Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi sai kaverin synttäreiltä "lahjapussin" jossa oli vaan yksi kiiltokuva ja tikkari

Vierailija
12.04.2019 |

Meillä on vieraat saaneet synttäreillä aina kunnon lahjapussit. Esim. tarra-arkki, karkkia, saippuakupla-setti, värikyniä ja pets-hahmo.

Yhden kaverin synttäreiltä olivat pojat saaneet pussin jossa Autot-kiiltokuva ja tikkari ja tytöille Hello Kitty-kiiltokuva ja tikkari. Lapsi oli kyllä hämmästynyt noin pienestä lahjapussista mutta kiitti toki. Vasta autossa ihmetteli ääneen.

Mitä mieltä, millainen on sopiva lahjapussi ja mitä se sisältää, kun kyse 4-6-vuotiaista.

Kommentit (95)

Vierailija
21/95 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä ei ole lahjapusseja synttärivieraille annettu, eikä annetakaan. Monesti on ollut, että lapsen kaveri tulee ilman lahjaa ja lapsi on aina ymmärtänyt sen. Ystävät ovat tärkeimpiä, ei lahja. Ja vuosia ollaan menty, paperilautaset ja paperimukit, kakku, kasviksia + dippi, keksejä, poppareita. Hyvin on riittänyt tarjottavat. Leikit on itse keksinyt. Yltäkylläiset hoploppi jne. kemut, tiukka ei, vaikka varaa olisikin tuollaisiin.

Vierailija
22/95 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on yhtä idiootti kuin äitinsä...olkoon kiitollinen, että yleensä kutsuttiin synttäreille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/95 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millon tällänen tyyli on tullut? Mä oon 24-vuotias, eikä mun lapsuudessa vieraat ikinä saanut mitään lahjapusseja. Mikä tässä on se idea?

Ettei vieraille tule pahamieli, kun synttärisankari saa lahjoja? Vai onko nämä lahjapussit ns. "korvaus" vieraiden ostamista lahjoista?

En nyt sano, että nää lahjapussit täytys kieltää tms. Mut kyllä vieraiden täytyy lopettaa se kauhistelu, jos ei sellaista saa. Oon pari kertaa lukenu tälläsiä keskusteluja ja niistä on jäänyt sellanen kuva, että niitä lahjapusseja ihan vaaditaan.

Sit jos niitä ei juhlissa saa, nii sitten muksujen vanhemmat kauhistelee miten pihiä ja nihkeetä oli. Tai miten meidän muksu nyt mielensä pahoitti, kun synttärisankari sai vain leluja, eikä meidän Eemeli saanut yhtään. 🙄

Vierailija
24/95 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä musta tuntuu, että vanhemmuudessa vaikeinta on se, että pitää oman linjansa ja pään kylmänä, vaikka muut tekisivät mitä.

Vierailija
25/95 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmiset viitsivät mennä näin huonoon provoon? 

Vierailija
26/95 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millon tällänen tyyli on tullut? Mä oon 24-vuotias, eikä mun lapsuudessa vieraat ikinä saanut mitään lahjapusseja. Mikä tässä on se idea?

Ettei vieraille tule pahamieli, kun synttärisankari saa lahjoja? Vai onko nämä lahjapussit ns. "korvaus" vieraiden ostamista lahjoista?

En nyt sano, että nää lahjapussit täytys kieltää tms. Mut kyllä vieraiden täytyy lopettaa se kauhistelu, jos ei sellaista saa. Oon pari kertaa lukenu tälläsiä keskusteluja ja niistä on jäänyt sellanen kuva, että niitä lahjapusseja ihan vaaditaan.

Sit jos niitä ei juhlissa saa, nii sitten muksujen vanhemmat kauhistelee miten pihiä ja nihkeetä oli. Tai miten meidän muksu nyt mielensä pahoitti, kun synttärisankari sai vain leluja, eikä meidän Eemeli saanut yhtään. 🙄

Nyt ihan mielenkiinnosta, etkö sä ole ikinä lapsena ollut synttäreillä joilla ongintaa?

Vierailija
27/95 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missäpäin Suomea tuollainen typerä käytäntö on edes olemassa?

.

Varmaan jossain amerikkalaisuutta ihannoivassa Espoossa tai Helsingin eteläisissä kaupunginosissa. Barbeilla leikkineet äidit eivät ole itsekään aikuisiksi kasvaneet.

Vierailija
28/95 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ymmärtänyt koko ideaa. Siis syntymäpäivänä VIERAILLE annetaan lahja.

Eikö nykyajan lapset kestä sitä että vain sankari saa lahjoja vai mistä on kyse?

Samaa ihmettelen itsekin. Ehkä nykyhäissäkin pitää vieraiden päästä kokeilemaan morsianta. Ja sulhastakin jos jotakuta kiinnostaa. Ja viedä jotain lahjapöydästä lähtiessään.

Vierailija
29/95 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin meinasi aikoinaan tuo lahjapussi-touhu lähteä käsistä, mutta sitten onneksi sovimme kaikkien päiväkoti/koulu-kavereiden vanhempien kanssa, että lopetetaan se touhu. Ihan älytöntä, että joka synttäreiltä sai mukaansa jotain turhaa muoviroinaa + synttärit järjestävän perheen lisävaiva/stressi noista pusseista. Pussit veks!

Vierailija
30/95 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on tollo, mutta eikö onginta/aarteenetsintä ole ihan yleinen synttäriohjelmanumero? Ihmettelen tätä yleistä "lahjapussien" tuomitsemista, ei ne mun lasten/kaveriensa synttäreillä ole olleet mitään lahjoja vieraille vaan jotain ihan pientä mitä tulee sieltä onginnasta.

Ei kai onginta enää ole synttäreiden ohjelmanumero? Se oli suosittu joskus -80-90-luvuilla, mutta nykyäänhän monet synttärit vietetään muualla kuin kotona (Hoplop, mäkkäri tms.), niin missä sitä ongintaa olisi?

Olen ymmärtänyt av:n keskusteluista, että lähinnä nykyään lapset riehuu sen pari tuntia tai tuijotetaan älylaitteita/pelataan konsoleilla ja sitten kotiin. Ei ole erikseen ohjelmaa kuten aiemmin.

Mutta vaikka ongintaa olisikin, niin yhtä turhaa se on kuin lahjapussitkin. Nykyään tavaraa/pientä sälää on kaikilla ihan liikaa, niin ei sitä tarvitse enää erikseen synttäreiltä raahata kotiin. Tarrat ja kiiltokuvat, kerääkö kukaan niitäkään enää (tarra)kansioihin? Vai meneekö suoraan roskiin?

Vierailija
31/95 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perussuomalaisilla on tänään aurinkoinen päivä ja sunnuntaina toivottavasti myös.

Vierailija
32/95 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teijän pussi ollu ökyilyä, ite kannatan tota tikkari+tarra tyyppistä linjaa. Ja vielä parempi jos se on "palkinto" (oli esim. onginta tai tietokilpailu) kuten omassa lapsuudessa oli.

Vierailija
33/95 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten itketään kun valtameret on täynnä sitä turhanpäiväistä muovikrääsää, jota mukulat on lahjapusseissaan saaneet...

Tikkari ja kiiltokuva on ekologinen ratkaisu, varsinkin jos on puutikku.

Vierailija
34/95 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä annan lähtiessä xylitol purkkaa tai hammasharjat ja tahnaa.

Vierailija
35/95 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi synttäreiltä pitäisi saada lahjapussi? Päivänsankarihan se lahjoja saa.

Vierailija
36/95 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei! Mä yleensä ihmettelen mistä ne vanhemmuuden vaatimukset ilmestyy mitkä niin vaivaa nykyvanhempia, mutta tässähän tuli tyylipuhdas esimerkki. Mä just järjestin 4v synttärit vastasyntynyt kainalossa ja joo, ongintapusseissa oli enemmän kuin mitä ap:n esimerkissä, mutta ne järjestelyt oli sitä luokkaa rasittavia että en yhtään ihmettele että joskus sieltä löytyy vain nuo kaksi juttua. Häpeä ap! Tällaiset viestit ovat just niitä jotka aiheuttaa turhia paineita vanhemmille.

Mun mielestä taas sais hävetä ne vanhemmat jotka kitisee kuinka muut lataa niille jotain "vanhemmuuden paineita" mutta sitten itsekin tekee just niinkuin muita kritisoivat. Eli tässäkin lahjapussukka-asiassa syytellään muita ja kritisoidaan koko ideaa mutta sitten kuitenkin nyhrätään lahjuksia niille synttärivieraille itsekin ja pidetään sitä "paineita kasaavaa" asiaa yllä.

"Niinmuttakun onhan se kiva muistaminen lapsille kuitenkin ja kun kaikki muutkin. Ja mitä ne vauvapalstallakin sanoo jos en tee?". Aikuiset ihmiset....

Vierailija
37/95 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään lahjapusseja ei tarvita. Krääsää on ihan riittävästi kaikilla muutenkin. Eikä ne vieraat mitään päivänsankareita ole. Vieraiden palkinto on ne tarjottavat yhteiset leikit. Koittakaa nyt uskaltaa toimia siten mikä on järkevää eikä siten miten joku markkinamies tai -nainen haluaa.

Vierailija
38/95 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi synttäreiltä pitäisi saada lahjapussi? Päivänsankarihan se lahjoja saa.

Jos päivänsankari haluaa antaa?

Vierailija
39/95 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elämän kevät. Ja sinä olet aikuisena tästä vääryydestä aivan tuohtunut tietysti. Lapseni on ollut ties kuinka monilla synttäreillä, välillä on lahjapussia ja toisinaan taas ei. Joskus on pelkkä tikkari/laku/tarra. Ei ole kyllä ikinä noussut mitään tunteita tästä, yleensä en edes kiinnitä huomiota onko lapsi saanut mukaansa jotain vai ei. Lapsi itse on aina tyytyväinen kavereiden synttäreihin, on ne järjestetty missä ja miten vain.

Vierailija
40/95 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ihan mielenkiinnosta, etkö sä ole ikinä lapsena ollut synttäreillä joilla ongintaa?

En ole ollut, ala-asteen myyjäisissä tätä oli, mutta ei ikinä kenenkään lapsien synttäreillä. Tuolileikkejä kyllä oli ja muita sellaisia leikkejä.