Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Testaa jos uskallat: alat nähdä harhoja, jos tuijotat hämärässä peilistä omaa kuvaasi

Vierailija
01.04.2019 |

Näin se käy:

Pimennä ensin huone täysin. Hanki sinne valo, joka vastaa noin 25 watin hehkulamppua.

Valoa pitää olla sen verran, että näet kasvosi peilistä, mutta värit jo hiipuvat selvästi.

Peilin pitää olla kooltaan iso, ainakin 50 x 50 senttiä.

Tuijota peiliä herkeämättä noin kymmenen minuuttia.

Katso, mitä tapahtuu.

Nummenmaa vinkkaa, että jokin kauhu- tai manausrituaali ennen hämärässä peiliin tuijottamista virittää aivot siihen malliin, että saatat hyvinkin nähdä peilissä todelta vaikuttavia kummituksia ja muita pelottavia hahmoja.

Nummenmaan mukaan kysymys on siitä, että meissä syvällä oleva pimeänpelko virittää aistit äärimmilleen. Vaikka on hämärää, aivot pyrkivät tavalla tai toisella saamaan selvää hämärästä kuvasta.

Kun omaa peilikuvaa tuijotellaan hämärässä, aivot arpovat pitkäkestoisesta muistista vihjeitä siitä, mitä peilissä voisi olla. Aivot alkavat noista epäselvistä havainnoista tuottaa myös uusia kasvoja, jotka voivat vaikuttaa pelottavilta.

Jos näemme peilissä muka jotain kamalaa, ajatusmaailmamme vinksahtaa siitä kauhumoodiin ja tuottaa lisää kamalia kuvia.

Nummenmaan mukaan aivojen havainto- ja tunnetoiminnot on hienosäädetty sellaisiksi, että yliluonnollisen ja epätodellisen näkeminen ei ole lainkaan tavatonta.

https://www.iltalehti.fi/mieli/a/58d27195-378a-4bf3-aff6-68cb5d9d10e1

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on hauskaa, teen sitä kohtalaisen usein, jos on tylsää. :D

Vierailija
2/7 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku lääkitys vois olla paikallaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ton jutun ja haluisin kokeilla. Ongelmana on, että pelkään kaikkea ja varmaan järkyttyisin sydänjuuriani myöten...

Vierailija
4/7 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen katsonut ja takaisin takaani katsoi leveähymyinen taikinanaamainen kalju herra. Hänellä oli hieman kiharaa korvien takana ja huulipunaa huulilla. Kun hän hymyili niin näin että hän on sydämeltään suurenmoinen ja haluaa ostaa minulta palveluksia. Sitten myin hänelle palveluksiani ja vuodatin kolme pisaraa verta hänelle peilin eteen.

Kun tiputtelin pisaroita kynnestäni niin tuo mies vain otti askelia vanhahtavasti. Taisi tanssahdella jatsia.

Siitä lähtien elämässäni olen saanut vain onnea osakseni.

Tunnen oloni myös nuorekkaammaksi. Kolmannella kerralla peilin takana kolme minää.

Huomasin ettei minälläni ole oikeasti sukupuolta ja olen myös eläin ja kuvittelen itseni ajattelevaksi.

Silloin tajusin ettei minua ole olemassakaan ja että oikeasti pelkään vain kuolemaa ja siksi olen lohduttamassa itseäni ja siksi palvon itseäni että tuntisin oloni paremmaksi, koska tulen vielä kuolemaan.

Toista kertaa en kerro tähän väliin koska näin jotain joka muuttui historiaksi, kun tajusin mitä se on.

Vierailija
5/7 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen katsonut ja takaisin takaani katsoi leveähymyinen taikinanaamainen kalju herra. Hänellä oli hieman kiharaa korvien takana ja huulipunaa huulilla. Kun hän hymyili niin näin että hän on sydämeltään suurenmoinen ja haluaa ostaa minulta palveluksia. Sitten myin hänelle palveluksiani ja vuodatin kolme pisaraa verta hänelle peilin eteen.

Kun tiputtelin pisaroita kynnestäni niin tuo mies vain otti askelia vanhahtavasti. Taisi tanssahdella jatsia.

Siitä lähtien elämässäni olen saanut vain onnea osakseni.

Tunnen oloni myös nuorekkaammaksi. Kolmannella kerralla peilin takana kolme minää.

Huomasin ettei minälläni ole oikeasti sukupuolta ja olen myös eläin ja kuvittelen itseni ajattelevaksi.

Silloin tajusin ettei minua ole olemassakaan ja että oikeasti pelkään vain kuolemaa ja siksi olen lohduttamassa itseäni ja siksi palvon itseäni että tuntisin oloni paremmaksi, koska tulen vielä kuolemaan.

Toista kertaa en kerro tähän väliin koska näin jotain joka muuttui historiaksi, kun tajusin mitä se on.

Tuo on syntiä. Rukoilen Kristuksen nimissä puolestasi.

Vierailija
6/7 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinttaa viikko viinaa ihan kunnolla niin pelottaa ilman peiliäkin. Mörköjä vaanii joka stanan nurkassa. Sängyn alle ei uskalla edes kurkistaa. Jotain siellä kuitenkin on.

Vierailija
7/7 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tinttaa viikko viinaa ihan kunnolla niin pelottaa ilman peiliäkin. Mörköjä vaanii joka stanan nurkassa. Sängyn alle ei uskalla edes kurkistaa. Jotain siellä kuitenkin on.

Toi on liian helppoa.

Viikko syömättä yhtään mitään ja pelkkää kahvia koneeseen ilman maitoa. Mihinkään et poistu kämpiltä!

Päivässä paketti kahvii alas ja tyhjään vatsaan.

Viina on siitä paha että tulee seikkailu. Lähtee treelle ja löytää viikon päästä itsensä rovalta ja peppu on kipee ku sitä on jyystäny lappalaiset pitkää päivää.