Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelette siitä, että kotieläinten pitäminen kiellettäisiin osana ilmastonmuutostalkoita?

Vierailija
04.04.2019 |

Tässä olisi yksi helppo keino tinkiä perheiden ilmastojalanjäljestä.

Mitä ajattelette siitä, että kotieläinten pitäminen kiellettäisiin osana ilmastonmuutostalkoita?

Vaihtoehdot

Kommentit (178)

Vierailija
1/178 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko Persujen agitaattori vai miksi haluat näyttää ilmastonmuutoksesta huolissaan olevat fasisteina?

Vierailija
2/178 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan. Toki ehkä sen voisi lieventää niin, että esim. yksinäiset tai masentuneet ihmiset saisivat luvan lemmikkeihin ja niitä verrattaisiin palveluskoiriin. Ihan vaan omaksi huvikseen viisi hevosenkokoista koiraa haluaville ei lupaa myönnettäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/178 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtakaa typerä ilmastohöpötyksenne.

Vierailija
4/178 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielletään kaikki kirjoitti:

Oletko Persujen agitaattori vai miksi haluat näyttää ilmastonmuutoksesta huolissaan olevat fasisteina?

Fasisteina? Minä olen huolissani nyt, kun olen kolme kuukautta kuullut nuorten jatkuvia vaatimuksia siitä, kuinka meidän täytyy pystyä tekemään vaikeita ratkaisuja ilmastonmuutokseen liittyen. Ja kuinka jokaisen tulee luopua asioista omassa elämässään.

Perheen kissan tai koiran vieminen lopetettavaksi olisi varmasti ilmastonuorillekin teko, jolla he voisivat konkreettisesti osoittaa sitoutunemisensa ja vahvan tahtonsa torjua ilmastonmuutosta.

Vierailija
5/178 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kannata, enkä mitään muutakaan pakkokeinoja ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi. 

Jos sellaisia kuitenkin on pakko laittaa, niin minusta paras olisi, että kullekin määrättäisiin joku maksimi hiilijalanjälki, jonka saa tuottaa, ja sen sisällä saisi itse valita mihin sen kuluttaa. Esim. lentomatkaillakin voisi jonkun verran, jos sitten pihistelisi muilla alueilla, vaikka olisi vegetaristi ja ilman lemmikeitä. Tai joku haluaisi pitää niitä lemmikeitä, mutta jättäisi sitten matkat välistä.

Tosi surulliseksi kyllä menee elämä, jos tulee sellaista että ihmisiltä suoraan aletaan kieltämään heille hyvin tärkeitä asioita, esim. niitä matkoja tai lemmikeitä.

Vierailija
6/178 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras ilmastoteko on valita lapsettomuus tai jättää lisääntyminen yhteen lapseen, jolloin väestö vähenee.

Vierailija
7/178 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotkut talkoot pidetään niin ehdottomasti. En aio olla ainoa siitä kärsijä.

Vierailija
8/178 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan. Lisäksi jokaisen tulee luopua autostaan ja ehdottomasti myös ulkomaille matkustamisesta muutoin kuin sähköjunalla tai pyörällä. Myös lapset ja vanhukset olisi hyvä viedä lopetukseen, niin eivät tuhlaa enempää luonnonvaroja. Lihasta ja myös tuoreista kasveista tehty ruoka tulisi kieltää myös ja ihmisten pitäisi alkaa syömään kasvispellettejä, ettei tule hävikkiä. Uusien omakotitalojen sijaan tulisi rakentaa suuria halleja joissa asuttaisiin kaikki yhdessä saman katon alla, olisi energiatehokkaampaa. Oikeastaan pieni maailmansota tekisi hyvää niin saataisiin väkeä vähemmäksi - se tosin täytyisi käydä miekoin ja nyrkein jottei tule päästöjä.

Oikeastaan voidaan aloittaa sillä että jokainen suomalainen tekee heti ensitöikseen itsemurhan, niin maailma pelastuu.

Vierailija
9/178 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on ihmisten eikä kissojen ja koirien syytä tuo ilmastonmuutos

Vierailija
10/178 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi surulliseksi kyllä menee elämä, jos tulee sellaista että ihmisiltä suoraan aletaan kieltämään heille hyvin tärkeitä asioita, esim. niitä matkoja tai lemmikeitä.

Minulle on tullut nuorten vaatimuksista tunne, että jotain tällaista todella kaivataan. Olen köyhästä kodista ja elänyt maltillista elämää, ainoat "ilmastosyntini" ovat olleet koira ja muutama (alle 10) edestakainen lentomatka Euroopan sisällä. Silti ilmastonuoret (ja nuoret aikuiset) vaativat, että kaikkien tulee voida leikata päästöjä. Yksi ilmastovaikuttaja tuttuni sanoi, että köyhilläkään ei ole enää varaa olla tinkimättä elintasostaan. Minä en keksi mitään muuta mistä olisin voinut tinkiä, kuin koiran ja lentomatkat. Ehkä myös lapsuudenaikojen omakotitalo.

Ap

Vierailija
11/178 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylikansoittuminen on maailman suurin ongelma mutta Suomessa on lapsentekotalkoot käynnissä.

Tekopyhää populistista roskaa koko ilmastovouhotus.

Paras ilmastoteko on investoida tieteeseen ja insinööritaitoihin jotka kehittävät päästötöntä teknologiaa.

Toinen on ydinvoimalla tuotettu energia.

Vierailija
12/178 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää koko ilmastonmuutoshöpötys. Minullakin on pillu jota ei ole kertaakaan lennätetty lentokoneessa vaikka olen kaunis ja hyvännäköinen nainen. Haluan, että minäkin pääsen sukupuolielimineni joskus lentokoneeseen. Kiitos.

Vierailija
13/178 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta.

Paitsi jos kielletään kaikki kamelit.

Vierailija
14/178 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Radikaali ehdotus: ei mitään kieltoja vaan kaikkien ihmisten elämä pisteytetään. Pisteitä tulee asuinneliöistä, autoista, lemmikeistä yms. Liian suurista pisteistä annetaan ilmastosakko joka siirretään sellaisenaan vihreiden vaalitoimistolle. Jokainen on vapaa pitämään lemmikkejä, 4 autoo yms kunhan tinkii jostain toisesta tai on valmis maksamaan sakkoja. Sakot luonnollisesti maksukyvyn mukaan muutenhan rikkaat lentelisi jeteillä aivan kuten ennenkin.

Vierailija
15/178 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras ilmastoteko on valita lapsettomuus tai jättää lisääntyminen yhteen lapseen, jolloin väestö vähenee.

Hyvä teko olisi myös lopettaa kaikki villiintyneet kissat ja koirat eikä raahata jostain Espanjasta tänne.

Vierailija
16/178 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreät ja vassarit ovat totaalisen tekopyhää p*skasakkia. Lemmikkikoira on katumaasturia suurempi ympäristökuormittaja.

Jollette usko minua, niin uskokaa omaa propagandatuuttianne:

https://yle.fi/uutiset/3-5978744

Koirat etnisten ravintoloiden pihveiksi niin saadaan pienennettyä hiilijalanjälkeämme ilman, että tarvitsee autoiluun puuttua.

Vierailija
17/178 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle on tullut nuorten vaatimuksista tunne, että jotain tällaista todella kaivataan. Olen köyhästä kodista ja elänyt maltillista elämää, ainoat "ilmastosyntini" ovat olleet koira ja muutama (alle 10) edestakainen lentomatka Euroopan sisällä. Silti ilmastonuoret (ja nuoret aikuiset) vaativat, että kaikkien tulee voida leikata päästöjä. Yksi ilmastovaikuttaja tuttuni sanoi, että köyhilläkään ei ole enää varaa olla tinkimättä elintasostaan. Minä en keksi mitään muuta mistä olisin voinut tinkiä, kuin koiran ja lentomatkat. Ehkä myös lapsuudenaikojen omakotitalo.

Ap

Nuoret on kautta aikojen olleet radikaaleja ja suhteellisuuden tajua vailla. Nykyajassa se nuoruusangsti ja yhteiskunnan virheiden ylitarkka näkeminen kiinnittyy ilmastohuoliin, siinä missä joskus ennen kannatettiin palavalla innolla jotain muita aatteita. Meillähän on näitä nykyisiä rikkaita pohattojakin, jotka nuorena on olleet kovia, kiivaita kommunisteja, ja sitten aikuistuttuaan tulleet ihan muihin ajatuksiin.

Itse olenkin juuri sitä ajatellut, että ei kai aikuisilta ole sillä lailla kadonnut aikuisuus, että osaisivat vaan todeta nuorille, että kyllä teilläkin on pointtinne ja ilmastonmuutos sinänsä on ihan validi huoli, mutta asiat ei parane menemällä ihmisille pahoinvointia aiheuttaviin ääripäihin. Nuoret itse ei osaa tätä tehdä, he ovat yksisilmäisesti siinä asiassa kiinni joka heitä ahdistaa, siihen tarvitaan vanhempia ihmisiä jotka näkevät arvon myös ihmisten hyvinvoinnilla ja yhteiskuntarauhalla.

Vierailija
18/178 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Radikaali ehdotus: ei mitään kieltoja vaan kaikkien ihmisten elämä pisteytetään. Pisteitä tulee asuinneliöistä, autoista, lemmikeistä yms. Liian suurista pisteistä annetaan ilmastosakko joka siirretään sellaisenaan vihreiden vaalitoimistolle. Jokainen on vapaa pitämään lemmikkejä, 4 autoo yms kunhan tinkii jostain toisesta tai on valmis maksamaan sakkoja. Sakot luonnollisesti maksukyvyn mukaan muutenhan rikkaat lentelisi jeteillä aivan kuten ennenkin.

Jep, tämä on vähän käytännöllisempi ja pidemmälle mietitty muoto siitä, mitä itse ehdotin eli että jokaisella olisi sallittu maksimi hiilijalanjälki, jonka sisällä saa valita itse mihin asioihin sen käyttää. Pisteytys on helpompi ja käytännöllisempi kuin varsinaisen tarkan hiilijalanjäljen laskenta, ja tarvitaan tosiaan myös jotain seuraamuksia jos ei noudata rajoja.

Pääasia on, että ihmisillä säilyy edelleen yksilön vapaus valita elämäntapaansa, edes osin. Siitä tulee lopulta vaan ahdistusta ja kapina, jos kaikki pakotetaan tiukkoihin sääntöihin ja kieltoihin. Vieläpä sellaisen asian takia johon osa ei edes usko vaan pitää propagandana ja hömpötyksenä, eli tämän ilmastonmuutoksen takia. 

Vierailija
19/178 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ehkä kannattaa, jos kyse olisi jostain broilerikanaloista ja vastaavista. Lemmikkieläinten kieltämistä en kannata, koska sitten kansa vyöryisi Helsinkiin raivostuneena ja eduskuntatalosta ei varmaan jäisi kiveä kiven päälle.

Vierailija
20/178 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älytön ajatus. Mitä se rahalla maksaminen auttaa, kun *aska on jo housussa? Mitä sinä sillä rahalla pelastat? Raha kun vaihtaa omistajaa, siinä vain fiksut rikastuvat ja idiootit maksavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme