Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä menneisyyden hius/meikki/vaate tyyliäsi muistelet nyt häpeän ja huvittuneisuuden sekaisesti ? Itse mekkoa jonka alla poolo!

juoksuhiekkalaatikko
05.04.2019 |

Sellainen kukkamekko, ribbipoolo alla ja maiharit jaloissa. Voihan grunge :D

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo ap:n kuvailema ribbipoolo & kukkamekko & maiharit -tyyli on itse asiassa aika kivan näköinen.

Sama!!! Itse kans mietin että niitä nolojahan tässä piti. Grunge ei ole koskaan noloa.

Itsellä pahin kausi oli varmaan sellainen ylisöpö. Lyhyet vesirajahameet, sänkykengät, stay-upit, tissitoppi. Kaikki tietysti pastelliväreissä. Röyhelöä. Pörhelöä. Niukkaa. Kiitos, Paris Hilton.

Vierailija
62/87 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin teini 80-luvulla ja minulla oli silloin ajanmukaisesti hieno pörröpermanentti, jota vielä tupeerattiin muhkeammaksi. Korvien yläpuolelta oli sivuhiukset kuitenkin leikattu lyhyiksi. Silmien ympärillä oli kissamaiset rajaukset. Lämmöllä muistelen niitä aikoja, en suinkaan häpeä. Ihan hauskaa on katsella vanhoja valokuvia. Kaikki teinit näyttivät samalta.

Sen sijaan eri hiusvärien kokelut eivät menneet aina ihan nappiin. Oranssinpunainen väri ei sopinut minulle yhtään, eikä myöskään lyhyt polkkatukka. Vetyperoksidiblondivaihettakin muistelen lähinnä huvittuneena. Nykyään olen tyytyväinen kauniiseen, tyypilliseen suomalaiseen vaaleanruskeaan hiusten väriini.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000-luvun alussa se tyyli, kun kaiken piti olla niukkaa ja kireää. Lyhyt, piukka neulepaita yhdistettynä supermataliin, kireisiin farkkuihin (joissa leveät lahkeet ja "kissanviiksikulutus"). Jalassa skeittikengät. Talvitakkikin niin lyhyt, että paljas alaselkä vilkkui.

Oranssi, törkyinen meikki vielä tähän kruunaamaan kauneus. Ja liian pieni banaanimallinen käsilaukku, että koulukirjat piti kuljettaa muovikassissa. Voi taivas...

Vierailija
64/87 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ysärin alussa meidän perheessä käytettiin paljon Kreikan lomamatkalta tuotuja Lacosten ym. merkkien feikki collareita ja t-paitoja. Oli hienoa :D Lisäksi käytin talvisin farkkuja joissa oli toppavuori. Ei haitannut, pääasia että sai käyttää farkkuja talvella eikä aina tarvinnut laittaa toppahousuja kouluun. Olin silloin 10-vuotias.

Ja silloin lomakohteissa oli myynnissä sellaisiakin paitoja, joissa oli kaikki huippumerkit samassa. :)

Joo niin oli! Kätevää kun sai kaikki merkit kerralla, ei tarvinnut ostaa montaa paitaa :D

Sukulaisellani oli joskus muinoin etelän lomakohteesta ostettu paita, jossa luki "Fuck you" ja "Fuck off" ym. herjoja erilaisilla neonvärisillä fonteilla. Tekstit ja fontit mukailivat erilaisten vaatemerkkien logoja hyvin tunnistettavasti. Näemmä piraattituotteiden tekijöillä oli huumorintajua. :D

Vierailija
65/87 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cityshortsit ysärin alkupuolella. Polven yläpuolelle ulottuvia, ei-urheilushortseja käytettiin jopa jakkupukujen hameiden tilalla. Niitä oli prässeilläkin. Teetin jopa juhla-asun Thaikuissa thaisilkistä, jakun ja shortsit. Käytin shortseja töissä ja bilettäessä. Minusta sääreni näyttivät niissä paremmilta kuin hameessa.

Oli myös yhdet korallinpunaiset shortsit ja kukkapusero sen kanssa. Ilkeä kollega haukkui sitä leikkipuvuksi.

Vierailija
66/87 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään naurattaa ja hellyydellä muistelen kasarin ja ysärin tyylejäni. Permanentti, olkatoppaukset, pastellinväriset vaatteet joissa parhaimmillaan neonraidat kauluksessa ja hihansuissa. Vaaleanpunasankaiset silmälasit. Poolopaita collegepaidan alla. "Matti Nykäs"farkut. Äidiltä lainattu noin viisi sävyä liian tumma meikkivoide. Hame housujen päällä.

Oi niitä aikoja

67/87 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo ap:n kuvailema ribbipoolo & kukkamekko & maiharit -tyyli on itse asiassa aika kivan näköinen.

No sehän on kuuminta hottia nyt, kun ysärimuoti on tullut takaisin.

Kauhulla katselen tätä nuorisomuotiiikkeiden tarjontaa. Tolppakorkokengät, paksupohjaiset maiharit, ribbipaidat etunyörityksellä, löysät kukkamekot ja tekoturkistakit ovat kaikki taas back. Aargh!

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

68/87 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leveät housut. Karmeimmat oli suorat, leveälahkeiset lappuhaalarit, jotka sai näyttämään ihan joltain puuha-peteltä. Minulla oli monet noita ”rennon tyylin” housuja.

Repesin tälle! Mullakin oli lappuhaalarit 90-luvulla.

Cooleimmilla tytöillä oli lappuhalarisortsit, eli lappuhaalarit, joissa polven yläpuolelle loppuvat lahkeet. Ja pastelliväreissä tietysti. Ja bandanahuivi päässä...

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
69/87 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin symppis ketju 😍

Vierailija
70/87 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en osaa kyllä hävetä mitään, kun kaikki ovat aina näyttäneet samalta. Sen verran laumasielu olen ollut. Mutta tästä ketjusta tulee kyllä ihania muistoja lapsuudesta ja nuoruudesta. Ajasta, jolloin kaikki oli paremmin. Itse 80-luvun puolivälissä syntyneenä en päässyt nauttimaan 80-luvun tyylistä kuin ihan vähän. Suomessahan vissiin kyllä elettiin 80-luvun tyylissä vielä 90-luvullakin. Sain siskon vanhoja 80-luvun vaatteita, joita sitten kyllä tuli käytettyä. Kyllä on kuljettu siskon vanhoissa 501:ssä, flanellipaidoissa ja purkkareissa koulussa. Yhdessä vaiheessa, vissiinkin yläasteella kaikki käyttivät niitä napillisia verkkareita koulussakin. Sillä kilpailtiin, kenellä meni napit ylimmäs. Itselläni yleensä oli vissiin jotain halpisversioita, joissa oli lahkeessa kolme nappia ja loput valenappeja. Olin kateellinen kaverille, jolla meni ihan ylös asti. :D

Itseasiassa nyt kun muistelen, tuntuu kivalta muistella aikoja 90-luvun loppuun asti, mutta sitten 2000-luvun vaatetus oli jotenkin inhottavampaa. Onkohan liian lähellä vielä vai johtuneeko niukkuusbuumista.

Vierailija
71/87 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiukka napapaita jossa luki  "Hello boys",  nappiverkkarit ja bandana kaulassa  ! Voi elämä. Että ihminen osasikin olla tyylikäs :D  Tuohon  muotivaatehirvitysten päälle vielä kreppiraudalla rääkätty   tukka josta otsis tupeerattiin pystyyn ja käännettiin sivuun,  liian tumma meikkivoide ja  huulipunaa tummemmalla sävyllä ylirajatut huulet a`la  Pamela Andersson.

Vierailija
72/87 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rastat! Oli vieläpä muutaman vuoden.

Vierailija
73/87 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin ysärimeikki oli ihan hirveä. Kulmat nypittiin pois ja päälle piirrettiin mustalla kulmakynällä  ohuet terävät kaaret, huulipunan ja rajauskynän piti olla samaa väriä mutta eri sävyä kuitenkin niin ,että tumma huultenrajaus jäi selvästi näkyville huulipunan ollessa himpun vaaleampaa. Luomiväri oli kimaltavaa lilaa.

Sitten kaikilla oli pikkuletit tai rastat ja  korvanlehti täynnä korvarenkaita.  Jalkoihin vedettiin nappiverkkarit joiden nappeja revittiin hämäräksi jääneestä syystä auki ja  bootsit , yläosaksi kaivettiin kaapista  kireä olkaintoppi jonka alta sai tissiliivit paistaa. Ja kun oli kylmä olkaintopin päälle heitettiin pilotti.

Tuon näköisenä sitten vedettiin röökiä koulun tupakkapaikalla ja ryystettiin kiljua leikkipuistossa.

Vierailija
74/87 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan  tiukat, satiiniset bomberit eivät kyllä muistuta mitenkään ysäripilotteja ! Nykyteinit ovat myös liian hyviä meikkaajia käydäkseen aidosta ysäriteinistä

Vierailija
75/87 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alunperin suorat farkut, joiden sisälahkeeseen oli ihan itse ommeltu kiila. Melkein samanvärisestä farkusta. Melkein. Eikä ollut edes ysäri, vaan tyyliin 2003..onneksi kuluivat haaroista puhki! Apua..

Vierailija
76/87 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini 80-luvulla. Puoli naamaa peittävät muoviset silmälasit - tietty pastellin väreissä. Permis ja sininen ripsari. Sitten madonna-vaatelookkia siihen; saksittu toppi, KAIKKI hienot korut kaulaan ja ranteisiin, kiva minari tms. Värit kohtuullisen kirjavia. Luojan kiitos ei ollut kännykameroita tai somea silloin :D Ne muutamat todisteaineistot voi helposti kätkeä piirongin laatikon pohjalle..

Vierailija
77/87 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt häpeällä ajattele, mutta huvittuneena kylläkin kasarityyliäni: tuuheaksi föönatut runsaat hiukset, sähkönsinistä ripsaria, sähkönsininen lepakkohihainen paita, tiukat farkut ja korkeakorkoiset valkoiset avokkaat. Ja paidassa olkatoppaukset! Wau mikä tyyli! Mutta sellainehan se silloin oli muotia...

Vierailija
78/87 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkahattutäti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sehän on kuuminta hottia nyt, kun ysärimuoti on tullut takaisin.

Kauhulla katselen tätä nuorisomuotiiikkeiden tarjontaa. Tolppakorkokengät, paksupohjaiset maiharit, ribbipaidat etunyörityksellä, löysät kukkamekot ja tekoturkistakit ovat kaikki taas back. Aargh!

Kukkamekko + maiharit = romantic grunge, ja tosiaan taas muodissa. 

Mulla on viela ysarilta tallella jokunen mekko (!!), voin taas kayttaa niita :D Dr Martensit ostin sentas uudet. 

Vierailija
79/87 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2007-2008. Tupeerattu vaaleankeltainen emotukka silmillä, tukan seassa roikkui klipseillä kiinnitettäviä värillisiä "raitoja". Ohut vartaloa nuoleva trikoinen tanktop-mallinen toppi, joka tavallaan peitti perseen - jos sitä muisti kiskoa koko ajan helmasta alas. Alaosana mustat trikoolegginsit. Kokonaisuuden kruunasi tuoksu, vihreän L&M:n ja mansikanhajuisen hiuslakan hienostunut liitto. Talvella lisäksi halpa, liian pieni tekonahkatakki.

Tyyli ei oikein pukenut minua, koska en ollut hoikimmasta päästä. S-koon vaatteet oli kuitenkin saatava ylle, ja vedettävä sitten vatsaa sisään aina kun muisti. Moni kaverini käytti kahta trikootoppia päällekkäin. Minä en kuitenkaan halunnut, koska liian paksu kangas sai minut mielestäni näyttämään isommalta kuin olen. Ehkä se olisi kuitenkin ollut hyvä idea, tasoittanut vähän makkaroita.

Pahinta oli kuitenkin se, etten teininä välittänyt, jos vaatteeni olivat huonokuntoisia. Reiät toppien helmoissa tai se, jos mustat legginsit olivat jo värinsä luovuttaneet ja kauhtuneet - kumpikaan ei haitannut. Pienet reiät haaroissakin oli ihan jees.

Vierailija
80/87 |
14.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

79 unohti vielä sellaisen yksityiskohdan, että kaula-aukon piti olla avara. Push-upeilla ylös nostetut "kaksoset' saivat olla esillä, eikä haitannut, jos liivit vähän vilkkuivat kaula-aukosta Irc-Galleriaan otetuissa selfieissä.