Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MITÄ MIELTÄ?: Ei polyesteria, ei alle 500 euron kenkiä – Mervi pukeutuu vain luksukseen, ja niin pitäisi sinunkin

Vierailija
31.03.2019 |

https://www.iltalehti.fi/muoti/a/1378af22-6b3e-4882-b2e1-6274595c1479

Sitä mieltä olen, että ajatuksena vähän ymmärränkin (köyhän ei kannata ostaa halpaa), mutta onhan tuo nyt aivan älytöntä, suorastaa v***lua, laukoa tuollaisia aivopieruja oikein lehteen.

Kommentit (175)

Vierailija
161/175 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, iltapäivälehdet harrastavat klikkiotsikointia ja yksi varmimmista tavoista on julkaista jotain joka takuulla hermostuttaa meistä valtaosaa. Esim. nämä päättömät talousneuvot ovat ihan hyvä tapa ärsyttää meitä vähävaraisia / juuri ja juuri toimeen tulevia / keskituloisia /oikeastaan ketä tahansa.

Samoin.  Ohjeet kuinka olisi hyvä olla kahden kk rahat säästössä, neuvo on hyvä, mutta voisi sanoa olisipa hyvä olla myös miljoonan omakotitalo.

Parempi lähteä tosiasioista, on hyvä että oli nytkin sopiva ruokaraha, laskutkin pystyn hoitamaan.

Vierailija
162/175 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäh? Olen ostanut marketeista alennusmyynnistä vaikkapa t-paitoja 2-5e/kpl ja kestäneet parhaimmillaan 5 vuotta siedettävän näköisinä. Sitten heitän pois, kun likaantuvat pysyvästi tai reikiintyvät tms. ettei kehtaa pitää edes kotona. Great! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/175 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tämä täti maksaa työntekijöilleen sellaista palkkaa että pystyvät hekin noita luksusvaatteita ostamaan. Myyjän tessin palkalla kun ei tuhansien eurojen rättejä ostella.

Vierailija
164/175 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä juttu, että hän ei käytä viskoosia. Kuitenkin kehui bambua käyttävänsä. Bambukangasta kun ei käsittääkseni ole kuin viskoosin muodossa...

Vierailija
165/175 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en enää uskalla ostaa kalliita, kun ei niiden laatuun voi luottaa eikä tunnu enää löytävän oikeasti laadukasta. Ihan sama ostaa 20e neule kun ei se 120e neulekkaan kestä. Merkki = laatu, ei ole. Kova hinta = laatu, ei ole. Ostin 120e ihan normaalin neuleen mikä ei ollut sekoitetta ja olen huoltanut pesulapun mukaan. Juuri siksi, koska en aio enää ostaa neuleita jotka menee säpäleiksi 2 viikossa. Ja tämä meni vielä nopeammin. Ja sokkarilta, mitä olen aiemmin pitänyt laadukkaana liikkeenä kalliit talvikengät joilla mentiin yksi talvi.

Mistä sen laadun löytää? Millaisia ketjuliikkeitä esim suosittelette?

Isäni on ostanut minulle h2o:n talvitakin kun olen ollut 14v ja nyt olen 27v, edelleen käytössä. Jotain tällaista toivoisin.

Vierailija
166/175 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei näe minkä hintainen vaate kenelläkin on päällä. Esim. vaikka jokin paita, toinen H&M:stä ja toinen Pradalta, molemmat aivan samanlaisia ja paidoissa ei lue brändin nimeä. Ei kukaan mitenkään voi erottaa sitä että kumpi paidoista on kalliimpi. Aivan turhaa leuhkimista koko vaatteilla koreilu. Itse en maksa brändistä vaan siitä, että tuote näyttää hyvältä omiin silmiini ja istuu hyvin päälleni. Toki laadunkin tulee olla suht hyvä, ettei vaate heti rikkoonnu. Aivan sama onko vaate ostettu kirpputorilta vai vaatekaupasta, jos vaate näyttää ja tuntuu hyvältä niin minulle se riittää. Halpa hinta on toki aina plussaa.

Vierailija
167/175 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan se on, mutta toki kalliinpaa. suosin myös aitoja materiaaleja, koska ajattelen sitä luonnonkin kannalta, koska esim. polyesteri vaatteista irtoaa muovipartikkeleja pesuvesien mukana jätevesiin.

Puuvilla, pellava, villa, viskoosi, nahka ja silkki ovat kyllä ihania.

Vierailija
168/175 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en enää uskalla ostaa kalliita, kun ei niiden laatuun voi luottaa eikä tunnu enää löytävän oikeasti laadukasta. Ihan sama ostaa 20e neule kun ei se 120e neulekkaan kestä. Merkki = laatu, ei ole. Kova hinta = laatu, ei ole. Ostin 120e ihan normaalin neuleen mikä ei ollut sekoitetta ja olen huoltanut pesulapun mukaan. Juuri siksi, koska en aio enää ostaa neuleita jotka menee säpäleiksi 2 viikossa. Ja tämä meni vielä nopeammin. Ja sokkarilta, mitä olen aiemmin pitänyt laadukkaana liikkeenä kalliit talvikengät joilla mentiin yksi talvi.

Mistä sen laadun löytää? Millaisia ketjuliikkeitä esim suosittelette?

Isäni on ostanut minulle h2o:n talvitakin kun olen ollut 14v ja nyt olen 27v, edelleen käytössä. Jotain tällaista toivoisin.

Ostaisin uutena tosi kalliin jos varaa olisi,  Stockmannilta, jossa villaa suurin osa.   Toistaiseksi en ole löytänyt kuin kirpputoreilta -etikkavesiliotukseen vaan, kesti pesun joten oli laadukas villatakki.

Vierailija
169/175 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sponssaiskohan Mervi mulle kledjut

Vierailija
170/175 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En törsää tuollaisia summia vaatteisiin, mutta silti saan ne kestämään vuosia. En tosin ostakaan akryyliä enkä H&M-vaatteita. En näe mitään syytä alkaa laittaa noin poskettomia summia lisää vaatteisiin.

Mutta ehkä salaisuus on siinä, että 1000 euroa halvempikin vaate kestää kun osaa huoltaa sen ja pitää sitä hyvin.

Mistä ostat vaatteesi ja mitä merkkejä suosit?

Vierailija
171/175 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vaan kaikki H&M:stä ostamani vaatteet ovat kestäneet vuosikausia. En väitä että yritys toimisi eettisesti, mutta en käsitä mistä tämä väite oikein tulee, että halvat vaatteet eivät kestäisi, kyllä ne minulla vaan aina kestävät.

En mitenkään säästä ostamalla 1000 euron takin kerran kymmenessä vuodessa, kun voin ostaa 60 euron takin ja käyttää sitä kymmenen vuotta. Sen jälkeen kierrätän sen ja ostan uuden. Ei minulla takit koskaan kulu loppuun. Ikinä. Maksoi mitä hyvänsä. Kengät kävelen aina loppuun. Kävelen töihin kesät talvet, joten en ehkä sijoita 500 euron kenkiin, joilla sitten raahustan menemään tuolla loskassa.

Missähän on nämä ihmiset jotka heittävät vaatteen roskiin vain siksi että se on halpa? En tunne yhtään ihmistä joka toimisi näin. Ihan kaikki kierrättävät vanhat vaatteensa. Ja niitä on käytetty useammin kuin kaksi kertaa, vuosia pikemminkin.

no aivan niin! mullakin on yli 7v vanhoja HM:n vaatteita jotka istuu yhtä hyvin ja näyttävät ihan samoilta kuin ne ostaessani. ei yhtään eettisempää kuin muutkaan ketjut, mutta hinta on hyvä. 

Vierailija
172/175 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vaan kaikki H&M:stä ostamani vaatteet ovat kestäneet vuosikausia. En väitä että yritys toimisi eettisesti, mutta en käsitä mistä tämä väite oikein tulee, että halvat vaatteet eivät kestäisi, kyllä ne minulla vaan aina kestävät.

En mitenkään säästä ostamalla 1000 euron takin kerran kymmenessä vuodessa, kun voin ostaa 60 euron takin ja käyttää sitä kymmenen vuotta. Sen jälkeen kierrätän sen ja ostan uuden. Ei minulla takit koskaan kulu loppuun. Ikinä. Maksoi mitä hyvänsä. Kengät kävelen aina loppuun. Kävelen töihin kesät talvet, joten en ehkä sijoita 500 euron kenkiin, joilla sitten raahustan menemään tuolla loskassa.

Missähän on nämä ihmiset jotka heittävät vaatteen roskiin vain siksi että se on halpa? En tunne yhtään ihmistä joka toimisi näin. Ihan kaikki kierrättävät vanhat vaatteensa. Ja niitä on käytetty useammin kuin kaksi kertaa, vuosia pikemminkin.

no aivan niin! mullakin on yli 7v vanhoja HM:n vaatteita jotka istuu yhtä hyvin ja näyttävät ihan samoilta kuin ne ostaessani. ei yhtään eettisempää kuin muutkaan ketjut, mutta hinta on hyvä. 

Sama täällä. Mulla on markka-aikana ostettuja hm vaatteita. En tiedä onko sitten laatu huonontunut. Hinta ei aina takaa laatua. Ostin myös kerran Stokkalta melkein 100 t-paidan, jossa oli kullanvärisiä koristeita ja ajattelin että siitä tulee hyvä baaripusero. Haalistui ja meni piparkakkuhelmaksi ekassa pesussa, vaikka ohjeen mukaan pesin.

Vierailija
173/175 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa vain vaatteita, luksustuotteita, 5% ostaa. Teette 40 50 60 %voitoista elikkä olette tervetulleita asiakkaita.

Kuitenkin luksustuotteet ovat lähestulkoon tavallisia. Ehkä Lamborghini ei mutta vaatteet joo.

Jollakin luksusbrändiä päällä normaalien keskuudessa? Pistää miettimään, että ihminenkin on ihmisen näköinen, elää muiden varoilla? Heikko itsetunto? Kuuluu henkisesti ehkä vähemmän valmiiseen luokkaan, ja ei pystyne auttamaan muita?

Vierailija
174/175 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan ymmärrän ajatuksen, mutta eihän tuo käytännössä köyhällä toimi.

Itse elän pienellä kuntoutustuella ja jos talvikengät menevät rikki, niin minulla menisi pari vuotta säästää 500 euron kenkiin. Kuitenkin on pakko kädä talvisinkin kuntotuksessa ja esim kaupassa niin pakko ostaa halvemmat kengät. Tosin kirppikseltä voi saada laadukkamaat samaan hintaan kuin mitä kaupassa uudet maksavat, joten ei sitä köyhänkään kertakäyttötuotteita kannata ostaa. Tonnia en laittaisi näillä tuloilla takkiin ollenkaan. Kuukausitulot ovat asumistuen kanssa vähän yli tonnin...

Vierailija
175/175 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei näe minkä hintainen vaate kenelläkin on päällä. Esim. vaikka jokin paita, toinen H&M:stä ja toinen Pradalta, molemmat aivan samanlaisia ja paidoissa ei lue brändin nimeä. Ei kukaan mitenkään voi erottaa sitä että kumpi paidoista on kalliimpi. Aivan turhaa leuhkimista koko vaatteilla koreilu. Itse en maksa brändistä vaan siitä, että tuote näyttää hyvältä omiin silmiini ja istuu hyvin päälleni. Toki laadunkin tulee olla suht hyvä, ettei vaate heti rikkoonnu. Aivan sama onko vaate ostettu kirpputorilta vai vaatekaupasta, jos vaate näyttää ja tuntuu hyvältä niin minulle se riittää. Halpa hinta on toki aina plussaa.

Kyllä tämän esimerkin huomaa jo ulkopuolinenkin. Kankaan laatu ja paksuus on ihan eri noiden brändien välillä. Pradan ja vaikka Reissin paitojen välillä eroa olisi vaikeampi huomata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi