Oletteko hyväksyneet sen että ette ole enää samankokoisia kuin
15-20vuotta sitten? Lähinnä jos olette niistä ajoista lihonneet. Itse en ole. 15v sitten käytin kokoa 36/38 ja nykyisin vaatteiden koot on kokoa xl tai 44/46. Toki vaatekoot muuttuneetkin mutta en vetoa siihen koska vanhoja vaatteita on edelleen eikä ne mahdu päälle.Säilytän niitä sen ajan lenpivaatteitani koska toivon että ne vielä joskus menisi päälle mutta eihän sitä päivää koskaan tule.En vain hyväksy sitä ja päästä irti.
Kommentit (65)
Nuorena olin tikkukätinen ja -jalkainen laiheliini. Pidin kovia kuureja, jolloin lihakset lähteävät läskin ohella. Nykyisin liikun paremmin. Olen lihaksikkaampi, mutta painoa on liikaa rasvan muodossa.
Olen tyytyväisempi nykyiseen olemukseeni. Farkut sopivat oikein hyvin, rinnat ovat aika suuret ja oikeastaan ainoa ongelmakohta on vyötäröllä olevat makkara. Se pitäisi saada pois. Tyttäreni harrastaa fitness-lajeja ja tunnen itseni liian paksuksi hänen rinnallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole. Nuorempana olin kokoa 38, ja olin huomattavasti paremman näköinen. Olen oikeastaan syönyt aina sen, mitä huvittaa. Nyt alkaa näkyä tulokset. Haluaisin laihtua ainakin 15 kg, mutta on aika vaikeaa.
Kilot hiipii varkain, kun ikää tulee.[/quote
Miten ne voi hiipiä varkain? Kyllä viimeistään viiden lisäkilon jälkeen pitäisi hälytyskellot soida ja alkaa toimimaan.
Eihän sitä kokoa koskaan hyväksy. Sen enempää hankalaa elämäntilannetta avaamatta. Liikkuminen vie aikaa ja rahaa, vaikka joku kohta väittää muuta.
Kun liikun, haluan mennä kuntosalille, enkä jumpata hikisessä olohuoneessani. Tein periaatepäätöksen tästä asiasta viisi vuotta sitten. Enkä hanki olohuoneen nurkkaan mitään kuntopyörää muistuttamaan kiloista.
Painan saman kuin teininä.
Rasvasolut ainoastaan kutistuu laihduttaessa jos kerran on lisäkiloja tullut. Sen takia laihduttaminen on niin vaikeaa.
No en ole. Kymmenen vuotta sitten painoin ehkä 5 kiloa vähemmän kuin nyt ja olin kokoa 38 kun nyt olen 40. Silti tuntuu että olen valtavasti isompi, varmaan läskit on jotenkin eri kohdassa kuin silloin.
Olen laihempi kuin 15 vuotta sitten. Kohta täytän 30.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole. Nuorempana olin kokoa 38, ja olin huomattavasti paremman näköinen. Olen oikeastaan syönyt aina sen, mitä huvittaa. Nyt alkaa näkyä tulokset. Haluaisin laihtua ainakin 15 kg, mutta on aika vaikeaa.
Miten ne voi hiipiä varkain? Kyllä viimeistään viiden lisäkilon jälkeen pitäisi hälytyskellot soida ja alkaa toimimaan.
Eihän sitä kokoa koskaan hyväksy. Sen enempää hankalaa elämäntilannetta avaamatta. Liikkuminen vie aikaa ja rahaa, vaikka joku kohta väittää muuta.
Kun liikun, haluan mennä kuntosalille, enkä jumpata hikisessä olohuoneessani. Tein periaatepäätöksen tästä asiasta viisi vuotta sitten. Enkä hanki olohuoneen nurkkaan mitään kuntopyörää muistuttamaan kiloista.
Liikkuminen vie jonkin verran aikaa kyllä, mutta rahaa ei paljoa tarvita, jos käyttää vähänkin mielikuvitusta. Huomattavasti enemmän rahaa menee niihin kaloreihin, joita syö. Ja se syöminen on selkeästi suurin syy liikakiloihin.
Nuorempana olin vähän lapsenpyöreä ja kokoa 38. Nyt koko on 34-36. Ei ole ongelmia hyväksyä muutosta.
Vierailija kirjoitti:
Paino yksi niistä asioista, joihin ihminen pystyy itse vaikuttamaan.
Totta. Mutta ei ole tavatonta, että kilot saattavat monen osalla, niinkuin sanotaan kiireisinä ja vaudikkaina ruuhka vuosina kertyä huomaamatta. Sillä eihän nyt kukaan sano lihoneensa tarkoitusella useita kiloja. Niinpä ellei huomaa pitää varaansa, vaivattomasti käy niin, kun eihän sitä tarvitse ajatella vaikka sitten kahdenkymmen vuodena aikana, etttä eihän tuo vuoden akana tullut puolenkilon - kahden kilon painonnousu mitään haittaa. Niinpä vaikka parinkymmenen vuoden aikana ei tulisi kuin keskimäärin puolisen kiloa painoa lisää / vuosi, niin se on "huomaamatta" kasvanut kahdessa kymmenessä vuodessa kymmeneksi -useimpien täysi-ikäisten kohdalla luultavammin- kokonaan ylimääräiseksi kiloksi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikkuminen vie jonkin verran aikaa kyllä, mutta rahaa ei paljoa tarvita, jos käyttää vähänkin mielikuvitusta. Huomattavasti enemmän rahaa menee niihin kaloreihin, joita syö. Ja se syöminen on selkeästi suurin syy liikakiloihin.
Ei sun tarvi. Tee pitkiä kävely- tai pyörälenkkejä ulkona.
En ole lihonut. Koko aikuisikäni olen ollut hoikka.
Jos lihomistaan ei hyväksy, kannattaa laihduttaa vaikka jonkun ammattilaisen tuella hitaasti. Jos on tyytymätön painoonsa, se yleensä vähentää ruoasta nauttimista. Jo sen takia näkisin vaivaa muuttaakseni asian. Toki myös terveyden takia.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Olen todellakin, painoin 15 vuotta sitten 115 kiloa ja nyt noin 90 kiloa.
M34
Faith kirjoitti:
En ole lihonut. Koko aikuisikäni olen ollut hoikka.
Jos lihomistaan ei hyväksy, kannattaa laihduttaa vaikka jonkun ammattilaisen tuella hitaasti. Jos on tyytymätön painoonsa, se yleensä vähentää ruoasta nauttimista. Jo sen takia näkisin vaivaa muuttaakseni asian. Toki myös terveyden takia.
Tuo on tuota laihojen ihmiseten löpinää. Tule sitten sanomaan kun itse olet 25kg ylipainoinen että niten se onkin niin helppoa saada ne kilot pois.
Oli 10v sitten kokoa 34, nyt 30v ja 38 ja ihan sinut asian kanssa. Ei tule oikeastaan ollenkaan mietittyä asiaa.
M suomessa 2019 on vaateteollisuuden näkemys suomalaisten (no, pohjois-euroopan) keskikoosta. Se ei ole sama kuin M vuonna 1979, se oli keskikoko silloin.
Jenkkien M on eri kuin kiinan M jne.
Olin nelikymppiseksi asti 70-kiloinen, nuorempana 60. Pituus 174. Nyt paino 97. Ikää lähes 60. Olen kauhistunut. Minulla on iso maha ja rinnat. Farkut kokoa 30, nuorena 28. Takit ja mekot nyt kokoa 42 tai 44, nuorena 38 tai 40. Hameet nyt 40, nuorena 36 ja 38. Muutama vuosi sitten olin 100 päivää tipattomalla ja lihoin 7 kiloa! Nuorempana (50v) sama aiheutti 10 kilon painon PUDOTUKSEN!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikkumisella ei ole paljon mitään merkitystä painonpudotuksessa. Vaikka makaisit sängyssä 24/7, voit laihtua.
Jos on pikkuhiljaa lihonut 10-20 kg kannattaa miettiä millä tavall on silloin 20 vuotta sitten elänyt. Onko arkena tullut käveltyä tai pyöräilt enemmän. Tai muuten liikuttua enemmän. Onko silloin juonut vähemmän alkoholia. Tai jos on silloin tupakoinut niin painon hallinta on ollut helpompaa, vaikka parempi olla polttamatta. Tietty aineenvaihdunta hidastuu iän myötä, eli täysin samoilla elintavoilla ei voi pysyä yhtä hoikkana kuin nuorena, täytyy hieman enemmän panostaa liikkumiseen. Samoin jos nyt alkaa harrastamaan aerobisen liikunnan (kävelyn/pyöräilyn) ohella lihaskuntoa kohottavaa liikuntaa, niin lihakset tulevat kuluttamaan enemmän levossakin.
En hyväksy itseni lihottamista, joten olen pitänyt itseni samoissa mitoissa kuin olin 15-30 vuotta sitten. Pari hetkellistä lihomista oli raskauksien aikana ja jälkeen. t. n47v
Painan n. 5 kg enemmän kuin 15v sitten, mutta minulla on lihasmassaa enemmän. Olen tyytyväisempi kuin silloin.
Itselläni ei ole tullut viimeisen 15-20 vuoden aikana kuin noin parikiloa lisää elopainoa. Minulla on myös huomattava määrä päivittäisessä käytössä vaatteita jotka ovat ainakin kymmenen vuota vanhoja. Tietysti uskottelen ja vakuuttelen itselleni, että ne ovat tyylikkäitä vintage vaatteita. Mutta varmasti joku (en uskalla ajatellu kuinka moni) kokee, että minun asemassani olisi jokseenkin suotavaa käyttää hieman uudempia vaatteita, niin ne loisivat ja antaisivat paremmin uskottavan ja luotettavan mielikuvan...