Petin, eikä mies välttämättä halua jatkaa
Suhteessamme on ollut paljon luottamusongelmia. Mies on valehdellut isoista ja pienistä asioista, ja usein myöntänyt vasta kun olen pyytänyt asioista todisteita tai vahingossa lipsauttanut jotain, mikä on paljastanut valheen. Sitä ennen on hyvin vakuuttavasti vannonut puhuvansa totta.
Tämä on ensimmäinen parisuhteeni, olen 22. En ylipäätänsäkään ole koskaan luottanut ihmisiin, vanhempani ovat molemmat valehdelleet paljon. Kun poikaystävä ekan kerran jäi valheesta kiinni, otin sen hyvin raskaasti ja me riideltiin usein. Kävin suhteen alkuaikana muiden kanssa treffeillä ja kerroin siitä hänelle avoimesti. Mitään niillä treffeillä ei kuitenkaan tapahtunut. Halusin saada miehen mustasukkaiseksi.
Tammikuussa tuli ilmi asia, josta olen 99% varma että mies valehtelee. Me ollaan siitä riidelty monta kuukautta. Todisteet puhuu sitä vastaan että mies valehtelee, mutta ne eivät ole vedenpitäviä, mutta niitä on sen verran paljon, että viittaa vahvasti siihen että valehtelee. Tämän riitelyjakson jälkeen päätettiin että nähdään harvemmin, kun asuttiin käytännössä yhdessä. Nähtiin kerran viikossa. Olen yrittänyt unohtaa tuota tammikuista asiaa, jos mietin sitä niin ärsyynnyn ja suren, ja olen vakuuttunut siitä että hän valehtelee. Siksi en mieti sitä. Kännissä uskalsin miettiä. Olin hyvin ärtynyt ja surullinen, ja menin treffeille toisen kanssa. Tai kun pyysin häntä ulos, en ajatellut enkä halunnutkaan mitään tapahtuvan. Sinä iltana kaverini perui menon, ja en löytänyt ketään muuta seuraksi lyhyellä varoitusajalla, ja siksi pyysin tuon kyseisen miehen. Hän tiesi että olen varattu ja että kaveripohjalla mentäisiin parille. Tuo mies oli laitellut minulle kuukausia viestejä, joissa pyytää parille tai kysyy mitä kuuluu, ei siis kovin usein, mutta en vastannut niihin koskaan ja poikaystävä tiesi että laittoi joskus viestiä. Tapahtunutta edeltävänä iltana hän oli laittanut viestiä, en usko että muuten olisin edes pyytänyt ulos, mutta ei sillä väliä. En ole kiinnostunut kyseisestä miehestä romanttisessa mielessä enkä ollut tuolloinkaan. Eikä me olla enää yhteyksissä, sovittiin niin silloin kun hänen luotaan lähdin.
.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
..jatkuu. Muistan että juteltiin minun ja poikaystäväni asioista, ja hän myös tulkitsi asian niin että mies valehtelee tuosta tammikuisesta asiasta. Tämän jälkeen hyvin kännissä olin varmaan ”varma” että hän valehtelee ja että minulla on oikeus kostaa. En tiedä. Tunnen itseni kuitenkin sen verran hyvin, etten normaaleissa olosuhteissa pettäisi edes kännissä. Menimme hänen luokse, koska julkisia ei liikkunut siihen aikaan enää, kotiin meno taksilla olisi tullut kalliiksi. Hänen luonaan koskettelin häntä alapäästä, mutta lopetettiin ehkä 30 sekunnin kuluttua. H-e-t-i kun aamulla heräsin, laitoin poikaystävälleni viestiä että voisinko tulla käymään jotta voisin kertoa asiasta. Odotin monta tuntia kierrellen ulkona, että hän vastaisi. Ei vastannut, joten menin hänen luo, ja kerroin asiasta heti.
Tästä on nyt pari viikkoa. Mies oli alkuviikosta hetken sitä mieltä, ettei voida jatkaa. Siinä samassa yhteydessä tuli siihen päätökseen, että pidettäisiin taukoa, ei siis nähtäisi tai oltaisi usein yhteydessä. Ollaan juteltu tänään, ja hän ei osaa yhtään sanoa että jatketaanko vai ei.
Kadun tekoani ihan hirveästi, ja erityisesti koska en oikeasti ikinä selvin päin tekisi niin. Tiedän, ettei mikään oikeuta tekoani mutta tiedän, mikä siihen todennäköisesti vaikutti kännitilan lisäksi. Minulle oli koko ajan ilmiselvää että kerron miehelle, ja siksi nyt ärsyttääkin hänen valheensa entistä enemmän. Olisin voinut olla kertomatta, mutta haluan häneltä samanlaista rehellisyyttä kuin mitä itse annan. Pelkään, että kännissä olen saattanut pyrkiä juurikin siihen... jos minä myönnän tämän, niin pakkohan hänenkin on viimeistään nyt myönnettävä valehdelleensa siitä tammikuisesta asiasta. Tai että vihdoinkin unohtaisin sen asian, koska jos teen jotain tuollaista, niin ei minulla ole varaa moralisoida vaikka valehtelisi. Mutta ärsyttää edelleen ne valheet, ja tuntuu kohtuuttomalta olla tässä tilanteessa. Ymmärrän häntä kyllä, mutta kuinka pitkään voin kärvistellä tässä epätietoisuudessa..
Rakastan miestä, meillä on hyvin paljon yhteistä ja samanlainen ’henki’, meillä on yhteys. En ole koskaan tuntenut ketään koskaan näin. Ollaan 1,5v oltu yhdessä. Hän on valehdellut muttei pahantahtoisesti, ja hän on todella kiltti. Tein suuren virheen, mutta se olisi voinut olla suurempi; oltaisiin voitu harrastaa seksiä, olisin voinut salata asian jne. En tiedä kelle puhuisin asiasta, kun en kehtaa kertoa mitä olen tehnyt. Neuvotkin on sallittuja jos niitä tahtoo antaa
Huomaatko, että lopulta puolustelet omaa tekojasi miehen ” valheiden” varjolla.
Kumpikohan tässä se pettäjä on? Sulla ei ole mitään todisteita, mutta silti epäilet jostain poikaystävääsi. Miksi? Vaikuttaa, että olet vain mustasukkainen.
Toivon todella, että poikaystäväsi löytää rinnalleen luotettavan, häntä arvostavan ihmisen, joka ei epäile häntä. En ymmärrä tekoasi. Kostat, vaikkei mitään todisteita ole miehen epärehellisyydestä. Ehkä on parempi, että lopetatte koko suhteen. Olisiko aika vilkaista peiliin ja kasvaa?
N 21
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan todistettavissa ettei pantu ja mies kyllä tietää sen myös. Kaikki mitä olen hänelle sanonut on ollut todistettavissa. Ap
Heh, heh olin miehen luona yötä ja alapäätä vaan koskettelin. Miten ihmeessä on todistettavissa, että ette silti pannut. Olisi mielenkiintoista kuulla:)
Jep. Tätä minäkin ihmettelen. No, jokatapauksessa ap on pettänyt. Aivan varmasti ovat myös harrastaneet seksiä. Kukaan ei usko.
Vierailija kirjoitti:
Vau, olet 22-vuotias ja vasta tuolla tasolla. Mä olin sun ikäisenä jo ulkomailla töissä, aviovaimo ja perheenemäntä.
Kyllä asia on nyt niin että on turhaa tapella siitä petitkö sinä vai valehteliko mies. Teillä kun on paljon suurempia asioita vielä opittavina. Ette vaan ole valmiita parisuhteeseen millään tasolla.
Lopeta alkoholin kanssa läträäminen ja lapsellinen "kostomentaliteetti".
Kenekään henkilökohtaiset ongelmat (joita sulla näyttää olevan lapsuudesta paljon) eivät ratkea parisuhteen avulla vaan haittaavat sitä. Kasva ensin aikuiseksi ja rupea vasta sitten seurustelemaan. Nyt sulla ei vaan riitä rahkeet.
Tämä niin paljon!
Ap ei ole todellakaan valmis seurusteluun. Ei kuulu aikuiseen suhteeseen kostaminen. Ap:n täytyy vielä kasvaa ja paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on aivan oikein pettää miestä, jonka luulee valehtelevan. Tosiasiosta ei pidä välittää. Luulo oikeuttaa kaikkeen.
Tottakai miehesi tulee uskoa, ettet pannut, alapään pikaisesta koskettamisesta huolimatta. Kumma olento, tuo sun mies, kun ei sua usko, kaikki naisethan käy pikakoskettamassa vieraita.Se on ihan todistettavissa ettei pantu ja mies kyllä tietää sen myös. Kaikki mitä olen hänelle sanonut on ollut todistettavissa. Ap
Huomaatko, että keität samaa soppaa uudelleen? Tuon varjollahan mies pystyy jatkamaan kierrettä ja väittämään sinua valehtelijaksi. Ja molemmilla on todisteita. Kai miehelläkin on oikeus pettää ja ajatella, että valehtelet, koska niinhän sinäkin teet :D ei oikeasti. Nyt kyllä pikkasen alkaa huvittamaan tämä. Haloo ap! Etkö sä tajua, että ootte samalla viivalla nyt :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan todistettavissa ettei pantu ja mies kyllä tietää sen myös. Kaikki mitä olen hänelle sanonut on ollut todistettavissa. Ap
Heh, heh olin miehen luona yötä ja alapäätä vaan koskettelin. Miten ihmeessä on todistettavissa, että ette silti pannut. Olisi mielenkiintoista kuulla:)
Jep. Tätä minäkin ihmettelen. No, jokatapauksessa ap on pettänyt. Aivan varmasti ovat myös harrastaneet seksiä. Kukaan ei usko.
Luulen, että ap vaan mittaili miehen kokoa, joka ei ollut riittävä.
No, nythän miehesi onkin täysin samassa tilanteessa, missä itse olet. Nyt valot päälle hyvä nainen! Onko hiukkasen outoa toimintaa? Olet antanut syyn miehelle käyttäytyä samalla tavalla kuin itse nyt.
Miksi et voi kertoa mistä mies valehteli?
Ao keskeytti toiminnan, toisen miehen hyväilyn, ennen kuin se johti mihinkään. Arvostan! Itse en pystyisi.
Koskettelin miestä alapäästä 30s ajan. Kukahan tässä nyt oikein valehtelee!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on aivan oikein pettää miestä, jonka luulee valehtelevan. Tosiasiosta ei pidä välittää. Luulo oikeuttaa kaikkeen.
Tottakai miehesi tulee uskoa, ettet pannut, alapään pikaisesta koskettamisesta huolimatta. Kumma olento, tuo sun mies, kun ei sua usko, kaikki naisethan käy pikakoskettamassa vieraita.Se on ihan todistettavissa ettei pantu ja mies kyllä tietää sen myös. Kaikki mitä olen hänelle sanonut on ollut todistettavissa. Ap
Ketro ihmeessä miten tällainen todistetaan pätevästi???
Ei luonnevikaisen kanssa kannata alkaa rakentamaan yhtään mitään. Tiedän kokemuksesta, että kerran valehtelija, aina valehtelija, yrittää aina siloitella asioitaan valheilla, isoilla ja pienillä. Ei noin keskenkasvuisesta ihmisestä ole parisuhteeseen, ei tule muuta kuin harmia, jos ei luottamus palaa. Todennäköisesti ei koskaan!
Vierailija kirjoitti:
Koskettelin miestä alapäästä 30s ajan. Kukahan tässä nyt oikein valehtelee!
Kukaan ihminen ei usko tuollaista. Ei yksikään. Toivon todella, että ap:n mies löytää itselleen hyväkäytöksisen, luotettavan naisen. Ap kohtelee miestä todella ikävästi. Haukkuu miestä, vaikka itse on pettänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mun mielestä se, että menee vieraalle äijälle tilittämään suhteesta ja miehestä yksityiskohtaisesti on kyllä myös toisen luottamuksen pettämistä...
Ap teillä menee tuo suhde ihan päin pyllyä. Kannattaisi ehkä lopettaa. Siinä lopettamisen yhteydessä on hyvä miettiä, että mitä kaikkea tuli tehtyä väärin. Sitten seuraava suhde saattaa onnistua hieman paremmin. Luottamusta voisi ilmeisesti hieman yrittää parantaa, ja lopettaa toistuvat kuulustelut samasta aiheesta. Ehkä ei pitäisi myöskään viestitellä muiden miesten kanssa, jos on parisuhteessa. Etenkin jos sulla saattaa lipsahtaa pippeli sisään tuolla tavalla.
Ehkä peilaat itseäsi muihin. Olet itse epäluotettava henkilö joka vehtaa muiden takana, niin et luota muihin ihmisiin. Niinhän se aina on, että yleisemmin pettäjät alkavat olemaan ensimmäisinä mustasukkaisia ja epäluuloisia kumppanista.
Vierailija kirjoitti:
Mikä se asia on josta mies on valehdellut?
Tämä. Ja myös todisteet tähän. Jatketaan sitten keskustelua.
Jos vastaavassa tilanteessa nainen koskettelisi minun vehkeitä, niin pitäisin sitä merkkinä ja tilanne johtaisi melkoisella varmuudella pidemmälle. Miten tämä mies ei muka ole osannut toimia noin selvässä tilanteessa?
Härnäsit vähän ja sitten tulitkin katumapäälle(kö)?
- mies on valehdellut merkittävän paljon
- teillä on runsaasti ongelmia
- olette olleet yhdessä vasta 1,5 vuotta ja jo terapian tarpeessa
- olet vasta 22
Lähde. Ei tuosta hyvää seuraa. Teidän pitäisi olla onnellisia ja nauttia yhdessä elämästä eikä väkisin jämähtää vaikeaan suhteeseen. Usko pois, on myös suhteita joissa voi olla onnellinen ja joka ei ole vaikea. Ja yksinkin, ilman huonoa suhdetta on mahtavaa olla kun sen ymmärtää.
Siis olette puolentoista vuoden aikana olleet paljon on-off, mies valehtelee asiasta, jota ei suostu kuitenkaan täällä kertomaan, ja sinä sitten hyvästä kostat miehellesi pettämällä tätä.
Voi luoja mikä suhde. Eroa ja kasva aikuiseksi.
N25