Mikä on tuntipalkkasi, työsi ja työkokemuksesi alalta? Onko alan koulutus?
Entä koetko saavasi oikean määrän palkkaa työstäsi? Laita vielä halutessasi sukupuolesi ja ikäsi.
Minä aloitan. Tuntipalkkani 11,57 €, siivooja yksityisellä sektorilla, ei alan koulutusta ja työkokemusta pyörähtää nyt sellainen 1 vuosi tältä alalta. Olen toistaiseksi tyytväinen.
Syy aloitukselle onn palkoista puhumisen tabun rikkominen, jotta jokainen saisi kohtuullisen korvauksen ajastaan.
Mies 23v
Kommentit (678)
Niin vuosituloista tehdyillä tunneilla laskettuna oma tuntipalkka on 39.47. Siinä on sitten kaikki lisät, tulospalkkio ja ylityöt. Perustuntipalkka tilinauhassa 23.52 ja vuosityöaika 1632h
Vierailija kirjoitti:
14 €/h toimistotyöntekijä kunnallisella. Samassa työpaikassa 9 vuotta ja tradenomi olen.
AMK koulu käytynä ja palkka 14€/h?
Itse saan enemmän ammattikoulun käyneenä.
Operatör kirjoitti:
Niin vuosituloista tehdyillä tunneilla laskettuna oma tuntipalkka on 39.47. Siinä on sitten kaikki lisät, tulospalkkio ja ylityöt. Perustuntipalkka tilinauhassa 23.52 ja vuosityöaika 1632h
Prosessimieheksi hyvä peruspalkka
Muotoilija AMK, oman alan hommissa kuukausipalkalla. Laskennalliseksi tuntipalkaksi tulee n. 20,5e.
Alan työkokemusta alle 2 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Lentokapteeni Finnairilla, brutto lisineen noin 130 tuhatta vuodessa plus päivärahat, kokemusta yli 25 vuotta.
Mutta lentäjien palkat ei ole todellakaan niin hyviä mitä valtaosa kuvittelee. Kapteenin ehkä, mutta ei perämiehen. Minulla on lähipiirissä lentäjä ja hänen kautta tunnen tietysti paljon muitakin lentäjiä, joten tiedän kyllä tasan mistä puhun. Sain itsekin todella yllättyä, että tienaan paremmin kuin alotteleva perämies. Toki yhtiöissä on tosi suuria eroja. Joillain yhtiöillä saa jo heti alusta alkaen tosi hyvää palkkaa, mutta monella yhtiöllä ei todellakaan kummoinen.
Lisäksi koulutus kannattaa huomioida. Lentäjistä valtaosa on maksanut itse koulutuksensa, joka on n. 100 000e. Eli kun lainaa maksetaan työllä pois, sekin kannattaa huomioida.
Ammattina lentäjä on kyllä todella mielenkiintoinen. Voisin itsekin olla kiinnostunut, jos saisi kalliin koulutuksen jotenkin hoidettua/ suunniteltua sekä englannin taidon paremmaksi. Lentäjällä täytyy olla vielä paljon parempi englanti kuin matkustamohenkilökunnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lentokapteeni Finnairilla, brutto lisineen noin 130 tuhatta vuodessa plus päivärahat, kokemusta yli 25 vuotta.
Mutta lentäjien palkat ei ole todellakaan niin hyviä mitä valtaosa kuvittelee. Kapteenin ehkä, mutta ei perämiehen. Minulla on lähipiirissä lentäjä ja hänen kautta tunnen tietysti paljon muitakin lentäjiä, joten tiedän kyllä tasan mistä puhun. Sain itsekin todella yllättyä, että tienaan paremmin kuin alotteleva perämies. Toki yhtiöissä on tosi suuria eroja. Joillain yhtiöillä saa jo heti alusta alkaen tosi hyvää palkkaa, mutta monella yhtiöllä ei todellakaan kummoinen.
Lisäksi koulutus kannattaa huomioida. Lentäjistä valtaosa on maksanut itse koulutuksensa, joka on n. 100 000e. Eli kun lainaa maksetaan työllä pois, sekin kannattaa huomioida.
Ammattina lentäjä on kyllä todella mielenkiintoinen. Voisin itsekin olla kiinnostunut, jos saisi kalliin koulutuksen jotenkin hoidettua/ suunniteltua sekä englannin taidon paremmaksi. Lentäjällä täytyy olla vielä paljon parempi englanti kuin matkustamohenkilökunnalla.
Niin ja tietysti lentäjän koulutuksen lisäksi vielä tyyppikoulutus pari- muutama kymmentä tonnia. Eli koulutuksen hintaan nähden täytyykin saada tarpeeksi palkkaa. Ei saa muuten lainaa maksettua.
Terveydenhuoltoala, tuntipalkka kesätöistä 22, ei työkokemusta kun opiskelija oon vasta
Vierailija kirjoitti:
Terveydenhuoltoala, tuntipalkka kesätöistä 22, ei työkokemusta kun opiskelija oon vasta
Aika hyvä tuntiliksa. saako kysyä tarkemmin, että mitä teet?
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö 😁
Keskijohdossa valtiolla, tuntiliksa noin 34 euroa, työkokemusta pari vuosikymmentä ja erittäin hyvä (sopiva) koulutus tähän hommaan - useampi tutkinto. Normaali toimistotyöaika.
N45
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika hyvä tuntiliksa. saako kysyä tarkemmin, että mitä teet?
Opiskelen lääkäriksi, eikä tuo mun palkka siis ole paras mahdollinen. Tai siis olen totta kai tyytyväinen, mutta joillain kavereilla on vielä paljon korkeampikin.
27v tilintarkastus-assistentti, 19,5e/h. Työkokemusta alle vuosi ja tutkintona KTM (vastavalmistunut).
Ihan tyytyväinen olen, vaikka työmäärä keväisin onkin rakettitieteellinen.
25v nainen. Markkinointipäällikkö finanssialalla, kk palkka bruttona 3250e +lisät ja bonukset. Esim. viime vuoden vuositulot 51k. 2 vuoden kokemus ja AMK-koulutus.
En ole valmistunut, mutta jossain kohtaa sit DIn paperit kourassa. Nyt tuntipalkka 22 €. Lisäksi valmennan harrastukseni parissa noin 25 €/45min - 40 €/1h palkalla, mutta näitä viikkotunteja on vaihdellen 3-8 viikossa.
Varasto-/terminaalityöntekijä, alanvaihtajana sos.- ja terveyspuolelta, työkokemusta varastohommista 8 vuotta, tuntipalkka 15,38 €. Viimeisin nettopalkka oli n. 2500 kun oli yksi viikonloppu ylitöitä.
laskutan IT-konsultin töistä 110 e/h, töitä on niin paljon kuin haluaa ja vietän välillä parin kuukauden lomia etelässä, koulutus on datanomi
Sairaalajärjestelmien suunnittelu ja ylläpito, 32€ / tunti, peruskoulu takana.
Palomies 34 vuoden kokemus, 13.92
Projektipäällikkö, ekonomi, 25 v kokemus, 39,02€/h.
Kuukausipalkka 3700€. Energiateollisuus. Toimihenkilö. Alempi korkeakoulututkinto.
N36