Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinin tyttöystävä mukaan lomamatkalle. Onko hyvä vai huono idea?

Vierailija
11.04.2019 |

Sisarukset pienempiä. Teini omien kommenttien mukaan tuskastuu kun ei ole ikäistään seuraa. Onko minkälaisia mielipiteitä / kokemuksia jos tyttöystävä tulisi matkalle mukaan?

Kommentit (242)

Vierailija
161/242 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei nyt kysynyt maksujärjestelyistä. Näytti monelle jäävän epäselväksi.

Jäi epäselväksi, koska ei kerrottu. Minun nähdäkseni nuo käytännönjärjestelyt (kuka maksaa, miten majoitutaan jne) vaikuttavat ratkaisevasti siihen, onko idea hyvä tai toimiva. Miten teinit osallistuvat matkaan? Liikutaanko lähes jatkuvasti  koko perheen voimin vai olisi teineillä suurelta osin oma ohjelma?

Kysymyksessä jää avoimeksi aika paljon asioita. Minkä ikäisistä teineistä tässä puhutaan? 13-vuotias on aika erilainen kuin 19-vuotias, joita kumpiakin voi pitää teineinä. Entä millainen suhde ko. teineillä on? Sana tyttöystävä viittaa seurustelusuhteeseen, eikä pelkkiin ystävyksiin. Kuinka pitkään suhde on kestänyt? Jos kyseessä on alle kuukauden suhde, vastaus voi olla erilainen kuin vaikkapa silloin, kun pari on ollut yhdessä jo pari vuotta.

Kysymykseen ei voi vastata kunnolla annetuilla tiedoilla.

Vierailija
162/242 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tällainen vanha avaus on taas kaivettu esille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/242 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

oman ikäinen seura kyllä parantaa matkaa ihan todella paljon

t. vanhemmillani oli kaveriperhe joiden lapsi oli yksinparhaista kavereistani, paljon kivempaa heti kaverin kaa

Vierailija
164/242 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kustannusjaosta tuskin kannattaa antaa neuvoja. Siitä ei ollut kyse. Maksoi kuka vaan loma voi olla hieno kokemus tai sitten ei.

Vierailija
165/242 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tällä palstalla vastataan mihin vaan, ihan mitä

vaan. Hah.

Vierailija
166/242 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies46 kirjoitti:

Nuorena seurustelin tytön kanssa ja se oli monta kertaa mukana kun olimme lomalla perheen kanssa. Tyttö kyllä maksoi oman matkat ja sovittiin sen vanhempien kanssa kaikesta. Oltiin myös kerran lapissa vaeltamassakin viikko. Kaikki meni aina hyvin ei siinä mitään ongelma aollut. Oltiin italiassa ja käytiin myös englannissa ja portugalissa.

_Tuosta sai jotenkin käsityksen että myöhemmin seurustelit jonkun muun kanssa kuin tytön?

Vierailija
167/242 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tarpeeksi vanha yöpymään tyttö/poikaystävän kanssa (samalla ottamaan riskin esim. teiniraskaudesta), niin on myös tarpeeksi vanha jäämään kotiin ilman muuta perhettä! Eli kääntäen, jos ette uskalla jättää lasta yksin kotiin, on myös liian aikaista leikkiä näitä "vakava parisuhde"- juttuja!

Vierailija
168/242 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 17-vuotiaana silloisen tyttöystäväni ja hänen perheensä kanssa

lomamatkalla kreikassa. Tyttöystäväni lähti isänsä ja sisaruksiensa kanssa

paikallisen supermarkettiin ostoksille. Tyttöystävni äiti teki minulle sillä aikaa

ns.temput. No, se olikin suunniteltu juttu se ;) Terkkuja Ritvalle:)

Vierailija
169/242 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän kannattaa olla varuillaan. Tuosta on tehty elokuvia, kuten komedia One Wild Moment https://www.imdb.com/title/tt2191765/

Vierailija
170/242 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kundi Nakkilasta kirjoitti:

Olin 17-vuotiaana silloisen tyttöystäväni ja hänen perheensä kanssa

lomamatkalla kreikassa. Tyttöystäväni lähti isänsä ja sisaruksiensa kanssa

paikallisen supermarkettiin ostoksille. Tyttöystävni äiti teki minulle sillä aikaa

ns.temput. No, se olikin suunniteltu juttu se ;) Terkkuja Ritvalle:)

Tommi, Marko vai Mika?

Vierailija
171/242 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöystävä vai tyttökaveri? Käsittääkseni noilla on ero? Vai miten muut kokevat?

Ainakin mun tytön kohdalla kun koulukaverin= tytön kohdalla tuli ilmi, että hänellä oli tyttöystävä, niin oma tyttäreni valisti minua, että se tarkoittaa sitä, että tyttöystävä on kumppani. Kaveri ei ole, vaan ollaan kavereita.

Tyttäreni tyttökaverin piti ja sai tulla meille yöksi kerran, kun äitinsä oli paiskannut tytön ulos, kun ilmeni, että hänellä oli tyttöystävä ( lesboja).

Saivat myöhemmin välinsä kuntoon ja kumma kyllä tytön isä ymmärsi lastaan paremmin kuin äitinsä.

Vierailija
172/242 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma 17v kummipoikani ( äiti leski, yh) seurustelee 16v tytön kanssa. 1,5 vuotta seurustelleet. Olen todella iloinen, että he ottavat pojan mukaan perheeseen ja sen menoihin kustantaen myös yhteiset jutut. Kummipoikani ei pidä sitä itsestäänselvyytenä, vaan auttaa perheen puuhissa kykyjensä mukaan.

Vierailija
173/242 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ideasta

Vierailija
174/242 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin ainakin nuorempana poikaystäväni perheen kanssa matkalla ja hyvin meni. Ollaan aina tultu hyvin juttuun ja oli tosi onnistunut matkam He maksoivat matkan ja majoitus oli jokin tuttavaperheen loma-asunto.

Vierailija
175/242 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

oman ikäinen seura kyllä parantaa matkaa ihan todella paljon

t. vanhemmillani oli kaveriperhe joiden lapsi oli yksinparhaista kavereistani, paljon kivempaa heti kaverin kaa

Varsin otollinen tilaisuus päästä panemaan! Vanhemmat menee päiväksi rannalle, teini naida naputtelee likkakaveriaan hotellissa herkeämättä.

Vierailija
176/242 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on kokemusta ett siitä kaverista tulee jatkuva riesa.  Asiaan iittyy kyllä olennaisena raha. Jos maksatte ihan vieraan  koko matkan.  Sitten luulee ett joka vuosi pääsee  ilmaiseksi.  Haluaa seurustella  vain rahan takia.  Mitä vähemmän on rahaa , sitä enemmän se merkitsee hänelle. Kerron siksi että pojan eka  avokki  tuhlasi pojan ASO -säästöt.Ihantyhmyyttä oli kaikki.  Mökille  voi ottaa kavereita  ei etelään.

Vierailija
177/242 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan tyttöystävän perhe maksaa tytön kiinteät kulut (matkat, osuus hotellista, jne). Ruuasta sitten sovitte erikseen, jos on halpa maa niin ei yksi lisäsyömäri paljoa maksa.

Mikä tämä ohjeistus oikein on? Me ainakin maksettiin kaksi kertaa lapsen kaverille matka kun lähdettiin. Miksi ei oltais kun kerran oli varaa.

Vierailija
178/242 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teineille oma panohuone hotellista niin se on win win tilanne kaikille. Lastenkaan ei tarvitse kaikkea nähdä!

Vierailija
179/242 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai tyttöystävä tulee mukaan. Itse en mennyt 80 luvulla matkalle koska tyttöystäväni ei saanut tulla joten jäin kotiin muhinoimaan hänen kanssaan viikoksi.

Vierailija
180/242 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäähän pojan pi ll u a saada.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän