Vierailija
Poiminta

Siis miten te muut vanhemmat onnistutte käymään töissä? ihmettelen suuresti miten se käytännössä onnistuu.. itse opiskelen monimuotona ja koulupäiviä on vähän, joka on ollut erittäin hyvä juttu kun lapset pieniä, 3 ja 5 vuotiaat. Meillä ollaan jatkuvasti sairaana. flunssaa, vatsatautia, influenssaa, kaikkea mahdollista koko ajan. Olen usein joutunut pitämään lapset kotona sairastelujen vuoksi. Mietin miten kaikki tämä järjestyisi jos olisin töissä 8 h päivässä? miten työnantaja suhtautuisi jatkuviin poissaoloihin? jännittää valmistuminen, valmistun vuoden päästä, jolloin olen suorittanut amk:n kolmessa vuodessa, silti välillä mietin, että pitäisikö valmistumista pitkittää sinne 3,5 vuoteen, jotta lapset olisi vähän vanhempia, eikä olisi ehkä niin paljoa sairaana? kun opiskeluoikeus kuitenkin on se 3,5 vuotta. välillä tuntuu että työn ja perhe elämän yhdistäminen on mahdotonta, kun työ vaatii niin paljon.

Sivut

Kommentit (217)

Vierailija

Meidän perheessä on kaksi aikuista ja se jää kotiin kumman aikatauluhin se paremmin sopii. Ja lisäksi meillä on lapsille luottohoitaja, joka paikkaa tarvittaessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Kannattaisiko teidän kiinnittää huomiota elämäntapoihin, jos jatkuvasti sairastetaan? Ruoka, hygienia, ulkoilu, lepo, onko kaikki kunnossa? Meillä on kolme lasta, eikä me jouduta olemaan töistä pois kuin muutaman kerran vuodessa.

Vierailija

Hyvin onnistuu, kolme päivää saa olla kotona hoitamassa kipeää lasta ja jos sairastelu jatkuu niin mummo tai pappa tulee hoitamaan tai jos on jo hieman parantunut mutten tohdi vielä hoitoon viedä niin vien mummolaan. Mies on meillä töissä tien päällä ma-pe.

Vierailija

Ei niitä poissaoloja noin paljon ole. Meillä kaksi lasta ja korkeintaan joka kolma kuukausi olin pois, muuten ihan normaalisti töissä. Meitä on myös kaksi vanhempaa ja jaettiin poissaolot sen mukaan kenen aikatauluun sopi. Nyt kannattaa seurata tuota sairaskierettä, olisiko hometta jossain?

Vierailija

Vaikea uskoa, että elintavoista olisi kiinni. Syömme terveellisesti, liikumme ja ulkoilemme päivittäin. Kädet pestään aina kotiin tullessa jne. en ainakaan tiedä mitä voisin tehdä paremmin, sillä teen jo parhaani. päiväkodista ne pöpöt tulee. Usein on ovessa varoitus lappu siitä, mikä tauti siellä jyllää. Tällä hetkellä on varoitus vatsatudista. sitä ennen oli enterorokko. Poissaoloja tulisi paljon, sillä sama tauti sitten kiertää perheenjäseneltä toiselle, ensin poissaolot yhden lapsen takia, sitten toisen ja usein sairastun lopulta itsekin. Nyt olen esikoisen kanssa kotona, kun hänellä vatsatauti... Mieheni on yrittäjä, hänellä ei ole mahdollisuutta olla pois töistä, joten minä olen se joka joutuu joustamaan ja nythän se onnistuu kun opiskelen, joten onneksi en ole vielä töissä. Mistä noita luottolastenvahteja saa? ja tuleeko joku oikeasti hoitamaan sairasta lasta? ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vaikea uskoa, että elintavoista olisi kiinni. Syömme terveellisesti, liikumme ja ulkoilemme päivittäin. Kädet pestään aina kotiin tullessa jne. en ainakaan tiedä mitä voisin tehdä paremmin, sillä teen jo parhaani. päiväkodista ne pöpöt tulee. Usein on ovessa varoitus lappu siitä, mikä tauti siellä jyllää. Tällä hetkellä on varoitus vatsatudista. sitä ennen oli enterorokko. Poissaoloja tulisi paljon, sillä sama tauti sitten kiertää perheenjäseneltä toiselle, ensin poissaolot yhden lapsen takia, sitten toisen ja usein sairastun lopulta itsekin. Nyt olen esikoisen kanssa kotona, kun hänellä vatsatauti... Mieheni on yrittäjä, hänellä ei ole mahdollisuutta olla pois töistä, joten minä olen se joka joutuu joustamaan ja nythän se onnistuu kun opiskelen, joten onneksi en ole vielä töissä. Mistä noita luottolastenvahteja saa? ja tuleeko joku oikeasti hoitamaan sairasta lasta? ap

Ei se käsienpesujen määrä vaan se laatu, kuinka usein vaihdatte käsipyyhkeet ja millä aineilla pesette kodin, jne...

Ja kodin sisäilma on tutkittu?

ps. meidän muidenkin lapset käy päiväkodissa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

MLL, mutta sellaista ei tietenkää ole teillä päin? :D

Vierailija

Ei se onnistuisikaan jos puoliso ei voisi jakaa poissaolotaakkaa. Meillä nyt tosin 1-vuotias kotihoidossa, mutta on ollut nyt talvella 5 kertaa kipeänä ja se on sitten tarttunut koko porukkaan, eli ihan omia sairaspoissaoloja on tullut selvästi enemmän.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko teidän kiinnittää huomiota elämäntapoihin, jos jatkuvasti sairastetaan? Ruoka, hygienia, ulkoilu, lepo, onko kaikki kunnossa? Meillä on kolme lasta, eikä me jouduta olemaan töistä pois kuin muutaman kerran vuodessa.

Eiku kuulemma lapset nyt vain sairastelee paljon. Näin minulle on sanottu, ja ihmetelty miksi en ymmärrä sitä. No varmaan siksi kun oma lapseni ei sairastellut jatkuvasti, enkä minä, eikä muutkaan 20v sitten synnyttäneiden lapset, paitsi ne joilla oli korvakierre tai jotain perussairautta. LApset jotka minulle ovat nyt läheisiä, ovat miehen lapset, joista toinen on sairastanut puolen vuoden sisällä 4kk, ja toinen melkein saman verran. Koko ajan on nuhaa yskää köhää mahakipua jne. Toiset ovat siskoni lapset 3, ja 5 v jotka ovat ihan koko ajan sairaita. Jopa niin, että en ole kuukausiin voinut nähdä heitä, kun kerran kuussa on oksennustauti, ja kaksi kertaa kuussa flunssa.

Vierailija

Vähän heikosti. Meillä ei muut juuri sairasta, mutta perheen 5-vuotias on vetänyt tässä alkuvuodesta taas influenssan, korvatulehduksen ja kolmen erillisen kuumeisen flunssan sarjatulen. Samankaltainen flunssaa flunssan perään oli vuosi sitten kevättalvella, muuten on enimmäkseen terveenä.

Mies tekee sitten etätöitä sen minkä pystyy, eihän se työnantaja riemusta kilju mutta minkäs teet. Minä olen työn luonteen vuoksi poissa harvemmin mutta työnantaja suhtautuu poissaoloihin asiallisesti, jopa empaattisesti, hänellä itselläänkin on pienet lapset. Ei todellakaan jätetä sairasta lasta jonkun ventovieraan hoitajan kanssa.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat