Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liian ujo työelämään

Vierailija
02.04.2019 |

Tällaista palautetta saan jatkuvasti. Toivoisin asiallista keskustelua, tämä on minulle jaksamista koetteleva asia.

Olen äärimmäisen ujo ja punastelen helposti. Tähän olen hakenut vuosia psykiatrista apua tuloksetta. Saan palautetta jatkuvasti työelämässä asian vuoksi, koska vuorovaikutus on äärettömän vaikeaa tämän vuoksi. Punastelu töissä myös miesten kanssa puhuessa tietenkin johtaa väärintulkintoihin ja kun olen perheellinen, on soppa entistä pahempi. Kaikki asiat halutaan selittää ujoudella, esim. meillä on määrä pyytää kollegoilta apua, jos työmäärä paisuu liian suureksi. Kun pyydän, apua ei heru MINULLE, muille kyllä. MInua sensijaan kuormiteen jatkuvasti muiden työllä. Sitten kun minua ei auteta, taivastellaan, että etkö sä taaskaan uskaltanut pyytää apua ujoutesi vuoksi.
Voiko tällaisen asian vuoksi päästä eläkkeelle. Mitään masennus diagnoosia yms. ei ole koskaan ollut, tämä ujous vaan lähinnä. Yksin työskentely ei oikein tule kyseeseen, siis kotoa käsin, alallani se olisi oikeataan ihan mahdotonta.
Ongelma ei siis ole pelkästään minä itse, vaan muiden reagointi asiaan ja todella epäasialliselle tasolle on menyty joidenkin taholta, esim. ujouteni aiheuttamia eleitä matkitaan, kävelytyyliäni ym. Asenteet eivät kuitenkaan muilla muutu ja tähän samaan törmää jokaisessa työpaikassa. Monesti ujoja syytetään ylimielisyydestä, minua ei tästä ole moitittu, eli tämäkään ei voi olla syynä.
Auttakaa.

Kommentit (314)

Vierailija
41/314 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö punasteluun ole jotain lääkettä?

On. Rauhoittavia en saa. Betasalpaajat eivät sovellu minulle. Muita lääkkeitä ei asiaan kai ole. Ap

Yksityiseltä puolelta saisit kyllä rauhoittavia, kun selität tilanteesi. Itsekin olen bentsoja saanut kun jännittäminen uhkasi jo työkykyäni. 

Vierailija
42/314 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tässä aloituksen kuvauksen perusteella mistään ujoudesta ole kyse, vaan työpaikkakiusaamisesta. Ja ap:n puolelta vaikuttaa että pahempi ongelma on kyvyttömyys sanoa ei ja laittaa rajoja kuin se punastelu tai ujous. Kyllähän monellakin työpaikalla kuormitetaan kilttiä liioilla töillä, jos se ainaa vaan suostuu eikä riittävän vahvasti tee selvästi että en ehdi, en halua, en pysty kun on omatkin työt.

Tosin tuo ettei edes kysyttäessä auteta, ja sitten lässytetään että voi kun et kysynyt kun olet niin ujo on ihan kiusaamistoimintaa. Samoin kuin nuo muut kuvatut. Tuollaiselta työpaikalta kannattaisi pyrkiä pois, varsinkin kun esimies ei ota kiusaamista vakavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/314 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. Pois koko paikasta jos on kiusaamista eikä esimies tee mitään tai ei välitä.

Vierailija kirjoitti:

Eihän tässä aloituksen kuvauksen perusteella mistään ujoudesta ole kyse, vaan työpaikkakiusaamisesta. Ja ap:n puolelta vaikuttaa että pahempi ongelma on kyvyttömyys sanoa ei ja laittaa rajoja kuin se punastelu tai ujous. Kyllähän monellakin työpaikalla kuormitetaan kilttiä liioilla töillä, jos se ainaa vaan suostuu eikä riittävän vahvasti tee selvästi että en ehdi, en halua, en pysty kun on omatkin työt.

Tosin tuo ettei edes kysyttäessä auteta, ja sitten lässytetään että voi kun et kysynyt kun olet niin ujo on ihan kiusaamistoimintaa. Samoin kuin nuo muut kuvatut. Tuollaiselta työpaikalta kannattaisi pyrkiä pois, varsinkin kun esimies ei ota kiusaamista vakavasti.

Vierailija
44/314 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano niille, että maksatteko mieluummin minulle työttömyystuet loppuikäni jos jättäydyn työttömäksi.

Eli muiden pitäisi sopeutua ja muovata maailman ujon mukaiseksi ilman, että tämä joutuisi ottaamaan todellista vastuuta?

Nämä muut voisivat opetella käytöstapoja. Ei tuollainen matkiminen ja naureskelu ole asiallista.

Ainoat, joiden pitäisi sopeutua, on nuo idarit työ”kaverit”. Heidän pitäisi sopeutua erilaisiin ihmisiin.

Vierailija
45/314 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Rauhoittavia en saa. Betasalpaajat eivät sovellu minulle. Muita lääkkeitä ei asiaan kai ole. Ap

On olemassa lääke punasteluun ja hikoiluun: hermomyrkky botox, jota lääkäri ruiskuttaa tarvittaessa yksityisvastaanotolla. Minä otin ja auttoi.

Googlaa.

Vierailija
46/314 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On olemassa lääke punasteluun ja hikoiluun: hermomyrkky botox, jota lääkäri ruiskuttaa tarvittaessa yksityisvastaanotolla. Minä otin ja auttoi.

Googlaa.

Tuliko siitä mitä sivuvaikutuksia? Kuinka usein niitä joutuu ottamaan ja paljonko ne maksaa?

Vierailija
47/314 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kokeillut esim. kansanopiston ilmaisutaito/teatterikurssia? Siellä voisit oppia rentoutumaan ja heittäytymään tilanteisiin. Kerrot rohkeasti, että olet ujo, ilmaisutaidon opettajat osaavat auttaa esim. tietoista itsensä rentouttamista ennen esiintymistä.

Vähän kuulostaa, että tätä ujouttasi on paisuteltu kohtuuttomiin mittoihin. Se on vain yksi piirre sinussa. Pyri keskittymään vahvuuksiisi ja hyödyntämään taitojasi.

On kyllä rima aika korkealla ujollae tai sosiaalisten tilanteiden foobikolle, jos ilmaisutaidon/teatterikurssille pitäisi mennä. Sellainen nimittäin monelle olisi ihan ylivoimainen este, ihan liikaa. Ensin pitäisi pitkään harjoitella vähemmän painostavissa tilanteissa ihan arjessa ennen kuin tuollaiseen pystyy.

Tosin ei se harjoittelukaan aina mitään auta. Itse menin opintojen jälkeen jopa opetustehtäviin, kun ajattelin että kun vaan pakotan itseni sinne luentosalin eteen päivästä toiseen, niin eiköhän esiintymisjännitys lähde. Paskan marjat lähtenyt. Se paheni ja paheni, kunnes en pystynyt enää opettamaan ilman alkoholista otettua rohkaisua ennen luentoa. Siinä vaiheessa ymmärsin vaihtaa vähemmän esiintymistä ja sosiaalisuutta vaativaan työhön.

Vierailija
48/314 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Googlaa.

Tuliko siitä mitä sivuvaikutuksia? Kuinka usein niitä joutuu ottamaan ja paljonko ne maksaa?

Botoxia naamaan :D

Vierailija
49/314 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Googlaa.

Botoxia naamaan :D

No auttoiko kun noin hymyilyttää?

Vierailija
50/314 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Googlaa.

Pelkällä paksulla pakkelikerroksellakin voi peittää punastelun.

Vierailija
51/314 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei aloittaja ja muut joilla on sama ongelma! En tiedä onko tätä mainittu kun en jaksanut koko keskustelua lukea läpi mutta beetasalpaaja poistaa punastelun ja muut jännittämisen oireet (kuten hikoilun, käsien tärinän jne.) ihan kokonaan. Todella iso osa esim. poliitikoista käyttää beetasalpaajaa esiintymisjännityksen takia säännöllisesti ja siihen on helppo saada resepti asiantuntevalta lääkäriltä (eli mieluummiin yksityiseltä).

Se ei sitten poista henkistä jännittämistä ollenkaan, ainoastaan fyysiset oireet. 

Vierailija
52/314 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Googlaa.

Ei voi. Et tiedä asiasta mitään, kun väität noin.

Vierailija
53/314 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei aloittaja ja muut joilla on sama ongelma! En tiedä onko tätä mainittu kun en jaksanut koko keskustelua lukea läpi mutta beetasalpaaja poistaa punastelun ja muut jännittämisen oireet (kuten hikoilun, käsien tärinän jne.) ihan kokonaan. Todella iso osa esim. poliitikoista käyttää beetasalpaajaa esiintymisjännityksen takia säännöllisesti ja siihen on helppo saada resepti asiantuntevalta lääkäriltä (eli mieluummiin yksityiseltä).

Se ei sitten poista henkistä jännittämistä ollenkaan, ainoastaan fyysiset oireet. 

Nämä eivät sovi minulle. Mainitsin siitä jossain kohtaa. Ap

Vierailija
54/314 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän noissa on annostus? Ettei tule sydänvikaa.

Vierailija
55/314 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai lastesi asiat sentään hoidat? Mulla on toivottoman ujo ja kykenemätön äiti, ja jos piti esim lapsena vartata lääkäriaika, piti odottaa isää kotiin töistä soittamaan. Äidillä ei ole mitään vakuutuksia, koska jonkun muun olisi pitänyt ne hänelle soittaa ja hankkia. Oli vähällä, että mustakin tuli samanlainen, kun opin siihen normaaliin, mutta teininä vihdoin kyr*piinnyin siihen, että äitini oli ja pysyi niin toivottoman avuttomana eikä pystynyt vuosikymmentenkään aikana auttamaan itseään. Tavallaan ymmärrän työkaveriesi ja muiden tunteita, vaikka tilanteesi ei olisikaan oma vikasi. Matkiminen ja pilkkaaminen on silti väärin, mutta ymmärrän, jos jollakin tapaa ärsytät heitä, ovat ehkä ensin yrittäneet sietää, mutta pikku hiljaa ongelmainen henkilö alkaa syödä muidenkin jaksamista sisäisesti.

Vierailija
56/314 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai lastesi asiat sentään hoidat? Mulla on toivottoman ujo ja kykenemätön äiti, ja jos piti esim lapsena vartata lääkäriaika, piti odottaa isää kotiin töistä soittamaan. Äidillä ei ole mitään vakuutuksia, koska jonkun muun olisi pitänyt ne hänelle soittaa ja hankkia. Oli vähällä, että mustakin tuli samanlainen, kun opin siihen normaaliin, mutta teininä vihdoin kyr*piinnyin siihen, että äitini oli ja pysyi niin toivottoman avuttomana eikä pystynyt vuosikymmentenkään aikana auttamaan itseään. Tavallaan ymmärrän työkaveriesi ja muiden tunteita, vaikka tilanteesi ei olisikaan oma vikasi. Matkiminen ja pilkkaaminen on silti väärin, mutta ymmärrän, jos jollakin tapaa ärsytät heitä, ovat ehkä ensin yrittäneet sietää, mutta pikku hiljaa ongelmainen henkilö alkaa syödä muidenkin jaksamista sisäisesti.

Kyllä se on kiusaajissa vika, jotka kohtelee toisia väärin, eikä kiusatun itsensä syy! Kaikista ei tarvii tykätä, mutta kaikkien kanssa tulee tulla toimeen.

Vierailija
57/314 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Googlaa.

Voi. Mikä sinä olet sanomaan mitä minä tiedän? Ehkä olet itse vain taitamaton meikkaaja.

Kärsin itse voimakkaasta punastelusta, mutta kasvoistani ei huomaa mitään värieroja meikin ansiosta. Kun tiedän tämän, en myöskään nolostu lisää punastelun ansiosta, mikä muuten tapahtuisi, kun tunnen kyllä elimistössäni milloin puna valahtaa poskille.

Avainasemassa on käyttää vihertäviä peiteaineita, sillä vihreä punaisen vastavärinä neutraloi punaisuutta. Esim Joe Blasco red-away on maskitason peiteaine, joka kestää veden ja hikoilunkin. Itse käytän red neutralizeria. Parhaan lopputuloksen saa, kun käyttää alla meikkivoidetta, siihen peiteaine ja koko setti kiinnitetään puuterilla. Kannattaa kokeilla, jos tästä löytyisi apu jollekin.

Vierailija
58/314 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, sulla on mies.

Vierailija
59/314 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Googlaa.

Voi. Mikä sinä olet sanomaan mitä minä tiedän? Ehkä olet itse vain taitamaton meikkaaja.

Kärsin itse voimakkaasta punastelusta, mutta kasvoistani ei huomaa mitään värieroja meikin ansiosta. Kun tiedän tämän, en myöskään nolostu lisää punastelun ansiosta, mikä muuten tapahtuisi, kun tunnen kyllä elimistössäni milloin puna valahtaa poskille.

Avainasemassa on käyttää vihertäviä peiteaineita, sillä vihreä punaisen vastavärinä neutraloi punaisuutta. Esim Joe Blasco red-away on maskitason peiteaine, joka kestää veden ja hikoilunkin. Itse käytän red neutralizeria. Parhaan lopputuloksen saa, kun käyttää alla meikkivoidetta, siihen peiteaine ja koko setti kiinnitetään puuterilla. Kannattaa kokeilla, jos tästä löytyisi apu jollekin.

Hyvä että tuo setti auttaa sinua. Minua ei auta. Olen kokeillut useampiakin eri aineita ilman punastumista peittävää lopputulosta. Yhden jo luulinkin auttavan, mutta sitten tulikin jo töissä kommenttia, kun punastuin. Meikkaajana olen kyllä kohtuullisen taitava.

Vierailija
60/314 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öö, sulla on mies.

Niin on, mitä sitten?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi