onko tääl
Kommentit (39)
Moi taas...
Paljon tullut uusia ihmisiä mukaan, tosi kiva! :)
Millä viikolla kävitte ensimmäisen kerran neuvolassa? Ihmettelen vaan kun mulle neuvolantäti antoi 1. ajan vasta viikolle 11+4...
Vadelma86, Onnea tuplasti kaksosten johdosta. Itselläni on kaksoisveli ja kätilö tuttu sano että saattaapi olla minunkin masussa kaksi asukkia kun jo näin alussa vatsa pömpöttää mukavasti. Innolla odotan tietoa:)
Ainiin, Jenniina, itse olen 20v ja mieheni 28v. Kuulostaa pahemmalta kuin onkaan. Mieheni henkinen ikä ehkä jotain 15v! :)
Nyt pakko palata töiden pariin...blaah
Ja tervetuloa uudet=)..
Me mennään täällä loppusuoralla.. Keskiviikkona on la.. Jee.. Tosin enpä ole varma että silloin tulee, ja tuntuu että yliajalle mennään.. Mutta katsotaan nyt.. Voihan se lähtö tulla ihan milloin vaan..
Kivaisaa kun on uutukaisia kirjotelemassa ja kirjotellaan ahkerasti niin tullaan kavereiksi.. Hih..
Minäkin täältä Lahden seudulta..
Hmm.. Laitetaan jotain galluppia kehiin..
Eli mikä tavara on sellanen jonka ehdottomasti olette halunneet ostaa/tai aijotte ostaa vauvalle?
Itellä se on varmaan tuo itkuhälytin ja sängyn mobile.
Kirjotellaan.. Sisuliini ja 2yötä huippuun..
Mul ei ollu mitää, mitä olis ehdottomasti pitäny ostaa. Kaikki ollaan hankittu ajan kanssa ja mietitty mille oikeesti on käyttöä. Vaatteita on oltava meijän tytöllä ihan älyttömästi, puklailee ihan tolkuttomasta ja ainaki 5 kertaa päivässä saa vaihtaa vaatteet.
Mistäs päin Sisuliini olet, jos tarkemmin saa udella..? Meiltä on joku 2-3km tohon Lahden keskustaan.
äippyli86: Hämeenkoskelta.. Joten ei nyt ihan Lahdesta mutta eipä tässä kilometrejä ole kauheesti=)..
Täällä jatkuu vaan oottelu ja oottelu.. Päivä päivält on kyllä sellanen tunne että lähetään, mutta kun ei noita kipuja ym ole kuin vähän aikaa.. Ja supistuksiakaan kuin kerran tuntiin..
Kauhee tuuli täällä.. Ulos ei tee mieli mennä ollenkaan.. Pakko se on mennä jos piristyisi.. Jotenkin masentaa tämä oottelu.. Mutta eihän kukaan käskemällä tee mitään..
Kirjotellaan
Sisuliini
Hämeenkoskella on tullu joskus pyörittyä..ja siinä naapurissa eli lammilla. Mul ei ollu koko raskausaikana mitää supistuksii ja sit yks aamu selkää poltti ihan tuhottomasti ja samana ilana sitte synnärille. Loppuaika raskaudesta oli ihan tuskaa, ku koko ajan ootti, et millon sitä nyt oikee pääsee synnyttää.
Koitahan jaksella...kyllä se sieltä kohta ulos tulee  :)
Onnea Sisuliini tulevaan koitokseen :) Kyllä se sieltä
vielä tulee; eipä ne sinne tuppaa jäämäänkään.. :D
Mulla kans sillon tuli lähtö ihan puun takaa.. Sillon päivällä
vielä siskolle manasin, et yli menee ja reilusti, mut sit rupes
yöllä supisteleen.. tosin vasta seuraavana yönä syntyi.. sellanen
24 h urakka.. ja hirveä sellainen..:( mut lopputulos aivan ihana :)
tyttö tuli rv 40+6
Mulla isäntä täyttää 30 nyt syksyllä ja ite täytän 22..
iituska86 ja pirpana huomenna 7 vko
ensimmäisen jälkeen alettiin heti yrittämään toista ja nyt on onnistunut, soitin neuvolaan ja sen mukaan olen 6 viikkoa ollut raskaana ja huomenna on neuvola ja silloin saadaan tietää enemmän.
ensimmäiseltä ei ollut mitään pahoinvointia ja oksenteluja jne... nyt on ollut aivan kauheita pahoinvointeja ettei ole pystynyt syömäänkään juuri mitään.
minä olen 22v ja mies on 21v ja tyttö on yli 6kk (:
Paljon Onnea mamma8-6 pikkukakkosesta!
Toivottavasti pahoinvointisi loppuu ja pääset nauttimaan
odotuksestasi!
Olisi varmaan itsekin kiva saada toinen pienellä ikäerolla, mut
synnytys oli mulla niin rankka, että en varmaan muutamaan vuoteen
siihen urakkaan uskalla.. odotusaika mulla meni niin hyvin, et varmaa
siitä sit rokotettiin synnytyksessä..:)
miten teillä jo synnyttäneillä on odotusaika ja synnytys menneet?
jokohan sisuliini on päässyt tositoimiin?
iituska86 ja pirpana 7vko
ja yhtenä kappaleena edelleen.. Huoh.. Neuvola oli ja kaikki hyvin.. Mua alkaa ottamaan jo päähän tuo että kaikki on hyvin.. Hyvähän se on, mutta olisi edes jotain oireilua.. No kaipa se sitten ilmottelee kun päättää tulla..
Ajattelin tästä lähteä lenkille, jospa auttaisi.. Mutta jotenkin on olo niin vetelö ja väsynyt että jätän väliin.. Ainakin nyt, menen sitten iltasella.. Kai..
Onnea Mamma8-6 uudesta tulokkaasta.. Me ei ihan heti aijota tehdä sisarusta.. parin vuoden päästä sitten.. Tai katsoo nyt miten käy.. Eihän sitä tiedä.. Jotenkin haluan tehdä lapset nuorena niin heidän kanssaan jaksaa sitten touhuta ym..
Nyt on mieli jotenkin maassa, ja taidan lähteä päikkäreille.. Jospa vaikka synnytys tulisi.. Tuskin mutta toivotaan=)
Sisuliini..
Mamma8-6:lle paljon onnitteluja!! Mulla jäi synnytyksestä pien kammo, mut onneks sain keskusteltua siit lääkärin kanssa. Nyt pääsin niin "helpolla", kun mut leikattiin (hätäsektio), ni ei tarvinnu tehdä mitää. Mitä jos ens karralla kaikki sattuu aiaiai.. =) Nyt ei muutaku vähän kutitti, ku vatsaan tehtiin viilto ja muutenkin paranin tosi nopeesti.
Meetkö Sisuliiini phks:iin synnyttää? Ihanaa, ku kaikki saa pieniä nyyttejä, vaikka ei tuo omakaan vielä iso ole. Mulla tais siivous käynnistää synnytyksen. Edellisenä päivänä tuli hirvee siivousinto ja puunasin kämpän lattiasta kattoon  :D
Nyt täytyy lähtee valmistaa perunamössöö, et saa neiti mahan täyteen.
Juu phks:iin mennään.. Sitten kun lähtö tulee.. Mun pitäskin tänään siivoilla niin jos huomenna syntys niin saisi vauva hyvän syntymäpäivän.. Ja kiinassa tuo 8 taitaa olla onnen luku..(?)
Mieheni jo kyseli äsken että millanen olo on ja onhan kaikki nyt ihan ok.. Hän odottaa jo syntymää niin kauheesti jotta pääsisi lomalle.. Pitää yhdistetyn kesä- ja isyysloman kun on yrittäjä..
Kyllä mä äske kantelin tiiliskiviä kun piti korjata pupujen häkkiä.. Kun pirulaiset kaivavat itsensä sieltä, tai yrittävät kaivaa.. Muutaman kerran jo saanu täyttää kuoppia, ja nyt meni hermot=)
Mutta kai sitä pitää lähteä ulkoilemaan tai sitten siivoilemaan.. Luulenpa että toteutan tuon ensimmäisen..
Ilmottelen kyllä jos lähtö on lähellä=)
-Sisuliini-
elena1 : Kyselit millä viikolla oli eka neuvola.. meil oli kans muistaakseni vast 11+1.. ja lääkäri neuvola oliki sit muistaakseni jo joskus viikol14.. Kyllähän tota ekaa neuvola aikaa odotti nii malttamattomana, ku jotenki koko raskaus tuntu nii epätodelliseta.. mut sit neuvolas ku kuuli ekan kerran sydänäänet nii tajus vast oikeesti et kyl siel masussa vauva vaa on <3
Vadelma86 : onnea kaksoten odotukseen <3
Sisuliini  : en miekää oikee osaa sanoa mikä ois ollu sellanen ehdottomasti tarvittava tavara ollu.. sitteristä oli kyl paljon apua.. siin vauva tykkäs makoilla ku pyykkiä laitoin tai ruokaa teki.. se nyt ainaki tuli näin ensimmäisenä mielee.. äkkiä kyl tuppaa noi vauva ajat unohtiuu vaik meijän tyttö on vast 1v8kk.
Paljon sul olikaa sisuliini nyt viikkoja kasassa? kyllä se pikkunen sieltä kohta tulee.. ;) Mullaki tuli lähtä ihan yllättäin.. illalla ei mitää ja yöllä ennen 3 heräsin supistuksii ja päivällä vähä yhen jälkee synty :)
Onks teil muuten ollu minkä pituisia synnytyksiä? Mul kesti avautumisvaihe 8.50min ja ponnistusvaihe 1h20min..
mamma8-6 :Onnea paljon!! <3 Ja koita jaksaa pahoinvointien kanssa..
iituska86  : Äkkiä se synnytys unohtuu.. vaikka kyl mullaki varsinki ton pitkittyneen ponnistusvaiheen ja imukupintakia vähä kammo oli uudellee synnyttämisestä ja synnytyksessä olin ihan varma ettei enää ainakaa ykskää laps alakautta synny, mut nyt oisin kyl jo ihan valmis menemää uudestaa synnyttää :D
Odotus aika suju tosi hyvin.. alku raskaudesta pahoinvoinnit ja väsymys vaivas, mut muuten kyl nautin odotusajasta :) Kovasti jo odotan et sais taas vauvan masuu <3
Ohhoh.. tulipas siin taas tarinaa kerraksee.. toivottavast jaksatte lukee :D
Minttu ja tytteli 1v8kk
Tosta ekasta neuvolasta; mulla oli rv 9+3 ja oli aika jännää kuulla äänet ja pääsin myös ultralla näkemään ja ekan kuvan sain =) siinä "toukka" oli 2,1cm <3 täällä pienessä kaupungissa kun asun, niin neuvolassa kiva puoli on, et joka kerta pääsee kattoon massuun jos haluaa.. ku eikös isoimmissa kaupungeissa saa vaa 2-3 kertaa?
Synnytyksestä; eka vaihe 20h30min ja ponnistus 1h30min..
noh.. ehkä joskus sitten uudestaa..
mut on se vaan jännä,et siinä vaiheessa kun vauva nostetaan masun päälle, ni unohtuu kaikki se tuska mitä vasta tunsi.. ite en ainakaan etes huomannu ku kätilö joutu ruveta jo tikkaileen ilman puudutteita, ku oli ilmeisesti repeytymiä..
no sit seuraavana päivänä jo kivut tuli takas alapäässä :) ja sitä kestikin sen 3 viikkoa et en kärsiny ilman sellasta rengasta istua..
mut nyt elämä hymyilee! on se vaan ihana tuo pikku palleroinen!
iituska ja pirpana 7 vko 1pv
Täällä taas ollaan ja kulutetaan aikaa..
Minttu: Mulla oli eilen laskettuaika eli viikkoja on 40+1.. Joten kauhee oottelu on jo käynnissä.. Jospa se nytten kun on saanut vähän tressin aiheuttajia hoidettua niin vauvakin voisi syntyä..
Innostuin vihdoin vähän siivoilemaan.. Mutta enpä paljoo.. koirat pelkää suhteellisen paljon pölynimuria niin pitää imuroida vasta kun ne saa ulos.. Mutta onpa hieman siistimpää kuitenkin.. Rasittavaa vaan on se että vaikka miten puunais ja siivois niin kohta täällä on saman näköstä kuin ennen siivousta, vaikka meillä ei edes ole vielä lasta(Kohta sitten hih)..
Noo jospa tästä kohta pääsis tosi toimiin..
-Sisuliini-
Täällä taas ja yksissä kappaleissa.. Plää.. Eieln kyllä jo meinasin lähtee kun kaks tuntia supisteli säännöllisesti.. Mutta meni ohi.. Terkka sano aamulla kun oli neuvola että vauva on nyt toosi alhaalla.. Joten hyvä hyvä.. ja on tänään sattunut hirmusesti.. pieniä supistuksia on tullut ja osa jo aika kipeetäkin tehnyt.. Että jospa tänään pääsis lähtemään..
Sisuliini
Uutta alkavaa viikkoa kaikille!
Lauantaina oltiin pirpanan kanssa häissä.. ei oikeen  hyvin tyttö viihtynyt :(
oli sellainen kitinäpäivä neidillä.. mutta sitte pääs mummulle yöhoitoon häistä, ja
pääs äiti ja iskä vähän tuulettumaan =))
 yön oli nukkunut kiltisti, yhen kerran vaan
heränny..ei ihme ku valvo koko päivän.. sitte haettiin tyttö kotiin, niin nukku vielä
koko päivän, mitä nyt söi välillä.. ihan kiva ku oli itekki aika väsy ku oli ollu liikenteessä :)
kyllä meinas olla ikävä ku ekaa kertaa oli hoidossa..
mites sulla sisuliini oli la? mulla meni 6 pv yli ja oli kyllä tuskaisia päiviä.. mut nythän sulla on jo ihan lupaavia merkkejä..
 mulle sillon sanottiin ku mul oli jo vähän reilu 2 tuntia supistellu 5-10 min välein, et voin ootella vielä ihan rauhassa muutaman tunnin ja et supiselee 3-5 min välein.. no sit oottelin ja ku supisteli jo hyvän aikaa 2 min välein ni soitin uudestaa, et pitäskö lähteä, ku matkaa kuiteski 65km, ni sanovat vaan et jos itestä siltä tuntuu.. sit lähettiin ja kyllähän se sitte vielä kestikin.. salissakin tuli oltua 13 tuntia ennenkö syntyi..
se on vaa hankala ku ei voi tietää et miten pian syntyy, ni lähettin kuiteski varuiks, ettei vaan tartte autossa synnyttää ;)
no joo.. tulipas turinat..
palaamisiin!
iituska86
Taitaa olla aika hiljaista tässä ketjussa kuitenkin? Ihana lukea näitä esikoisen odottajien juttuja, itsekin olen siis -86 mutta kolmattani jo odotan. Esikoinen syntyi 10/05, kakkonen 2/07 ja kolmosen la 1.2.09. :)
täällä -88 ja toista odottelen . esikoinen syntyi 05/05 ja tokassa laskettuaika ystävänpäivänä eli 14.2. =)
Kaksoset on tulossa tammikuussa -09, nyt viikkoja 15