saa tulla duunissa hiki eikä muutenkaan saa olla rasittavaa tai häiritä vapaa-aikaa”-tyypit). Sitäpaitsi ei ulkomaalaisten kaupoissa oo mitenkään kiellettyä Suomalaistenkaan asioida.