Mitä "yliluonnollisia" juttuja teille on käynyt?
Otsikolla tarkoitan siis sitä, että ovat kuitenkin järjellä selitettävissä vaikka ehkä kaukaa haettujakin. Lähinnä milloin olette pelästyneet tai alkaneet miettiä, että onkohan tässä nyt jotain muutakin. Saa toki kertoa asioita joita ei voi selittää, mutta haluaisin pitäytyä tositapahtumissa.
Kommentit (3731)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan myös pienenä kun Ounasjoen virta vei minut mukanaan. Vieläkin muistan sen tunteen . Pyöritti pientä kroppaani veden alla ihan tosi kovaa. Siskoriepu tosi peloissaan onnistui pelastamaan minut! Ikinä unohda sitä.
Vaikuttaa siltä, että sinulla on voimakkaita ja ikimuistoisia muistoja lapsuudestasi Ounasjoen virran seikkailusta. Onneksi siskori puuttui tilanteeseen ja pelasti sinut. Tällaiset elämykset jäävät usein mieleen pitkäksi aikaa. Onko sinulla muita mieleenpainuvia kokemuksia lapsuudestasi?
Meidän talossa asui Rovaniemellä monta vuokralaista. Yläkerrassa perhe jolla 2 lasta.Pitkät raput veivät sinne omalla sissäänkäynnillä. Pikkupuolella asui 2 riskiä maalaripoikaa .Kas kummaa kun kaikille yhtäkkiä ilmestyi pesäpallomaila eteiseen.
Heräsin eräs ilta ,kello ei kymmentä. Äiti ,velipoika ja sen kaveri seisoivat pimeässä keittiössä pesäpalomailat käsissä. Jahah. Ihmettelin . Mene nukkumaan ,sanoi äiti.
Aikuisena sain tietää että heti kun sammutettiin valot, alkoi outo nuohaus ympäri taloa .Lumi narisi jalkojen alla, mutta mitään merkkejä kengistä ei näkynyt. Yläkerrassa taas joku käveli rappuja ylös, puoliväliin ja kun perhe sytytti valot ,oli aivan hiljaista. Eikä kukaan nähnyt mitään. Pikkupuolen pojat sanoivat äidille, että vaikka ulko ovi on ukossa, tulee jokin eteiseen .....
Itse asuin pikkupuolella myöhemmin. Kerroin äidille että joku hakkasi puita liiterissä , talon päädyssä, kello 4 yöllä.Samoin valitin että joku kävelee ympäri taloa. Kissat, vastasi äiti.
Aikuisena sain tietää että talossa kummitteli. Jokainen joka asui siellä oli tietoinen siitä. Tämä talo on riivattu. Kun muutimme pois, sattui jokaiselle perheelle onnettomuuksia talossa. Ensimmäiset , heidän lapsi putosi pitkät portaat ja joutui pyörätuoliin. Seuraava perhe , avioero.
Muistan kun kävin kotona aikuisena ja näin talon, mietin ,että siellä ei olisi saanut koskaan kukaan asua. Ihan puistatti.
Talo oli rakennettu sähkölinjan lähelle, jossa oli vallihautoja.Löysimme usein saksalaisia saippuoita , säilykkeitä ym alueelta. Sotatanner.
Vierailija kirjoitti:
Kaverini kuoli jokunen vuosi sitten. Heti kuoleman jälkeen muutaman päivän sisällä kun olin ulkona , oli pimeää niin näin sellaisen valopallon lentelevän siinä kotini lähellä..Mielestäni kaverini kävi jättämässä minulle hyvästit ja tuon jälkeen en ole hänen poismenoa surrut.
Minun rakas ystävätär kärsi koko elämän sokeritaudista ,ja siihen hän kuoli juuri kun itse makasin sairaalassa koronan takia. Olin siis niin poissa ,että tuli mieleen A M vasta muutaman viikon päästä ,kun tokkuroin kotona. No, hain häntä ja löysin ruumishuoneelta ...... Hänellä ei mitään suhteita sukuun. Joten olin hoitanut häntä viimeisen vuoden todella melkeenpä kokoaikaisesti. Hän oli todella sairas.
Järjestin hautajaiset ja yksin istuin siellä Zorban musiikkia kuunnellen ja pappi sanoi minulle ,että voit filmata kirkossa jos haluat.
Filmasin , valopallo lensi filmin läpi ja arkun yläpuolella putoutui suoraan arkkuun.
Luulin että se oli jonkinlainen heijastus, ja seuraavana päivänä kun katsoin filmiä, menin erääseen kauppaan ja pyysin omistajaa kastomaan filmin.
Siis Orb Ruotsiksi lensi, eli minun ystävätär tuli sanomaan hyvästit ja kiitti minua ,että järjestin hänelle muistotilaisuuden. Zorbaksen musiikin tahdissa sai hän mennä taivaaseen. kreikkalainen kuin oli sydämessään.
Ja mietin itsekseni ; Hyvänen aika, jos en minäkään olisi välittänyt mennä kirkkoon kun hänet haudattiin. Kysymys herää. Ne jotka haudataan ilman ketään läsnäolevaa..........jos sielu valvoo, ,
Vierailija kirjoitti:
Kaikki, mitä tässä maailmankaikkeudessa voi tapahtua, on "luonnollista", yliluonnollista ei ole olemassakaan.
Kaikella on varmasti aina jokin syy. Mutta kaikkeen ei olla vielä löydetty kattavaa selitystä, jonka vuoksi monilla on näitä kokemuksia ;)
Vierailija kirjoitti:
Sain pillua kauniilta naiselta!
Ei sinun toivomukset toteutui unissasi.. Se kaunis nainen voi olla noita-akka kauniin naisen kropassa.
Vierailija kirjoitti:
Kerronpa äitini tositarinan. Äitini oli menossa erääseen tapahtumaan ystävänsä kanssa ja odotellessaan ystäväänsä hän muisti, että hän unohti ottaa 5 markkaa, joka oli pääsymaksuna. Siinä samassa hän huomasi tiellä tuulen mukana tulevan juurikin 5 markan setelin hänen jalkojensa eteen.
Eikö ole ihana sattuma, vai onko sattuma sittenkään.
Olin 19 vuotta. Muuttanut Tukhomaan ja olin kolmatta päivää sairas. Kova kuume. Nälkä. Ei puhelinta, koska perhe jossa asuin oli sulkenut puhelimen lukolla. Niin kamala nälkä että päätin lähteä illalla 21.30 yrittämään päästä siskon portista hänen luo .Hän asui lähellä, mutta ei ollut puhelinta ja portit oli lukittu kello 20. 00. Siinä kävelin, tärisin kylmästä ja satoi lunta niin kauniisti.
Erään suosikkikahvilan ulkopuolelle oi joku heittänyt rahapoletteja uuslumeen, paljon !
Siinä onnellisena poimin niitä kädet jäässä ja menin kahvilaan, Ostin ison kupin lämmintä kaakaota ja ihanan leipäsarven juustolla ja kinkulla.
Sinä iltana kiitin Jumalaa avusta! Enkä ole koskaan unohtanut.
Miten voin lähettää mobiilista videon tänne .Haluan että näette tämän todisteena että kuollut voi tulla enteen kautta todistamaan että on yhteydessä perheeseensä.
Lähetä is tai il video sivulle :)
Vierailija kirjoitti:
Lähetä is tai il video sivulle :)
Messengerin kauttako? En oikeen hallitse, mutta video on niin todellinen oikeasta elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Luin meidän sukututkimusta, ja sieltä n. 400 vuoden takaa selvisi itselleni aika jännä perhedraamatilanne. Sanoin siitä itsekseni jotain ääneen, ja valot alkoi välkkyä kotona. Asun uudehkossa kerrostalossa, eikä tällaista yleensä tapahdu, sähköissä ei pitäisi olla häikkää. Siihen sitten nopeasti sanoin, että "joo, en ala penkoa tätä, ei hätää", ja valot eivät sen jälkeen enää kiukutelleet.
En usko kummituksiin, mutta tuo oli kyllä kummallinen sattuma.
Henkimaailma pystyy helpoimmin ilmaisemaan olemassaoloaan vaikuttamalla sähköihin esim. valoja välkyttämällä. Tämän luin jonkun meedion kirjoittamasta kirjasta.
Vierailija kirjoitti:
Raamatussa puhutaan vainajahengistä. Ovat siis henkiä jotka esiintyvät esim. kuolleen läheisen muodossa, mutta eivät oikeasti ole se henkilö. Saattavat tietää paljon asioita joita vain tämä läheinen voisi tietää. Nämä ovat niitä niin sanottuja kummituksia. Niiden tarkoitus on johtaa ihminen harhaan.
Raamatussa esiintyy myös tietäjähenkiä, jotka sitten ovat niitä mitä esim ennustajat ja selvänäkijät käyttävät tietolähteenään. Saattavat tietää paljon asioita, mutta eivät kuitenkaan ihan kaikkea. Näitäkin täytyy varoa, niiden tarkoitus on sama eli ihmisen johtaminen harhaan.
Henkimaailman ja pahan olemassaolo on täysin totta, ja sen takia tulee olla varovainen ettei sekaannu näihin henkiin. Uskovaisten on myös hyvä tietää näistä, ettei maailmankuva järky jos näkeekin yhtäkkiä "kuolleen läheisen haamun".
Minulla ei ole varsinaisia yliluonnollisia kokemuksia joissa olisin oikeasti nähnyt jotain, mutta yksi todella pelottava löytyy. Nukuin kaikessa rauhassa yöllä, en nähnyt painajaisia, mutta heräsin yhtäkkiä voimakkaaseen tunteeseen että joku tuijottaa minua. Tunne oli aivan kauhea, olin varma että joku seisoo sänkyni vieressä ja tuijottaa minua. En uskaltanut katsoa, teeskentelin nukkuvaa. Taistelin mielessäni 15 minuuttia ennenkuin uskalsin vihdoin laittaa valot päälle. En ole kokenut sellaista kauhua ikinä eläessäni.
Koska suurin osa ihmisistä uskoo vain sen minkä näkee niin helppo johtaa harhaan kuten etiäiset,kuolleet läheiset eli demonit jne,lisäksi naureskellaan vaan kaikelle tämmöiselle ja pelataan spiritismiä joka on sama kuin pelaisi venäläistä rulettia, varoitukset kaikuu kuuroille korville.
Vierailija kirjoitti:
Sain pillua kauniilta naiselta!
Yuh..mä taas tahtosin kullia komealta mieheltä mut haaveeksi jää. T ruma nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan myös pienenä kun Ounasjoen virta vei minut mukanaan. Vieläkin muistan sen tunteen . Pyöritti pientä kroppaani veden alla ihan tosi kovaa. Siskoriepu tosi peloissaan onnistui pelastamaan minut! Ikinä unohda sitä.
Vaikuttaa siltä, että sinulla on voimakkaita ja ikimuistoisia muistoja lapsuudestasi Ounasjoen virran seikkailusta. Onneksi siskori puuttui tilanteeseen ja pelasti sinut. Tällaiset elämykset jäävät usein mieleen pitkäksi aikaa. Onko sinulla muita mieleenpainuvia kokemuksia lapsuudestasi?
Meidän talossa asui Rovaniemellä monta vuokralaista. Yläkerrassa perhe jolla 2 lasta.Pitkät raput veivät sinne omalla sissäänkäynnillä. Pikkupuolella asui 2 riskiä maalaripoikaa .Kas kummaa kun kaikille yhtäkkiä ilmestyi pesäpallomaila eteiseen.
Heräsin eräs ilta ,kello ei kymmentä. Äiti ,velipoika ja sen kaveri seisoivat pimeässä keittiössä pesäpalomailat käsissä. Jahah. Ihmettelin . Mene nukkumaan ,sanoi äiti.
Aikuisena sain tietää että heti kun sammutettiin valot, alkoi outo nuohaus ympäri taloa .Lumi narisi jalkojen alla, mutta mitään merkkejä kengistä ei näkynyt. Yläkerrassa taas joku käveli rappuja ylös, puoliväliin ja kun perhe sytytti valot ,oli aivan hiljaista. Eikä kukaan nähnyt mitään. Pikkupuolen pojat sanoivat äidille, että vaikka ulko ovi on ukossa, tulee jokin eteiseen .....
Itse asuin pikkupuolella myöhemmin. Kerroin äidille että joku hakkasi puita liiterissä , talon päädyssä, kello 4 yöllä.Samoin valitin että joku kävelee ympäri taloa. Kissat, vastasi äiti.
Aikuisena sain tietää että talossa kummitteli. Jokainen joka asui siellä oli tietoinen siitä. Tämä talo on riivattu. Kun muutimme pois, sattui jokaiselle perheelle onnettomuuksia talossa. Ensimmäiset , heidän lapsi putosi pitkät portaat ja joutui pyörätuoliin. Seuraava perhe , avioero.
Muistan kun kävin kotona aikuisena ja näin talon, mietin ,että siellä ei olisi saanut koskaan kukaan asua. Ihan puistatti.
Talo oli rakennettu sähkölinjan lähelle, jossa oli vallihautoja.Löysimme usein saksalaisia saippuoita , säilykkeitä ym alueelta. Sotatanner.
Noita ääni-ilmiöitä tapahtuu paljon napapiirillä. Liekö magnetismilla osuutta asiaan?
Vierailija kirjoitti:
Olen hyväunista sorttia, jonka ei tarvitse kuin päänsä kallistaa tyynylle, niin uni tulee. Joskus kuitenkin, olkoon sitten stressin takia tai muun viirotuksen, uni ei tulekaan nanosekunnissa. Silloin voin alkaa kuulla keskusteluja tai muita ihan pöhköjä pätkiä eri ihmisten äänillä. Ne eivät ole tuttuja ääniä oikeasta elämästä tai televisiosta, vaan aivan kuin kuulisin joidenkin ihmisten kodeista kantautuvaa keskustelua. Aiheet ovat mitä kulloinkin "kampiakselin vieressä" tai "ehdota sitä, jos suostuu" tai "differentiaali" Aivan toisiinsa liittymättömiä, merkityksettömiä sanoja tai lauseita. Joskus pölinät menevät osittain päällekkäin, kuin puhujia olisi monta yhtaikaa. Edellisessä kodissamme tätä tapahtui todella usein, nykyisin harvemmin. Kun puheensorina päättyy, yleensä nukahdan ja herätessä ei kuulu enää mitään. Välillä ilmiö on poissa pitkiäkin aikoja tullakseen sitten yllättäen takaisin. Olen joskus yrittänyt alkaa tietoisesti kuulostelemaan, josko sanoja alkaisi kuulua, mutta en ole saanut niitä kuuluviin toivomalla. Ensimmäisillä kerroilla epäilin alkavaa lanttuvikaa, mutta kun ne hiljenevät vaikka vuodeksi ja ilmaantuvat taas, en ihan siihenkään jaksa uskoa, kun pää muuten on oman arvioni mukaan kohtuukunnossa.
Samaa käy välillä minulle, juuri kun nukahtamaisillani.
Vierailija kirjoitti:
Pystyn haistamaan sateen ennenkuin sataa. Yliluonnollisen luonnollista.
Mulla menee niin, että kun näen taivaan täydeltä tummia pilviä, niin paranormaalin yliluonnollisesti aavistan usein että kohta sataa.
Vierailija kirjoitti:
Raamatussa puhutaan vainajahengistä. Ovat siis henkiä jotka esiintyvät esim. kuolleen läheisen muodossa, mutta eivät oikeasti ole se henkilö. Saattavat tietää paljon asioita joita vain tämä läheinen voisi tietää. Nämä ovat niitä niin sanottuja kummituksia. Niiden tarkoitus on johtaa ihminen harhaan.
Raamatussa esiintyy myös tietäjähenkiä, jotka sitten ovat niitä mitä esim ennustajat ja selvänäkijät käyttävät tietolähteenään. Saattavat tietää paljon asioita, mutta eivät kuitenkaan ihan kaikkea. Näitäkin täytyy varoa, niiden tarkoitus on sama eli ihmisen johtaminen harhaan.
Henkimaailman ja pahan olemassaolo on täysin totta, ja sen takia tulee olla varovainen ettei sekaannu näihin henkiin. Uskovaisten on myös hyvä tietää näistä, ettei maailmankuva järky jos näkeekin yhtäkkiä "kuolleen läheisen haamun".
Minulla ei ole varsinaisia yliluonnollisia kokemuksia joissa olisin oikeasti nähnyt jotain, mutta yksi todella pelottava löytyy. Nukuin kaikessa rauhassa yöllä, en nähnyt painajaisia, mutta heräsin yhtäkkiä voimakkaaseen tunteeseen että joku tuijottaa minua. Tunne oli aivan kauhea, olin varma että joku seisoo sänkyni vieressä ja tuijottaa minua. En uskaltanut katsoa, teeskentelin nukkuvaa. Taistelin mielessäni 15 minuuttia ennenkuin uskalsin vihdoin laittaa valot päälle. En ole kokenut sellaista kauhua ikinä eläessäni.
Jos näkee "kuolleen läheisen haamun", joka vaikkapa kertoo, että kaikki on hyvin ja ei tarvitse huolehtia ja henkilölle tulee kohtaamisesta levollinen mieli ja parempi olo niin miten tämä johtaa kyseistä ihmistä harhaan?
Vierailija kirjoitti:
Nuoruudessani, minulla oli tuohon aikaan ollut paljon vastoinkäymisiä elämässäni ja olin henkisesti aika lopussa. Eräänä päivänä kotiin tultuani katsoin hyllyllä olevaa kelloa (tavallinen halpa marketista hankittu kello herätystoiminnolla) ja totesin sen käyvän takaperin! Ajattelin että mitä *ittua, olenko tullut hulluksi, menin tutkimaan kelloa lähempää ja todellakin, sekuntiviisari tikitteli normaaliin tapaan mutta vastapäivään! Tuli tosi creepy ja kauhuelokuvamainen fiilis, mietin että mikähän tuomiopäivän merkki tää nyt on. Peloissani sitten paiskasin kellon säpäleiksi lattiaan. Koskaan myöhemmin ei mitään vastaavaa ole tapahtunut eikä tuosta mitään erikoista seurannut. Hengissä ollaan edelleen. :-)
Minulla on myös tällainen herätyskello, joka on käynyt takaperin silloin tällöin. En ole särkenyt sitä. Saa nähdä milloin tekee niin seuraavan kerran 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee niin, että kun näen taivaan täydeltä tummia pilviä, niin paranormaalin yliluonnollisesti aavistan usein että kohta sataa.
Me Lapin ihmiset haistamme lumen ja sienet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kissanhiekkakakku kirjoitti:
Eikös kaikki kauhufilmit ala kun perhe ostaa uuden talon?
Me muutettiin keväällä 92 omaan omakotitaloon eli mä, veli, äiti ja iskä. Se ei tosiaan näyttänyt miltää kummitustalolta,semmonen 60luvun tiililaatikko ja pihassa omenapuu.
Me oltiin veljen kanssa tietty ikionnellisia,omat huoneet! Jes! Vanhemmat oli pitkää päivää töissä ja monesti kun tultii koulusta nii siellä ei vielä ollut muita. Ja silloin me ruvettiinkin huomaamaan niitä juttuja.
Kesällä en muista tapahtuneen mitään varmaan siksi että käytiin Puuhamaassa ja Muumimaailmassa ja hilluttiin päivät pihalla. Mutta sitten syksyllä..
Kerran söin välipalaa keittiössä ja kuulin miten liukuovi aukesi ja sitte hiipiviä askelia sekä nilkan naksahdus. Totesin siihen että minä kuulen sinut törppö(luulin että aikoo säikyttää), vaan veli olikin omassa huoneessaan. Tuon jälkeen alkoi olla säännöllistä että me kumpikin kuultiin askelia ja arvatkaa uskoiko vanhemmat. Mun piti sitten isosiskona koettaa esittää etten muka pelkää vaikka oikeasti pelotti ihan v""ti.
Sitten alkoi katoilla tavaroita. Äidin silmälasit katosi yöllä se yöpöydältä ja joutui hankkimaan uudet. Multa katos koulukirja,muistaakseni äidinkielen sillä välin kun kävin vessassa. Vanhemmat vaan suuttui kun sanottiin että kummitus niitä vie. Äiti oli tosi vihainen ja kielsi kaikki kummituspuheet,no se olikin sosiaalityöntekijä ja eihän sellaisella voi olla kahta pöpiä lasta.
Sit joku alkoi öisin tömistellä eteiskäytävällä joka kulki makuuhuoneiden ohi ja sen iskä ja äitikin kuuli. Kuvitelkaa kaapin kokoinen vihainen äijä kävelemässä raivokkaasti niin hahmotatte sen äänen. Ei voinut sanoa mitään että talo vaan natisee ja asettuu. Eikä ikinä ketään kun iskä tai äiti meni katsomaan.
Seuraavaksi sisällä alkoi sitten haista rööki ja äiti kuulusteli kumpi meistä polttaa salaa huoneessaan. Kiistettiin totta kai. Enkä vielä tänäkään päivänä usko että se olis ollut veli.
Kauhein kokemus oli meteli johon kerran herättiin kaikki,se oli niin kova ääni että olisi voinut luulla jonkin pommin tulleen katon läpi. Iskä juoksi hädissään katsomassa ollaanko ok. Iso pamahdus. Mitään rakennustyömaata ei lähellä ollut ja oli yö.
Tosi karmeaa oli myös se kun joku soitti meidän lankapuhelimeen kun olin yksin kotona ja kuiskasi että katso kaappiin.
Kun hain ja sain opiskelupaikan toiselta paikkakunnalta niin se öinen tömistely siirtyi mun vanhaan huoneeseen,niinkuin se olisi ihmettelyt mihin mä hävisin. Ja ettinyt mua agresssivisesti.
Veli näki oman poismuuttonsa jälkeen painajaisia että herää ja on taas vanhassa huoneessaan ja herätti tyttökaverinsa möykkäämisellään.
Talo on nykyään jo uusilla omistajilla ja vanhemmat asuu tyytyväisinä kerrostalossa.
Möivät kuulemma kun oli liian asua kahdestaan .
Vau, kuulostaa todella pelottavalta kokemukselta! On ymmärrettävää, että tuollaiset tapahtumat ovat jättäneet teihin pysyvän vaikutuksen. Onneksi olette nyt turvassa ja uusilla omistajilla on nyt vastuu talosta. Jos tulevaisuudessa kohtaatte vastaavia tilanteita tai tarvitsette tukea, on hyvä keskustella asiasta ammattilaisen kanssa. Muuten, on hienoa kuulla, että vanhempanne ovat nyt tyytyväisinä kerrostalossa. Toivottavasti teillä kaikilla on nyt parempi ja rauhallisempi elämä!
Mun mielestä on kyllä aika törkeetä myydä talo jossa kummittelee väkivaltainen henkiolento. Ihan kertomatta mitään, että pääsee ite pakoon. Mitäs nyt ne uudet omistajat? Siellä se henki jahtaa niitä yötä päivää. Voiko sen perusteella purkaa kaupan? Tai soittaa pappia puhdistamaan pyhällä vedellä taloa, entisten omistajien laskuun. Vai kerrottiinko heille, että talossa on jo asukas?
Muutamia vuosia sitten kummitustalo aiheutti oikeusjutun Norjassa. Talon ostajaa tympi, kun kauppaa tehdessä ei kerrottu haamuista mitään.
Etsikää "Norja: Kummitustalo aiheutti oikeusjutun" niin saatte lukea lisää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me Lapin ihmiset haistamme lumen ja sienet.
Sade on helppo. Sienetkin joskus. Mutta haistaako kukaan kaloja ennen kalaan menemistä?
Voi olla pelottavaa kokea tuollainen tilanne, mutta todennäköisesti pesukoneen käynnistyminen oli tekninen vika tai ohjelmointivirhe. Yliluonnolliset selitykset ovat harvoin perusteltuja, ja elektroniset laitteet voivat toisinaan käyttäytyä epäselvästi tai vioittua. Voisit kokeilla tarkistaa pesukoneen toiminnan ja tarvittaessa pyytää ammattilaisen tarkastamaan sen mahdollisten vikojen varalta.