Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotko, ettei miehesi koskaan pettäisi sinua?

Vierailija
12.04.2019 |

Uskotko, ettei miehesi missään tilanteessa voisi olla uskoton? Vai voisiko? Millaisessa?

Otaksutko, ettei miehesi hairahtuisi, vaikka nuori, kaunis, huumorintajuinen ja keskustelutaitoinen näyttäisi vihreätä valoa? Nainen, joka täyttää ulkoisesti - miksei henkisestikin - kaikki miehesi toiveet.

En kysy piruillakseni, vaan ihan uteliaisuuttani. Itse olen nähnyt monet kerrat, kun se kunnollinen unelmamies "josta ei ikinä uskoisi" on hairahtunut vieraaseen. Jopa aktiivisesti hakenut seuraa mm. chateista.

Aika moni nainen uskoo kuitenkin, ettei se oma mies voisi ikinä pettää, vaikka tätä tapahtuukin paljon. Oma usko yksiavioiseen parisuhteeseen on koetuksella.

Kommentit (100)

Vierailija
41/100 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luotan, ettei petä. Mun mies ei kyllä myöskään ymmärrä edes suoraa flirttiä. Se tuli hyvin ilmi kun ennen seurustelua yritin. :D Kerran joku nainen pyysi hänen numeronsa ja mies luuli naisen haluavan vain olla kaveri (miehen kanssa, jota ei ole kuin nähnyt käytävällä eikä koskaan puhunut hälle?).

Kertoi sitten kun tuli kotiin enkä voinut kuin nauraa. Mies joutui antamaan pakit ja oli tosi nolona ja pahoillaan.

Mutta tuon ominaisuuden lisäksi mieheni on myös hyvin lojaali ja rehellinen.

Ja myös hyvin yksinkertainen?

Pakko myöntää, että mitä tulee toisen ihmisen viettelyyn, kiinnostukseen, flirttiin ym. mies on yksinkertainen. En ymmärrä, miten lähentymisyritykset voikin mennä niin yli pään. Meidänkin suhde alkoi kun tajusin asian ja sanoin suoraan mitä tunnen häntä kohtaan. Sitten vasta loksahti.

Muissa asioissa yksinkertaisuus ei ilmene ja mies on todella viisas. Ehkä hieman autismin kirjoon meneviä piirteitä, ollut jo lapsesta asti, mutta ei diagnosoitu.

Vierailija
42/100 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, koska en ylipäätään usko etteikö lähes jokainen meistä voisi joskus tehdä jotakin ”kiellettyä” jos tilanne olisi poikkeuksellinen eikä kiinni jäämisen pelkoa olisi. En itsekään voi vannoa omasta puolestani, joten en usko että muutkaan olisivat sen kummempia. Useimmat meistä eivät vain joudu kovin poikkeuksellisiin tilanteisiin joten todellista moraalia ei ole käytännössä testattu.

Kyllä minä voin vannoa omasta puolestani. Minä en halua harrastaa seksiä kuin ihmisen kanssa jota rakastan, ja jos rakastuisin toiseen, se tarkoittaisi että avioliitto mieheni kanssa olisi loppunut sen takia että en enää rakastaisi miestäni. En vaan mitenkään voi koskea vieraaseen ihmiseen, se on yököttävää. Voin katsella hyvänäköisiä miehiä, ja voin flirttaillakin mukavien miesten kanssa ja voin jopa nauttia saamastani huomiosta, mutta koskettaminen.. hyi helvetti. Mulle seksi on niin kokonaisvaltaista, ei mitään suoritettavaa jumppaa, että ei se onnistuisi vieraan ihmisen kanssa johon ei liity voimakkaat tunteet.

Sama juttu minulla. En pysty edes kuvittelemaan itseäni halaamista pitemmälle jonkun toisen miehen kanssa. Olen pitkän parisuhteemme aika kyllä ihastunut pari kertaa, mutta ihastuminen on ollut lähinnä siihen henkiseen puoleen ja fyysinen puoli ei ole kiinnostanut ollenkaan.

Olen yrittänyt kuvitella itseäni ihastukseni kanssa sänkyyn, mutta en vain pysty, ei vaikka miten yrittäisin. Pääsen mielikuvitusleikissä halaamiseen saakka kun oikein pinnistän, mutta siihen se tyssää. En tunne edes alapäässäni mitään, kun ihastustani olen ajatellut. Kun taas ajattelen miestäni, niin jo hyrähtää alapää mukaan ajatteluun heti. N44

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/100 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopivissa olosuhteissa kuka tahansa voi hairahtua, vaikka normaalioloissa pettäminen olisi täysin mahdotonta ajatuksenakin.

Tarvitaan tilanne, jossa on paljon aikaa, huonot mahdollisuudet pitää yhteyttä kotiin, ihmisiä, joiden kanssa viettää paljon aikaa. Missä tilanteessa nuo ehdot täyttyisivät? Esimerkiksi pitkä työmatka jonnekin syrjäiselle seudulle pienessä ryhmässä voisi täyttää nuo ehdot. Unohdetaan nyt avaruusasemat ja vastaavat ja pysytään realistisissa vaihtoehdoissa. Sellainen voisi olla vaikkapa tutkimusmatka, jossa asutaan 10-20 hengen seurueena jollain syrjäisellä tutkimusasemalla. Yhteydet kotiin ovat huonot, matkalla on luultavasti ihmisiä, joilla on paljon yhteistä kiinnostuksen kohteita työn lisäksi ja aikaa vietetään tiiviisti yhdessä. Ei olisi mikään ihme, että tuollaisissa oloissa joidenkin keskinäinen suhde muuttuu työkaveruudesta läheisemmäksi. Vastaavia tilanteita voisi syntyä vaikka laivoissa, kehitysyhteistyössä ja jopa tavallisemmilla pitkillä työkomennuksilla.

Eli tuossa tapahtuisi se, että rakastuisin toiseen ihmiseen, no silloinhan en rakastaisi enää miestäni, eli olisin vaihtamassa parisuhdetta toiseen. Jos alkaisi tehdä mieli sitä uutta rakasta rakastella niin luultavasti en pystyisi siihen käytännössä kuitenkaan ennenkuin olisin pystynyt miehelleni ilmoittamaan että meidän avioliitto ja parisuhde on loppu nyt, olen löytänyt uuden ja jatkan elämääni hänen kanssaan.

En ole sinkkunakaan halunnut mitään irtosuhteita vaikka olisi miten mukava mies kyseessä, joten en pettäisi.

Vierailija
44/100 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että pettäisi. Ensinnäkin olemme olleet yhdessä yli 20 vuotta ja viihdymme todella hyvin yhdessä. Eilenkin olimme koko illan kahdestaan, kävimme parin tunnin kävelyllä ja sen jälkeen teimme rinta rinnan yhdessä remonttia taas. Nukkumaan menimme käsi kädessä niin kuin aina. Meillä riittää juttua ja olemme toistemme parhaat ystävät. Seksiä meillä on hyvinkin kolme kertaa viikossa, joten miehellä on myös paukut vähissä siinä välissä. Tyhjillä pusseilla ei tee mieli pettää, se on totuus.

Toiseksi tulee sitten raha ja omaisuus. Olin vuosia kotona lasten kanssa yhteisestä päätöksestä ja mies teki pitkää päivää saadakseen meille kodin ja kaiken. Nyt meillä on kolme lasta ja täysin velaton aivan ihana omakotitalo kauniilla yhdessä hoitamallamme pihalla ja kaunis koko perheen kanssa tehty kesämökki Saimaalla. Jos nyt eroaisimme, niin kummallakaan ei olisi varaa lunastaa toista ulos talosta ja ihana yhdessä tehty kotimme, ystävyytemme, perheemme ja kaikki hajoaisi pirstaleiksi sen uskottomuuden myötä. En siis usko, että mies edes harkitsisi syrjähyppyä, sillä panokset ovat liian korkeat. Mieheni ei ole tyhmä.

Harvemmin pettämisestä jää kiinni.

Miehillä ja naisilla on aika erilainen suhtautuminen seksiin. Mies voi ihan aidosti rakastaa naistaan, nauttia yhteisestä tekemisestä, mutta samanaikaisesti todennäköisesti nauttisi myös vieraan naisen rakastelemisesta. Nuori, kimmoisa naisen vartalo on miehelle kuin huumetta. Et tule naisena sitä koskaan ymmärtämään.

M46, parisuhteessa

Vierailija
45/100 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että mieheni ei pettäisi, koska hän on rehti, tullut petetyksi ja sitten on vielä niin introvertti, että ei juuri halua tutustua uusiin ihmisiin. Hän on myös mukavuudenhaluinen. Pettäminen olisi rasittavaa puuhaa kaikkine jälkiseuraamuksineen. Vaikka ei jäisi kiinni, niin olisi morkkista ja salailua. 

Pidän itseäni alttiimpana pettämiselle, mutta en todennäköisenä. Joskus olen katsellut miehiä että millaista elämä olisi tuon kanssa. Äkkiä ajatus herää, että mulla on just sopiva kumppani ja sitten jotenkin löytää taas rakastuneen fiiliksen.

Vierailija
46/100 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkimuksen mukaan 100% miehistä pettäisi, jos saisi tilaisuuden riittävän viehättävän naisen kanssa ja voisi olla täysin varma ettei koskaan jäisi kiinni.

Kiinnostaisi miten tätä on tutkittu.

Mies on itse kuitenkin tunteva ja elävä organismi. Osasta näkee jo päällepäin, että jotain on tehty pieleen. Jäisi kiinni jo omantuntonsa takia. Siten ei voi sataprossasta varmuutta olla, etteikö jäisi kiinni.

Vierailija
47/100 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, että pettäisi. Ensinnäkin olemme olleet yhdessä yli 20 vuotta ja viihdymme todella hyvin yhdessä. Eilenkin olimme koko illan kahdestaan, kävimme parin tunnin kävelyllä ja sen jälkeen teimme rinta rinnan yhdessä remonttia taas. Nukkumaan menimme käsi kädessä niin kuin aina. Meillä riittää juttua ja olemme toistemme parhaat ystävät. Seksiä meillä on hyvinkin kolme kertaa viikossa, joten miehellä on myös paukut vähissä siinä välissä. Tyhjillä pusseilla ei tee mieli pettää, se on totuus.

Toiseksi tulee sitten raha ja omaisuus. Olin vuosia kotona lasten kanssa yhteisestä päätöksestä ja mies teki pitkää päivää saadakseen meille kodin ja kaiken. Nyt meillä on kolme lasta ja täysin velaton aivan ihana omakotitalo kauniilla yhdessä hoitamallamme pihalla ja kaunis koko perheen kanssa tehty kesämökki Saimaalla. Jos nyt eroaisimme, niin kummallakaan ei olisi varaa lunastaa toista ulos talosta ja ihana yhdessä tehty kotimme, ystävyytemme, perheemme ja kaikki hajoaisi pirstaleiksi sen uskottomuuden myötä. En siis usko, että mies edes harkitsisi syrjähyppyä, sillä panokset ovat liian korkeat. Mieheni ei ole tyhmä.

Miehillä ja naisilla on aika erilainen suhtautuminen seksiin. Mies voi ihan aidosti rakastaa naistaan, nauttia yhteisestä tekemisestä, mutta samanaikaisesti todennäköisesti nauttisi myös vieraan naisen rakastelemisesta. Nuori, kimmoisa naisen vartalo on miehelle kuin huumetta. Et tule naisena sitä koskaan ymmärtämään.

M46, parisuhteessa

Ja sitten on miehiä, joille on tärkeää odottaa seksin aloittamista avioliittoon. Sinä et ole ’miehet’.

Vierailija
48/100 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutkimuksen mukaan 100% miehistä pettäisi, jos saisi tilaisuuden riittävän viehättävän naisen kanssa ja voisi olla täysin varma ettei koskaan jäisi kiinni.

Mies on itse kuitenkin tunteva ja elävä organismi. Osasta näkee jo päällepäin, että jotain on tehty pieleen. Jäisi kiinni jo omantuntonsa takia. Siten ei voi sataprossasta varmuutta olla, etteikö jäisi kiinni.

No ihan höpöähän tuo onkin. Mies, jolla on uskonnollinen vakaumus, jää kiinni joka tapauksessa itselleen.

Vierailija
49/100 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miten monille juuri pettäminen on se juttu, jota ei ikinä eikä missään olosuhteissa voisi kestää. Se tuntuu olevan myös se isoin mörkö jota pelätään. Minusta kyseessä ei ole mikään järkyttävä rikos. Varsinkin jos kukaan ei saa tietää.

Täällä saa harva se päivä lukea liitoista, joissa jätetään kotityöt täysin toisen niskoille, haukutaan puolison painoa ja ulkonäköä, ollaan yhdessä milloin narsistin ja milloin peliriippuvaisen kanssa ja lapsillekaan ne mokomat eivät ymmärrä antaa edes ruokaa ja syövät niiden vanukkaat. Mutta kaikki hyvin niin kauan kunhan ei petä!

Vierailija
50/100 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että mieheni pettäisi minua, olipa mimmoinen tilaisuus siihen tahansa. Hänellä on hyvin perinteiset arvot ja hyvä moraali. En saanut häntä aikoinaan pettämään silloista tyttöystäväänsäkään vaikka parhaani yritin ja heidän suhteensa oli jo kumminkin hajoamassa mm. Seksittömyyteen. Kukaan muu ei pettämisestä olisi saanut tietää ja silti hän halusi ensin säällisesti lopettaa entisen suhteensa ennenkuin me aloimme intiimisti seurustella.

Vierailija
51/100 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten jo sanoin, kyselyn avulla. Se käsitteli tietenkin hypoteettista tilannetta, koska harvoin jos koskaan on tilanne jossa viehättävä nainen lähestyy ja kiinni jäämisen riski on 0. Mutta kun miehet kuvittelivat itsensä tällaiseen tilanteeseen, 100% vastasi että kyllä pettäisi.

/7

Vierailija
52/100 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M46, parisuhteessa

Voi raasua heikkoa miestä! Et ole ikinä ilmeisesti ollut pitkässä parisuhteessa, jossa on oikeaa rakkautta? Minun vanhempani ovat olleet yhdessä yli 50 vuotta, samoin miehen vanhemmat. Molempien parisuhteet ovat yhä vieläkin todella upeat ja samanlaisia pitkiä parisuhteita on lähipiirissämme lähes kaikilla. Miehellenikin perhe ja vaimo on tärkeämpi kuin mikään muu, sen näkee ihan kaikesta ja se näkyy kauas.

Olimme viikko sitten kahdestaan kaupoilla ja eräs ihminen tuli kysymään meiltä, että olemmeko ihan tuore pari kun olemme niin ihanan rakastuneen oloiset. Vastasimme, että olemme olleet yhdessä reilu 20 vuotta ja asia naurattaa meitä vieläkin.

Vierailija
53/100 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo oikeesti luulin että kiltti mieheni ei ikinä pettäisi. No petti ja kunnolla pettikin. JOKAINEN mies voi pettää vaikka olis kiltti ja kunnollinen perheenisä.

Vierailija
54/100 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on mahdollista, mutta kovin paljoa minua nuoremman kanssa tuskin ainakaan pääsee pukille, itse kun olen miestä jo 10 vuotta nuorempi.

Vierailija
55/100 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon. Jos mies pettää minua, hän varmastikin myös jättää minut tuon naisen takia. 

Vierailija
56/100 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopivissa olosuhteissa kuka tahansa voi hairahtua, vaikka normaalioloissa pettäminen olisi täysin mahdotonta ajatuksenakin.

Tarvitaan tilanne, jossa on paljon aikaa, huonot mahdollisuudet pitää yhteyttä kotiin, ihmisiä, joiden kanssa viettää paljon aikaa. Missä tilanteessa nuo ehdot täyttyisivät? Esimerkiksi pitkä työmatka jonnekin syrjäiselle seudulle pienessä ryhmässä voisi täyttää nuo ehdot. Unohdetaan nyt avaruusasemat ja vastaavat ja pysytään realistisissa vaihtoehdoissa. Sellainen voisi olla vaikkapa tutkimusmatka, jossa asutaan 10-20 hengen seurueena jollain syrjäisellä tutkimusasemalla. Yhteydet kotiin ovat huonot, matkalla on luultavasti ihmisiä, joilla on paljon yhteistä kiinnostuksen kohteita työn lisäksi ja aikaa vietetään tiiviisti yhdessä. Ei olisi mikään ihme, että tuollaisissa oloissa joidenkin keskinäinen suhde muuttuu työkaveruudesta läheisemmäksi. Vastaavia tilanteita voisi syntyä vaikka laivoissa, kehitysyhteistyössä ja jopa tavallisemmilla pitkillä työkomennuksilla.

Eli tuossa tapahtuisi se, että rakastuisin toiseen ihmiseen, no silloinhan en rakastaisi enää miestäni, eli olisin vaihtamassa parisuhdetta toiseen. Jos alkaisi tehdä mieli sitä uutta rakasta rakastella niin luultavasti en pystyisi siihen käytännössä kuitenkaan ennenkuin olisin pystynyt miehelleni ilmoittamaan että meidän avioliitto ja parisuhde on loppu nyt, olen löytänyt uuden ja jatkan elämääni hänen kanssaan.

En ole sinkkunakaan halunnut mitään irtosuhteita vaikka olisi miten mukava mies kyseessä, joten en pettäisi.

Ei tarvitse olla kyse uudesta rakastumisesta ja vanhan rakkauden loppumisesta. Pelkkä läheisyyden kaipuu saattaa tuollaisissa oloissa johtaa tilanteisiin, jotka lopulta muuttuvat pettämiseksi. Kun sitten noista oloista palataan takaisin arkeen, uusi suhde todennäköisesti päättyy. Monella ihmisellä on aika voimakas tarve fyysiseen läheisyyteen ja se voi poikkeuksellisissa oloissa yllättää.

Vierailija
57/100 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten jo sanoin, kyselyn avulla. Se käsitteli tietenkin hypoteettista tilannetta, koska harvoin jos koskaan on tilanne jossa viehättävä nainen lähestyy ja kiinni jäämisen riski on 0. Mutta kun miehet kuvittelivat itsensä tällaiseen tilanteeseen, 100% vastasi että kyllä pettäisi.

/7

Ei taida tieteellisen tutkimuksen kriteereitä täyttää tutkimus, josta on jäänyt mm uskonnollisen vakaumuksen omaavat pois ja aseksuaalit. Naistenkin luku on liian alhainen, todellisuudessa sekä miehistä että naisista noin puolet on pettäjiä.

Vierailija
58/100 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisen miesystäväni kanssa olen täysin luottavaisin mielin. Hän ei vaikuta tuntevan mitään seksuaalista muita naisia kohtaan. Nuorista, eli ikäisistään kiinnostunut vielä vähemmän, kuulemma tykkää tälläisen hieman vanhemman naisen luonteesta ja olemuksesta, olen reilu 10 vuutta miestä vanhempi. Hänellä ei ole ollenkaan sellaista vilkuilua ympärilleen kuten ex miehellä oli ja hän kyllä pettikin. Nykyisen mieheni yllätän korkeintaan flirtin näköisenä minua katselemasta. :D

Vierailija
59/100 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse olla kyse uudesta rakastumisesta ja vanhan rakkauden loppumisesta. Pelkkä läheisyyden kaipuu saattaa tuollaisissa oloissa johtaa tilanteisiin, jotka lopulta muuttuvat pettämiseksi. Kun sitten noista oloista palataan takaisin arkeen, uusi suhde todennäköisesti päättyy. Monella ihmisellä on aika voimakas tarve fyysiseen läheisyyteen ja se voi poikkeuksellisissa oloissa yllättää.

Ennemmin se henkinen puoli vetää pettämään kuin fyysinen. Mutta onko juttelu pettämistä?

Vierailija
60/100 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo oikeesti luulin että kiltti mieheni ei ikinä pettäisi. No petti ja kunnolla pettikin. JOKAINEN mies voi pettää vaikka olis kiltti ja kunnollinen perheenisä.

Ei, vaan miehesi ei ollutkaan oikesti kiltti ja kunnollinen. Iso osa miehistä ei tutkitusti petä koskaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme