Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä "yliluonnollisia" juttuja teille on käynyt?

Vierailija
06.04.2019 |

Otsikolla tarkoitan siis sitä, että ovat kuitenkin järjellä selitettävissä vaikka ehkä kaukaa haettujakin. Lähinnä milloin olette pelästyneet tai alkaneet miettiä, että onkohan tässä nyt jotain muutakin. Saa toki kertoa asioita joita ei voi selittää, mutta haluaisin pitäytyä tositapahtumissa.

Kommentit (3731)

Vierailija
2761/3731 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkijöistä tuli mieleeni edesmenneen äitini tarina.

Hän oli yhden lapsen äiti ilman avioimiestä joskus 1930 luvulla jossain Savossa keskellä ei mitään.

Hän tapasi romaninaisen, joka halusi ennustaa.

Nainen piti äitini kädestä ja katsoi jonnekin kaukaisuuteen ja kertoi seuraavaa:

Sinä menet naimisiin muutaman vuoden päästä ja saat kolme lasta, ensin tyttö, sitten poika ja sitten tyttö( se olen minä).

Muutat johonkin meren lähelle ja saat oman talon yms.

Tässä vaiheessa äiti alkoi nauraa.

Hänen siskonsa oli kuullut tämän kaiken.

Kaikki em. kävi toteen ja tätini sitä myöh. kertoi.

Liekö asiaan vaikuttanut, että äitinikin oli 1/8 romani, mutta ei tiennyt sitä silloin.

Itse en olekokenut ennustajan ennustuksia, mutta minulle tehtiin joskus nuorena tähtikartta ja tekijä kirjoitti mukaan asiat, jotka hän siinä näki.

Teetin myls lapsilleni ko kartat ja jotenkin outoa on ollut, että meidän kaikkien kohdalla asiat ovat menneet siten kuin kartan mukaan voi päätellä.

En uskoisi tähän, jos mulla ei olisi tallessa ollut niitä selostuksia.

Lapseni olivat silloin pieniä ja karttojen tutkija ei tiennyt minunkaan elämästäni mitään.🙄

Vierailija
2762/3731 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin töissä eräässä laitoksessa jossa kummitteli. Asukkaat valittivat yläkerrasta kuuluvista askelista. Yläkerrassa oli vintti, jonne ei päässyt kuin avaimella. Useasti tarkistettiin eikä mitään löytynyt. Itse taas monesti kuulin kuinka vedenkeitin meni yhtäkkiä itsekseen päälle. Samoin siellä oli sellainen käden heilautuksella toimiva paperiautomaatti, niin se monesti alkoi surisemaan ja syötti paperin vaikkei ketään ollut lähietäisyydellä. Rakennuksessa oli myös kellarivarasto, jossa kummitus siirteli muun muassa veitsiä. Valotkin taisivat sammua itsekseen, vaikka oli ihan perinteinen katkaisimella toimiva valaistus.

Toi paperiaitomaatti selittyy jollain ötökällä. Perussettiä. Valvontakameroiden ja valojen liiketunnistin käynnistyy myös herkästi ötököistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2763/3731 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikkelissä Mikalon kämppä vuonna 1996-1999. Keskellä päivää tv  vaihteli kanavaa ja suodatinpussit  lentelivät lattialle. Olen kovahermoinen ja ilmoitin haamuille että minähän en tästä lähde mutta välillä oli vaikea seistä sanojensa takana. Kuten silloin kun meikkasin ja joku kosketti alaselkää.

Myöhemmin kuulin että jossain niissä taloissa oli nuori mies tap panut vaimonsa ja asunut vainajan kanssa. 

Vierailija
2764/3731 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn haistamaan sateen ennenkuin sataa. Yliluonnollisen luonnollista.

Vierailija
2765/3731 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama, ennakolta nähtyjä suuria onnettomuuksia ja ennen muuta: numero 21 on vainonnut minua vuosikaudet eri paikoissa, milloin jononumero, milloin paikkanumero jne loputtomiin. olen yrittänyt selvittää luvun tarkoitusta, mutta huonolla menestyksellä.

Vierailija
2766/3731 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä ketjusta, nykyajan leirinuotiosta. :)

Vierailija
2767/3731 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla sama, ennakolta nähtyjä suuria onnettomuuksia ja ennen muuta: numero 21 on vainonnut minua vuosikaudet eri paikoissa, milloin jononumero, milloin paikkanumero jne loputtomiin. olen yrittänyt selvittää luvun tarkoitusta, mutta huonolla menestyksellä.

Oletko kiinnittänyt huomiota myös muihin numeroihin kuin numeroon 21? Todennäköisesti näet kaikenlaisia numeroita joka paikassa yhtä paljon, mutta et vain kiinnitä niihin samanlaista huomiota. (Esimerkiksi tuossa kirjoittamassasi viestissä esiintyi numerot: 4, 2772, 8, 42, 2023, 15 ja 2773.)

Vierailija
2768/3731 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin kerran yöllä ja näin isäni sänkyni vieressä hetken ajan seisomassa kunens hän katosi.

Aamulla äiti soitti että isä oli yön aikana nukkunut pois. 

Vierailija
2769/3731 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kertonut ennenkin etiäisistä ja yöllisistä oudoista kohtaamisista joko tässä tai toisessa ketjussa. Viime viikolla taas joku hahmo vieraili luonani. Hän oli nuori tyttö kokonsa ja myssyasunsa perusteella. Heräsin siihen yöllä, että joku tuijotti minua. Käänsin selkäni ja näin makuuhuoneen peilin kautta sängyn vierellä seisovan hahmon. Oikein nousin katsomaan sitä ja ajattelin, että tätäkö taas ja huomasin heti, että tämä hahmo oli sellainen, jota en aiemmin ollut nähnyt. Oikein räpsyttelin silmiäni, että eikö se muka katoa. Sitten vasta kun aloin nousta sängystä, se vähitellen haihtui ilmaan. Hahmo oli noin 150cm pitkä ja hoikka. Hänellä oli viittaamainen asu. Se ei kuitenkaan ollut pelottava. Vielä monta päivää myöhemminkin olen miettinyt, että mikä tämä nyt oli ja miksi näen näitä hahmoja.

Olen aikaisemmin nähnyt molemmat lapseni, kun nukuin alakerrassa ja kahtena yönä heräsin, kun ensin esikoinen seisoi sängyn vierellä ja toisena yönä kuopus. Kun nostin peittoa ja sanoin, että tule kainaloon nämä haihtuivat edessäni. Hulluinta oli että minulla oli yövalo päällä kun olin lukenut ja lapset näin aivan selvästi edessäni puolen metrin päässä. Ja sitten puff, he katosivat. Lapset olivat 6 ja 4 vuotiaita.

En pelkää näitä yöllisiä kulkijoita, mutta en kyllä haluaisi niitä nähdäkään. En ymmärrä miksi he vaeltavat kodissani. Aikaisemmin on ollut myös muita hahmoja. Mustaviittaisen punasilmäisen hahmonkin näin ja tuntui pahalta, kun 4 vuotiaani kertoi myöhemmin itse, että on nähnyt yöllä kun punasilmäinen mustaviittainen hahmo seisoo sängyn vieressä. Pyysin näyttämään paikan ja se oli sama, jonka itse näin. En ollut tästä tietenkään lapselle puhunut mitään.

Vierailija
2770/3731 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme perheemme kanssa lomalla Virossa, maaseudulla kauniissa 1500-luvun kartanohotellissa. Sviittimme oli iso, jossa eteisessä oli liiketunnistimella toimiva valaisin.Olimme mieheni kanssa vitsailleet lapsellemme siitä, että saa nähdä kummitteleeko näin vanhassa kartanossa.

Kun olimme nukkumaan menossa mieheni kysyi minulta, että mitäs teet jos tuo (liiketunnistin) valo syttyykin yöllä? Naurahdin vain.

No annas olla, yöllä heräsin johonkin pamahdukseen ja huomasin, että se kyseenomainen valo oli syttynyt. Vain minä olin hereillä. Jähmetyin kuuntelemaan ja seuraamaan tilannetta, että mitä täällä tapahtuu. Valo sammui, olin kauan aikaa hievahtamatta hereillä päivystämässä tapahtuuko jotakin erikoista. Valo syttyi vielä kerran uudelleen jonkin ajan kuluttua. Mitään muuta ei tapahtunut. Olin niin jännittynyt, että nukuin koko yön vain "koiranunta". En halunnut kuitenkaan vieressä nukkuvaa miestäni herättää, jos ei kuitenkaan mitään "vakavaa" tapahdu.

Pääni sain kipeäksi siitä jännityksestä ja valvomisesta kylläkin.

Aamulla kerroin miehelleni jännittävästä yöstäni. Mies osoitti kattoa, siellä oli yöperhonen. Hän sanoi perhosenkin saavan liiketunnistimen reagoimaan. Hoh hoijaa. Ja minä olin ollut niin jännittynyt koko yön vain jonkun perhosen takia. Mutta mikähän se kolaus oli, johon alunperin heräsin yöllä...

Vierailija
2771/3731 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On harmi, että ihmiset, joilla on näitä kokemuksia pelkäävät tulevansa leimatuiksi omituisiksi. Itselläni on tutkijakoulutus, joten yritän löytää tieteellisiä selityksiä. Omia kokemuksia telepaattisesta viestinnästä, enteisät, psykokinesiasta jne on lukuisia. Ne ovat herättäneet uteliaisuuteni, eivät koskaan pelkoa. Luulen, että kyse on ilmiöistä, joita nykymenetelmin ei ole ollut mahdollista tutkia. 

On muutamia Nobel palkintoon yltäneitä tiedemiehiä, jotka ovat leimaantumista pelkäämättä pyrkineet etsimään selityksiä.

Itse olen yrittänyt perehtyä kvanttifysiikan paljastamiin erikoisiin ilmiöihin, jotka eivät sovi arkiajatteluun.  

Käsityksemme aineen olemuksesta on edelleen puutteellinen. Yksi viime aikojen kiinnostavimpia havaintoja Löytyy matematiikan puolelta. Katso esim: https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/fysiikan-superlapimurto-kvanttit…. Otsikko pitäisi ehkä olla: ... luonnossa ei toistaiseksi ole tunnustettu havaitun mitään imaginaaristä  ...

Vierailija
2772/3731 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuningasjätkä,Hartola kirjoitti:

Vanha isä eleli jonkin aikaa mökissään  kunnes meni sinne minne muutkin menevät aikanaan..

Vanha sauna on palanut ja purettu jossain vaiheessa, uusi sauna on rakennettu joskus 40 luvun tienoilla.

Kun minä tulin taloon, niin huomasin pihamaalla kummalisen puun. Tuomi oli käänynyt varmaankin lumen painamana mutkalle maata vasten, oksa oli juurtunut maahan kiinni ja kasvoi siitä suoraan ylöspäin muodostaen latvukseen ristin. Harmi etten omistanut kunnollista kameraa silloin, oli se niin ihmeellinen, että kuva pitäsi olla siitä muuallakin kuin muistoissa.

No pihamaata raivatessani sen kaadoin pois, muöhemmin sain tietää että juuri sillä paikalla oli sijainnut se vanha sauna. Ja samalle paikalle kaivatin uuden kaivon, jonka pohjalta löytyin 3 metriä syvä hiidenkirnu. Siitä kaivosta ei ole vesi loppunut koskaan, ei edes viime-hellekesänä(2018), vaikka muualla olikin vedet vähissä ja kaivoja kuivui siellätäällä.

Mitä minuun tulee, niin kun tulin asumaan taloon, niin minähän myöskin olin "kulkumies". Ehkäpä Manta, tai siis se maahan sidottu sielu päätteli minun olevan pahoissa ajatuksissa liikkeellä tms.. Ehkäpä siksi se "kylmä möykky" tuli silloitällöin viekkuun yöllä.

Myös tapauksia on ollut että olen ollut joillain työreissuillani toisellapuolella suomea ja olen unohtanut talon oven auki kiireissän ja  kerrankin eräs tuttu oli tullut käymään ja huomannut oven avoinna ja päätellyt etten ole kaukana ja jäänyt odottelemaan rappusille, oli hänellekin tullu  se sama "kylmä möykky" viereen niin että ihan oli alkanut paleltamaan vaikka oli kesähelle-päivä ulkona. Tuttu oli painanut oven lukkoon ja lähtenyt pois. Myöhemmin kun hän tästä kertoi, kysyen että kummitteleeko siellä sun talossas, vastasin hälle että Manta se vaan siellä taloa vartioi.

Jotenkin kyläläiset vähäsen karttelevat taloa ja pihapiiriä joskus kylillä kyselevät kauttarantain, "eikö sua pelota asua siitä kummitustalossa?"

Täytyypä sanoa että ei, ei enää kun tiedän mistä kaikki juurensa juontaa.

Itseasiassa, kummittelu on vähentynyt, nyt kun olen laittanut talon ja pihapiirin kuntoon,. Kerran uudella digikamerallani taloa sisältä kuvattuani  huomasin kun oli yhteen kuvaan ilmestynyt valkeaan kaapuun pukeutunut naishahmo. kasvoja en nähyt, mutta naisen muodot näen siinä kuvassa.

Samoin eräs tuttu naishenkilö, joka harrasti maalausta, teki jostain vanhasta valokuvasta mukaellen taulun, jossa näkyy vanha saunarakennus ja sen vierellä korkea  paksurunkoinen, muhkurainen koivu. Taiteilijaseuran näyttelyssä joku katsoja oli huomauttanut, että miksi tuohon koivun kylkeen on pitänyt piilottaa alaston nainen.

Ja tottapa tosiaankin, siinä koivun kupeessa erottuu selvästi ylös taivasta kohti katsova ja kättään ojentava naishahmo ja vieläpä toisessa kainalossa näkyy kuin kuolleen lapsen pää. Taiteilija ei sitä maalatessaan tiennyt ikuistavansa jotain niin merkittävää asiaa, se siis syntyi vahingossa, tai ehkäpä sittenkin ohjattuna..

Nyt tuo taulu on minulla, kunniapaikalla tuvan seinällä. Olen antanut sille nimeksi "Mantalan kummitus"

Monesti olen Mantalle ääneen iltaisin ennen nukkumaan menoani sanonut ;

Lennä Manta, lennä jo valoon, voithan joskus vieraillakin kun haluat, olet aina tervetullut vieras, mutta nyt jo niin tuttu.

Upea tositarina!!!!!Kiitokset.

Samaa mieltä, kirjoittajalla on tarinankertojan lahjakkuus.

Vierailija
2773/3731 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin meidän sukututkimusta, ja sieltä n. 400 vuoden takaa selvisi itselleni aika jännä perhedraamatilanne. Sanoin siitä itsekseni jotain ääneen, ja valot alkoi välkkyä kotona. Asun uudehkossa kerrostalossa, eikä tällaista yleensä tapahdu, sähköissä ei pitäisi olla häikkää. Siihen sitten nopeasti sanoin, että "joo, en ala penkoa tätä, ei hätää", ja valot eivät sen jälkeen enää kiukutelleet.

En usko kummituksiin, mutta tuo oli kyllä kummallinen sattuma.

Vierailija
2774/3731 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kertonut ennenkin etiäisistä ja yöllisistä oudoista kohtaamisista joko tässä tai toisessa ketjussa. Viime viikolla taas joku hahmo vieraili luonani. Hän oli nuori tyttö kokonsa ja myssyasunsa perusteella. Heräsin siihen yöllä, että joku tuijotti minua. Käänsin selkäni ja näin makuuhuoneen peilin kautta sängyn vierellä seisovan hahmon. Oikein nousin katsomaan sitä ja ajattelin, että tätäkö taas ja huomasin heti, että tämä hahmo oli sellainen, jota en aiemmin ollut nähnyt. Oikein räpsyttelin silmiäni, että eikö se muka katoa. Sitten vasta kun aloin nousta sängystä, se vähitellen haihtui ilmaan. Hahmo oli noin 150cm pitkä ja hoikka. Hänellä oli viittaamainen asu. Se ei kuitenkaan ollut pelottava. Vielä monta päivää myöhemminkin olen miettinyt, että mikä tämä nyt oli ja miksi näen näitä hahmoja.

Olen aikaisemmin nähnyt molemmat lapseni, kun nukuin alakerrassa ja kahtena yönä heräsin, kun ensin esikoinen seisoi sängyn vierellä ja toisena yönä kuopus. Kun nostin peittoa ja sanoin, että tule kainaloon nämä haihtuivat edessäni. Hulluinta oli että minulla oli yövalo päällä kun olin lukenut ja lapset näin aivan selvästi edessäni puolen metrin päässä. Ja sitten puff, he katosivat. Lapset olivat 6 ja 4 vuotiaita.

En pelkää näitä yöllisiä kulkijoita, mutta en kyllä haluaisi niitä nähdäkään. En ymmärrä miksi he vaeltavat kodissani. Aikaisemmin on ollut myös muita hahmoja. Mustaviittaisen punasilmäisen hahmonkin näin ja tuntui pahalta, kun 4 vuotiaani kertoi myöhemmin itse, että on nähnyt yöllä kun punasilmäinen mustaviittainen hahmo seisoo sängyn vieressä. Pyysin näyttämään paikan ja se oli sama, jonka itse näin. En ollut tästä tietenkään lapselle puhunut mitään.

Tämä on tuttua. Vuoteeni viereen on ilmestynyt vieras mummo useamman kerran, nuori mies sydänkohtaustarinoineen sekä kuollut kissani on hypännyt sänkyyn ja unissani jopa siirsin kättä, jotta kissa pääsee tyynyn viereen nukkumaan.

Uudessa asunnossa vanha mies kysyi kohteliaasti häiritseekö minua hänen läsnäolonsa. Unkarissa vanha rouva ilmestyi hotellissa vuoteen viereen mutta en tajunnut sanaakaan.

Kaikkiin näihin on liittynyt stressi erosta, vastasyntyneen kanssa valvomisesta tai suru kissan kuolemasta. Se kuuluu oireisiin eikä sitä tarvitse säikähtää. Itse alan myös stressissä kävelemään unissani aaveiden näkemisen lisäksi.

Toinen teoria toki esittää, että stressiaivo tai surun murtama mieli vastaanottavat yliluonnollisia viestejä helpommin. Mene ja tiedä. Itse kallistun ensimmäisen teorian puoleen.

Vierailija
2775/3731 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki, mitä tässä maailmankaikkeudessa voi tapahtua, on "luonnollista", yliluonnollista ei ole olemassakaan.

Vierailija
2776/3731 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin lapsi muutimme perheeni kanssa vanhaan omakotitaloon. Sitä ennen siinä oli asunut vanha pariskunta. Isäni ei kummituksiin ja yliluonnolliseen usko/uskonut mutta melko monesti tuossa talossa hänestä tuntui kuin joku olisi katsonut häntä kun hän työskenteli.

Joskus kun hän oli nukahtanut sohvalle hän heräsi siihen että joku ravistaa häntä olkapäästä hereille. Kukaan ei koskaan kuitenkaan ollut huoneessa.

Äiti taas usein kellariin tehdyssä vanhassa pyykkihuoneessa sanoi että siellä tuntui "väärältä" ihan kuin jokin ei olisi häntä sinne halunnut.

Minä taasen aloin saamaan tosi usein unihalvauksia, vanhassa asunnossamme en niitä saanut.

Jännä juttu muuten että kaikki ennen tosi kukostavat huonekasvimme kuolivat tuossa talossa ja uudet jotka sinne ostettiin ei myöskään meinannut millään menestyä vaan olivat tosi kituvia ja vähälehtisiä. Nykyisin vanhempani asuvat muualla ja kasvit jotka ottivat mukaansa kun muuttivat kukoistavat.

Vierailija
2777/3731 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatussa puhutaan vainajahengistä. Ovat siis henkiä jotka esiintyvät esim. kuolleen läheisen muodossa, mutta eivät oikeasti ole se henkilö. Saattavat tietää paljon asioita joita vain tämä läheinen voisi tietää. Nämä ovat niitä niin sanottuja kummituksia. Niiden tarkoitus on johtaa ihminen harhaan.

Raamatussa esiintyy myös tietäjähenkiä, jotka sitten ovat niitä mitä esim ennustajat ja selvänäkijät käyttävät tietolähteenään. Saattavat tietää paljon asioita, mutta eivät kuitenkaan ihan kaikkea. Näitäkin täytyy varoa, niiden tarkoitus on sama eli ihmisen johtaminen harhaan.

Henkimaailman ja pahan olemassaolo on täysin totta, ja sen takia tulee olla varovainen ettei sekaannu näihin henkiin. Uskovaisten on myös hyvä tietää näistä, ettei maailmankuva järky jos näkeekin yhtäkkiä "kuolleen läheisen haamun".

Minulla ei ole varsinaisia yliluonnollisia kokemuksia joissa olisin oikeasti nähnyt jotain, mutta yksi todella pelottava löytyy. Nukuin kaikessa rauhassa yöllä, en nähnyt painajaisia, mutta heräsin yhtäkkiä voimakkaaseen tunteeseen että joku tuijottaa minua. Tunne oli aivan kauhea, olin varma että joku seisoo sänkyni vieressä ja tuijottaa minua. En uskaltanut katsoa, teeskentelin nukkuvaa. Taistelin mielessäni 15 minuuttia ennenkuin uskalsin vihdoin laittaa valot päälle. En ole kokenut sellaista kauhua ikinä eläessäni.

Vierailija
2778/3731 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on outo. Mä olen pelannut netti rahapelejä vuosikymmenen voitollisesti. No keväällä sit tein tosi v....... i yhdelle tutulle. Tästä seurasi urani pisin tappioputki 4kk ilman yhtään voittoa..

No toi tutulle tehty paska temppu painoi mieltä ja sit tunnistin hänelle ja korvasin asian..

Huono tuuri loppui kuin seinään ja palattiin täysin siihen samaan mitä oli ollut yli 10vuotta.

Vierailija
2779/3731 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on outo. Mä olen pelannut netti rahapelejä vuosikymmenen voitollisesti. No keväällä sit tein tosi v....... i yhdelle tutulle. Tästä seurasi urani pisin tappioputki 4kk ilman yhtään voittoa..

No toi tutulle tehty paska temppu painoi mieltä ja sit tunnistin hänelle ja korvasin asian..

Huono tuuri loppui kuin seinään ja palattiin täysin siihen samaan mitä oli ollut yli 10vuotta.

Ja toi juttu oli siis sellainen et pelattiin kimppa pelejä. Kysyin lähteekö kaveri mukaan ja sanoi et lähtee. Mut ei sit laittanut mulle rahaa ajoissa.

Sanoin hälle että en tehnyt peliä ollenkaan 2800€. Napsahti ja pidin rahat.

Periaatteessa ihan oikein mutta sit taas väärin ja tästä tosiaan tuli monen kk karma. Pisin tappioputki peliuran aikana on ollut alle viikko aiemmin. Nyt mentiin 4kk ilman ainutta osumaa.

Vierailija
2780/3731 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokaa tai älkää mutta pesukone meni ihan itsekseen päälle kun olin vessassa laittamassa pyykkejä. En tiedä oliko vaan joku vika mutta tosi yliluonnolliselta tuntuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme