Huipputöykeät ihmiset lomakohteessa todella tympivät - Taas Suomeen tullessa huomasi, miten hyvä maa ja miten ystävällisiä suomalaiset ovatkaan muille ihmisille
Oli niin ihana tulla kotiin - en kerro tuota kurjaa kohdemaata, mutta täytyy sanoa, että viikon matkalla miltei joka hetki oli liikaa ja olin vielä flunssakin koko ajan.
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä lähestulkoon aina päinvastaisia tuntemuksia, kun palaa lomalta Suomeen takaisin.
Tiedän sun tyyppisesi ihmiset - täällä Suomessa kuljette naama nutturalla ja saatte sitten samanlaista kohtelua osaksenne täällä.
Sitten Pariisissa juotte hilpeänä pikkusormi pystyssä shampanjaa ja sössötätte ranskaa - ja kas palvelu onkin sitten parempaa.
Ajattelin alunperin lisätä vielä, että ei Suomessa saadussa kohtelussa mitään sen suurempaa vikaakaan ole. Lähinnä vaan pienistä asioista huomaan, että ulkomailla kohdellaan paremmin. Tietä annetaan suojatien kohdalla, kaupoissa myyjät hymyilee ja palvelee iloisesti lähes poikkeuksetta, ilman että siihen tulee erikseen kiinnitettyä huomiota. Kotona tuntuu hyvä palvelu lähes extralta, vaikka pitäisi olla normijuttu.
Ihan perus ravintoloissa henkilökunta useimmiten automaattisesti kertoo suosituksia ja kyselee muutakin kuin klassiset ”maistuuko”, Suomessa tapahtuu lähinnä tasokkaammissa rafloissa.
Vierailija kirjoitti:
Siis Gardajärvi Lago di Garda todellakin ihana paikka.
Troppo tarde
:)
Toinen paska maa on meksiko. Osaan espanjaa joten ymmärrãn kaikki kusetukset mitä ne yrittää ja kaiken sen rasistisen paskan mitä musta keskenään juttelevat.
Menkää vaan suosiolla johonkin muuhun lattarimaahan jos sinnepäin maailmaa tekee mieli mennä. Mikä tahansa muu niistä on vieraanvaraisempi. Jopa joku honduras tai nicaragua.
Vierailija kirjoitti:
Barcelonassa olen saanut niin huonoa kohtelua turistina, että en mene uudestaan vaikka maksettaisiin. Aion levittää aina tilaisuuden tullen negatiivista Barcelona-kuvaa kaikille kuunteleville, toivottavasti se edes jollakin pienellä vaikutuksella aiheuttaa heille tulonmenetyksiä - aina kun joku päättää olla menemättä tuonne, olen tyytyväinen.
Suomalaistyyppinen toisten huomioon ottaminen on hieno asia ja tätä ei maailmalla vaan joka puolella ymmärretä.
Hyvä tietää, olen nimittäin suunnitellut joskus meneväni Barcelonaan, koska en ole ikinä siellä käynyt, mutta saattaapa tuo jäädä väliinkin, jos se noin paha paikka on.
Vierailija kirjoitti:
Toinen paska maa on meksiko. Osaan espanjaa joten ymmärrãn kaikki kusetukset mitä ne yrittää ja kaiken sen rasistisen paskan mitä musta keskenään juttelevat.
Menkää vaan suosiolla johonkin muuhun lattarimaahan jos sinnepäin maailmaa tekee mieli mennä. Mikä tahansa muu niistä on vieraanvaraisempi. Jopa joku honduras tai nicaragua.
En meniskään - mies oli ollut sillä käymässä ja pyytänyt mahdollisimman mietoa ruokaa porukoineen.
Somprero-ukoille kelpasi nauru, kun mies kavereineen itkivät syödessään "miedosti maustettua ruokaa".
Joltakin turistilta olivat leikanneet sormen irti koska sormukset oli liian tiukassa, en sitten tiedä onko totta vai legendaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Barcelonassa olen saanut niin huonoa kohtelua turistina, että en mene uudestaan vaikka maksettaisiin. Aion levittää aina tilaisuuden tullen negatiivista Barcelona-kuvaa kaikille kuunteleville, toivottavasti se edes jollakin pienellä vaikutuksella aiheuttaa heille tulonmenetyksiä - aina kun joku päättää olla menemättä tuonne, olen tyytyväinen.
Suomalaistyyppinen toisten huomioon ottaminen on hieno asia ja tätä ei maailmalla vaan joka puolella ymmärretä.
Hyvä tietää, olen nimittäin suunnitellut joskus meneväni Barcelonaan, koska en ole ikinä siellä käynyt, mutta saattaapa tuo jäädä väliinkin, jos se noin paha paikka on.
Barcelonalaiset ovat lopen kyllästyneitä turisteihin ja turismin lieveilmiöihin. Muutenkin kalliissa kaupungissa vuokrat ovat nousseet tähtitieteellisiksi ja asuntopula pahentunut koska airbnb. Lisäksi Barcelona vetää puoleensa paljon bileturisteja, jotka eivät tunnetusti ole niitä etikettitietoisimpia eivätkä aina edes perushuomaavaisia matkailijoita. Roskaamista, metelöintiä, öykkäröintiä, kännissä kuseskelua kaduille jne. Eli en varsinaisesti ole yllättynyt siitä, että siellä ei enää liiemmin jakseta panostaa palvelun tasoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kohdannut tuota Pohjois - Italiassa niin, että en ihan heti matkusta mokomaan hellholeen uudestaan.
Ohoh, Carda-järvi on yksi ihanimmista matkakohteista, mutta minä puhunkin italiaa ja tykkään hassutella italialaisten kanssa, ovat muuten ihanaa kansaa.
Carda-järvi lol
Firenzessä kyllä paikalliset kyykyttivät pohjoisen tätiä muutaman kerran. Mutta hieno kaupunki muuten.
Joo joo Gardajärvihän se - naurakaa vaan, lukihäiriö iski. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kohdannut tuota Pohjois - Italiassa niin, että en ihan heti matkusta mokomaan hellholeen uudestaan.
Ohoh, Carda-järvi on yksi ihanimmista matkakohteista, mutta minä puhunkin italiaa ja tykkään hassutella italialaisten kanssa, ovat muuten ihanaa kansaa.
Tarkoitat varmaan Garda-järveä.
Carda-järvi lienee jossakin Porvoon suunnalla.
Jos et puhu paikallisten kieltä, niin usein saa huonoa palvelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No espanjalaiset nyt yleensäkin ovat ihan ***stä; eivät ole luotettavia ollenkaan (lompakostaankin kannattaa pitää kiinni etenkin väentungoksissa yms) ja kaikki hoidetaan vähän sinne päin, jos yleensä hoidetaan. Laiskan ja epäluotettavan oloista porukkaa muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä lähestulkoon aina päinvastaisia tuntemuksia, kun palaa lomalta Suomeen takaisin.
Tiedän sun tyyppisesi ihmiset - täällä Suomessa kuljette naama nutturalla ja saatte sitten samanlaista kohtelua osaksenne täällä.
Sitten Pariisissa juotte hilpeänä pikkusormi pystyssä shampanjaa ja sössötätte ranskaa - ja kas palvelu onkin sitten parempaa.
Ajattelin alunperin lisätä vielä, että ei Suomessa saadussa kohtelussa mitään sen suurempaa vikaakaan ole. Lähinnä vaan pienistä asioista huomaan, että ulkomailla kohdellaan paremmin. Tietä annetaan suojatien kohdalla, kaupoissa myyjät hymyilee ja palvelee iloisesti lähes poikkeuksetta, ilman että siihen tulee erikseen kiinnitettyä huomiota. Kotona tuntuu hyvä palvelu lähes extralta, vaikka pitäisi olla normijuttu.
Ihan perus ravintoloissa henkilökunta useimmiten automaattisesti kertoo suosituksia ja kyselee muutakin kuin klassiset ”maistuuko”, Suomessa tapahtuu lähinnä tasokkaammissa rafloissa.
Hah, olipas valhetta taas - kerro minulle MISSÄ maailman kolkassa, siis muualla kuin Suomessa ja Amerikassa kassat sanoo edes päivää??
Kokemukseni mukaan turistikohteissa monet kassat ei sano mitään, eivät edes katso asiakasta, juttelevat keskenään höpöhöpöjuttuja. Heille asiakas on vain välttämätön paha.
Vierailija kirjoitti:
No jessus, pitäisköhän suomalaistenkin alkaa vaatia, että turistit puhuvat suomea tai muuten huono palvelu...
Vierailija kirjoitti:
Senpä takia, kannattaisi opiskella edes muutama sana heidän kieltään - ennen kohdemaahan menoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan perus ravintoloissa henkilökunta useimmiten automaattisesti kertoo suosituksia ja kyselee muutakin kuin klassiset ”maistuuko”, Suomessa tapahtuu lähinnä tasokkaammissa rafloissa.Hah, olipas valhetta taas - kerro minulle MISSÄ maailman kolkassa, siis muualla kuin Suomessa ja Amerikassa kassat sanoo edes päivää??
Kokemukseni mukaan turistikohteissa monet kassat ei sano mitään, eivät edes katso asiakasta, juttelevat keskenään höpöhöpöjuttuja. Heille asiakas on vain välttämätön paha.
Kassat ovat sanoneet minulle päivää ja jutelleet tosi iloisesti Ranskassa, Saksassa, Italiassa, Espanjassa, Intiassa, Thaimaassa, Malesiassa, Singaporessa ja Indonesiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En meniskään - mies oli ollut sillä käymässä ja pyytänyt mahdollisimman mietoa ruokaa porukoineen.
Somprero-ukoille kelpasi nauru, kun mies kavereineen itkivät syödessään "miedosti maustettua ruokaa".
Joltakin turistilta olivat leikanneet sormen irti koska sormukset oli liian tiukassa, en sitten tiedä onko totta vai legendaa.
Yhden tutun hollantilaisen tappoivat. Oli taksilla menossa pois lentokentältä kymppitonni käteistä mukanaan. Taksi halusi ne rahat eikä mies suostunut niitä heti antamaan.
Ihan päinvastaisia kokemuksia kuin ap:lla. Olen saanut lähes kaikissa maissa, joissa olen matkustanut, paljon parempaa palvelua kuin Suomessa. Sekä turistikohteissa että ei-turistikohteissa ihmiset ovat olleet tosi ystävällisiä ja mukavia ja vieraanvaraisia. Suomeen tullessa tuntuu aina, että tulee jonnekin sivistymättömään peräpajulaan. Maailman onnellisin maa, my ass.
Tainneet sisaresi aiemmin demonstroida paikallisille, millaisia tämän maan naiset ovat :)
Vierailija kirjoitti:
Tainneet sisaresi aiemmin demonstroida paikallisille, millaisia tämän maan naiset ovat :)
Tarkoitan siis maansisareai
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan perus ravintoloissa henkilökunta useimmiten automaattisesti kertoo suosituksia ja kyselee muutakin kuin klassiset ”maistuuko”, Suomessa tapahtuu lähinnä tasokkaammissa rafloissa.Hah, olipas valhetta taas - kerro minulle MISSÄ maailman kolkassa, siis muualla kuin Suomessa ja Amerikassa kassat sanoo edes päivää??
Niinpä! Ensimmäinen kohtaamani palvelu "hymyjen maassa" oli 7elevenin todella tympeä kassamies. Ei katsonut päin, ei sanonut mitään, ei edes hintaa. Samaa masentavaa muualle tollottelua oli toreilla, tuktukeissa ja nähtävyyksillä. Hotellissa hymyiltiin mutta jos et tipannut niin hymy jääty.
Espanjassa kassanainen heitti jonossa olevat ihmiset pihalle. Paiskoi ostoskoreja ja huusi. Kukaan ei tajunnut mitä tapahtui eivät edes paikalliset. Huudettiin vaan ja ostokset lenteli!
Pariisissa butiikin neito suuttui kun keskeytin hänen kuhertelunsa poikaystävän kanssa ja haukkui lihaviksi, rumiksi rillipäiksi.
Unkarissa jonotettiin kebabkioskille mutta emme saaneet koskaan tilata. Kaikki muut otettiin jonosta eikä meidän excuse me-kyselyjä noteerattu mitenkään.
Ruotsin Icassakin on niin kyllästyneitä kassahenkilöitä ettei täällä ikinä ole tullut vastaan.
Siis Gardajärvi Lago di Garda todellakin ihana paikka.