Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinin tyttöystävä mukaan lomamatkalle. Onko hyvä vai huono idea?

Vierailija
11.04.2019 |

Sisarukset pienempiä. Teini omien kommenttien mukaan tuskastuu kun ei ole ikäistään seuraa. Onko minkälaisia mielipiteitä / kokemuksia jos tyttöystävä tulisi matkalle mukaan?

Kommentit (242)

Vierailija
121/242 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin samaa mieltä!!!!

Kyllä sitä ehtii viettää aikaa "tyttisten" kanssa vielä moneen kertaan. Jos nyt otatte tyttöystävän mukaan niin perheaikaa ei enää ole eikä tule. Ilmeisesti kuitenkin alaikäisistä kyse??!!!

Onko sekään nyt sitten kivaa perheaikaa, kun yhdellä on mahdollisimman tylsää? Ja se, että tyttöystävä tulisi tällä kertaa mukaan, ei suinkaan tarkoita, että hänet olisi otettava mukaan aina, ja nuorempien lasten tyttö- ja poikaystävät samaten. Käy sääliksi ap:n poikaa, kun muistaa itse perheen lomamatkat muita sisaruksia vanhempana esikoisena. Mieluummin olisin jäänyt kotiin, mutta eihän sekään sopinut.

Mä en tajua miten tyttökaveri vaikuttaisi siihen, ettei ole perheaikaa.

Mä en ainakaan koe, että yhdessä vietetty aika olisi jotenkin huonompaa, kun mukana on ollut tyttären poikaystävä. Musta jotenkin outo ajatuskin. Miten tulevaisuudessakaan osaat olla kun perhekunta todennäköisesti laajenee?

Nyt mä ymmärrän mistä ne lapsensa omivat ja jalustalle nostavat hirviöanopit tulee.

Vierailija
122/242 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin olen tehnyt selväksi, että lasten kumppanit eivät tule missään vaiheessa olemaan tervetulleita pilaamaan meidän perheen yhteistä aikaa.

Jouluisinkin vain oma lapsi on tervetullut ruokapöytään. Puolisot pysyköön pois, ettei mene perhedynamiikka pilalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/242 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin olen tehnyt selväksi, että lasten kumppanit eivät tule missään vaiheessa olemaan tervetulleita pilaamaan meidän perheen yhteistä aikaa.

Jouluisinkin vain oma lapsi on tervetullut ruokapöytään. Puolisot pysyköön pois, ettei mene perhedynamiikka pilalle.

Juuri noin toimii oikea, vastuullinen vanhempi.

Vierailija
124/242 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ainakin kivaa pojan 18v tyttökaverin kanssa levillä taannoin.

Ai että vatsanahka likalla paukku Lapin yössä.

Timo, 42

Vierailija
125/242 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alle 18v teineisä kyse niin en ottaisi. En erityisesti halua kieltää tai kannustaa teinejä seurustelemaan. Kun ovat aikuisia niin saavat kaksin matkustaa minne haluavat.

Vierailija
126/242 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu teinin iästä, 13 on eri kuin 17. Me ollaan perheenä tehty niin, että 1 päivä pienemmän mukaan, 1 päivä teinin mukaan ja 1 päivä vanhempien mukaan. Hyvin on toiminut. Usein myös jakaannuttu, toinen vanhempi nuoremman kanssa ja toinen teinin. Meillä ollut reissut onnistuneita. Omalla porukalla rennompaa.

Vierailija
127/242 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusi tyttöystävä lomalta mukaan, se todennäköisempi vaihtoehto . suomimuija vs joku kuuma kreikan typykkä

Vierailija
128/242 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksi kuuluu avioliittoon, vaikka perheen pojalla hormonit kuinka kiehuisivat.

Seksi kuuluu avioliittoonKIN. Se kuuluu myös vakituiseen seurustelusuhteeseen ja avoliittoon.

Ehkä sulla ja sun teineillä kuuluu, meillä ei =) 

Vierailija
129/242 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ei nyt kysynyt maksujärjestelyistä. Näytti monelle jäävän epäselväksi.

Jep, lisäksi kummallista neuvoa moisessa asiassa. Eiköhän aikuiset osaa järjestellä itse asiansa. Nauratti varsinkin neuvo, että jos on halpa maa niin ei välttämättä tarvitse periä maksua ruuasta tyttiksen vanhemmilta.

Eiköhän aikuiset osaa järjestellä asiansa ilman opastusta Vauva-palstalta??

Vierailija
130/242 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi. Koko ajan saisi olla kyttäämässä mihin ne menee panemaan ja litisemään suukoilla. Sitten kun se pikkunatku olisi paksuna matkan jälkeen niin kaamea sota syttyisi sen vanhempien kanssa-

Vierailija
131/242 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea koko ketjua lapi mutta jain ihmettelemaan etta millainen hotelli suostuu antamaaan nelja lisapatjaa huoneeseen. Eihan niihin yleensa mahdu muuta kuin kahden ihmisen tavarat.

Miten se "tyttis" tykkaisi riisua ja pukea perheen isan lasnaollessa?

Vierailija
132/242 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea koko ketjua lapi mutta jain ihmettelemaan etta millainen hotelli suostuu antamaaan nelja lisapatjaa huoneeseen. Eihan niihin yleensa mahdu muuta kuin kahden ihmisen tavarat.

Miten se "tyttis" tykkaisi riisua ja pukea perheen isan lasnaollessa?

Onneksi on muitakin majoitusvaihtoehtoja kuin kahden hengen koirankopit.

Vierailija
133/242 |
14.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Oman perheen kesken matkaan vaan. Itse nautin teinin kanssa matkailusta. Muistot yhteisiltä matkoilta on suurimpia aarteitani. Pääosin teinikin varmaan niistä tykkää. Vaikka pikkusisko on hänen mielestään välillä rasittava, kaikki matkaohjelmat ei ole omia suosikkeja ym., onhan reissut kivoja. Matkat hitsaavat perhettä yhteen tavalla joka kantaa arjessakin. Arki on täynnä lasten omia kavereita ja menoja, jolloin "hengähtäminen" oman perheen kanssa ilman mitään paineita on teinillekin tervetullut juttu vaikka ei hän sitä myöntäisikään. Matkoilla lapsiin jotenkin taas "tutustuu" uudelleen poissa normikuvioista. Se on ihanaa. Vanhempien tulisi kestää teinin tylsien hetkien murinat ja marinat. Parasta on mennä istumaan viereen heittämään mitä vaan läppää. Ja kiva juttutuokio (vaikka aluksi olisikin yksipuolinen) on valmis ja teini tuntee olevansa kuultu ja nähty. Yhdessä on kiva lorvia. Tuskainen hetkikin menee ohi, ja aina voidaan lähteä vaikka hampurilaiselle tms. ylimääräiselle ohjelmanumerolle. Kokeilkaa myös kehua teinejä mistä vaan asiasta. Olen huomannut että moodi paranee heti.

Vierailija
134/242 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi teinini harrastavan seksiä meillä enkä yhteisellä matkallamme.

(Tämä, että ei seksiä vanhempien kotona on lastenpsykiatri sinkkosen neuvo)

Kyllä meidän naapurin terapeutti otti aina tyttärensä tyttöystävät mukaan matkoille. Eli hyvin mies lapsensa hoiti, ja samalla naapurinenkin lapset.

Vierailija
135/242 |
15.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aikuinen ja vaikken teininä olisikaan halunnut matkustella vanhempien kanssa, niin nyt on tullut matkusteltua heidän kanssaan.

Tosin kavereita ei ole kuin ehkä yksi ja seurustellut en ole koskaan. En oo vaan kelvannut kellekään.

Mutta ehkä se olisi monien vanhempien mielestä hyvä asia. Ei ainakaan lastenlapsia tarvitse vahtia koskaan. Olen jo yli 30, joten lapsia tuskin tulee.

Vierailija
136/242 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teinille tekee hyvää viettää aikaa oman perheensä kanssa, vaikka sitten puoliväkisin. Teinit ovat hirveitä perseileviä petoja, mutta tutkitusti suurin osa suomalaisteineistä kaipaisi silti sisimmässään enemmän aikaa ja huomiota vanhemmiltaan. Myös sisarusten kanssa ajan viettäminen on tervettä ja hyväksi. Minä satsaisin tuolla lomamatkalla koko perheen yhteiseen aikaan ja yhteisten muistojen luomiseen. Tämä voi olla kenties viimeisiä matkoja, joita yhdessä koko perheenä teette - aikuisena lapsi ei välttämättä enää voi syystä tai toisesta lähteä mukaan. On mukavaa, jos teille jää jonkinlaisia muistoja yhdessä perheenä, eikä niin, että teini nyhjää koko loman (todennäköisesti) tulevan exänsä kanssa. Teini voi oikutella ja mököttää, mutta kaikkea ei teinin tieltä pidä siloitella. Tämä voi olla kasvattava kokemus, joskin mahdollisesti raskas teille vanhemmille. Jos teini on niin mahdoton ja kamala, että häntä ei tuonne voi ottaa mukaan ilman ikäistään seuraa, niin jättäkää hänet Suomeen esim. isovanhempien valvontaan.

Tämä oli niin asenteellinen ja inhottava kirjoitus teineistä, että en ihmettele jos kotona lasten kanssa on hankalaa. Toiseksi ne perheen keskeiset matkat on tehty jo - olisiko aika päästää irti ja antaa lapsen kasvaa ikätasoaan vastaavalla tavalla? 

Vierailija
137/242 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh, kylläpäs tuntuu että suurin osa kommentoijista on unohtanut millaista on olla nuori. Mun mielestä ehdottomasti mukaan, naurettavia nää kommentit siitä "teinit nyt on tuollaisia hehehe" ja "tuskin ne enää on yhdessä sillon". Mä olin teininä 4v yhdessä oman poikaystäväni kanssa, ja nyt oon nuori aikuinen ja jos meidän perhe olisi reissannut yhdessä enemmän niin varmasti olisin ollut iloinen jos on oma kumppani ja oman ikäistä seuraa mukana. Kun itse olin 12v, niin oma siskoni, tällöin 16v ja hänen poikaystävänsä oli mukana meidän lomamatkalla. Oli tosi kivaa, äiti ja isä saivat omaa aikaa ja me myös.  Yhdessä käytiin kuitenkin syömässä ja tehtiin asioita mutta ei tarvinnut kenenkään kiukutella kun olin nuorimpana vuorotellen siskoni, ja vuorotellen vanhempieni seurassa. 

Vierailija
138/242 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ainakaan oteta mitään lasten kavereita edes mukaan. Lomamatkat on perheen yhteisiä juttuja, oppiipahan teini olemaan meidän seurassa

Vierailija
139/242 |
17.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut koko ketjua, mutta meillä on ollut nyt kaksi kertaa tyttöystävä mukana. Hyvin on mennyt. Kaikki tyytyväisiä lomaansa. Tytön äiti maalaili kauhuskenaarioita ennen ensimmäistä matkaa. Olin sitä mieltä, että kieltää matkan, jos haluaa. En tietenkään voi vahtia joka sekuntia. Mutta nyt on hänkin aivan tyytyväinen.

Vierailija
140/242 |
18.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ainakaan oteta mitään lasten kavereita edes mukaan. Lomamatkat on perheen yhteisiä juttuja, oppiipahan teini olemaan meidän seurassa

Sulla on mennyt nyt puurot ja vellit sekaisin, nuoruusiän kehitystehtävä ei ole kiinnittyä perheeseen vaan suunnata siitä pois päin. Jos ei sitä kiinnittymistä aiemmin ole tapahtunut niin kannattaa ehkä kokeilla perheneuvolaa eikä lomamatkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi