Mikä on tuntipalkkasi, työsi ja työkokemuksesi alalta? Onko alan koulutus?
Entä koetko saavasi oikean määrän palkkaa työstäsi? Laita vielä halutessasi sukupuolesi ja ikäsi.
Minä aloitan. Tuntipalkkani 11,57 €, siivooja yksityisellä sektorilla, ei alan koulutusta ja työkokemusta pyörähtää nyt sellainen 1 vuosi tältä alalta. Olen toistaiseksi tyytväinen.
Syy aloitukselle onn palkoista puhumisen tabun rikkominen, jotta jokainen saisi kohtuullisen korvauksen ajastaan.
Mies 23v
Kommentit (678)
Grillityöntekijä, palkka 13,50e/h. Ylioppilas. Kokemusta 7vuotta.
Tietoturva-asiantuntija, ylioppilas (toki yliopisto-opintoja runsaasti, ei tutkintoa), ICT-alan kokemusta 10v, tuntipalkka 31e
Sh, ei lisiä, tuntipalkka 15 tasan.Kokemusta vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä kuulosta reilulle monien palkat. Itse tienaan insinöörinä 24e/h, vaikka alle 1v työkokemusta ja työtehtävät on varmasti vähemmän stressaavia kuin useimmilla muilla. Olis näköjään voinut valita ammatin huonomminkin...
Insinööri 20 vuoden työkokemuksella, projektipäällikkö. Palkkalaskelmassa ilmoitettu tuntipalkka 25,1 €/h. Todellinen, tehtyjen työtuntien mukainen tuntipalkka n. 20 €/h.
Tutkija VTT:llä, FM, työkokemus 16 vuotta. Tuntipalkka 22,82 €/h. Ei mitään lisiä tai bonuksia ikinä. Ei käytännössä mahdollisuuksia uralla etenemiseen ellei vaihda työpaikkaa. Vuosilomaa 7,5 viikkoa, se on positiivista, vaikka palkka on huono.
Osa-aikainen sisällöntuottaja viestintäfirmassa, FM, tuntipalkka 11,80 e. Näihin hommiin ei varsinaista koulutusta ole, työkavereina opiskelijoita mutta myös pari tohtoria. Kaikilla sama palkka.
14 €/h toimistotyöntekijä kunnallisella. Samassa työpaikassa 9 vuotta ja tradenomi olen.
Vierailija kirjoitti:
Osa-aikainen sisällöntuottaja viestintäfirmassa, FM, tuntipalkka 11,80 e. Näihin hommiin ei varsinaista koulutusta ole, työkavereina opiskelijoita mutta myös pari tohtoria. Kaikilla sama palkka.
Miten noin vähän? Olen aina kuvitellut, että viestintä- ja mainostoimistoissa on hyvät liksat? Enpä taida edes yrittää töihin sellaisiin.
Putkimies, 10v kokemus, palkka 24e/h. Ruokaraha, bonus, auto sekä puhelin etu.
Ohjelmistotestaaja, Keski-Suomi, 15+ vuotta alalla, kk palkka 4552e.
Oman tuntipalkan voi arvioida suurinpiirtein seuraavalla kaavalla: bruttopalkka/kk : 4 (kokoaikainen palkka lasketaan aina neljälle viikolle ja 20 työpäivälle, vaikka kk kestääkin n. 4,5 vkoa) : työtuntimäärä/vko eli
esimerkiksi 2000e : 4 : 40 = 12,5e/h.
Kannattaa myös huomioida, että nuo huippupalkkoja luettelevat tekevät useimmiten paljon enemmän työtunteja kuin se perus 40h. Oman mieheni bruttopalkka on noin 2,5 kertaa isompi kuin omani, mutta kun ruvetaan katsomaan tuntimääriä, niin ero tasoittuu huomattavasti. Oma palkka: 19e/tunti (helppo ja mukava osa-aikainen toimistotyö, kokemusta 9 vuotta, yliopistotutkinto). Miehen palkka: n. 26e/tunti (tekee vähintään 50h työviikkoa esimiestehtävissä), kokemusta 18 vuotta, DI).
Tutkija, toimistotyöaika, 29 eur/tunti
Lastenhoitaja 14€/h. Keikkatyö.
Kehitysvammaisten ohjaaja 12€/h. Keikkatyö.
Olen Sosionomiopiskelija, työkokemus 2vuotta.
IT alalla ohjelmointia yms yksinyrittäjänä, työkokemus 22v. Vuosipalkasta 160te laskettu tuntipalkka 60 euroa, sisältää lomarahat, sivukulut 25% huomioitu eli vastaa normaalia bruttopalkkaa.
En tietenkään oikeasti maksa niin paljon vaan sen verran kun veroasteikon mukaan milloinkin kannattaa, loput jätän firmaan ja osa tulee osinkona.
Sh, vakituisessa työpaikassa 15,90e/h ja keikkapaikassa 17e/h. 5v kokemuslisät.
Minulla on kuukausipalkka mutta jos sen suhteuttaa tunteihin tuntipalkka olisi n. 24€. Olen töissä ilmailualalla (en ole lentoemäntä tai lentäjä.) Kokemusta alalta lähes 5 vuotta, AMK-tutkinto suoritettu. N25
Töissä yliopistolla, koulutus tekniikan tohtori.
Vuositulot noin 65 000 euroa, todellinen vuosittainen työaika noin 1800 h. Tuntipalkka näin laskettuna 36,11 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vuositulot noin 65 000 euroa, todellinen vuosittainen työaika noin 1800 h. Tuntipalkka näin laskettuna 36,11 euroa.
Aika hyvä, jos tosiaan 1800 tuntia on vuosityöaikasi. Itse vastaavalla tutkinnolla töissä teknologian tutkimuskeskuksessa. Palkkalaskelman mukaan tuntipalkka on 32,91 €, mutta vuosityötunteja on kyllä noin 2200, eli todellinen tuntipalkka on n. 25,5 €
S.O.N.E kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika hyvä, jos tosiaan 1800 tuntia on vuosityöaikasi. Itse vastaavalla tutkinnolla töissä teknologian tutkimuskeskuksessa. Palkkalaskelman mukaan tuntipalkka on 32,91 €, mutta vuosityötunteja on kyllä noin 2200, eli todellinen tuntipalkka on n. 25,5 €
Tuossa laskuissa huomiomatta minulla ruokatauko (30 min) sekä työmatkojen iltatyöt. Niistä ehkä noin 100 tuntia lisää. Joka tapauksessa alle 1900 tuntia. Olen joskus tehnyt 2200 tunnin vuoden eikä siinä ollut kyllä paljoakaan järkeä. Tiedän jonkinverran tutkijoita, joille ei meinaa tulla edes se pakollinen 1624 h täyteen, lähtevät perjantaina kahdelta jne.
Kannattaakohan sitä edes haaveilla mistään opsikelusta, kun itse tienaan 12.54e/h leipomossa eikä ole edes alan koulutusta. Vain lukion olen käynyt. Ikää 30v.
Pitäiskö siis vaan jäädä loppuiäksi leipomoon, jos opiskelun jälkeenkin palkkaa saa vähemmän kuin nyt?