Mitä "yliluonnollisia" juttuja teille on käynyt?
Otsikolla tarkoitan siis sitä, että ovat kuitenkin järjellä selitettävissä vaikka ehkä kaukaa haettujakin. Lähinnä milloin olette pelästyneet tai alkaneet miettiä, että onkohan tässä nyt jotain muutakin. Saa toki kertoa asioita joita ei voi selittää, mutta haluaisin pitäytyä tositapahtumissa.
Kommentit (3731)
Vierailija kirjoitti:
Mummoni oli kuollut ja näin usein unta, että hänellä oli asiaa ja halusi kertoa minulle jotakin. Pakenin häntä aina unessa. Näin taas samaa unta ja mummo koitti kertoa minulle jotakin. Hänen hahmo piirtyi asuntoni seinään television taakse. Unessa huusin hänelle, että menee pois en halua kuulla hänen asiaa. Heräsin hikisenä tv oli päällä ja ohjelmat olivat loppuneet, joten siinä näkyi ”lumisadetta”. Yritin laittaa valon päälle mutta lamppu oli palanut. Asuntoni kaikki 4 kattolamppua oli palanut samaan aikaan, joten en saanut asuntooni valoja. Tämä oli mielestäni omituista, että miten kaikki lamput voi palaa samaan aikaan. Sulakkeita ei ollut mennyt.
Miksi et halunnut unissa kuulla mummoa? :(
Näin unessa tulevan asuntomme pihan,tunnistin sen kun menimme katsomaan asuntoa ensimmäisen kerran.
Unessa minulle sanottiin,että tuttavaperheessämme on tiedossa hautajaiset.Vajaa vuosi sen jälkeen tuttavaperheen mies kuoli suruksemme.
Näin unta,että isäni äiti tuuditti kehdossa poikavauvaa ja hän sanoi,että poika kuolee 83 vuotiaana;vuosien kuluttua isäni kuoli 83-vuotiaana.
Kerronpa oman tarinani. Olin nuori 17v kun tapasin tosi kivan tytön.
Tuli lomalle perheensä kanssa. Isä todella väkivaltainen juovuksissa.
Onnistuttiin kuitenkin pitämään yhteyttä loman aikana ja oltiin yhdessä.
Rakastuttiin. Hän oli hiukan nuorempi ja juttelimme kaikkea tulevaisuudesta.
Suunnittelimme että kun hän täyttää 18 niin sitten lähdemme yhdessä
ja elämme omaa elämää.
Sen kesän loma loppui ja hän lähti perheen mukana kotiin .
Kirjoittelimme tosi paljon lähes joka päivä kun silloin ei ollut puhelimia.
Asuin maalla. Nukuin aitassa missä vietimme yhdessä aikaa hänen kanssaan,
Sitten syksyllä oli jo kylmä. Näin kai unta tai jotain. Hän tuli mun luo aittaan.
Sanoi minulle että hän ei enää voi tulla minun luo.. Tunsin todella syvästi että
ne ovat jäähyväiset.
Aamulla polkaisin kiireellä hakemaan postia . Siellä oli kirje jota luulin odottaneeni.
En odottanut sellaista kirjettä. Tiesin tai tunsin ennen kirjeen avaamista että en enää
koskaan häntä näkisi.
Kirjeessä hän kertoi isästään. kertoi että ei voi enää elää.
Mä tiesin kuinka suuri rakkaus meidän välillä oli. hän odotti että vielä puoli vuotta
ja olisi päässyt lähtemään. Hän ei jaksanut enää.
Seuraavana päivänä asia vielä varmistui kun päivän lehdestä luin kuinka hän oli kuollut.
Näin unessa,että erään ystäväni valkoinen käsivarsi nousi esiin vedenpinnasta.Muutaman viikon kuluttua toinen ystäväni soitti ja kertoi,että unessa näkemäni ihminen oli hukkunut .
Vierailija kirjoitti:
Minulla ja isälläni oli sopimus, että mikäli toinen meistä kuolee, niin näyttää onko henkimaailmaa olemassa jos vain pystyy. Isäni kuoltua suru oli musertava, mutten muistanut enää tätä sopimusta. Menin sinä iltana aikaisin nukkumaan, tapahtui siis pian isäni kuoleman, kun askeleet alkoivat nousta portaita asunnolleni joka sijaitsi vuokraemännän omakotitalon yläkerrassa. No ihmettelin mielessäni ja vähän harmistuinkin kuka siihen aikaan tulee kylään ilman ovikellon soittoa, no askeleet kulkivat vuoteen luo, en nähnyt ketään, en myöskään pelännyt. Sama tapahtui vielä seuraavana iltana, ei taaskaan pelkoa vaan ihmetys suuri. Sen kerran jälkeen ei enää tapahtunut mitään yliluonnollista. Tiedän nyt että elämä ei sammu heti kuolemaan. Myös äitini ilmoitti kuolemansa jälkeen eri tavoilla että ei ole jättänyt meitä. Vanhempi lapsistani myös väitti nähneensä hänet yöllä meidän makuuhuoneen ovella katsellen meitä. Tästä on jo aikaa ja ilmiöt loppuneet.
Minä näin unen jossa isä katseli minua liekkimerestä.
Heräsin hiestä märkänä.
Mitä uni tarkoitti?
Voisiko joku teistä ennustajista
ennustaa MINUN kuolinhetkeni ja /tai tapani.
Olette ennustaneet luokkatovereittenne ja naapureittenne kuolinhetket,
Miksi ette ennustaisi vauva palstalaisen kuolemaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pelottavat kummitukset ovat
AINA VENTOVIERAITA
AINA ÄKKIKUOLLEITA
YLEENSÄ VANHOISSA TALOISSA
Miksi kiltit kummitukset on
AINA OMIA LÄHEISIÄ
OMIA LEMMIKKEJÄ
voisko joku selittää???
Kiltit kummitukset ovat olleet näkijälle kilttejä jo eläessään.
ja haluavat vierailullaan kertoa että kaikki on ok..
joko ymmärrät?
Täällä kummitelee. Keskustelut häipyy sitä myötä kun ne julkaistaan !
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Häiriintyneet kommentit on poistettava.
Joko ymmärrät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat erosivat kun olin 14 ja jäin äidille kirjoille, muutettiin kaksin 80-luvulla valmistuneeseen kaupungin rivariin. Siellä asunnossa oli jotenkin kumma tunnelma ja aina kun tulin koulusta kotiin äidin ollessa vielä töissä, kuulin asunnosta kaikenmaailman kahahduksia, kolahduksia sun muita ääniä. Pistin yleensä telkan päälle ja joka huoneeseen valot päälle (muutettiin lokakuussa ja ulkona oli pimeää).
Kerran sitten juoksin kotiin tultua suoraan vessaan, kengätkin vielä jalassa ja siinä pytyllä ähistessä aloin kuulla miten jokin raapi kovaa pytyn viereistä seinää, ääni liikkui eteenpäin vessanoven yli ja kohti äitini makuuhuonetta. En en osaa kunnolla kuvailla sitä ääntä, mutta niinkuin joku mielipuoli olisi jollain miekalla vetänyt seinää pitkin samalla kun käveli vessan ohi äidin huonetta kohti! Olin kauhuissani.
En osaa sanoa miten pitkään siellä vessassa olin kunnes otin hiuslakan aseeksi, ajattelin että onpahan se tyhjää parempi aseistus jos joku hyökkää päälle ja avasin oven varovasti. Seinässä tai ovessa ei ollut mitään jälkiä siitä kovasta raapimisesta! Menin vaan äkkiä olkkariin ja Mtv:tä musiikkivideot pauhaamaan kunnes äiti tuli kotiin.
Jospa joku eläin, vaikkapa orava oli joutunut seinän väliin.
Sisäseinän? Ja voiko eläinen raapiminen kuulostaa siltä että machetella raavitaan hitaasti seinää "You can run but you can`t hide" tyyliin`?
Hyi hitto!
Meillä kuului semmoista rapinaa, rapinaa, rapinaa, tömps ja sama toistui muutaman kerran. Joku eläin se oli, muttei selvinnyt, mikä.
Vierailija kirjoitti:
Tapahtui joskus 70-luvulla ennen kouluikää. Itsellani oli syyliä kädet täynnä ja mummu kutsui vanhemman mummelin kylään, jonka kanssa mentiin vesisateessa rännin alle ja tämä mummeli lausui loitsuja. Seuraavana aamuna ei syyliä enää ollut.
Ontelosyylät irtoaa itsekseen. Myös vereen kertyvät vasta-aineet hävittävät syyliä ja känsiä.
Loitsu toimi ehkä plasebona, ja elimistösi kävi virusta vastaan. Omat jalkapohjieni känsät hoituivat lapsena suht samoin menetelmin ( luin tuon faktan vasta-aineesta, ja ajattelin 'taikoa' ne uskon ja itse keksityn runon avulla pois).
Suomeksi kirjoitetaan: tapahtunut.
Ei ” käynyt”.
Sama kun puhutaan ihmisestä, ei sanota ”ketä” vaan kuka.
Vähän alle parikymppisenä ensimmäinen parisuhteeni kariutui. Olin todella säpäleinä, hädintuskin pystyin syömään moneen viikkoon. Exäni oli ollut vielä erittäin julma minulla erotessamme, mikä syvensin tuskaani. Kävin tuohon terapiassa muusta syystä, mutta sekään ei auttanut erotuskassa, lisäksi juttelin asiasta kyllästymiseen asti kavereille. Päivät vaan rullasi eteenpäin, enkä oikein saanut mistään kiinni. Onnistuin kuitenkin esittämään suht normaalia. Olin rukoillut monena iltana, että saisin rauhan asialta.
Eräänä päivänä olin sukulaiseni syntymäpäivillä. Siellä oli myös sukulaiseni sukulainen, minua noin kymmenen vuotta vanhempi mies. En ollut ikinä häntä lähemmin tuntenut, olin vain aina tiennyt hänen olemassaolostaan ja ajatellut sivusta seuraten hänen olevan mukava. Vaihdoimme muutaman sanan matkustelusta, enkä ajatellut sitä keskustelua sen enemmän. Elettiin aikaa kun Facebook oli uusi juttu ja kaikki lisäsivät toisensa kavereiksi, joten meistäkin tuli fb-kavereita, muttemme koskaan jutelleet.
Vähän noiden juhlien jälkeen näin unen. Siinä oli pineyttä, ja silta. Erotin kaukaa pimeässä tuon puolitutun, ja hän tuli pimeyden läpi siltaa pitkin luokseni loistaen valkoista valoa kuten enkelit kirkon maalauksissa. Uni oli erittäin voimakas.
Seuraavana päivänä minua odotti viesti tuolta juhlien tutulta. Muistin heti unen, ja olin jopa pelästynyt, miksi hän viestittelee minulle, olihan kyseessä komea nuorimies. Hän kertoi nähneensä fb seinälläni surulliset laulunsanat, ja kysyi, voisiko auttaa minua jotenkin. Olin ällistynyt, miksi häntä kiinnostaa asiani, olihan hän sellainen "tutun tuttu". Selitin lyhyesti, että mut on jätetty tosi ikävästi ja mulla on tosi paha olla. Sain häneltä vastauksen, että jos hän voi mitenkään auttaa, voisimme tavata. Vastahakoisesti suostuin, mietin, mitä sukulaisemmekin ajattelisivat, jos yhtäkkiä käyn jossain hänen kanssaan. Olin nuorempana arka ja ujo, enkä yleensä lähde herkästi vieraiden kanssa mihinkään. Etenkään kun en ole varma motiivista.
Kahvittelu meni hyvin, tuttu kertoi omasta vastaavasta kokemuksestaan ja tsemppasi minua. Muistan kun kahvitellessa en saanut edes pientä keksiä syötyä kun tuntui koko ajan, että oksennan kun ero ahdisti. Oudointa oli, että kun lähdin tuolta kahvilta, askeleni oli kevyt ekaa kertaa moneen kuukauteen ja tuntuu kuin erotuska olisi vain pyyhkäisty minusta pois. En ikinä enää surrut exääni. Olin eron jälkeen oksentanut vähän väliä kun ahdisti niin paljon. Se loppui keraheitolla. Tuo mies oli vaan halunnut auttaa minua eikä välillemme siis kehkeytynyt mitään, ei edes ystävyyttä.
Tuli väkisinkin mieleen, oliko Jumala lähettänyt hänet mulle apuriksi. Niin randomia oli tuo miehen yhteydenotto ja näin
vielä unta, missä hän saapui enkelinä luokseni. ❤ Kuulin vielä myöhemmin, että hän oli tullut uskoon samoihin aikoihin kun tämä tapahtui.
Mies on nykyään perheellinen ja minäkin naimisissa. Huvittaa vielä nykyäänkin kun joskus, ehkä kerran viidessä vuodessa olen hänet jossain nähnyt. Tekisi mieli mennä kertomaan, että näin sut enkelinä unessa. :) Olen päätynyt vain sitten pitämää asian itselläni, ettei tule väärinkäsityksiä.
Selvin päin tai valveilla ollessa ei minkäänlaisia.koska niitä ei yksinkertaisesti ole olemassa. Viime yönä näin yliluonnollisen unen, olin järjestämässä isojen kananpoikien näyttelyä ja väliajat jouduin hoitamaan niitä!
Sit mä heräsin, ja löysin itteni Nybergin Franssin saunakiukkahan päält, kuten pappavainajallani oli tapana eläessään sanoa!
Muutama vuosi sitten herättiin n. kahden aikaan yöllä siihen kun olohuoneessa vanha käkikello tippui seinältä. Ei kiinnitetty asiaan sen enempää huomiota, kunnes aamulla mieheni isä soitti ja kertoi, että mieheni pappa oli kuollut yöllä kahden aikoihin.
Työskentelin aikoinaan vaatekaupassa. Sulkemisajan jälkeen näin hämmästyksekseni naisen menevän yhteen koppiin ja ihmettelin, miten yksi asiakas oli saattanut jäädä minulta huomaamatta? Näin naisen vain vilaukselta mutta farkkupaita/takki ja pitkät vaaleat hiukset, ihan tavallisen näköinen. En edes ajatellut mitään kummitusta kunnes havaitsin kaikki sovituskopit tyhjiksi!
Kyseessä oli vanha liikerakennus, vaatekaupan tilalla oli joskus ollut levykauppa.
Vierailija kirjoitti:
Työskentelin aikoinaan vaatekaupassa. Sulkemisajan jälkeen näin hämmästyksekseni naisen menevän yhteen koppiin ja ihmettelin, miten yksi asiakas oli saattanut jäädä minulta huomaamatta? Näin naisen vain vilaukselta mutta farkkupaita/takki ja pitkät vaaleat hiukset, ihan tavallisen näköinen. En edes ajatellut mitään kummitusta kunnes havaitsin kaikki sovituskopit tyhjiksi!
Kyseessä oli vanha liikerakennus, vaatekaupan tilalla oli joskus ollut levykauppa.
Siellä oli joku ikuisen shoppailijan henki viettämässä haudantakaista laatuaikaa :-D
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Sinä kummittelet, niiden kopioksukkujes kanssa. Muka dioria.... hah!
Tapahtui joskus 70-luvulla ennen kouluikää. Itsellani oli syyliä kädet täynnä ja mummu kutsui vanhemman mummelin kylään, jonka kanssa mentiin vesisateessa rännin alle ja tämä mummeli lausui loitsuja. Seuraavana aamuna ei syyliä enää ollut.