Huipputöykeät ihmiset lomakohteessa todella tympivät - Taas Suomeen tullessa huomasi, miten hyvä maa ja miten ystävällisiä suomalaiset ovatkaan muille ihmisille
Oli niin ihana tulla kotiin - en kerro tuota kurjaa kohdemaata, mutta täytyy sanoa, että viikon matkalla miltei joka hetki oli liikaa ja olin vielä flunssakin koko ajan.
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Itsellä lähestulkoon aina päinvastaisia tuntemuksia, kun palaa lomalta Suomeen takaisin.
Taidat olla aika pösilö.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä lähestulkoon aina päinvastaisia tuntemuksia, kun palaa lomalta Suomeen takaisin.
Taidat asua Tampereella, siellä on suurin osa porukkaa tosi pirullisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat asua Tampereella, siellä on suurin osa porukkaa tosi pirullisia.
Totta. Onneksi pääsin sieltä pois taas pääkaupunkiseudulle.
Olen kohdannut tuota Pohjois - Italiassa niin, että en ihan heti matkusta mokomaan hellholeen uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän sun tyyppisesi ihmiset - täällä Suomessa kuljette naama nutturalla ja saatte sitten samanlaista kohtelua osaksenne täällä.
Sitten Pariisissa juotte hilpeänä pikkusormi pystyssä shampanjaa ja sössötätte ranskaa - ja kas palvelu onkin sitten parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Roomassa tosi töykeää ”palvelua”
Ai jaa, itse osaan italiaa ja saan kaikkialla oikein ihanaa palvelua saapasmaassa.
Mikä oli kohde?
Itseäni ketutti rahanahneet huijausta yrittävät henkilöt ja liian himokkaat nuoret miejet Egyptissä. Heille kaikki vaaleahiuksiset olivat suunnilleen "miljonäärejä" ja käveleviä lompakoita, joita saisi ainakin yrittää huijata mennen tullen ja palatessa. Sai olla todella tarkkana ja pitää puoliaan koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Olen kohdannut tuota Pohjois - Italiassa niin, että en ihan heti matkusta mokomaan hellholeen uudestaan.
Ohoh, Carda-järvi on yksi ihanimmista matkakohteista, mutta minä puhunkin italiaa ja tykkään hassutella italialaisten kanssa, ovat muuten ihanaa kansaa.
Barcelonassa olen saanut niin huonoa kohtelua turistina, että en mene uudestaan vaikka maksettaisiin. Aion levittää aina tilaisuuden tullen negatiivista Barcelona-kuvaa kaikille kuunteleville, toivottavasti se edes jollakin pienellä vaikutuksella aiheuttaa heille tulonmenetyksiä - aina kun joku päättää olla menemättä tuonne, olen tyytyväinen.
Suomalaistyyppinen toisten huomioon ottaminen on hieno asia ja tätä ei maailmalla vaan joka puolella ymmärretä.
Tuo flunssa ei kyllä ole muiden syytä... Ehkäpä sekin vaikutti kokemukseesi.
Muuten olen samaa mieltä, että Suomi on hyvä maa.
T. Itävallassa ja USAssa pitkään asunut, nyt jo Suomeen palannut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Roomassa tosi töykeää ”palvelua”
Ai jaa, itse osaan italiaa ja saan kaikkialla oikein ihanaa palvelua saapasmaassa.
Kyllä se Rooma on tunnettu koppavasta palvelusta myös italialaisten keskuudessa. Ei kyse ole mistään kieliasiasta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä oli kohde?
Itseäni ketutti rahanahneet huijausta yrittävät henkilöt ja liian himokkaat nuoret miejet Egyptissä. Heille kaikki vaaleahiuksiset olivat suunnilleen "miljonäärejä" ja käveleviä lompakoita, joita saisi ainakin yrittää huijata mennen tullen ja palatessa. Sai olla todella tarkkana ja pitää puoliaan koko ajan.
Egypti on ihan vihoviimeinen paikka.
Toista on Israel, oli juuri lomalla Israelin Eilatissa ja voi sanoa, että turvallisempaa ja rauhallisempaa lomakohdetta saa hakea.
Kuljin yksinäänkin illalla myöhään Eilatin keskustassa ja oli tosi turvallinen olo koko ajan.
Kukaan ei tyrkyttänyt mitään ja sain olla ihan rauhassa ja nauttia lämpimästä ja kauniista ilmasta ja makoisista ruuista, jäätelöistä tuoreine hedelmineen ja ihanista smoothieista. Paljon ihania ostospaikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohoh, Carda-järvi on yksi ihanimmista matkakohteista, mutta minä puhunkin italiaa ja tykkään hassutella italialaisten kanssa, ovat muuten ihanaa kansaa.
No kyllä niiden pitäisi ystävällisiä olla, vaikkeivät turistit puhuisikaan italiaa... Itse tykkään kyllä Italiasta sinänsä, on upea luonto (ja hyvännäköisiä miehiäkin...), mutta siellä yleisesti ottaen ei oikein osata englantia ja se hankaloittaa asioita jonkin verran.
Jos kävisitte niiden turrekohteiden ulkopuolella, ihmiset on lähes tulkoon aina ystävällisempiä. Turrekohteissa työntekijät tapaa turisteja jotka elää kuin ellun kanat, vähät välittämättä paikallisista eikä ole mitään kunnioitusta paikallisia kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Carda-järvi lol
Firenzessä kyllä paikalliset kyykyttivät pohjoisen tätiä muutaman kerran. Mutta hieno kaupunki muuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sujuvasti varmaan :)
T. Karda eikun Garda sittenkin
Vierailija kirjoitti:
Mikä oli kohde?
Ihan normi meininkiä.
Jossain tosin pitävät koiria alempina joten eivät ees noteeraa.