Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista teillä oli korona aikana?

Vierailija
05.11.2025 |

Meidän piirissä oli vaihtelevaa. Moni oli jännittynyt, osa oli päivä kerrallaan ja jalat maassa. Rokotteiden tullessa alkoi sitten se jakautuminen. Vaimon perhe antoi porttikiellon kun en ottanut. Enkä ole siis foliohattuinen öyhöttäjä, minusta ei vain tuntunut hyvältä se ajatus. Jokainen tehköön niinkuin parhaaksi näkee. 

Nyt tätä tautia ilmeisesti sairastellaan normisti muiden virusten ohella. Vai? Ettei aleta edes tutkimaan sen kummemmin vaikka olisi ns huonossa hapessa? 

Vuosi lähenee loppua. Pysykää kaikki terveenä. 🙂

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se oli itselleni jollain tapaa hyvä pysäytys kun ei tarvinut mennä yhtään minnekkään. Ehkä ne uhkakuvat on jo vähän unohtuneet. Näin jälkeen päin ajateltuna se aika antoi tilaa pohtia elämän suurempia kysymyksiä.

Vierailija
2/24 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä ja kaupassa maski, muuten ihan normaalia elämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsin, kun sai olla paljon kotona miehen ja kissojen kanssa. Töissä kävin vuoroviikoin, mutta työn luonteen vuoksi työtä ei käytännössä ollut. Istuin siis joka toinen viikko koneella toimistolla ja luin uutisia. Tein joka päivä kotona kuntopiiriharjoittelua ja hauikset kasvoi näkyviksi (olen nainen). Sain tosi hyvin rahaa säästettyä ja sain käsirahan 300t asuntoon kasaan ja jäi vielä 10t rahaa säästöön.

Vierailija
4/24 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli mukava pysähtyä hetkeksi. Olla rauhassa eikä jatkuvasti menossa. Että omalla tavallaan teki vain hyvää se aika. 

Vierailija
5/24 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suht normaalia, olen melko syrjäytynyt niin sinällään oma elämä ei juurikaan muuttunut, työt tein etänä. Isäni tosin hamstrasi vessapaperia ja vähän kaikkea muutakin 🤦, odotti että koska saadaan rokotteita että pääsee rokotettavaksi.

Antoi myös porttikiellon lähes kaikille, minä olin yksi niistä poikkeuksista jotka sai mennä kylään, ja silloin piti käyttää maskia meidän molempien ja pitää turvaväli.

Vierailija
6/24 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa elämää kuin muutenkin. Peruskaava: töihin - kotiin - lenkille. Maski bussissa ja töissä tarvittaessa. Vierailuja toki vähemmän ja pienellä porukalla. Enemmän omatekoista ruokaa ja leivontaa.

Vierailija
7/24 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmitti että kuntosalille ei päässyt. Olin itse maskien käytössä melko myöhässä, en muista koska rupesin niitä käyttämään mutta sen muistan että esimerkiksi julkisissa olin monesti yksi harvoista keillä maskia ei ollut. 

Rokotteet otin. En kuitenkaan koronan pelossa vaan sen takia että pystyisin vapaammin tehdä asioita. Kukaan lähipiirissäni ei sairastanut vakavaa koronaa eikä se sinällään omaan lähipiirini vaikuttanut muutenkaan paljoa.

Vierailija
8/24 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkäsin siitä ajasta. Tehtiin paljon perheenä kotona ja pihalla jne. kun ei oikein muiden kanssa voinut olla. Mies vaihtoi etätöihin ja mun duunit väheni kolmeen päivään viikossa. Olihan se taloudellisesti ekana outoa, mutta hyvinhän sitä pärjäs, kun mihinkään ei päässyt (teattereihin, keikoille, urheilemaan...).

Mä muutenkin sitten aloin tekemään neljää päivää viikossa, kun niistä "pakotteista" päästiin. Meillä oli töissä rokotepakko, kun eläkeiän ylittäneiden kanssa työskenneltiin. Yksi siivoja sinnikkäästi pisti vastaan ja sai sitten loppujen lopuksi potkut.

Rokoteasiat ei oikein muuten näkynyt mun elämässä. Enpä tiedä vieläkään kuka on ja kuka ei rokotettu. Ihan sama mulle. 

Mä olen kaikkiaan kolme kertaa sairastanut koronan. Ekan kerran silloin heti, ennenkuin osattiin vielä edes varautua. Se oli kyllä aikamoinen sairastettava. Keuhkot olivat kuin pientä haurasta lasisilppua ja kuume korkealla. Pari viikkoa tuota oli ja sitten alkoi helpottamaan. Kävin testeissä ja osastolla hengittämässä lääkkeitäkin. Kunto kuitenkin sen verran hyvä, että palauttivat kotiin. Muut perheen jäsenet eivät saaneet tartuntaa, vaikka aika leväperäseti vielä oltiin asian kanssa.

Sitten kahden rokotteen jälkeen sairastuin uudestaan. Sain tartunnan työkaverilta, tämä pärski pari päivää ennen kuin tajus olevansa kipeenä. No, sitten olin mäkin. Korkeeta kuumetta ei ollut. Semmoinen lasisilppu jälleen keuhkoissa, muttei niin pahana. Viikon kesti, mutta työnantaja vaati kahden viikon lomaa, kun testissäkin tuli positiivinen tulos.

Nyt tänä kesänä oli kolmannen kerran. Sen huomasin tuosta lasituntemuksesta keuhkoissa. Se oli jälleen tuttu elementti, mutta ei kuume noussut ja yskiminen aika vähäitä. Jälleen olin kaksi viikkoa pois töistä. Viikon sain lääkäristä, mutta esimies vielä vaati viikon päälle. Ok.

Vierailija
9/24 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin salaa yöllä kaupassa, kun äiti nukkui. Se oli ihan hysteerinen enkä saanut tavata ketään. Kaupassa pääsin edes myyjien kanssa juttelemaan ja poistumaan kotoa. 2 kilsan kävely 24/7 Citymarketille ja takaisin.

Vierailija
10/24 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin salaa yöllä kaupassa, kun äiti nukkui. Se oli ihan hysteerinen enkä saanut tavata ketään. Kaupassa pääsin edes myyjien kanssa juttelemaan ja poistumaan kotoa. 2 kilsan kävely 24/7 Citymarketille ja takaisin.

Ainiin ja äiti isoon ääneen toitotti sitä miten on ihanaa, kun voi vaan olla eikä tarvitse (tai edes saa) nähdä ketään tai mennä minnekään. Empatiakyvytön, kun ei ymmärtänyt sitä, että 17-vuotiaalla ja 50-vuotiaalla voi olla vähän eriävät mielipiteet ja tarpeet. Kiva, että sillä oli kivaa.

11/24 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein etätöitä jo ennen koronakiin,  joten siinä mielessä mikään ei muuttunut.  Mutta koska olen aiemmalta ammatiltani sairaanhoitaja, yli 90v vanhemmista huolehtiminen jäi kokonaan mulle. En siis käynyt edes kaupassakaan enää vaan tilasin kaiken kotiin. Muu lähisuku eli kuten aina ennenkin . Eniten mua silloin suretti se,  että en voinut tavata omia lapsianikaan. Kun ehdotin siskolleni, että voisko olla pari viikkoa omaehtoisessa karanteenisasa, jotta voisin edes yhden kerran tavata lapsiani,  siskoni sanoi mun olevan itsekäs. Hän kyllä tapasi omiaan lähes joka päivä.  Mutta korona-aika tuli ja meni. 

Vierailija
12/24 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sairastettu, oli hyvä varoa. 

13/24 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään muu ei muuttunut paitsi että kävin vain kerran viikossa kaupassa. Suunnittelin viikon ruoat tarkemmin.

Niin ja käytin maskia ihmisten ilmoilla.

Vierailija
14/24 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein mukavaa. Jatkoimme etätöissä kuten aiemminkin. Pois jäi työmatkat ja turhat lähikokoukset.

Arki pysyi ennallaan lukuunottamatta kauppareissuja jotka siirtyivät laatikon hakuun noutopisteestä. Lasten perheitä tavattiin vähän harvemmin

Abi, sittemmin 1. vuoden opiskelija  tapasi kavereitaan lenkkipolulla ja videotapaamisissa, muutti opiskelukaupunkiin, meni töihin ja aloitti oman elämän. 

Talvella 2021/22 lähdettiin taas reissuun vaikka etelä-Euroopassa olikin kovat rajoitukset yhä päällä.

Vierailija
15/24 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin muistaa sen että Marin ex viisikko hallinto oli täysin fasistinen kun mietitään mm. miten koronarokottamattomia saalistettiin ja eristettiin yhteiskunnasta kaikin tavoin 2021-2022 Marin ex viisikko hallinnon aikana ja heistä tehtiin alinta saastaa ja kaikki vihapuheet kohdistettiin koronarokottamattomiin... ja ihmisiä yllytettiin saalistamaan koronarokottamattomia ja näin tarkoituksella jaettiin suomalaiset eri leireihin (ilmeisesti jonkinlaista sisällissotaa hakien)...  ja perheitä hajosi myös... ja myös lapsia painostettiin  ottamaan koronarokotteita vaikka korona ei koskaan tehnyt mitään lapsille eikä koronarokote estänyt koronan leviämistä... tai miten hoitajia pakkorokotettiin tai käytännössä eivät voineet enää jatkaa töissään... ja mikä hulluinta niin koronarokote on ainoa lääke maailman historiassa missä lääkkeen toimimattomuutta perusteltiin niiden syyksi jotka eivät koskaan edes ottaneet ko. rokotteita... jokainen tajuaa että kyseessä oli valtava maailmanlaajuinen rahastus ja vallansiirto rikkaalle rahastavalle eliitille, ja lääkeyhtiöt tienasivat valtavasti ja hallinnot saivat sitten siitä bonuksiaan välistä... ja mitään vankeusrangaistuksia ei ole esitetty ko. ex viisikko hallinnolle.

Ja nyt koronarokotteiden tutkimukset ovat osoittaneet että ne ovat aiheuttaneet valtavan määrän sydänkuolemia etenkin nuorille ja samoin syöpien määrä on lisääntynyt valtavasti koronarokotteiden myötä.

Vierailija
16/24 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä vatutti se että jäi ulkomaanreissut tekemättä. Ja ravintoloiden sulku. Se, että äitiä ei voinut käydä katsomassa hoivakodissa huoletti mutta hän kyllä pärjäs siellä aivan hyvin. 

Vierailija
17/24 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paljon muuttanut elämääni. Olen muutenkin paljon kotona. Tosin sosiaalisten suhteiden hoito jäi kyllä vähemmälle mutta koska ei voitu nähdä, niin soiteltiin. Joittenkin kanssa puhuttiin videopuheluita. 

Vierailija
18/24 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aivan ihanaa korona-aikana kun ei tarvinnut matkustella entiseen malliin vaan saatiin viettää laatu-aikaa perheen kesken. Isossa talossa oli helppo järjestää kaikille omat etätyö- ja -opiskelutilat. Tehtiin perheen kanssa kävelyjä luonnossa, tavattiin läheisiä ja elettiin vähän pienempää elämää.  Työt oli helposti järjestettävissä etäyhteyksien avulla. 

Kesällä kun ei päässyt ulkomaille vuokrattiin villa saaristosta, ja talvella mökki Lapista. Välillä toki tuntui että olisi ollut kiva lähteä reissuun tai tavata muitakin ihmisiä, mutta kokonaisuutena korona-aika oli oikein mukava tilaisuus pysähtyä hektisessä arjessa ja keskittyä oleelliseen eli lähimmäisiin, hyvään ruokaan ja liikuntaan. 

Vierailija
19/24 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani, mutta melko törkeää valehdella jonkun kuolleen koronaan.  

Vaikeita ne tilanteet, kun yritän vaivihkaa sanoa, että:eihän  koronaa ole ja ei se niin vakavaa ja sitten joku tokaisee: Niin sanoiha. sekin että sen tuttu kuol juuri koronaan. 

En sano mitään.  En voi sanoa mitään. Mieli tekisi. Säälin että henkilölle on valehdeltu noin törkeästi. 

Kaikkein suurimmat roistot on tyossa ne, jotka valehdelleet tuollaisesta! Media, netti, TV jne. 

Ei voi edes kutsua tyhmäksi sitä joka uskoo, koska miten muka se kaikki mitä on ollut lehdissä ja TV:sssä olisi ollut valetta?

Niin, miten ihmeessä? 

Onko kaikilla varmasti ihan samat TV kanavat ja nettisivut hs.fi Suomessa? 

Olihan ne maskitkin ihmisillä ja Itiksessä korona kojuja ja tk:ssa korona rokotukset edelleen. Miten niin niissä olisi jotain hämärää. 

Vierailija
20/24 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pitänyt maskia missään ja sekös sai hysteeriset tädit raivoihinsa 🤣👌🏼

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi