Lapsi sai kaverin synttäreiltä "lahjapussin" jossa oli vaan yksi kiiltokuva ja tikkari
Meillä on vieraat saaneet synttäreillä aina kunnon lahjapussit. Esim. tarra-arkki, karkkia, saippuakupla-setti, värikyniä ja pets-hahmo.
Yhden kaverin synttäreiltä olivat pojat saaneet pussin jossa Autot-kiiltokuva ja tikkari ja tytöille Hello Kitty-kiiltokuva ja tikkari. Lapsi oli kyllä hämmästynyt noin pienestä lahjapussista mutta kiitti toki. Vasta autossa ihmetteli ääneen.
Mitä mieltä, millainen on sopiva lahjapussi ja mitä se sisältää, kun kyse 4-6-vuotiaista.
Kommentit (95)
Mä lopetin koko lahjapussihössäkän ja taisi tapa tarttua, kun ei ole muidenkaan lasten synttäreillä enää näkynyt. Yhtään valitusta tai mökötystä ei ole tämän vuoksi vielä kohdattu :)
Ap on kiittämätön.
Mä toivon että tollaiset lahjapussit joutaisi jo unholaan, ei niitä ennenkään ollut.
Itse en myöskään anna mitään mukaan ja olen pitänyt lapsien synttärit ihan kotona vaan.
Kesällä lettujen paistoa grillausta, pihaleikkejä jne.
Lapset on tykänneet.
Toki kakku ja herkkuja, mutta ei ne lapset aina ihme sirkushuveja kaipaa.
Meillä lapsivieraat on tykänneet kun mukaan on saanut koristeena olleen ilmapallon. Joskus olen ostanut niitä tikkuja, johon ilmapallon on saanut kiinni. Omat lapset myös onnellisia kun jostain ovat saaneet ilmapallon. Tämä on ihan riittävää, lahjapusseja en aio jatkossakaan antaa vieraille. Eikä kyllä omatkaan lapset sellaisia odota vieraana ollessaan. Ihan ne juhlat itsessään ovat Se Juttu.
Oiskohan ap ahne pershedelmäsi syönyt napaansa pussin muut karkit... 😒 Muka yksi tikkari, joopa joo :)
Aloitus nyt on ihan pöljä. Mutta miksi synttäreiltä pitäisi siis ylipäätään saada lahja? Ei se minusta ole mikään pakko. Mutta ajattelen sen niinkin, että kun yhdessä suunnittelemme lapsen kanssa juhlia, haluamme tehdä niistä super kivat juhlat koko porukalle -ja usein siihen kuuluu joku kiva yllätys myös juhlijoille -kuten vaikka sitä aarteenetsintää. Onhan esim. hoplop / kiipeily / kylpyläsynttäritkin melkoinen elämyslahja vieraille. Miksei siis kotisynttäreiltä voisi antaa jotain pientä kivaa mukaan.
Mut ei oo pakko jos ei haluu. Ja oma lapsi on tullut aina yhtä iloisena kaverisynttäreiltä kotiin -oli lahjapussukkaa tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Yhden kerran väkersin lahjapussit ja totesin homman kalliiksi sekä älyttömäksi. Nyt olen sanonut että lähtiessään saa ottaa halutessaan jäljelle jääneitä herkkuja mukaan sekä koristeena olleita ilmapalloja tms. Herkkuja varten sivupöydällä on ollut pieniä paperipusseja. Osa on ottanut karkkeja tai poppareita, osa ei. Ja sama meininki lapsen kaverisynttäreillä, karkkia saattaa tulla kotiin, yleensä kotiin tulee vain iloinen ja herkkuja täynnä oleva lapsi.
Minä olenkin ihmetellyt kun lapsen juhlissa on pari tyttöä jotka ihan pokkana tulee aina pyytämään että saisivat ottaa herkkuja kotiin mukaan 🤔
Vierailija kirjoitti:
"millainen on sopiva lahjapussi ja mitä se sisältää"
No ei mitään lahjapusseja edes tarvi olla! Mistä tuollainen vouhotus on lähtöisin?
Ameriikan Yhdysvalloista. Sieltä tulee kaikkea muutakin kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsuudessa ei koskaan annettu lahjapusseja, mistä ihmeen häistä oikein on kyse? Riitti kun vieraat saivat karkkia ja muuta hyvää. Mietihän jos lapsella lähemmäs 10 vierasta ja pitäisi jokaiselle joku lahja ostaa, aika iso summa voi tulla plus vielä tarjoamiset päälle.
Kai nykyään häävieraillekin annetaan lahjoja? Ja kohta 50- ja 60-vuotispäivillä lahjotaan vieraat, hautajaisvieraita unohtamatta.
Onhan häävieraille jaettu iän kaiken kauniiseen kääreeseen kiedottu hääkarkki. Ja heitelty hääkimput ja sukkanauhat. Vanhatpiiat ovat vieneet hääkakkupalaset kotiin tyynynsä alle (!) ja nähneet unessa tulevan sulhonsa.
Ennen vieraat toivat lahjan ja sekin oli tyyliin fazerin suklaalevy tai 10 markaa. Niihin oltiin tyytyväisiä ja vieraat saivat normi tarjoilut synttärikakkua jne. Vastenmielistä kilpailua nämä synttäreiden järjestelyt nykyään.
En ole ikinä antanut kenellekään lapsen synttärivieraalle lahjapussia lapseni synttäreillä. Miksi ihmeessä pitöisi? Jos joku ei halua tulla synttäreille, jos ei saa lahjapusseha niin ei tarvitse tulka tiista kertaa. Eikä ole kenellekään ollut ongelma, aina on kaikki kutsutut tulkeet ilousina. Nämä on näitä sarjassamme ’vanhempien ongelmia” eli jos lapsesi oli pettynyt niin ome on vikasi.
Outoa . Yleensä se jonka syntymäpäivä on saa lahjoja . Lapset tuo hänelle lahjan . Yleensä kyniä vihkoja taskulaskin suklaata ja villasukat tai yöpaidan . Jonkun pehmolelun tai leikkiauton . Siis jouluna sitten annetaan lahjoja kaikille . Jouluna voi voi antaa tutuilleen lahjoja vaikka pipareita lapaset tai kiiltokuvia . Omenan tai appelsiinin . Synttäreillä muistetaan sitä joka täyttää vuosia ,hän vain tarjoaa kakkua mehua keksiä jäätelöä . Jotkut tarjoaa lihapullia nakkeja .
Kai ap ymmärsit yhtyä lapsesi kauhuun ja kurvata lähimpään kauppaan ostamaan lohdutuslahjoja ja luvata, että ei enään ikinä tarvitse noin kamarille syntyäreille mennä
Kai nykyään häävieraillekin annetaan lahjoja? Ja kohta 50- ja 60-vuotispäivillä lahjotaan vieraat, hautajaisvieraita unohtamatta.