Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liian ujo työelämään

Vierailija
02.04.2019 |

Tällaista palautetta saan jatkuvasti. Toivoisin asiallista keskustelua, tämä on minulle jaksamista koetteleva asia.

Olen äärimmäisen ujo ja punastelen helposti. Tähän olen hakenut vuosia psykiatrista apua tuloksetta. Saan palautetta jatkuvasti työelämässä asian vuoksi, koska vuorovaikutus on äärettömän vaikeaa tämän vuoksi. Punastelu töissä myös miesten kanssa puhuessa tietenkin johtaa väärintulkintoihin ja kun olen perheellinen, on soppa entistä pahempi. Kaikki asiat halutaan selittää ujoudella, esim. meillä on määrä pyytää kollegoilta apua, jos työmäärä paisuu liian suureksi. Kun pyydän, apua ei heru MINULLE, muille kyllä. MInua sensijaan kuormiteen jatkuvasti muiden työllä. Sitten kun minua ei auteta, taivastellaan, että etkö sä taaskaan uskaltanut pyytää apua ujoutesi vuoksi.
Voiko tällaisen asian vuoksi päästä eläkkeelle. Mitään masennus diagnoosia yms. ei ole koskaan ollut, tämä ujous vaan lähinnä. Yksin työskentely ei oikein tule kyseeseen, siis kotoa käsin, alallani se olisi oikeataan ihan mahdotonta.
Ongelma ei siis ole pelkästään minä itse, vaan muiden reagointi asiaan ja todella epäasialliselle tasolle on menyty joidenkin taholta, esim. ujouteni aiheuttamia eleitä matkitaan, kävelytyyliäni ym. Asenteet eivät kuitenkaan muilla muutu ja tähän samaan törmää jokaisessa työpaikassa. Monesti ujoja syytetään ylimielisyydestä, minua ei tästä ole moitittu, eli tämäkään ei voi olla syynä.
Auttakaa.

Kommentit (314)

Vierailija
1/314 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kenelläkään ole mitään ehdotuksia?

Vierailija
2/314 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis työkyvyttömyyseläkkeelle ujouden perusteella? Ei mene läpi.

Joko menet johonkin terapiaan, jolla saat tilanteen korjattua. Tai sitten vaihdat alaa, jotta voit tehdä sellaista duunia missä ei joudu olemaan tekemisissä kollegojen, asiakkaiden tai muidenkaan ihmisten kanssa (eipä tule näin äkkiseltään mieleen yhtään, mutta on niitäkin varmaan).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/314 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee lisää niitä kersoja, niin saat maata himassa ujostelemassa.

Vierailija
4/314 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko puhua esimiehellesi? Kuulostaa vähän työpaikkakiusaamiselta. Esimiehellä on velvollisuus huolehtia ettei ketään kohdella huonosti. Jos hänelle puhuminen ei auta niin ota yhteyttä liittoon. Kuulostaa että on huono ilmapiiri teidän työpaikalla. Saat olla ujo kunhan se ei vaikuta työsuoritukseesi merkittävästi. Minäkin olen ujo mutta ei koskaan todellakaan ole kukaan töissä sen takia minua kohdellut eriarvoisesti van kaikkia kunnioitetaan. Ujous ei ainakaan parane yhtään jos siitä kokoajan huomautellaan ikävästi.

Neuvoni olisi että teidän työpaikan ilmapiiri täytyy saada kuntoon, että kaikilla on hyvä olla eikä ketään kiusata. Tsemppiä!

Vierailija
5/314 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis työkyvyttömyyseläkkeelle ujouden perusteella? Ei mene läpi.

Joko menet johonkin terapiaan, jolla saat tilanteen korjattua. Tai sitten vaihdat alaa, jotta voit tehdä sellaista duunia missä ei joudu olemaan tekemisissä kollegojen, asiakkaiden tai muidenkaan ihmisten kanssa (eipä tule näin äkkiseltään mieleen yhtään, mutta on niitäkin varmaan).

Luitko aloitukseni läpi? Kerroin vuosikausia hakeneeni apua, tähän on kuulunut myös terapia. En itsekään keksi alaa, jossa ei tarvitsisi tavata ihmisiä. Tottakai kun vuosia kiusataan ja vähätellään lopulta masentuu ja murtuu, jospa sitä sitten riitävän huonossa kunnossa pääsee eläkkeelle. Harmi vaan lasten takia, jos siihen tilanne menee. Ap

Vierailija
6/314 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimiehen pitää puuttua työtoverien käytökseen, on selvää kiusaamista.

Kirjoita hänelle, jos et uskalla puhua.

Ihan sama, jos kiusattaisi vaikka vasenkätisyyden vuoksi. Sairaita tyyppejä.

Vierailija
7/314 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano niille, että maksatteko mieluummin minulle työttömyystuet loppuikäni jos jättäydyn työttömäksi.

Vierailija
8/314 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitko puhua esimiehellesi? Kuulostaa vähän työpaikkakiusaamiselta. Esimiehellä on velvollisuus huolehtia ettei ketään kohdella huonosti. Jos hänelle puhuminen ei auta niin ota yhteyttä liittoon. Kuulostaa että on huono ilmapiiri teidän työpaikalla. Saat olla ujo kunhan se ei vaikuta työsuoritukseesi merkittävästi. Minäkin olen ujo mutta ei koskaan todellakaan ole kukaan töissä sen takia minua kohdellut eriarvoisesti van kaikkia kunnioitetaan. Ujous ei ainakaan parane yhtään jos siitä kokoajan huomautellaan ikävästi.

Neuvoni olisi että teidän työpaikan ilmapiiri täytyy saada kuntoon, että kaikilla on hyvä olla eikä ketään kiusata. Tsemppiä!

Esimies on ihan kyvytön ja haluton hoitamaan mitään asian suhteen. Hän aina näitä keskusteluita käydessämme vetoaa siihen, kuinka hyviä työntekijöitä nämä muut ovat. Itse ongelmaan ei saa mitään muutosta. Liittoon, luottamusmiehelle jne olen ollut yhteydessä simputuksesta mm. palkkojen ja muiden takia, eipä mitään apua ole tullut. Ap

Vierailija
9/314 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole auttanut. Ap

Vierailija
10/314 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

lol

Vierailija
11/314 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano niille, että maksatteko mieluummin minulle työttömyystuet loppuikäni jos jättäydyn työttömäksi.

Eli muiden pitäisi sopeutua ja muovata maailman ujon mukaiseksi ilman, että tämä joutuisi ottaamaan todellista vastuuta?

Vierailija
12/314 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tämä hyödyttäisi? Sitten vaan alkaisi aktiivileikkuri leikkaamaan työttömyyskorvausta. Ja ei kait työttömyystukea saa kuin tietyn ajan. Ap

Vierailija
13/314 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lol

Idiootti.

Vierailija
14/314 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole auttanut. Ap

Niinpä niin mikään ei koskaan auta, eikä teille itsekäille minä, minä ja minä ei koskaan mikään riitä. 

Vierailija
15/314 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli muiden pitäisi sopeutua ja muovata maailman ujon mukaiseksi ilman, että tämä joutuisi ottaamaan todellista vastuuta?

Kerro mitä vastuuta olen jättänyt ottamatta? Olen puhunut asiasta, ei tulosta, käynyt terpiassa, ei tulosta. Ap

Vierailija
16/314 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tämä hyödyttäisi? Sitten vaan alkaisi aktiivileikkuri leikkaamaan työttömyyskorvausta. Ja ei kait työttömyystukea saa kuin tietyn ajan. Ap

Ja silti tuolla on tavaton määrä pitkäaikaistyöttöämiä, jotka ei ole koskaan olleet töissä kun ahdistaa.

Vierailija
17/314 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö punasteluun ole jotain lääkettä?

Vierailija
18/314 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä saa loputtomiin. Ansiosidonnaisen päätyttyä vaan joutuu pienemmälle tuelle, johon tosin on mahdollista hakea täydennystä toimeentulotuesta jos ns. toimeentulotukinormi ei täyty.

Aktiivileikkuri taas on pikkujuttu ja tuleva hallitus aika todennäköisesti peruu senkin.

Vierailija
19/314 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko saanut jotain lääkettä ujosteluun/punasteluun?

Vierailija
20/314 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole auttanut. Ap

Niinpä niin mikään ei koskaan auta, eikä teille itsekäille minä, minä ja minä ei koskaan mikään riitä. 

Pyysian asiallista keskustelua. Minä siis olen itsekäs? Teen muuidenkin töitä ja kärsin kiusaamisesta. Mikä tässä on itsekästä? Oletko itse ollut päivääkään oikeassa työelämässä? Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi