Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huipputöykeät ihmiset lomakohteessa todella tympivät - Taas Suomeen tullessa huomasi, miten hyvä maa ja miten ystävällisiä suomalaiset ovatkaan muille ihmisille

Miten hyvä maa meillä onkaan!
11.04.2019 |

Oli niin ihana tulla kotiin - en kerro tuota kurjaa kohdemaata, mutta täytyy sanoa, että viikon matkalla miltei joka hetki oli liikaa ja olin vielä flunssakin koko ajan.

Kommentit (97)

Vierailija
81/97 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun sukulaiseni on myös ollut palestiinan puolella sairaalassa töissä jo monta vuotta ja hänellä ei ole mitään huonoja kokemuksia tullut. Aluksi oli todella epäileväinen ja melkein jo perui lähtönsä, mutta nyt ei ole tulossa takaisin vielä pitkään aikaan.

Vierailija
82/97 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimon kotimaassa, jälkikommunistisessa itäeuroopassa saa usein kammottavaa asiakaspalvelua. Meikäläisellä turistina paikalliseen on vain se ero että kieltä taitavat paikalliset ja "asiakaspalvelijat" huutavat toisilleen lähes nyrkkitappeluun asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/97 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intiassa oli ainakin 90-luvulla ravintolan ikkunassa kylttejä ettei israelilaiset ole tervetulleita.

Syynä että he tulivat suurella joukolla ja lähtivät maksamatta.

Vierailija
84/97 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa tuo 1 Israelin "pahuudesta"molottava kuulua itsekin niihin niin kutsuttuihin palestiinan kansalaisiin,eli katunilkki-terroristeihin,jotka kivittävät hupuissaan kaikkea liikkuvaa/viskoavat siivilien joukkoon itse kyhättyjä pommeja/puukot tanassa summamutikassa kaduilla tökkivät ohikulkijoita(Israelissa) ym.palestiinan-kivaa!! Ja onneksi sellaista tekovaltiota kuin"palestiina" EI ole ollutkaan näin v.2019 mennessä,eikä näillä näkymin koskaan edes tule, Thank God!! Oikeus voittaa rikollisuuden,aina...

Vierailija
85/97 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on parasta ettei ihmiset häiritse ja höpöttele turhaan, saa olla rauhassa. Mahtavaa.

Vierailija
86/97 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein live-elämässä muiden suomalaisten töykeydestä ovat valittamassa ne, jotka ovat itse tympeitä tyyppejä. Uskon, että nettiin pätee sama. Muiden pitää olla kivoja, itse saa vain valittaa joka asiasta. En tarkoita ap sinua, vaan suomalaisten töykeydestä valittajille. Onhan niitä töykeitä ihmisiä, näiden valittajien kaltaisia Suomessa paljonkin, mutta  ongelma on juuri se, ettei omaa käytöstä nähdä. 

Vierailija
87/97 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä lähestulkoon aina päinvastaisia tuntemuksia, kun palaa lomalta Suomeen takaisin.

Tiedän sun tyyppisesi ihmiset - täällä Suomessa kuljette naama nutturalla ja saatte sitten samanlaista kohtelua osaksenne täällä.

Sitten Pariisissa juotte hilpeänä pikkusormi pystyssä shampanjaa ja sössötätte ranskaa  - ja kas palvelu onkin sitten parempaa.

Ajattelin alunperin lisätä vielä, että ei Suomessa saadussa kohtelussa mitään sen suurempaa vikaakaan ole. Lähinnä vaan pienistä asioista huomaan, että ulkomailla kohdellaan paremmin. Tietä annetaan suojatien kohdalla, kaupoissa myyjät hymyilee ja palvelee iloisesti lähes poikkeuksetta, ilman että siihen tulee erikseen kiinnitettyä huomiota. Kotona tuntuu hyvä palvelu lähes extralta, vaikka pitäisi olla normijuttu.

Ihan perus ravintoloissa henkilökunta useimmiten automaattisesti kertoo suosituksia ja kyselee muutakin kuin klassiset ”maistuuko”, Suomessa tapahtuu lähinnä tasokkaammissa rafloissa.

Hah, olipas valhetta taas - kerro minulle MISSÄ maailman kolkassa, siis muualla kuin Suomessa ja Amerikassa kassat sanoo edes päivää??

Kokemukseni mukaan turistikohteissa monet kassat ei sano mitään, eivät edes katso asiakasta, juttelevat keskenään höpöhöpöjuttuja. Heille asiakas on vain välttämätön paha.

Kassat ovat sanoneet minulle päivää ja jutelleet tosi iloisesti Ranskassa, Saksassa, Italiassa, Espanjassa, Intiassa, Thaimaassa, Malesiassa, Singaporessa ja Indonesiassa. 

Suhteellisen paljon alapeukutuksia. Miksi?

Eikö porukka usko että hän on noissa maissa käynyt vai pidetäänkö hän valehtelijana vai mitä?

Vierailija
88/97 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Roomassa tosi töykeää ”palvelua”

Ai jaa, itse osaan italiaa ja saan kaikkialla oikein ihanaa palvelua saapasmaassa.

Minä en osaa italiaa mutta silti olen saanut Roomassa hyvää palvelua.

Vierailija
89/97 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain kerran oikein hyvää palvelua Ruotsissa... sitten minä heräsin ja keitin kaffeet.    :)

Vierailija
90/97 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töykeys johtui ap:sta. Oli jokin syy. Ei puhunut kieltä, ei ollut kohtelias tai oli suomalaisunivormussa eli leggingsit ja hemulipaita ja kynitty punainen tukka.

Vierailija
91/97 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella ei saa kuin todella huonoa palvelua - poikkeuksena alle 30-vuotiaat aspat

Tänään kävin erikoisliikkeessä ja omasta mielestäni käytökseni on kohtaliasta. Siinä sitten sainkin todella tympeää palvelua elämäänsä kyllästyneeltä myyjältä.

Eikö hentodellskssn tajua, että asiakas ei tule takaisin. Itse kierrän ko kaupan tästedes. Tai tilaan netistä.

Ainoa lohtua tässä oli, että sama myyjä palveli yhtä tympeästi myös toista asiakasta...Huoh

Vierailija
92/97 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoossa on parasta kun kuulee ”excuse me” ja muutenkin siellä ollaan todella kohteliaita.

93/97 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töykeästi ja törkeästi käyttäytyviä yksilöitä on kaikkialla maailmassa, niin Suomessa kuin ulkomailla. Kulttuurierot voivat kuitenkin vaikuttaa siihen, kuinka yleistä se missäkin on.

En itse ole matkustellut erityisen paljon, mutta uskon ap:n kokemusta.

Voisiko se johtua yhteiskunnallisesta järjestelmästämme? Suomessa suunnilleen kaikki pitävät esim. sosiaaliluokkien muodostumista ja kulttuurien eriytymistä ei-toivottuna kehityksenä. Jos joku kehtaa puhua sellaisesta myönteisesti, näkemystä paheksutaan.

Joissain muunlaisissa yhteiskunnissa ja kulttuureissa sitä pidetään luonnollisempana ja hyväksyttävämpänä.

Ehkä sen takia tasavertainen kohtelu nähdään Suomessa ja muissa pohjoismaissa yksiselitteisesti sivistyneenä ja vastaavasti töykeää kohtelua ja vaikka ylimielistä asiakaspalvelua pidetään yleisesti moukkamaisena ja sivistymättömänä. Tästä huolimatta moukkamaiseen käytökseen täälläkin tietysti välillä törmää.

Vierailija
94/97 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden eron olen huomannut matkoillani. Vaikka paikalliset saattavatkin olla äänekkäitä, niin heidän lapsen eivät ulise, ulvo, mölise ja möykkää julkisesti. Siitä tiedän saapuneeni kotiin, kun se halvatun ölinä kuuluu joka paikassa.

Totta. Ulkomailla lapset käyttäytyvät paremmin, tiedä sitten mistä johtuu? Norjassa esimerkiksi on oikein reippaita lapsia, kipusivat Galdhöpiggenin (Norjan ja Pohjois-Euroopan korkein vuori) huipulle siinä missä aikuisetkin eikä yksikään marissut tai kiukutellut. Malesiassa ihmiset ovat myöhäänkin kaupungilla, pienet lapset sylissä tai isien olkapäillä - eikä mitään itkua tms. kuulu, vaan lapsetkin ovat hyväntuulisia. Tässä nyt pari esimerkkiä, mitä tuli mieleen omilta reissuilta.  

Vierailija
95/97 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kohdannut tuota Pohjois - Italiassa niin, että en ihan heti matkusta mokomaan hellholeen uudestaan.

Ohoh, Carda-järvi on yksi ihanimmista matkakohteista, mutta minä puhunkin italiaa ja tykkään hassutella italialaisten kanssa, ovat muuten ihanaa kansaa.

Italiaa osaava varmaan tietäisi, että se on Garda-järvi.

Vierailija
96/97 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi tietää mikä kohdemaa kyseessä. Voisi miettiä syitä töykeydelle.

Vierailija
97/97 |
16.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa tuo 1 Israelin "pahuudesta"molottava kuulua itsekin niihin niin kutsuttuihin palestiinan kansalaisiin,eli katunilkki-terroristeihin,jotka kivittävät hupuissaan kaikkea liikkuvaa/viskoavat siivilien joukkoon itse kyhättyjä pommeja/puukot tanassa summamutikassa kaduilla tökkivät ohikulkijoita(Israelissa) ym.palestiinan-kivaa!! Ja onneksi sellaista tekovaltiota kuin"palestiina" EI ole ollutkaan näin v.2019 mennessä,eikä näillä näkymin koskaan edes tule, Thank God!! Oikeus voittaa rikollisuuden,aina...

Höpsistä, täällä on monta joilla on huonoja kokemuksia Israelista. Olen tätä ennen kirjoittanut tähän ketjuun vain yhden viestin (nro. 48) enkä siinä ottanut kantaa Israelin hyvyyteen tai pahuuteen. Kerroin vain omista ikävistä kokemuksistani Jerusalemissa. Minusta tuntuu että pikemminkin sinulla on asian kanssa käsittelemättömiä ongelmia, päätellen erittäin tunnepitoisesta suhtautumisestasi Israeliin ja Palestiinaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän