Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinin tyttöystävä mukaan lomamatkalle. Onko hyvä vai huono idea?

Vierailija
11.04.2019 |

Sisarukset pienempiä. Teini omien kommenttien mukaan tuskastuu kun ei ole ikäistään seuraa. Onko minkälaisia mielipiteitä / kokemuksia jos tyttöystävä tulisi matkalle mukaan?

Kommentit (242)

Vierailija
181/242 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En päästäisi omaa teiniä ulkomaille ilman omaa vanhempaa. Todellisuudessa ei voi tietää sen toisen perheen lomatapoja, joissa yllättäen vanhemmat pörräävät pikkusievässä koko matkan ajan ja teinit tekevät mitä haluavat ja ovat yöt liikenteessä.

Me otettiin meidän tyttären bestis mukaan, kun tehtiin perheen viimeinen yhteinen matka Tokioon. Tytär oli 9. luokalla ja bestis lukion ekalla. Vaikka ollaankin ihan kunniallisia kansalaisia ja luotettavia ihmisiä, ymmärsin silti, että se oli tämän teinin vanhemmilta suuri luottamuksen osoitus, että uskoivat lapsensa meidän vastuulle loman ajaksi. 

Hyvin meni se reissu ja oli hienoa päästä tarjoamaan tällainen elämys tyttären ystävälle, joka oli meillekin melkein kuin perheenjäsen. 

Vierailija
182/242 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tapauksen, jossa poikateinin pitkäaikainen tyttöystävä maksettiin mukaan lomamatkalle. Ainoa lapsi tämä poika ja asui metsän keskellä.

Tyttö oli joku psyykkisesti sekaisin oleva tapaus, jota pojan mutsi halusi "hyvittää", aivan turhan vuoksi.

Kai se matka sitten hyvin meni, mutta ne odotukset joita vanhemmilla oli tytön ja pojan suhteelle, eivät toteutuneet. Meni jonkin aikaa niin suhde meni poikki.

En koskaan ymmärtänyt sitä, miksi tän mutsin piti sekaantua edes. Järkkäsk pojan puolesta jotain vuosimuistamislahjoja yms. Sairasta. Tietäähän tuon jo kuinka käy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/242 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tällainen vanha avaus on taas kaivettu esille?

Siksi kun kaikki uudet viestiketjut poistetaan välittömästi.

Vierailija
184/242 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten moni vastaaja sotkee seksin tähän keskusteluun? Mä veikkaan, että jos puhutaan tyttö- tai poikakaverin ottamisesta lomalle mukaan, on kyseessä jo sen ikäiset ja vähän pitempään seurustelevat, jotka varmaan harrastaa seksiä muutenkin kuin etelän lomalla.

Muutenkin ihmettelen sitä, että perus palstamammalla on ylipäätään seksi koko ajan mielessä.

Mä näkisin, että seksi on normaali asia. Sitä tapahtuu niin lomalla kuin ei lomalla. Eikä sitä kuulu toimittaa siten, että muut joutuu kuuntelemaan.

Lomalla pääasiassa vietetään aikaa yhdessä, syödään yhdessä jne, joten on oiva tilaisuus tutustua myös niihin lasten kumppaneihin ja ystäviin.

Olen samaa mieltä. Sellaisen pointin kyllä toisin vielä seksiin liittyen, että jos ei käytä hormonaalista ehkäisyä, niin vahinkoihin on hyvä varustautua ottamalla jälkiehkäisypilleri mukaan. Ehkä vähän hätävarjelun liioittelua, mutta itse en ainakaan haluaisi joutua tilanteeseen, jossa käykin vahinko ja täytyy alkaa selvittää kohdemaan lainsäädäntöä ja käytäntöjä jälkiehkäisyn suhteen - saako suoraan apteekista vai pitääkö hommata resepti, myönnetäänkö alaikäiselle jne. Tätä ei välttämättä tule ajatelleeksi varsinkaan teininä, ja tuskin usein käy noin, mutta ei-toivotun raskauden suhteen otan ainakin itse mieluummin asenteen, että parempi katsoa kuin katua.

Vierailija
185/242 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En päästäisi omaa teiniä ulkomaille ilman omaa vanhempaa. Todellisuudessa ei voi tietää sen toisen perheen lomatapoja, joissa yllättäen vanhemmat pörräävät pikkusievässä koko matkan ajan ja teinit tekevät mitä haluavat ja ovat yöt liikenteessä.

Me otettiin meidän tyttären bestis mukaan, kun tehtiin perheen viimeinen yhteinen matka Tokioon. Tytär oli 9. luokalla ja bestis lukion ekalla. Vaikka ollaankin ihan kunniallisia kansalaisia ja luotettavia ihmisiä, ymmärsin silti, että se oli tämän teinin vanhemmilta suuri luottamuksen osoitus, että uskoivat lapsensa meidän vastuulle loman ajaksi. 

Hyvin meni se reissu ja oli hienoa päästä tarjoamaan tällainen elämys tyttären ystävälle, joka oli meillekin melkein kuin perheenjäsen. 

Vau! On varmasti ollut ikimuistoinen reissu, itselleni tuo olisi ollut unelmien täyttymys tuossa iässä. Olen ollut itsekin mukana ystävän perheen kanssa vähän vähemmän eksoottisessa lomakohteessa, mutta kyllä se on aina iso luottamuksenosoitus vanhempia kohtaan päästää lapsi ulkomaille periaatteessa (ainakin vanhemmille) vieraiden ihmisten kanssa. Kuitenkin kun on kyse bestiksestä, niin onhan ne lapset varmasti viettäneet toistensa kotona paljon aikaa ja sitä kautta tietävät millaiset vanhemmat ja kotiolot on.

Joskus ne lapset pitää päästää maailmalle kuitenkin, ja varsinkin perheissä joissa ei esim. taloudellisen tilanteen vuoksi ole mahdollista tehdä perhematkoja, voi tuollainen ystävän perheen kanssa tehty matka olla kasvattava kokemus, jossa pääsee ikäänkuin tekemään pehmeän laskun ulkomaanmatkailuun.

Vierailija
186/242 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota, menkööt sitten täysikäisenä kahdestaan.

Vierailija
187/242 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan näitä etenkin ”panopojistaan” ylpeitä isiä jotka ostavat pojalle huoneeseen parisänkyä heti kun tuo jonkun näytille, kuskaavat tyttöystäviä mökeille ja lomille mukaan ja kehuskelevat kuinka suljettujen ovien takana siellä puuhaillaan. Yöks.

Vierailija
188/242 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiot nusaista sitä?

Vierailija
189/242 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän teille tule aivan mukava loma perheen kesken. Tuo nyt on tavallista teinien suunsoittoa, että nuristaan etukäteen, miten tylsää on ilman ikäistään seuraa. Saattaa olla salaa jopa vähän innoissaan. Tai sitten teini on samanlainen kuin minä teininä, jolloin unelmieni täyttymys olisi ollut, että olisin saanut olla viikon yksin kotona ilman valvontaa - valvoa yöt koneella ja kutsua viikonloppuna pissiskaverini meille kännäämään. Minäkin yritin aina marista parhaani mukaan, että minut oltaisiin jätetty kotiin, mutta eipä koskaan jätetty. Mutta aivan mukavaa minulla lomalla oli, vaikka olinkin osan ajasta samanlainen kiukutteleva mököttäjä kuin kotioloissakin.

En saanut teiniä kavereita mukaan, en saanut jäädä kotiin. En todellakaan, millään muotoa ’nauttinut’ näistä reissuista. Kun ei saanut edes kohteeseen vaikuttaa.

Edelleen (olen yli 40-v), ärsyynnyn, vaikkei vanhempien kanssa tarvitse lähteä lomailemaan, tulevat he kerran kesässä luokseni ’lomailemaan’. En tykkää, en jaksaisi - mutta kiltti tyttö ei voi vanhempiaan loukata. Voi äääh.

Vierailija
190/242 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi teinini harrastavan seksiä meillä enkä yhteisellä matkallamme.

(Tämä, että ei seksiä vanhempien kotona on lastenpsykiatri sinkkosen neuvo)

Missäs sitten? Eikö teinit tarvitse turvallisen paikan tutustua toisiinsa? En itsekään ole teinien seksielämästä innoissani, mutta mieluummin kotona kuin missään takametsissä, yleisissä veskeissä jne.

Lastenpsykiatri Sinkkonen ei ole mikään jumala. Hänellä on ihan ok juttuja, mutta välillä kyllä heilahtaa ja pahasti yli.

Teini voi olla 13 tai 19. 13 v ei harrastele seksiä ainakaan meidän luvalla ja meidän kotona! Ei ole pakko paneskella vielä 15-vuotiaanakaan. Meillä ei yökyläile poitsut, koska tilaa on vähän ja seinät paperia.

Ollaan ehkä miehen kanssa vanhoillisia tässä, mutta sit ollaan. Ei tod olla mtn uskiksia tms.

Vierailija
191/242 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ilman muuta. On hyvin normaalia teini-iässä että tuodaan kaveri mukaan lomamatkalle.

Vierailija
192/242 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin olen tehnyt selväksi, että lasten kumppanit eivät tule missään vaiheessa olemaan tervetulleita pilaamaan meidän perheen yhteistä aikaa.

Jouluisinkin vain oma lapsi on tervetullut ruokapöytään. Puolisot pysyköön pois, ettei mene perhedynamiikka pilalle.

Juuri noin toimii oikea, vastuullinen vanhempi.

Minä olen tehnyt selväksi että poikani tyttöystävä on ilman muuta tervetullut!

Se, että 16 vuotias ja 17 vuotias seurustelee, on toivottavaa.

Hienotunteisesti varaan heille oman huoneen yhteisillä matkoilla.

Vierailija
193/242 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin olen tehnyt selväksi, että lasten kumppanit eivät tule missään vaiheessa olemaan tervetulleita pilaamaan meidän perheen yhteistä aikaa.

Jouluisinkin vain oma lapsi on tervetullut ruokapöytään. Puolisot pysyköön pois, ettei mene perhedynamiikka pilalle.

Juuri noin toimii oikea, vastuullinen vanhempi.

Minä olen tehnyt selväksi että poikani tyttöystävä on ilman muuta tervetullut!

Se, että 16 vuotias ja 17 vuotias seurustelee, on toivottavaa.

Hienotunteisesti varaan heille oman huoneen yhteisillä matkoilla.

Kyllä se on niin tervettä kun pojalla on tyttö-, (eikä poikaystävä), että mukaan vaan kaikin mokomin! 😘

Vierailija
194/242 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut monta kertaa tyttöystävä mukana. Vähävaraisemmalle maksettiin kaikki, paremmin toimeen tulevan perheen tyttö maksoi lippunsa itse, muut tarjottiin. Jo matkan suunnitteluvaiheessa, ennen kuin mukaan ottamisesta on sovittu, on puhuttu jo siitä, että kuka mitäkin maksaa.

Vierailija
195/242 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret voivat mennä lomalle tyttö/poikaystävineen, kunhan ovat 18 vuotta täyttäneet, ja itse tai oma perhe pystyy kulut maksamaan.

Vierailija
196/242 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teinille tuskastuminen tekee hyvää. Tuskin te olette perillä ainoat ihmiset.

Lomamatkalla ei kuulu olla tuskastunut, ei edes teinin... 

Vierailija
197/242 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teini jääköön kotiin, jos ei perheen seura kiinnosta. Kyllä sitten harmittaa parinkymmenen vuoden päästä, kun vanhemmista jättää aika, eikä tullut vietettyä aikaa heidän kanssaan. Mutta elämä on sellaista, ja sitten se loppuu.

:D

Itse teininä juurikin jäin sen takia kotiin, kun ei yhtään kiinostanut ulkomaan matka parin kerran jälkeen. Matka olisi varmasti kiinnostanut enemmän, jos olisi ollut samanikäistä seuraa mukana. Vielä kymmenen vuoden jälkeen ei ole alkanut kaduttamaan ja itse asiassa nykyäänkin jätän suvun ulkomaan matkat väliin, kun paljon paremmin viihdyn kotona.

(Olin siis perus fiksu teini, joka ei tosiaan kotibileitä järkännyt. Ajelin skootterilla mummolle ja muille sukulaisille syömään ja pari kertaa kokkasin itsekin yksin ollessanil.)

Vierailija
198/242 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi teinini harrastavan seksiä meillä enkä yhteisellä matkallamme.

(Tämä, että ei seksiä vanhempien kotona on lastenpsykiatri sinkkosen neuvo)

Jep, ei seksiä parin kummankaan kotona. Maalla voi mennä metsään, kaupungissa kaverille? Siis missä melkein aikuisten teinien pitäisi opetella asioitaan? Ei tutussa ja turvallisessa paikassa vaan jossain muualla?

Vierailija
199/242 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teinille tuskastuminen tekee hyvää. Tuskin te olette perillä ainoat ihmiset.

Lomamatkalla ei kuulu olla tuskastunut, ei edes teinin... 

Kassit täynnä😂

Vierailija
200/242 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tällainen vanha avaus on taas kaivettu esille?

Se oli mun selaimessa ainaki poimintana "X vuotta sitten"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän