Oletteko hyväksyneet sen että ette ole enää samankokoisia kuin
15-20vuotta sitten? Lähinnä jos olette niistä ajoista lihonneet. Itse en ole. 15v sitten käytin kokoa 36/38 ja nykyisin vaatteiden koot on kokoa xl tai 44/46. Toki vaatekoot muuttuneetkin mutta en vetoa siihen koska vanhoja vaatteita on edelleen eikä ne mahdu päälle.Säilytän niitä sen ajan lenpivaatteitani koska toivon että ne vielä joskus menisi päälle mutta eihän sitä päivää koskaan tule.En vain hyväksy sitä ja päästä irti.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minulla on ollut vaikeuksia hyväksyä vartalossa tapahtuneet muutokset. Paino ei niinkään ole ongelma, sillä painan nyt 36v vain 5kg enemmän kuin 20v ja siitäkin osa on varmasti lihasta, sillä olen jo useamman vuoden harrastanut salilla käymistä. Periaatteessa olen fyysisesti paremmassa kunnossa kuin 15 vuotta sitten.
Silti monet muut asiat on vaikea hyväksyä. Iho on löysempää, on hirveästi selluliittia, vatsanahka roikkuu kolmen raskauden jäljiltä, allit roikkuu jne. Lihoin joka raskaudessa yli 20kg ja vaikka kilot lähti aina aika nopeasti pois, ei sellainen ihon vanuminen ja venyminen vain voi olla jättämättä jälkiä. On oikeastaan aika noloa, etten pysty hyväksymään kehoani tätä paremmin ja ärsyttää ne virheet, mitä peilissä näkyy. Vertaan itseäni 20v minään ja onhan se selvää, etten voi enää näyttää samalta. Vaatteet päällä minulla varmasti on keskivertoa parempi vartalo, mutta ilman vaatteita... no, siitä ei kannata edes puhua...
Mutta tuo 5kg jos saat pois, niin olet timmimpi. Hoikassa/ normaalissa painossa 5kg lisäkilo on PALJON. Nykyisin vain liikaa puhutaan lihaksista ja että niitä on, mutta ihminen on siitä merkillinen eläin, että puhtaan lihasmassan ylläpito on solubiologisella tasolla varsin vaikeaa, kun keho pyrkii pitämään tietyt suhdeluvut lihasmassan ja rasvamassan välillä. Etenkin naisella tuo on kylmä fakta. Unohda lihasmassa-ajattelu ja laihduta tavalla tai toisella 5kg veke... Salee näytät paremmalta, koska lihaserottuvuuskin on paranee eli näytät lihaksikkaammalta :)
En nyt oikein tiedä mistä laihduttaa enää. Kyllä mulla lihaserottuvuus on jo nyt ja kuka tahansa näkee sopivissa vaatteissa, että käyn salilla ja että lihasta on. Painoin 20v 50kg ja nyt 55kg ja kyllä mielestäni se aika pitkälle on lihasta. Vyötärölle on ehkä tullut muutama sentti lisää eli nyt 67cm. Ainahan voi tietenkin laihduttaa, mutta minulla se tarkoittaisi, että rinnat lähtisi ja tykkään, että ne ovat pyöreät.
Olen tyytyväinen painooni eli tyytymättömyys koskee asioita, joille ei voi oikein tehdä mitään muutoin kuin kirurgin veitsellä, enkä siihen halua lähteä.
Elimistö kuitenkin palautuu niistä raskauksista hitaasti. . . Ehkä tarvitaan vain malttia! Mutta ärsytyksen ymmärrän anyway. 55kg/170cm on timmi pakostakin. Ihon palautuminen kai vie aikaa. Malttia! :) En itsekään kyllä kirurgiaan lähtisi.
En muista tarkalleen paljonko painoin 15-vuotiaana mutta aika varmasti yli 10kg enemmän kuin tällä hetkellä. Joskus näinkin päin, laihduin 20kg kymmenisen vuotta sitten.
-n30v
Teininä painoin sen 55kg ja pidin itseäni hirveän lihavana, hassua. Nyt painan 63kg ja olen mielestäni hoikka :D
Olipa paljon kirjoitusvirheitä! Rasvattomammassa massassa on automaattisesti lihaserottovuuttakin enemmän ja ainakin sentit paremmat. Lihaksikkaan vartalon himo tekee monesti pökkelön näköisiä naisia. Esim maratonjuoksijoilla on hieno lihaserottovuus, vaikkei lihaksia tehdäkään. Alhainen elopaino se on paras ulkomuoto. Naisilla ja miehillä! Hienoa tietty, että nykyisin on kaikkea kehopositiivusjuttuja, mutta uskon vahvasti, että jos joku ylipainonen kerran elämässä pääsis hoikkaan kuntoon ja osaisi ylläpitää sitä maalaisjärjellä, niin ei varmasti ikinä vaihtaisi sitä pois lihavuuteen.