Nuori espanjatar lopetti säärikarvojen ajelun. Miehiltä törkeitä kommentteja.
Mikä niissä naisten karvoissa oikein häiritsee? Pehmeitä ne on ja tuntuu miellyttävältä koskea, jos ei sängelle aja.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/c77340f2-8219-4d72-952d-96c3a9…
Kommentit (314)
Mielestäni säärikarvat naisella ovat hirveät. Jos naiset haluavat miehiltä säärikarvojen ajelua, ajelen ne mielellään heti, joten en ole tekopyhä, mutta ymmärtääkseni naisia ei kiinnosta tai haluavat miehellä olevan karvaiset jalat. Luuleeko joku että tässä on joku tasa-arvo-ongelma? Miehet, jotka käyttävät useita tunteja viikossa (tai jopa päivässä) salilla ja opettelevat sosiaalisia taitoja netistä päivittäin tai viikoittain videoita katsomalla jaksaisivat kyllä myös ajella jalat kerran viikossa aivan kuten parransänki jaksetaan ajaa joka päivä.
99% miehistä inhoaa säärikarvoja naisella (luulen), mutta 1% on niin sivistymättömiä, että sanoo sen tuntemattomalle ääneen. Aivan varmasti osa naisistakin esim.humalassa perjantai-iltana sanoisi minusta vaikka mitä, jos menisin naiseksi pukeutuneena baariin, kun taas naiselle housut ja muu perinteinen äijävaatetus on OK. Raja kuitenkin menee ainakin toistaiseksi niissä karvoissa eli kannattaa käyttää se minuutti niiden ajeluun jos välittää yhtään markkina-arvostaan tai sitten ainakin käyttää pitkälahkeisia housuja tms.
Vierailija kirjoitti:
Meniköhän teillä tasa-arvon vaatiminen taas liian pitkälle? Ei maailma toimi niin että sukupuolista tehdään identtisiä. Kaikki tietävät että nykykulttuurissa suositaan vähäkarvaisia naisia. Eli ei ole mitään väärää jos mies sanoo ettei tykkää naisten rehottavista kainalo- tai säärikarvoista (haukkuminen ja ilkeily on tietysti tuomittavaa). Ja kyllä, nainenkin saa sanoa että tykkää eniten vähäkarvaisista miehistä.
En itse naisena viehäty omista karvoista vaan sheivaan pois, jaloista harvemmin kun ovat niin ohuet ja vaaleat. Mieheni karvat taas ovat mielestäni seksikkäitä (mielikuva eläimellisyydestä?), etenkin rintakarvat.
Ihan inhottaa että täällä enemmistö oikeasti Ihmettelee miksi naisten ja miesten karvoihin ei suhtauduta samoin.
Millä tavalla tässä on tasa-arvon vaatiminen mennyt liian pitkälle? Nainen jätti säärikarvansa ajamatta ja julkaisi kuvan sääristään omassa somessaan. Mitä hän vaati ja keneltä? Ainoa syy miksi tästä on kohu syntynyt, on juuri se minkä sinäkin tuomitset; hänen saamansa törkeät ja ilkeät kommentit.
Henkikohtaisesti minulle on ihan sama mitä mieltä kukakin on ihokarvojen esteettisyydestä, mutta pidän kummallisena miksi varsinkin negatiivisia mielipiteitään ei voi pitää omana tietonaan silloin, kun juuri sinun mielipidettäsi ei olla kysytty. Siis miksi tarvitsee mennä jonkun tyystin tuntemattoman ihmisen ihokarvoja tai ulkonäköä ylipäätään mitenkään arvostelemaan? Jos ei osaa sanoa mitään hyvää, voisi varmaan pitää suunsa kiinni? Eikö?
En minäkään säärikarvoja kauniina tai seksikkäinä pidä, mutta ei mulle tulisi mieleenkään mennä toisille ihmisille kertomaan näkemyksiäni heidän karvoistaan. Itse pyrin sheivaamaan sääreni lämpimänä vuodenaikana, mutta en aina jaksa. Ei haittaa. En tunne tarvetta olla aina kaunis ja seksikäs.
Tämän ketjun innoittamana en aja säärikarvojani koko kesänä. Saa setämiehet ihan rauhassa sitten suuttua kun näkevät karvaiset koipeni! :D ja minulla on vielä tummat karvat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ja naiset on molemmat karvaisia mutta miksi tuollaiset karvat miehellä ei aiheuta mitään reaktiota? Karvat kun karvat.
Koska kehon karvat ovat miehekkäitä, oli ne naisella tai miehellä.
Tytölle kasvaa siis miehen munakarvat pillun ympärille kun tämä muuttuu tytöstä naiseksi?
Miehekkäät ainakin, ja jos on fiksu niin poistaa ne.
Pus pus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos näitä "narsisitisia" ulostuloja ei tehtäisi, niin mikään ei muuttuisi mihinkään ja monet miehet todella kuvittelisivat, että naiset ovat luonnostaan karvattomia ja naisten paine päivittäiseen karvanpoistoon pysyisi.
Tuohan on vain hyvä asia. Jatkakaa siis metsäpeikkojen haukkumista!
Tuo miesmäisten karvojen normalisointi naisilla, tai yritys normalisoida, on vähän samanlaista pelleilyä kun läskin normalisointi, big is beautiful jne.
Vähän kuin miehet huutelisivat, että lyhyt, hintelä, köyhä, kalju mies, kaulakarvoilla, on uutta ja seksikästä trendiä.
Noin sata vuotta sitten vaaleanpunainen oli poikavauvojen väri ja vaaleansininen tyttövauvojen väri.
Kannattaa lukea alla näkyvä artikkeli sukupuolten pukeutumiseen liittyvistä kulttuurisista merkityksistä.
https://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/miksi-pinkista-tuli-tyttojen-vari…
Ja karvojenpoistoa on harjoitettu tuhansia vuosia.
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Mielestäni säärikarvat naisella ovat hirveät. Jos naiset haluavat miehiltä säärikarvojen ajelua, ajelen ne mielellään heti, joten en ole tekopyhä, mutta ymmärtääkseni naisia ei kiinnosta tai haluavat miehellä olevan karvaiset jalat. Luuleeko joku että tässä on joku tasa-arvo-ongelma? Miehet, jotka käyttävät useita tunteja viikossa (tai jopa päivässä) salilla ja opettelevat sosiaalisia taitoja netistä päivittäin tai viikoittain videoita katsomalla jaksaisivat kyllä myös ajella jalat kerran viikossa aivan kuten parransänki jaksetaan ajaa joka päivä.
99% miehistä inhoaa säärikarvoja naisella (luulen), mutta 1% on niin sivistymättömiä, että sanoo sen tuntemattomalle ääneen. Aivan varmasti osa naisistakin esim.humalassa perjantai-iltana sanoisi minusta vaikka mitä, jos menisin naiseksi pukeutuneena baariin, kun taas naiselle housut ja muu perinteinen äijävaatetus on OK. Raja kuitenkin menee ainakin toistaiseksi niissä karvoissa eli kannattaa käyttää se minuutti niiden ajeluun jos välittää yhtään markkina-arvostaan tai sitten ainakin käyttää pitkälahkeisia housuja tms.
Kertoisitko yhdenkin hyvän syyn, miksi minun pitäisi lämpimällä ilmalla pukeutua pitkiin housuihin, jos en halua? Olen nainen, en tykkää ajaa säärikarvojani enkä ole tippaakaan kiinnostunut markkina-arvostani.
Millä ihmeen perusteella sinä katsot oikeudeksesi sanella millä tavalla sinulle tuntemattomien ihmisten tulisi pukeutua, kunhan heidän vaatetuksensa ei suuressa määrin poikkea siitä, mitä soveliaana pidetään missäkin tilanteessa? Eivät kaikki miehetkään vietä tuntikausia salilla ähertämässä. Eivät kaikki miehetkään piittaa markkina-arvostaan. Haluatko sinä sanella tällaisille miehillekin omat pukeutumiskoodit ja jos haluat, niin millä perusteella?
Tulokas kirjoitti:
Itsestä (miehenä) on ollut jännää ja mielenkiintosta havainnoida omia reaktioita noihin ku pari kertaa nähny jossain samoja kuvia että Rohkea nainen jättää karvat ajelematta!
Säärikarvoista aina siis ollut kuvat, tuskin ajelee tietty mitään muutakaan sit mutta aina tulee ekana semmonen YÄÄH! -reaktio. Noniin, antakaas mammat sen alapeukun laulaa.
Mutta kuten sanoin niin on siis ollut joteki mielenkiintoista yrittää miettiä itsestään että mistä tää nyt sit johtuu ja mitä ihan oikeasti kokisin jos olisin naisen kanssa intiimissä kanssakäymisessä joka ei ajelis yhtään mitään.
Koska itsessäni on varmaan ehkä vähän fiksumpiakin kohtia yrittää analysoida ja kehittää niin olen toistaseks esim ihan täysin hyljännyt ideat googlata että voisinko saada kelan tukea psykologille/terapautille jossa ammattilaisen avulla mietittäs että johtuuko mun ensinmäinen reaktio ihan vaan jostain tottumuksesta et naisilla on karvattomat jalat ja miehillä karvaset, ja et sit mielessäni ehkä yhdistän koko hommaa seksuaalisuuteen nopeasti ja siitä se hassu reaktio heterolle sitten.
p.s. olen ehdotellut naisystävälle että vois olla ihan jännnää vaihtelua jos tuo jättäis häpykarvat ajelematta. kun sellasta luonnon tilaa en ole nähnyt ehkä varmaan 30 vuoteen kellään naisella paitsi tarkoituksella hakemalla sellasta aikuisviihdematskua netissä missä puskat taas rehottaa enempivähempi vapaasti. (p.p.s. hän sanoo että ei tykkää karvaisesta alakerrasta joten jääköön se sikseen. mutta herää kysymys että pitäskö seuraavaks yrittää ehottaa että entäs jos ihan vaan sääret ja kainalot sekä parran jättäis ajalematta?)
Kerranki palstamies jolla on aivotoimintaa.
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Mikä sai sut kuvittelemaan, että tässä on kyse siitä mikä näyttää sinusta hirveältä? Tai siitä mikä näyttää miesten enemmistöstä hirveältä?
Etelä-Helsinkiläiset nuoret miehet ajaa jalkojen ihokarvat ainakin sortsikaudella ja tietysti me spandex-miehet.
No puolet maailman ihmisistä(kuten täällä kommentoijistakin) ovat todella ulkonäkökeskeisiä, ihan henki ja elämä on valittaa ja häiriintyä siitä miltä itse näyttää tai miltä muut näyttävät. Todella surkeaa elämää jos muuta ei ole. Ymmärrän siistin ulkonäön merkityksen ja voiman ensivaikutelmassa jos vaikkapa menee töihin mutta mielestäni ihmiset saisivat oikeasti höllentää pipoaan näinkin pienessä asiassa kuin naisten jalkakarvat. Tämän takia minua ei kiinnosta ihmiset ollenkaan koska suurin osa on kuitenkin ihan omituisia ja ihme asioista vedetään ihmeellisiä johtopäätöksiä ja ennakkoluuloja. Kunnioitus puuttuu toisia kohtaan, ihan sama miltä ihminen näyttää.
Eiiiii stna mikä keskustelu...
Jokainen tietenkin päättää itse omasta kehostaan, vaikka sitten niiden säärikarvojen muodossa. Ts. Jos nainen haluaa kasvattaa kunnon säärikarvat ja olla 'luonnontilassa', olkoot. Asiahan ei periaatteessa kenellekkään muulle kuulu ja harva tuskin kiinnittää mitään huomiota muutenkaan.
Tilanteen dynamiikka muuttuu siinä vaiheessa kun karvoistaan laittaa kuvan someen. Somepostauksen tarkoitus on juuri kiinnittää ihmisten huomio ja aiheuttaa keskustelua.
Muutama huonolla suodattimella varustettu tyyppi kirjoittaa väistämättä herjaavia tai muuten asiattomia kommentteja.
Huomauttaisinko itse jollekin naiselle netissä tai tai kasvotusten säärikarvoista tai muustakaan karvoituksesta? En todellakaan.
Onko karvoitus naisilla mielestäni ok? On, mutta esteettisesti miellyttävä näky se ei silti ole ja tuskin koskaan mielestäni tulee olemaankaan. (Ennen kun joku pääsee 'näpäyttämään' tähän väliin, trimmaan/sheivaan itse, eli tiedän mikä työmaa se voi olla jos haluaa ylläpitää).
Pointti? En oikeen tiedä itsekään... Teki kai mieli vaan tuulettaa höyryjä, että varmaan aika monella ihmisellä on mielessään tällaisia molempiin sukupuoliin kohdistuvia ennakko-odotuksia kuten vaikka nyt naisten karvattomuus tai miesten treenattu kroppa tms. kauneusihanteita. Suurimmalla osalla porukasta taitaa kuitenkin olla sen verran pelisilmää, etteivät töksäytä toiselle miten ruma tämä heidän mielestään on koska ei ajele säärikarvojaan tai jotain muuta vähintään yhtä vajaata.
Vierailija kirjoitti:
Tulokas kirjoitti:
Itsestä (miehenä) on ollut jännää ja mielenkiintosta havainnoida omia reaktioita noihin ku pari kertaa nähny jossain samoja kuvia että Rohkea nainen jättää karvat ajelematta!
Säärikarvoista aina siis ollut kuvat, tuskin ajelee tietty mitään muutakaan sit mutta aina tulee ekana semmonen YÄÄH! -reaktio. Noniin, antakaas mammat sen alapeukun laulaa.
Mutta kuten sanoin niin on siis ollut joteki mielenkiintoista yrittää miettiä itsestään että mistä tää nyt sit johtuu ja mitä ihan oikeasti kokisin jos olisin naisen kanssa intiimissä kanssakäymisessä joka ei ajelis yhtään mitään.
Koska itsessäni on varmaan ehkä vähän fiksumpiakin kohtia yrittää analysoida ja kehittää niin olen toistaseks esim ihan täysin hyljännyt ideat googlata että voisinko saada kelan tukea psykologille/terapautille jossa ammattilaisen avulla mietittäs että johtuuko mun ensinmäinen reaktio ihan vaan jostain tottumuksesta et naisilla on karvattomat jalat ja miehillä karvaset, ja et sit mielessäni ehkä yhdistän koko hommaa seksuaalisuuteen nopeasti ja siitä se hassu reaktio heterolle sitten.
p.s. olen ehdotellut naisystävälle että vois olla ihan jännnää vaihtelua jos tuo jättäis häpykarvat ajelematta. kun sellasta luonnon tilaa en ole nähnyt ehkä varmaan 30 vuoteen kellään naisella paitsi tarkoituksella hakemalla sellasta aikuisviihdematskua netissä missä puskat taas rehottaa enempivähempi vapaasti. (p.p.s. hän sanoo että ei tykkää karvaisesta alakerrasta joten jääköön se sikseen. mutta herää kysymys että pitäskö seuraavaks yrittää ehottaa että entäs jos ihan vaan sääret ja kainalot sekä parran jättäis ajalematta?)
Kerranki palstamies jolla on aivotoimintaa.
Joka pohtii ja saivartelee kysymyksen äärellä, johon on melkein itsestäänselvä vastaus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hän itse tuolla sanookin ettei välitä mitä ihmiset hänestä sanovat, jotenkin tuli itselle semmoinen olo että välittää kyllä kun suomessa asti täytyy uutisoida hänen karvojaan.
Arveletko että tuo nainen on henkilökohtaisesti toivonut suomalaista lehdistöä uutisoimaan hänen säärikarvoistaan? Vai miten suomalaisen median kiinnostus asiaan mielestäsi korreloi tuon ko naisen ajatusmaailman kanssa?
Noh huomiohoro mikä huomiohoro. Jos saa jokusen pervon seuraajan karvoilleen instaansa Suomesta niin takuulla urahtelee onnesta ja hakkaa nyrkillä rintakehäänsä .
Tämä on niin tuttua "logiikkaa", nainen jota ei kiinnosta miellyttää miehiä on aina huo*ra :D Saattaa olla että joskus vanhempana ihmisenä ymmärrät, että ajattelumallisi kumpuaa defenssistä. Tiedostat alitajuisesti, ettei sinulla tule koskaan olemaan saumoja tuohon naiseen - ei, vaikka hän olisi vielä tuplasti karvaisempi! Naisia ei kiinnosta miellyttää sinua! Se vie sinulta vallantunteen, ja asian myöntäminen osuu sinne todella kipeään kohtaan, eli egoon.
Vierailija kirjoitti:
Eiiiii stna mikä keskustelu...
Jokainen tietenkin päättää itse omasta kehostaan, vaikka sitten niiden säärikarvojen muodossa. Ts. Jos nainen haluaa kasvattaa kunnon säärikarvat ja olla 'luonnontilassa', olkoot. Asiahan ei periaatteessa kenellekkään muulle kuulu ja harva tuskin kiinnittää mitään huomiota muutenkaan.
Tilanteen dynamiikka muuttuu siinä vaiheessa kun karvoistaan laittaa kuvan someen. Somepostauksen tarkoitus on juuri kiinnittää ihmisten huomio ja aiheuttaa keskustelua.
Muutama huonolla suodattimella varustettu tyyppi kirjoittaa väistämättä herjaavia tai muuten asiattomia kommentteja.
Huomauttaisinko itse jollekin naiselle netissä tai tai kasvotusten säärikarvoista tai muustakaan karvoituksesta? En todellakaan.
Onko karvoitus naisilla mielestäni ok? On, mutta esteettisesti miellyttävä näky se ei silti ole ja tuskin koskaan mielestäni tulee olemaankaan. (Ennen kun joku pääsee 'näpäyttämään' tähän väliin, trimmaan/sheivaan itse, eli tiedän mikä työmaa se voi olla jos haluaa ylläpitää).
Pointti? En oikeen tiedä itsekään... Teki kai mieli vaan tuulettaa höyryjä, että varmaan aika monella ihmisellä on mielessään tällaisia molempiin sukupuoliin kohdistuvia ennakko-odotuksia kuten vaikka nyt naisten karvattomuus tai miesten treenattu kroppa tms. kauneusihanteita. Suurimmalla osalla porukasta taitaa kuitenkin olla sen verran pelisilmää, etteivät töksäytä toiselle miten ruma tämä heidän mielestään on koska ei ajele säärikarvojaan tai jotain muuta vähintään yhtä vajaata.
Iltsikan mukaan tämä nainen oli julkaissut itsestään omalle sometililleen videon, jossa sattui myös hänen karvaiset säärensä näkymään. Omien sanojensa mukaan hän ei yrittänyt tehdä numeroa asiasta. Tämä video oli kuitenkin kirvoittanut satoja törkeitä kommentteja hänen säärikarvoistaan.
Mä en ole nähnyt tuota videota enkä tiedä poikkeaako se jollain tavalla muista hänen tekemistään videoista, mutta näen somessa viikottain ihan tavallisten nuorten naisten videoita ja kuvia, joissa myös paljaat sääret saattavat näkyä. Yleensä tietenkin nuo sääret ovat sileän näköisiä ja karvattomia, joten eipä niistä kohujakaan synny maailmalle jaettavaksi.
Olen itse sitä sukupolvea, joka ei ole tottunut julkistamaan kuvia tai videoita itsestään kaikelle kansalle kovinkaan aktiivisesti. Mutta tämä nainen on 24 vuotias ja mitä ilmeisimmin sen ikäisille itsensä kuvaaminen someen on ihan arkipäivää. Minua kiinnostaisi lähinnä se, että tekeekö pelkät säärikarvat arkipäiväisestä ja tavallisesta asiasta tavattoman, vai onko tämä nuori nainen tosiaan poikennut jotenkin oman somekäyttäytymisensä normista. Minä olen itse julkaissut instassa silloin tällöin kuvia pedikyyristäni. Tällöin on kuvissa aika usein näkynyt myös säärtä. Itse tykkään ajella kinttukarvani, kun ei siitä minulle mitään vaivaa ole. Nyt vaan aloin miettimään, että entä jos jättäisin ajamatta, niin kuinka minun pedikyyrikuviini suhtauduttaisiin? En tosin ole kovin kiinnostunut tekemään mitään koetta, koska instani on yksityinen, karvankasvuni on aika heikkoa muutenkin ja ihan tykkään ajaa ne säärikarvat silloin kun teen kunnollisen jalkahoidon.
n44
Vierailija kirjoitti:
Iltsikan mukaan tämä nainen oli julkaissut itsestään omalle sometililleen videon, jossa sattui myös hänen karvaiset säärensä näkymään. Omien sanojensa mukaan hän ei yrittänyt tehdä numeroa asiasta. Tämä video oli kuitenkin kirvoittanut satoja törkeitä kommentteja hänen säärikarvoistaan....
Olen itse sitä sukupolvea, joka ei ole tottunut julkistamaan kuvia tai videoita itsestään kaikelle kansalle kovinkaan aktiivisesti. Mutta tämä nainen on 24 vuotias ja mitä ilmeisimmin sen ikäisille itsensä kuvaaminen someen on ihan arkipäivää. Minua kiinnostaisi lähinnä se, että tekeekö pelkät säärikarvat arkipäiväisestä ja tavallisesta asiasta tavattoman, vai onko tämä nuori nainen tosiaan poikennut jotenkin oman somekäyttäytymisensä normista....
Hyviä pointteja, en itsekään tuota videon tynkää ole nähnyt.
Lähinnä ajoin takaa sitä, että ns. diginatiivin sukupolven edustajana jolle kuvien ja videoiden jakaminen somessa on arkipäivää, pitää myös tiedostaa se tosiasia, että omasta mielestään kaikista viattomimmastakin kuvasta tai videosta voi nousta uskomaton mylläkkä ihan tyhjästä... Niinkuin tässäkin nyt siis kävi.
Eli siis vaikka kuinka olisi suljettu profiili ja tarkoitettu vain kavereille/tutuille, on siellä kuitenkin seuraajina tai kavereina varmasti vähintään toista sataa ihmistä joista kuka tahansa voi jakaa videon tai kuvan edelleen ja tämän kaverit sitten voivat kommentoida mitä sattuu jne jne. Tämän tosiasian pitäminen korvan takana on ihan hyvä muistaa.
Mutta joo, kuten sanottu niin tässä tapauksessa kysymys on kyllä niin mitättömästä jutusta kaikenkaikkiaan, että vaikea uskoa miten moinen joutava paska on edes päätynyt lehtiin/jakoon saati saanut aikaan "keskustelua".
Jokainen päättää itse, karvainen vai sileä? Kas siinä vasta kysymys.
Mielipiteet erikseen, eikä niitä tarvitse aina ilmaista ainakaan asianomaiselle suoraan kohdistettuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hän itse tuolla sanookin ettei välitä mitä ihmiset hänestä sanovat, jotenkin tuli itselle semmoinen olo että välittää kyllä kun suomessa asti täytyy uutisoida hänen karvojaan.
Arveletko että tuo nainen on henkilökohtaisesti toivonut suomalaista lehdistöä uutisoimaan hänen säärikarvoistaan? Vai miten suomalaisen median kiinnostus asiaan mielestäsi korreloi tuon ko naisen ajatusmaailman kanssa?
Noh huomiohoro mikä huomiohoro. Jos saa jokusen pervon seuraajan karvoilleen instaansa Suomesta niin takuulla urahtelee onnesta ja hakkaa nyrkillä rintakehäänsä .
Siis oletatko sinä nyt jotenkin, että suomalainen lehdistö ei osaa kaivaa uutisointeja somekohuista esim. Daily Mailista ilman asianomaisten somettajien omaa pyyntöä? Vai miksi ihmeessä juuri se seikka, että asiasta kirjoitetaan Suomessa asti, tarkoittaa sitä että ko henkilö on ehdoin tahdoin kerjännyt huomiota? Millä tavalla Suomi liittyy tähän asiaan mitenkään?
Sä et ole tainnut nähdä "Michellen" mustaa pöheröä kainolo- tupsuineen kuin run##reitten saitilla,heh!! Sillain niin kuin läpinäkyvää legendaa jaska heittää...
Minä miehenä tykkään karvakolmiosta, kunhan ei leviä pahasti reisille.
Naisen karvainen peppureikä....YÄK