Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti lahjoitti minulle poismuuttaneen siskoni omaisuutta lapsena, sisko vaatii takaisin

Vierailija
06.04.2019 |

Olen keskellä absurdia perheriitaa. Olen pitänyt välimatkaa sukulaisiini sattuneesta syystä, meillä on kohteliaat mutta erittäin etäiset välit tällä hetkellä. Emme esimerkiksi ole kasvokkain tavanneet moneen vuoteen. Olemme hyvin erilaisia ihmisiä niin arvomaailmaltamme kuin muutenkin.

Pikkusiskoni muutti 12-vuotiaana asumaan isälleni, vanhempani olivat eronneet jo aiemmin. Minä jäin äidille, olin silloin 16-vuotias. Isä hankki siskolleni tarvittavat tavarat kotiinsa. Tullessani täysi-ikäiseksi muutin pois, ja äidin oli pakko muuttaa paljon pienempään asuntoon, ja hän antoi minulle mm. siskoni vanhoja lakanoita, peiton, lipaston ja polkupyörän (äidin ostamia). Äiti sanoi, että saat ne, ettei tarvitse heittää pois. En ymmärtänyt kysyä, oliko siskolta saatu lupa tavaroiden antamiseen vai ei. Otin ne vain äidin kehotuksesta ensimmäiseen omaan kotiini.

Olen nyt 35-vuotias, eli lahjoitustapahtumasta on kulunut 18 vuotta. Siskoni otti yhteyttä ja vaatii takaisin tavaroitaan. Minulla ei ole niitä enää, ne ovat menneet rikki ja roskiin/kierrätykseen. Polkupyörän hän vaatii minulta korvattavaksi, minulla ei ole enää sitäkään, sillä siitä oli vaihteet rikki jo silloin kun äiti minulle sen luovutti liki 20 vuotta sitten. Korjautin pyörän pari kertaa kunnes totesin, ettei siinä ole järkeä kun korjaukset alkoivat maksaa satoja euroa. Ostin uuden ja lahjoitin raadon pois. Äitini laittoi nyt viestin (ei kehtaa selvästikään soittaa) että on samaa mieltä siitä, että minun tulee korvata siskoni omaisuus hänelle. Viestit sekä siskolta että äidiltä ovat painostavia ja ahdistavia. He vihjailevat mm. rikosilmoituksesta.

Miten lasken arvon noille esineille joita minulla ei enää ole? Mitä ihmettä teen?

Kommentit (208)

Vierailija
1/208 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä poliisiin ja kysy neuvoa miten asiassa tulee toimia.

Vierailija
2/208 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko sisaresi haluaa? Ehkä äitinne haluaa korvata hänelle sinulle antamasi tuotteet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/208 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne on siskon tavaroita, ne on siskon tavaroita.

Vierailija
4/208 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, ihan tyhmä aloitus. Ei tälläistä aloitusta nyt kukaan usko.

Vierailija
5/208 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sisko ei ole omalla rahallaan tavaroita ostanut, on äidilläsi ollut oikeus antaa tavarat sinulle. Ja muutenkin pelkkää kiusantekoa alkaa noin pitkän ajan jälkeen vaatimaan tavaroita. Olisi ottanut mukaan aikoinaan jos olivat tärkeitä.

Vierailija
6/208 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi oli esine 90-luvulta joka oli silloin täysin arvoton. Äiti antoi sen minulle mukaan muuttaessani kotoa. Annoin sen itse pois kauan sitten, kosa se oli minulle täysin turha romu. Nyt tällä esineellä alkaa olla arvoa ns. retrona. He vaativat minulta esineen tämän hetkistä arvoa, joka on moninkertainen.

Vierailija
7/208 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et tee mitään tietenkään. Miksi välittäisit heidän sekoiluistaan?

Vierailija
8/208 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän sun mitään tarvitse korvata, olet saanut ne lahjoituksena äidiltäsi. Naurettavaa touhua siskoltasi, onkohan hänellä rahapula ja yrittää nyt tämmöisellä verukkeella sitten saada sulta rahaa?

Vierailija
9/208 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin vain vastaamatta. Ikävä juttu mutta poliisi nauraa heidät ulos, jos tosissaan menevät ilmoitusta tekemään (tuskin).

Vierailija
10/208 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi oli esine 90-luvulta joka oli silloin täysin arvoton. Äiti antoi sen minulle mukaan muuttaessani kotoa. Annoin sen itse pois kauan sitten, kosa se oli minulle täysin turha romu. Nyt tällä esineellä alkaa olla arvoa ns. retrona. He vaativat minulta esineen tämän hetkistä arvoa, joka on moninkertainen.

no mikäköhän 90 luvun lipasto on nykyään arvokas? 

Vierailija
11/208 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän rikos tuossa olisi mukamas tapahtunut, että kannattaa rikosilmoituksella uhkailla....

Vierailija
12/208 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukutaito helpottaisi.

Vierailija
13/208 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se olisi äitisi homma korvata ne tavarat, koska hän on antanut luvan ottaa ne? Toisekseen, vähän tuntuu että vaikka sisko tekisi rikosilmoituksen niin se ei johtaisi mihinkään.

Vierailija
14/208 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukutaito helpottaisi.

Mikä 90-luvun esine on nykyään arvokas? 

Vierailija
15/208 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini hankki alunperin kaikki esineet, ne ovat hänen maksamiaan. Sisko ei omilla rahoillaan ole ostanut mitään niistä. Ne on vaan laitettu siskon huoneeseen ja annettu hänen käyttöönsä.

Ne ovat tosiaan siskon tavaroita, mutta niitä ei ole enää olemassa. Rahasummaa eivät osaa sanoa, vain epämääräistä "sinun korvattava toisen omaisuus" ja viittaavat rikosilmoitukseen. Ensin sisko vaati tavaransa takaisin, kun sanoin ettei niitä näin ~20 vuoden päästä enää ole, alkoi pommitus rahallisesta korvauksesta. Itselleni tulee myös mieleen kiusanteko vuosikymmeniä vanhoista lakanoista. Taustalla saattaa olla myös kateus, olen pärjännyt elämässäni sekä taloudellisesti että muutenkin heitä selvästi paremmin. En ole koskaan ollut ilkeä heitä kohtaan tai mitään sellaista, ainoastaan kohtelias, toki etäinen.

Vierailija
16/208 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi äitisi on mukana vaatimassa mitään, kun itse antoi ne sinulle mukaasi? Sano siskolle, että olisi itse ottanut tavarat mukaansa, nythän hän on niistä vapaaehtoisesti luopunut kun ei pakannut mukaansa uuteen kotiin.

Vierailija
17/208 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä tietää, että kyseessä on jälleen provoilija, koska ei vastaa tärkeisiin kysymyksiin, vaan sepittää sellaista tiettystä kuvakulmasta tarinaa. Ja esittää tottakai olevansa vähän liiankin tietämätön ihan perusasioista. 

Vierailija
18/208 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaha! Jos tämä ei ole trolli, niin älä anna penniäkään. Nehän nauravat mutsisi ja siskosi laitokselta ulos jos rikosilmoitusta lähtevät rustaamaan.

Vierailija
19/208 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmilla on rahapula, sisko yritti muutama vuosi sitten lainata minulta rahaa (satasia) maksaakseen silloisen poikaystävänsä velkoja pois etteivät joudu ongelmiin. En tietenkään suostunut.

Vierailija
20/208 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhapa sen on niitä vaatia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi