Mikä on tuntipalkkasi, työsi ja työkokemuksesi alalta? Onko alan koulutus?
Entä koetko saavasi oikean määrän palkkaa työstäsi? Laita vielä halutessasi sukupuolesi ja ikäsi.
Minä aloitan. Tuntipalkkani 11,57 €, siivooja yksityisellä sektorilla, ei alan koulutusta ja työkokemusta pyörähtää nyt sellainen 1 vuosi tältä alalta. Olen toistaiseksi tyytväinen.
Syy aloitukselle onn palkoista puhumisen tabun rikkominen, jotta jokainen saisi kohtuullisen korvauksen ajastaan.
Mies 23v
Kommentit (678)
Vuosiansio / tunnit vuodessa = n.62€/tunti. 42-vuotias, IT-ala. Tuo ihan ilman mitään ylitöitä, kun en niitä harrasta ja muutenkin olen siis kuukausipalkkainen. Oli vain helpoin laskea niin, koska kuukauden pituudesta riippuen saan aina saman liksan. Mukaan on laskettu kesälomarahat + bonukset.
Myyjä ruokakaupassa, ei alan koulutusta, 2 vuotta työkokemusta, 10,60€/h ja 20-vuotias nainen olen.
Myyjä, 11.63 + lisät. Koulutuksena myynnin ammattitutkinto, mikä kesti alle puoli vuotta. Kokemus vajaa 5v.
N27
N. 15€/h, sosiaalialalla. Työkokemusta alalta sen verran ettei kokemuslisiä vielä. Ikää 26 vuotta
Tuntipalkka n. 16,7€/h
Sairaanhoitajana päivystyksessä 14 v.
Yrittäjänä vähän paha sanoa, kun joskus pitää tehdä pitkiäkin päiviä, ja palkkaa maksan sen mitä tarvitsen. DI koulutuksena, ja oma muutaman kollegan työllistävä firma ollut viitisentoista vuotta. Sitä ennen n. 10v palkollisena muissa firmoissa.
Tuntipalkaksi tulee ehkä jotain neljänkympin paikkeille keskimäärin.
Kk-palkka 3277 € netto.
Tuntipalkka? Oliskohan joku 16 € ja risat?
Olen koulutustani vastaavassa työssä.
N 48
Tuntipalkka joku 15,5€/h, tuohon päälle vuorolisät.
Sairaanhoitajana olen erikoissairaanhoidossa (teho-osasto, kirurgia etc) olen, vastuutehtäviä on myös.
3v kokemus.
Palkka ei ole tarpeeksi hyvä vastaamaan vastuuta, työn vaativuutta ja kolmivuorotyön kuormitusta muutenkin erittäin kiireisen ja kuormittavan työn.
Kohta olen hallintotieteiden maisteri (työn ohella opiskellut) ja hän yksityiselle puolelle hallintoon:) palkka nousee tuonne 25€/h pienemmällä vastuulla ja työmäärällä + päivätyö.
27-vuotias, medianomin koulutus, assistenttina media-alalla, työkokemus kyseiseltä alalta 3 vuotta ja palkka 2100€/kk.
Olen käynyt lukion. Teen it-alan projekti- ja myyyntitöitä, tuntipalkka n 40 eur.
Vastaan miehen työntekijöiden puolesta. Amis kesken, käy osa-aika töissä. Palkka 12,2 Euroa/h. Ikää 18, työkokemusta ehkä 2kk. Aputöitä.
Vakituiset saa 14,7-18,2 Euroa/h. Työkokemusta 1-6 vuotta, ikähaitari 20-27. Kaikki tekevät tavallaan avustavaa työtä, paraspalkkaisin 23v. pystyy lomien aikana kantamaan vastuun töistä, toki hallinto, tarjoukset yms. on edelleen miehellä etänä tietokoneella. Tällöin hänelle maksetaan ekstraa 30 Euroa/pv, koska on "vastaavana" ja miehen yhteyshenkilönä "etäjohtamiseen".
2100e / kk varastomies
6 v kokemus eri paikoissa, ei koulutusta alalle.
m33
Farmaseutti 15,89€/h + lisät 4-6€/h. Kokemusta alle vuosi. Valmistuin kesäkuussa 2018.
Puutarhuri (viherrakennusala), 4 vuoden kokemus sis. ammattitutkinnon, aloitin viime syksynä tässä nykyisessä työpaikassa. Palkka 10,77e/h + mahdolliset lisät (1xkuussa viikonloppu yht. 8h töitä, noin kerran vuoteen joku pyhä joutuu olemaan töissä) Olen urakoitsijalla töissä kunnan hommissa, ikää 34.
Todella raskasta duunia kelissä kuin kelissä, eikä palkka tosiaankaan vastaa työmäärää.. rakastan kuitenkin alaa ja työpaikkaani, se kompensoi huonoa palkkaa.
Operaattori (valvoo, operointi, automaatio/koneenkäyttö)
Helsinki
Ammattitutkinto
Palkka 42-44K ilman överiä, överit päälle max 60k
Työ on vuorotyötä,
Palkka koostu perus kuukausipalkasta
( 50-60%), päälle kaikki maailman lisät
(40-50%)
Ikä 23
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä hämmästynyt noista matalista palkoista Suomessa! Olen itse ollut jo aikani Sveitsissä töissä ja täällä ollessa jää jotakin säästöönkin. Vastailin tuolla aiempana palkastani.
Sveitsissä tuotetaan vientiin korkean jalostusasteen tuotteita joista jää parempi kate. Suomessa bulkkia. Se näkyy alhaisempina palkkoina.
Sveitsin julkisen sektorin menot on 35 %. Suomessa Euroopan toiseksi korkein eli 55 % BKT:sta. Siksi veroja kannataan Suomessa eniten eikä Suomessa kansalaisilla ole varaa vastaavaan elintasoon.
10€ tunti, ei lisiä. Aspa-työtä ja lisäksi fyysistä hommaa, työajat vaihtelee aikaisista aamuista yötyöhön, plus viikonloput. Vuoden kokemus alalta, ei koulutusta.
Kirjastotoimenjohtaja pienessä kirjastossa, kk-palkka bruttona n. 2600 euroa ja tähän 3 % kokemuslisä. Työkokemusta alalla n. 7 vuotta, koulutus tradenomi sekä maisteri. Mielestäni ihan sopiva korvaus, teen siistiä sisätyötä, enkä valinnut alaa palkan vuoksi.
Mielestäni esim. sairaanhoitajilla ja lähihoitajilla, yms. saisi olla kovemmat palkat, kun työ on niin raskasta ja vaativaa.
Kaupassa töissä, noin 6 vuotta kokemusta. Tuntipalkka nyt 11,51.
Kyllähän sitä korkeakoulutettuna kiinnostaisi jotain muutakin tehdä.
Palkka 13,38€/tunti. Leipomotyöntekijä. Kokemus alalta pian 5v, ei koulutusta. Vain lukio-opinnot takana.
Nainen 27v