Mikä on tuntipalkkasi, työsi ja työkokemuksesi alalta? Onko alan koulutus?
Entä koetko saavasi oikean määrän palkkaa työstäsi? Laita vielä halutessasi sukupuolesi ja ikäsi.
Minä aloitan. Tuntipalkkani 11,57 €, siivooja yksityisellä sektorilla, ei alan koulutusta ja työkokemusta pyörähtää nyt sellainen 1 vuosi tältä alalta. Olen toistaiseksi tyytväinen.
Syy aloitukselle onn palkoista puhumisen tabun rikkominen, jotta jokainen saisi kohtuullisen korvauksen ajastaan.
Mies 23v
Kommentit (678)
Talouspäällikkö julkisella sektorilla. Tradenomi. Työkokemusta reilut 15 vuotta, josta talouspäällikkönä viimeiset 5 vuotta. Ei ylitöitä tai viikonlopputöitä, lomaa 7,5 viikkoa vuodessa. Tuntipalkka noin 31 €.
Sairaanhoitaja ja päivätyö, eli ei mitään lisiä. Kuukausipalkka 2349€. Työkokemusta 5v, nainen ja ikä 39v.
Työskentelen etuuskäsittelijänä työttömyyskassassa. Tuntipalkka 17.93 €. Työtä voi tehdä usealla eri koulutustaustalla. Yleisimmät ovat merkonomi, tradenomi ja sosionomi. Itsellä viittä vailla valmis yliopistotutkinto. Työkokemusta kaksi vuotta. Olen pian suuntaamassa enemmän omaa alaa vastaaviin töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vuodessa 82 työpäivää, joissa teen 16,5 minuuttia täitä. Minuuttitaksa reilu 4000€
Tuo onkin tuottavaa; täisampoot ovat tolkuttoman kallliita!
Tuntipalkka 18,75 euroa ja ammattina käytettyjen ruumisarkkujen korjaaja. Olen suorittanut ammattiopistossa kolmivuotisen puuteollisuuden perustutkinnon, eli olen siis puuseppä. Lisäksi olen käynyt koristepuusepän kursseja.
Ilmoittakaa NETTOPALKAT, jotta tulot olisivat vertailukelpoisia.
Koska työtä verotetaan eriarvoisesti, sillä tiedolla tee mitään paljonko tienaatte valtiolle.
ict-asentaja ammattikoulu käytynä ja lukio käytynä ja AMK-sähkölinja käytynä.
Palkka 11.50e... Terveisin alipalkattu ulkomaalainen niin sanottu suomessa kasvanut äählämi ..
Saan bonusta ylitöistä, mutta ketuttaa. Samaan aikaan kaveri, jolla ei mitään osaamista saa enemmän.
Olispa "kelagold" tms, mistä rajakit ja foobikot puhuvat.
Tienasin enemmän siivojana. Harmittaa mihin koulutukseen elämää tuhlannut
Tämmöstä elämä on. ICT-asentajana sain 9.40e tunnilta.
Siivoojana palkkani oli 13,80e. Ottaa päähän. Onpahan "oman alan hommia".
LVI- työnjohtaja Helsingissä, ilman bonuksia ym lisiä ja lomarahoja n. 24€/h. Työkokemusta 4 v. Koulutus insinööri.
Peruskoulun opettaja, tuntipalkka 17,4 Euroa/h. Repikää siitä! Ja olen kelpoinen, kaikella tavalla.
Räyh räyh foobikoille kirjoitti:
ict-asentaja ammattikoulu käytynä ja lukio käytynä ja AMK-sähkölinja käytynä.
Palkka 11.50e... Terveisin alipalkattu ulkomaalainen niin sanottu suomessa kasvanut äählämi ..
Saan bonusta ylitöistä, mutta ketuttaa. Samaan aikaan kaveri, jolla ei mitään osaamista saa enemmän.
Olispa "kelagold" tms, mistä rajakit ja foobikot puhuvat.
Tienasin enemmän siivojana. Harmittaa mihin koulutukseen elämää tuhlannut
Tämmöstä elämä on. ICT-asentajana sain 9.40e tunnilta.Siivoojana palkkani oli 13,80e. Ottaa päähän. Onpahan "oman alan hommia".
Otan osaa. Suomi on täynnä 10-12€ tuntipalkalla rakennuksilla ja teollisuudessa työssäolevia etnisiä kantasuomalaisiakin. Huoh, onneksi ei ole sentään tarvinnut mennä siivoojaksi mutta kyllä selkä taipuisi siihenkin jos olisi vaihtoehtona työttömyys.
Yrittäjä ICT-alalla. Tuntipalkka vaihtelee 0 ja 200 euron välillä. Työkokemus n. 5 vuotta. Ei alan koulutusta.
Lentokapteeni Finnairilla, brutto lisineen noin 130 tuhatta vuodessa plus päivärahat, kokemusta yli 25 vuotta.
No ei toi lentokapteenin palkka nyt ole yhtään korkea tarvittavaan koulutukseen ja varsinkin kokemukseen nähden. Olisin arvellut enemmän.
Lähihoitaja, päivätyö. 5v kokemuslisä.
14,42€/h
16euroa/tunti, työkokemus 1v 9kk , ei alan koulutusta
15.70€/h
Minulla on kolme tutkintoa, liiketalous, matkailu ja yhteiskuntatieteellinen. Korkein on maisteri.
Olen tehnyt 10v tätä työtä. Pidän yllä verkkokauppaa ja teen google/fb-mainontaa, suoramarkkinointia, hankintaa, asiakaspalvelua ja myyntiä.
Puhun ja kirjoitan hyvin englantia ja ranskaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuntipalkka 18,75 euroa ja ammattina käytettyjen ruumisarkkujen korjaaja. Olen suorittanut ammattiopistossa kolmivuotisen puuteollisuuden perustutkinnon, eli olen siis puuseppä. Lisäksi olen käynyt koristepuusepän kursseja.
Taitaa olla aika harvinainen ammatti, en ole ikinä kuullutkaan. Kuka tarvitsee käytettyjä ruumisarkkuja ?
23.5€/h plus vuoro/pyhälisät.
15v samassa firmassa, prosessiteollisuus ja ihan duunari.
Dosenttitason opettaja yliopistolla. Opetustunneista maksetaan noin satanen. MUTTA valmisteluun saattaa mennä päiväkin, jolloin tuntipalkka ei kovin suureksi muodostu... Toki jos on tuttu aihe, jota opettanut ennenkin, niin voi päästä voiton puolelle :)