Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotko, ettei miehesi koskaan pettäisi sinua?

Vierailija
12.04.2019 |

Uskotko, ettei miehesi missään tilanteessa voisi olla uskoton? Vai voisiko? Millaisessa?

Otaksutko, ettei miehesi hairahtuisi, vaikka nuori, kaunis, huumorintajuinen ja keskustelutaitoinen näyttäisi vihreätä valoa? Nainen, joka täyttää ulkoisesti - miksei henkisestikin - kaikki miehesi toiveet.

En kysy piruillakseni, vaan ihan uteliaisuuttani. Itse olen nähnyt monet kerrat, kun se kunnollinen unelmamies "josta ei ikinä uskoisi" on hairahtunut vieraaseen. Jopa aktiivisesti hakenut seuraa mm. chateista.

Aika moni nainen uskoo kuitenkin, ettei se oma mies voisi ikinä pettää, vaikka tätä tapahtuukin paljon. Oma usko yksiavioiseen parisuhteeseen on koetuksella.

Kommentit (100)

Vierailija
21/100 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimo uskoo, että minä voisin pettää häntä, mutta hän ei ikinä pettäisi minua.

Tämä on yksi kieroimmista tavoista loukata ja alentaa toista ja ylentää itseään.

Kuinka niin? Vaimo on sinun suhteesi realistinen ja varma itsestään. Ajattelen samoin tavoin.

Miten suurempaa meteliä on pidetty omasta uskollisuudesta ja kumppania ilman perustetia epäilty, sen huisimpia luurankoja tuntuu löytyvän kaapista.

Väärin. Joillakin on ihan oikeasti vaan korkea moraali.

Korkea moraali ei ilmene niin, että pidetään toista potentiaalisena pettäjänä.

Vierailija
22/100 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisesta ihmisestä ei voi koskaan olla varma. Kun tulee huonoja hetkiä ja riittävän voimakas kiusaus eteen, en ole ollenkaan vakuuttunut, etteikö pettäisi.

Itse en petä, mutta tosiaan vain itsestään voi tietää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/100 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luotan, ettei petä. Mun mies ei kyllä myöskään ymmärrä edes suoraa flirttiä. Se tuli hyvin ilmi kun ennen seurustelua yritin. :D Kerran joku nainen pyysi hänen numeronsa ja mies luuli naisen haluavan vain olla kaveri (miehen kanssa, jota ei ole kuin nähnyt käytävällä eikä koskaan puhunut hälle?).

Kertoi sitten kun tuli kotiin enkä voinut kuin nauraa. Mies joutui antamaan pakit ja oli tosi nolona ja pahoillaan.

Mutta tuon ominaisuuden lisäksi mieheni on myös hyvin lojaali ja rehellinen.

Vierailija
24/100 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, koska en ylipäätään usko etteikö lähes jokainen meistä voisi joskus tehdä jotakin ”kiellettyä” jos tilanne olisi poikkeuksellinen eikä kiinni jäämisen pelkoa olisi. En itsekään voi vannoa omasta puolestani, joten en usko että muutkaan olisivat sen kummempia. Useimmat meistä eivät vain joudu kovin poikkeuksellisiin tilanteisiin joten todellista moraalia ei ole käytännössä testattu.

Vierailija
25/100 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkimuksen mukaan 100% miehistä pettäisi, jos saisi tilaisuuden riittävän viehättävän naisen kanssa ja voisi olla täysin varma ettei koskaan jäisi kiinni.

Ei pidä paikkaansa. Miehetkin on ihmisiä joilla on omatunto. Eikä kaikki miehet ole niin paljon seksin perään että pettäisivät vaimoaan seksin takia.

Vierailija
26/100 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutkimuksen mukaan 100% miehistä pettäisi, jos saisi tilaisuuden riittävän viehättävän naisen kanssa ja voisi olla täysin varma ettei koskaan jäisi kiinni.

Lähde, kiitos.

En löydä. Sitä esiteltiin meille evoluutiopsykologian luennolla. Kyse oli kyselytutkimuksesta, Google Scholarin avulla luulisi löytyvän.

Naisilla vastaava prosentti oli jotain 30 luokkaa.

/7

Vierailija
27/100 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon. Luulen että minä olisin meistä se todennäköisempi pettämään. Tämä siksi että olen jonkun verran miestä seksuaalisempi ja ihastun helposti. Onneksi meillä myös puhutaan näistä asioista avoimesti ja olen mm sanonut miehelle etten koe sen olevan minulta pois jos hän haluaisi joskus kokeilla jotain toistakin (olen mieheni ensimmäinen seksikumppani). Vielä ei ole kuitenkaan sellaista tilannetta tullut vaikka minä olen usuttanut miestä esim kaukosuhteemme aikana käymään ulkona yms. Yhdessä on oltu nyt 14v.

Vierailija
28/100 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele etteikö olisi mahdollista että pettää mutta pidän sitä äärimmäisen epätodennäköisenä. Koskaa ei pidä sanoa ei koskaan, mutta asioiden todennäköisyyksiä voi silti arvioida objektiivisesti. En myöskään usko mieheni voittavan koskaan lotossa tai liittyvän mottoripyöräjengiin mutta kai ne teoriassa ovat silti mahdollisia. Ja tähän mennessä ei koskaa ole millään tavalla antanut aihetta epäillä että taipumusta pettää olisi ollut ja sentään kohta 25 vuotta on oltu yhdessä. Ei yhtään kummallista menoa tai epämääräistä selitystä. Tulee aina kotiin silloin kun sanoo ja hänet saa aina puhelimella kiinni.

Vierailija
29/100 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että kuka tahansa otollisissa olosuhteissa on kykenevä pettämään, oma mieheni mukaan lukien. Mutta tässä nykyisessä hetkessä ja tilanteessa ajatus miehestäni pettämässä tuntuu 100% absurdilta ja luotan täysin mieheeni. En osaa etukäteen murehtia pettämisen mahdollisuutta ja luulen, että joku satunnainen ja yksittäinen pano ei välttämättä hetkauttaisi kamalasti. Selän takana ylläpidetty suhde onkin sitten eri asia...mutta mun on vaikea nähdä miestäni sellaisessa, saati että aktiivisesti etsisi itselleen seuraa, ennemmin humalassa eksyy vieraalle reiälle, jos on pettääkseen. 

Vierailija
30/100 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että voin kenestäkään täysin varmasti niin uskoa. Mielestäni sellainen on sinisilmäistä. Voin uskoa, että suurimmaksi osaksi ei petä ja pyrkii uskollisuuteen, mutta ei voi koskaan sanoa, että missään tilanteessa koskaan ei täysin varmasti pettäisi. En voi käsittää, millainen ihminen uskoo noin ihan aidosti ja 100-prosenttisesti.

Vierailija
31/100 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, koska en ylipäätään usko etteikö lähes jokainen meistä voisi joskus tehdä jotakin ”kiellettyä” jos tilanne olisi poikkeuksellinen eikä kiinni jäämisen pelkoa olisi. En itsekään voi vannoa omasta puolestani, joten en usko että muutkaan olisivat sen kummempia. Useimmat meistä eivät vain joudu kovin poikkeuksellisiin tilanteisiin joten todellista moraalia ei ole käytännössä testattu.

Kyllä minä voin vannoa omasta puolestani. Minä en halua harrastaa seksiä kuin ihmisen kanssa jota rakastan, ja jos rakastuisin toiseen, se tarkoittaisi että avioliitto mieheni kanssa olisi loppunut sen takia että en enää rakastaisi miestäni. En vaan mitenkään voi koskea vieraaseen ihmiseen, se on yököttävää. Voin katsella hyvänäköisiä miehiä, ja voin flirttaillakin mukavien miesten kanssa ja voin jopa nauttia saamastani huomiosta, mutta koskettaminen.. hyi helvetti. Mulle seksi on niin kokonaisvaltaista, ei mitään suoritettavaa jumppaa, että ei se onnistuisi vieraan ihmisen kanssa johon ei liity voimakkaat tunteet.

Vierailija
32/100 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä uskon, vaikka minua on ensimmäisessä avioliitossa petetty. Silti uskon.

Uskon kahdesta syystä. Ensinnäkin mies on selkärankainen, eikä hän koskaan retkahda mihinkään. Jos hän tekee jotain, hän valitsee sen tietoisesti.

Toisekseen tämä mies ei ole niin naisten perään. Eksä katseli sivusilmällä naisia, ja seurasi missikisoja. Suhteen alussa tietysti uuden miehen kohdalla yritin saada häntä kiinni silmäilystä, mutta koskaan en ole saanut. Tämä mies katsoo vain autojen perään.

Yhdistelmä auto ja nainen voi olla siis ”vaarallinen”

Vierailija
33/100 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimo uskoo, että minä voisin pettää häntä, mutta hän ei ikinä pettäisi minua.

Tämä on yksi kieroimmista tavoista loukata ja alentaa toista ja ylentää itseään.

Kuinka niin? Vaimo on sinun suhteesi realistinen ja varma itsestään. Ajattelen samoin tavoin.

Miten suurempaa meteliä on pidetty omasta uskollisuudesta ja kumppania ilman perustetia epäilty, sen huisimpia luurankoja tuntuu löytyvän kaapista.

Väärin. Joillakin on ihan oikeasti vaan korkea moraali.

Korkea moraali ei ilmene niin, että pidetään toista potentiaalisena pettäjänä.

Kyllä ilmenee. Ainoastaan itsestään jokainen voi mennä takuuseen, ei kenestäkään toisesta.

Vierailija
34/100 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pettämisessä kiinnostaa?

Vierailija
35/100 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luotan, ettei petä. Mun mies ei kyllä myöskään ymmärrä edes suoraa flirttiä. Se tuli hyvin ilmi kun ennen seurustelua yritin. :D Kerran joku nainen pyysi hänen numeronsa ja mies luuli naisen haluavan vain olla kaveri (miehen kanssa, jota ei ole kuin nähnyt käytävällä eikä koskaan puhunut hälle?).

Kertoi sitten kun tuli kotiin enkä voinut kuin nauraa. Mies joutui antamaan pakit ja oli tosi nolona ja pahoillaan.

Mutta tuon ominaisuuden lisäksi mieheni on myös hyvin lojaali ja rehellinen.

Ja myös hyvin yksinkertainen?

Vierailija
36/100 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että pettäisi. Ensinnäkin olemme olleet yhdessä yli 20 vuotta ja viihdymme todella hyvin yhdessä. Eilenkin olimme koko illan kahdestaan, kävimme parin tunnin kävelyllä ja sen jälkeen teimme rinta rinnan yhdessä remonttia taas. Nukkumaan menimme käsi kädessä niin kuin aina. Meillä riittää juttua ja olemme toistemme parhaat ystävät. Seksiä meillä on hyvinkin kolme kertaa viikossa, joten miehellä on myös paukut vähissä siinä välissä. Tyhjillä pusseilla ei tee mieli pettää, se on totuus.

Toiseksi tulee sitten raha ja omaisuus. Olin vuosia kotona lasten kanssa yhteisestä päätöksestä ja mies teki pitkää päivää saadakseen meille kodin ja kaiken. Nyt meillä on kolme lasta ja täysin velaton aivan ihana omakotitalo kauniilla yhdessä hoitamallamme pihalla ja kaunis koko perheen kanssa tehty kesämökki Saimaalla. Jos nyt eroaisimme, niin kummallakaan ei olisi varaa lunastaa toista ulos talosta ja ihana yhdessä tehty kotimme, ystävyytemme, perheemme ja kaikki hajoaisi pirstaleiksi sen uskottomuuden myötä. En siis usko, että mies edes harkitsisi syrjähyppyä, sillä panokset ovat liian korkeat. Mieheni ei ole tyhmä.

Vierailija
37/100 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä pettämisessä kiinnostaa?

Toinen antaa huomiota ja saa seksiä.

Vierailija
38/100 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on tosi vaikea kuvitella, että  mieheni minua pettäisi, mutta never say never. Itse en pettämistä kyllä pidä maailmanloppuna, eli pettää jos hänestä siltä tuntuu. Toisaalta... koska olen hänelle antanut luvan käydä vieraissa, niin voin ilmeisesti 100% varmuudella sanoa, että ei petä, koska hänellä on minun lupani harrastaa seksiä myös muiden kanssa.

Vierailija
39/100 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivissa olosuhteissa kuka tahansa voi hairahtua, vaikka normaalioloissa pettäminen olisi täysin mahdotonta ajatuksenakin.

Tarvitaan tilanne, jossa on paljon aikaa, huonot mahdollisuudet pitää yhteyttä kotiin, ihmisiä, joiden kanssa viettää paljon aikaa. Missä tilanteessa nuo ehdot täyttyisivät? Esimerkiksi pitkä työmatka jonnekin syrjäiselle seudulle pienessä ryhmässä voisi täyttää nuo ehdot. Unohdetaan nyt avaruusasemat ja vastaavat ja pysytään realistisissa vaihtoehdoissa. Sellainen voisi olla vaikkapa tutkimusmatka, jossa asutaan 10-20 hengen seurueena jollain syrjäisellä tutkimusasemalla. Yhteydet kotiin ovat huonot, matkalla on luultavasti ihmisiä, joilla on paljon yhteistä kiinnostuksen kohteita työn lisäksi ja aikaa vietetään tiiviisti yhdessä. Ei olisi mikään ihme, että tuollaisissa oloissa joidenkin keskinäinen suhde muuttuu työkaveruudesta läheisemmäksi. Vastaavia tilanteita voisi syntyä vaikka laivoissa, kehitysyhteistyössä ja jopa tavallisemmilla pitkillä työkomennuksilla.

Vierailija
40/100 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, koska elämä on näyttänyt faktat ihmisten käytöksestä. Liian monta kohtaloa on nähty ja kuultu, myös oma kokemus, jota en olisi millään voinut uskoa tapahtuvan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä