Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa tähän omia pahimpia köyhyyskokemuksianne. Itse olen joutunut ottamaan wc-paperia huoltoasemalta

Vierailija
07.04.2019 |

ja joskus pyyhkimään jopa siihen pahvihylsyyn. Meikkejä en voi juuri ostaa, käytän jopa 10 vuotta vanhoja luomivärejä. Tänään kaivoin haarukalla pölypussia tyhjemmäksi, ettei tarvitse ostaa uusia kun ovat niin kalliita.

Kommentit (1063)

Vierailija
321/1063 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostaisi tontin ja alkaisi vaikka viljelemään perunoita.

Joskus tontteja myös myytiin 1 eurolla muuttotappiokunnissa. (halusivat lisää veronmaksajia) Pohdin jos ostaisi ja aloittaisikin viljelyn siellä. Mitähän naapurit tuumisivat, jotka pykäisivät itselleen taloa ;)

Sinccis

Vierailija
322/1063 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisen opiskelijavuoden jälkeen en saanut töitä ja aluksi en meinannut saada kesäksi mitään tukiakaan. Muistan kun jouduin kaupassa käydessäni vaivihkaa laskemaan laskimella paljonko tuotteet maksaisi yhteensä etten joutuisi kassalla siihen tilanteeseen ettei minulla olisi varaa maksaa niitä.

Muistan vieläkin sen häpeän tunteen ja miten yritin piilotella että laskin tuotteiden hintaa.

Tuohan on ihan normaalia. Poislukien se, että useimmat meistä kykenee yhteenlaskuun päässään. Itsekin opiskelijana ja työelämässäkin vielä pitkään laskin ihan automaattisesti mitä ostokseni tulevat maksamaan. Ikinä ei tullut mieleen että se olisi jotenkin noloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/1063 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen ölylämmitteisestä talosta: otin vuokralaiset (siisti keski-ikäinen pari) kesällä 2017 jäätyäni yksin. Koin vuoden helvetin, miehellä oli todennäköisesti persoonallisuushäiriö. Haukkui ja solvasi minua, kiusasi eri tavoilla, tehden mm. viisi rikosilmoitusta. Uusia vuokralaisia en uskalla ottaa. Maksan pankille vain korot tällä hetkellä. Olen yrittänyt päästä velkasaneeraukseen, mutta se ei onnistu, kun ei ole säännöllisiä tuloja. En pysty viemään esim. koiraani eläinlääkäriin, pelkään, että sen hampaat mätänevät suuhun. Pyykkikone oireilee ja netti takkuilee. Yön tunnit ovat pitkiä, kun miettii tulevaisuutta, olen 60-vuotias, kukaan ei halua minua enää töihin, eläkkeeni on minimaalinen ja asun talossa jota kukaan ei halua. Varjoissa on itseensä vetävää synkkyyttä. Pelottaa.

Missä päin asut? Mikset myy asuntoa?

Sinccis

Miksi miinustatte? Olisi kiva joskus tietää mitä jonkun vähä-älyisen päässä liikkuu laittamalla miinuksia, mutta ei kykene asialliseen keskusteluun.

Talolla on varmasti joku arvo. Jo pelkällä tontilla on joku arvo. Olen itsekin katsellut tontteja.

Että kyllä siitä jotain aina saa. 

Sinccis

Purkukuntoisesta talosta muuttotappioalueella ei välttämättä kukaan ole halukas maksamaan mitään. Tontista saattaisi jonkin pienen summan saada, jos purkaisi ensin talon pois. Voihan sinne istuttaa vaikka kuusikkoa.

Vierailija
324/1063 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus tontteja myös myytiin 1 eurolla muuttotappiokunnissa. (halusivat lisää veronmaksajia) Pohdin jos ostaisi ja aloittaisikin viljelyn siellä. Mitähän naapurit tuumisivat, jotka pykäisivät itselleen taloa ;)

Sinccis

Nyt lopeta.

Ohjeesi on kyllä niin suosta jotta enemmän ei voisi olla.

Esim tämä euron tontti oli vuosia sitten ja niissä oli rakentamisvelvoite omakotitalolle eli köyhän varmaan kannattaa ostaa euron tontti viljelyyn ja siinä sivussa rakentaa yli 100000€ pytinki

Vierailija
325/1063 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinccis

Kunta määräisi sinulle sakot, koska tuollaisten kauppojen ehtona on se, että tontille pitää rakentaa asunto tietyn ajan kuluessa.

Vierailija
326/1063 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enimmillään oli 500000-600000 € velkaa, ja henkilökohtainen omaisuus panttina.

Vierailija
327/1063 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todellakin säästetään öljyyn, jos se on ainoa lämmitysmuoto. Maksaa käteiset öljystä naapurille etukäteen  ja luottotietoinen naapuri tilaa öljyn omiin nimiinsä, mutta sun osoitteeseen. Ellei ole väleissä yhdenkään naapurin kanssa, niin voi voi. Ei tuossa ole mitään laitonta.

Asioita ei kannata päästää luisumaan tuollaisiksi, ulosottoon ei kannata päästää mitään, ja asunto/talokaupoissakin pitää hyväksyä se, että aina ei saa voittoa, vaan saattaa joutua myymään myös tappiolla. Tämä kannattaa miettiä jo ennen talon ostoa, ja laatia suunnitelma B.

Neuvottelu pankin kanssa on ulosottoa parempi ratkaisu, pankki tulee vastaan jos itsekin yrittää. Muutto kaupunkiin ja töihin, ja vuodessa-parissa on maksanut 20 000 ulosottoon. Talon jäljelle jäävästä velasta pankkilaina, jota lyhentää sitten ihan rauhassa asuen siellä missä töitä on. Muutamassa vuodessa on ihan kuivilla.

Vierailija
328/1063 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laosuudessani yksinhuoltajaäitini kanssa odotettiin usein vuorokauden vaihtumista tukien maksupäiväksi. Klo 24 jälkeen näkyi raha tilillä ja usein lähdettiin sen jälkeen nakkikioskille syömään. Näin äiti sai lapset ruokittua.

Lähikaupasta ostettiin irtomyynnistä sämpylöitä ja laskettiin meille lapsille yksi per naama. Puolikas aamuksi ja puolikas iltapalaksi. Näin saattoi mennä monta päivää.

Nyt itse hyväpalkkaisessa työssä, eivätkä minun lapseni edes tiedä mitä on köyhyys. Minä kyllä muistan.

Äitisi tavasta näkyi, miksi köyhyys pysyi perheessä. Nakkikioskinakit maksoivat huomattavasti enemmän kuin kaupasta ostetut ja itse keitetyt. Sämpylät ovat todella kalliita, joten leivän tai näkkileivän ostaminen lapsille olisi ollut järkevämpää. 

Mahtavaa, onnistuit löytämään tilaisuuden kokea moraalista ylemmyyttä! Hyvä, sinä parempi ihminen!

En, vaan totesin, miksi köyhyys jatkui vuodesta toiseen. Valinnoilla on merkitystä.

Vierailija
329/1063 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen ölylämmitteisestä talosta: otin vuokralaiset (siisti keski-ikäinen pari) kesällä 2017 jäätyäni yksin. Koin vuoden helvetin, miehellä oli todennäköisesti persoonallisuushäiriö. Haukkui ja solvasi minua, kiusasi eri tavoilla, tehden mm. viisi rikosilmoitusta. Uusia vuokralaisia en uskalla ottaa. Maksan pankille vain korot tällä hetkellä. Olen yrittänyt päästä velkasaneeraukseen, mutta se ei onnistu, kun ei ole säännöllisiä tuloja. En pysty viemään esim. koiraani eläinlääkäriin, pelkään, että sen hampaat mätänevät suuhun. Pyykkikone oireilee ja netti takkuilee. Yön tunnit ovat pitkiä, kun miettii tulevaisuutta, olen 60-vuotias, kukaan ei halua minua enää töihin, eläkkeeni on minimaalinen ja asun talossa jota kukaan ei halua. Varjoissa on itseensä vetävää synkkyyttä. Pelottaa.

Sinccis

Kirjoittaja kirjoittaa että hän asuu talossa jota kukaan ei halua. Oletettavasti syrjäkylän mörskä jollaisesta kukaan ei halua maksaa mitään. Eikä tuollaisen myynti jollain järjettömällä alihinnallakaan kannata jos sillä summalla ei saa itselleen mitään asuntoa jossa asuminen tulisi pidemmän päälle halvemmaksi.

Vierailija
330/1063 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinccis

Kunta määräisi sinulle sakot, koska tuollaisten kauppojen ehtona on se, että tontille pitää rakentaa asunto tietyn ajan kuluessa.

Entä jos myis tontin ennenku tulee sakot? Joissain se on ollut viisikin vuotta aikaa.

Sinccis

Vierailija
331/1063 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina hehkutetaan, kuinka kunnostaan voi pitää huolta ihan ilmaiseksikin. Lenkkarit oli puhkikulutettu, eikä ollut varaa uusiin. Ei ollut myöskään varaa urheilurintsikoihin.  Isorintainen ei hirveästi juokse tai edes kävele ilman kunnollisia urheiluliivejä. Tukevat ja laadukkaat liivit taas maksavat siinä 100€ kieppeillä, joten olin pitkään lenkkeilemättä. 

Vierailija
332/1063 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinccis

Kirjoittaja kirjoittaa että hän asuu talossa jota kukaan ei halua. Oletettavasti syrjäkylän mörskä jollaisesta kukaan ei halua maksaa mitään. Eikä tuollaisen myynti jollain järjettömällä alihinnallakaan kannata jos sillä summalla ei saa itselleen mitään asuntoa jossa asuminen tulisi pidemmän päälle halvemmaksi.

Jotain on tehtävä, jos ei ole varaa viedä koiraa eläinlääkäriin.

Ei voi vain sanoa, etten halua myydä ja koira kärsii.

Sinccis

Jotain on tehtävä!

Vierailija
333/1063 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinccis

Entä jos myis tontin ennenku tulee sakot? Joissain se on ollut viisikin vuotta aikaa.

Sinccis

Mitä jos et saa tonttia myytyä ja sitten joudutkin maksamaan sakot? Noita muuttotapiokuntien tonttejahan myydään halvalla, koska niitä ei lähtökohtaisesti kukaan halua.

Vierailija
334/1063 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinccis

Sinccis

Mitä jos et saa tonttia myytyä ja sitten joudutkin maksamaan sakot? Noita muuttotapiokuntien tonttejahan myydään halvalla, koska niitä ei lähtökohtaisesti kukaan halua.

Joo, kunhan olen leikitellyt ajatuksella. 

Siks mä olenkin katsellut tontteja.  Jos siihen sitten joskus vaikka jonkun valmismökin ostaisi.

Sinccis

Vierailija
335/1063 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähänkin ketjuun oli ihan pakko kroonisesti sydämettömien parempien ihmisten pesiytyä. Menkää ny v**tuun täältä sönköttämästä "miksi ostit viimeisellä roposellasi perunaa etkä kaurahiutaleita, oma vika" ja puuta roskaa. Täällä ihmiset puhuvat siitä, kuinka ovat nähneet nälkää ja te tulette jeesustelemaan. Saitteko pieneen rusinasieluunne voimakkaan olon? Tästäkö te vedätte kiksejä, kaikkein köyhimmille ja toivottomimmille pätemisistä? Meinaan kertoo teistä aika paljon.

Nälän jälkeen kaameinta on se toivottomuuden ja hylätyksitulemisen tunne. Näin olen kuullut, en ole itse koskaan ollut köyhä, mutta en siltikään ole oikeutettu pätemään kellekään jollain idioottimaisella "neuvoilla" ja oman olkapään taputtelulla. Olette tekopyhiä, joten painakaa päänne hankeen ja hävetkää.

Olen ollut vuosia naurettavan köyhä, mutta varasta minusta ei tule koskaan. 

Vierailija
336/1063 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinccis

Sinccis

Jotain on tehtävä!

Okei, eli? Nainen myy mörskänsä jollain nimellisellä hinnalla ja muuttaa vuokralle, joka tulee pidemmän päälle kalliimaksi, eli ratkaisu on aikalailla kun kusisi pakkasella housuihinsa. Rahaa ei ole edelleenkään siihen eläinlääkäriin.

Vierailija
337/1063 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinccis

Sinccis

Jotain on tehtävä!

Okei, eli? Nainen myy mörskänsä jollain nimellisellä hinnalla ja muuttaa vuokralle, joka tulee pidemmän päälle kalliimaksi, eli ratkaisu on aikalailla kun kusisi pakkasella housuihinsa. Rahaa ei ole edelleenkään siihen eläinlääkäriin.

Keksit juuri olkinuken.

Sinccis

Onko nyt hyvä mieli? Kyllä kunnan asunnossa asumistukea saa. Se, että onko järjestelmä oikein on aivan eri asia.

Vierailija
338/1063 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun myy asunnon vaikka 10 000eurolla niin eiköhän siinä koira pääse eläinlääkäriin.

Sinccis

Vierailija
339/1063 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa minulle että miten voi olla 2000-luvulla tälläisiä tapauksia kun jokainen saa kyllä vähintään sen 490e käteen vuokran ja pakollisten maksujen jälkeen? (pl. opiskelijat tietysti)

On täysin oma syy jos ei osaa hakea tukia.

Vierailija
340/1063 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut aikoinaan miettimään Helsingissä työn niin, että pääsen pummilla metrolla kun ei ollut rahaa lippuun..joskus myöhästyin kun tarkastajat tuli ja äkkiä piti hypätä pois kyydistä..vessapaperia olen minäkin ottanut julkisista tiloista, kesän ilmaisesta puistoruokailusta otin lapsille niin isot annokset, että jemmasin loput mukaan päivälliselle..vieläkin kun ei enää noin huono vaihe ole kierrän aina kemikaaliosaston et löytyykö testereitä rasvoihin yms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi