Mitä menneisyyden hius/meikki/vaate tyyliäsi muistelet nyt häpeän ja huvittuneisuuden sekaisesti ? Itse mekkoa jonka alla poolo!
Sellainen kukkamekko, ribbipoolo alla ja maiharit jaloissa. Voihan grunge :D
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Häpeän japsiernuvaihettani :( Olin ihan naurettavan näköinen!
Sama! Jos olisin edes ollut yhtä nätti kuin ne galtsufeimit ernut, mutta ei.... häpeää, häpeää, häpeää. Onneksi tietokone hajosi ja kaikki kuvat siltä ajalta katosivat ikuisiksi ajoiksi.
Super matalat farkut ja pieni narutoppi
Se paljas ihokaistale valokuvissa on kyl todella yök vaikka ihan normaalipainoinen olin
No en oikein mitään tyyliä muistele häpeällä, se oli sitä aikaa ja silloin pukeuduttiin niin. Ainoat mitä häpeillen muistelen hävettivät jo silloin kun niitä käytin ja ne oli yläasteella vanhempien valitsemat vaatteet...
Yläasteella joskus vuonna 1995 pidin niiiin tiukkoja farkkuja että hyvä jos istua pystyi. Ja Kiss me! -napapaita tietysti.
Kauppikseen mennessäni tyylini muuttui. Liituraitahousut, valkoinen satiinikauluspaita ja bleiseri + korkkarit. Tukka nutturalla. ...siis olin 17-19 v.
Olin gootti eli tukkani oli violetti ja hiuksissa sivukalju, sormissa mustat pitsisormikkaat, huulet mustat ja korvissa roikkui LIHAKIRVES. Kyllä vain, Lontoosta kaverini toi tuollaisen korviksen,
Iskän sinapinkeltainen villapaita, olin kokoa s ja iskä kokoa l ! yhdistettynä kukkakankaalla levennettyihin leviksiin ja maiharityylisiin, mutta kankaisiin valkoisiin nilkkureihin. Voihan teini-ikä ja grunge !
Teinigootti täälläkin, 2000-luvun alku.
-pikimustaksi värjätyt hiukset juurikasvulla
- hiuksia piti roikottaa naamalla dramaattisesti
- mustaa kajalia jo valmiiksi pienissä silmissäni
- valkoista puuteria valmiiksi kuivaan naamaan, joka sitten paakkuuntui kuiviin kohtiin
- kulmakarvat ajoin pois ja piirsin vihaviivat pehmeällä mustalla kajaalilla (nämä sitten päivän aikana aina suttaantuivat)
- 15cm platformkorot jo valmiiksi pitkällä ja hontelon laihalla, kömpelöllä teinitytöllä
- viillellyt käsivarret joissa mustat verkkokäsineet
- "pukeudun mustaan kunnes löydän jotain tummempaa"-paita
- monta kilisevää ketjua roikkumassa luotivyöllä
- kaulassa piikkipanta
good times
Valkoiset poolopaidat ja paksu ripsiväri. Joku huuteli tytöille, nättiä, sanottiin ettei tykätä. Nykyään ei kukaan kehtaisi noin mautonta.
Hävettää helvetisti yläasteen "strippari"vaihe. Keksin joskus ysiluokalla että haluan alkaa pukeutua seksikkäästi eli hankin noita kuuluisia keravafarkkuja (crazy age) ja nostin stringit näkymään. Niiden kanssa jotkut rumat valkoiset tolppakorkonilkkurit ja syvään uurrettu paita, jonka alla push-up rintsikoilla pikkutissit työnnetty esille.
Naamassa oli koulupäivinä tietenkin ihan täysi bilemeikki, mustaa luomiväriä, valkoista kajalia sisänurkissa, huulet rajattu yms. Hyi helvetti xD ja miettikää, vielä yläasteella...
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli permis etutukassa ja muuten suorat pitkät hiukset...
Samis :D tosin mulla oli polkkapituiset hiukset. Hitto kun en muista mistä ja miksi sain moisen loistavan idiksen toteuttaa!
Jossain vaiheessa ysärin lopulla lukiossa ollessani oli tapana laittaa mustat rintsikat ja valkoinen kauluspaita. En ymmärrä miksi.
En nyt varsinaisesti häpeä, mutta huvittuneena kyllä muistelen 80-ja 90-lukujen vaihdetta kivipestyine hiihtareineen. Ja yläosaa verhosi luonnollisesti iso ja löysä bleiseri, jossa oli niin järjettömän kokoiset olkatoppaukset, että hyvä kun ovista mahtui kulkemaan.
Nudet huulet ja lokinpaskarajaukset 2000-luvun puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häpeän japsiernuvaihettani :( Olin ihan naurettavan näköinen!
siis mähän tiedän mikä japsiernu on, mutta kerrotko vielä heille jotka eivät tiedä, millaisesta lookista olikaan kyse
http://www.vam.ac.uk/__data/assets/image/0003/235569/sweet_lolitas.jpg
Voi herranjestas kun on piinallista edes katsoa :D
Farkkutakkipoikaa (harjaisi edes peruukkinsa...) ja Valkokaapua lukuun ottamatta tuossahan on kauniisti pukeutuneita lolitoja. Japsiernusta tulisi mieleen pikemminkin joku tämän suuntainen, mukaan voi heittää vielä kissankorvahupparin yaoi is my drug XD -pinssillä:
https://images.encyclopediadramatica.se/images/3/3f/Wapanesemandy.jpg
Ysärin alussa meidän perheessä käytettiin paljon Kreikan lomamatkalta tuotuja Lacosten ym. merkkien feikki collareita ja t-paitoja. Oli hienoa :D Lisäksi käytin talvisin farkkuja joissa oli toppavuori. Ei haitannut, pääasia että sai käyttää farkkuja talvella eikä aina tarvinnut laittaa toppahousuja kouluun. Olin silloin 10-vuotias.
Jäätävää permanenttipörröä ja niitä lumipesty farkkutakki & lumipestyt farkut yhdistelmää
Vierailija kirjoitti:
Ysärin alussa meidän perheessä käytettiin paljon Kreikan lomamatkalta tuotuja Lacosten ym. merkkien feikki collareita ja t-paitoja. Oli hienoa :D Lisäksi käytin talvisin farkkuja joissa oli toppavuori. Ei haitannut, pääasia että sai käyttää farkkuja talvella eikä aina tarvinnut laittaa toppahousuja kouluun. Olin silloin 10-vuotias.
Ja silloin lomakohteissa oli myynnissä sellaisiakin paitoja, joissa oli kaikki huippumerkit samassa. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja silloin lomakohteissa oli myynnissä sellaisiakin paitoja, joissa oli kaikki huippumerkit samassa. :)
Joo niin oli! Kätevää kun sai kaikki merkit kerralla, ei tarvinnut ostaa montaa paitaa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin todella "muodin" edelläkävijä kun kasarin lopulla ostin rantalomalta tuollaisia "merkkikuteita". Että niistä oltiin kateellisia ja yritettiin väkisin ostaa. Kuinka noloja ne nyt olisikaan.
Äidin vanhat vakosametti-Jamekset, ruutupaita solmittuna vyötärölle ja iso roikkuva villapaita ja valtava pannumyssyä muistuttava pipo päässä. Grunge forever!
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua