Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä se on se sama ruoka, jota yksivuotias syö koko perheen kanssa?

Vierailija
29.03.2019 |

Itse syön aamiaiseksi munakkaan ja maitokahvia, lounasta en ollenkaan, koska munakkaan jälkeen ei ole lounasnälkä. Mies ei syö ollenkaan aamiaista, lounaan hän syö työmaaruokalassa. Päivälliseksi meillä on jokin ruokaisa salaatti, koska minä laihdutan raskauskiloja ja mies on syönyt raskaan lounaan työpäivän aikana. Iltapalaa mies ottaa jotain leipää, minä vain viilin tai maustamattoman jogurtin tms. Viikonloppuisin me vietetään perheaikaa käymällä ravintolassa päivällisellä kaikki kolme (meillä on siis vain yksi lapsi). Meidän vaavi täyttää juuri yksi vuotta. Neuvolassa sanottiin, että yksi vuotta täytettyään vauva/taapero syö samaa ruokaa kuin muu perhe. Sitä munakastako? Tai kanasalaattia tai kinkkuleikkelesalaattia?

Kommentit (129)

Vierailija
101/129 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavallista ruokaa oppii kyllä pikkuhiljaa syömään. Toki jos ette juuri syö kotona niin muksulle joudut omat ruuat tekemään. Leivät ja jogurtit kuulostivat ihan soppelilta välipalalla ja meillä niitä on alta vuosikas syönyt. Eikä siinä munakkaassa mitään vikaa ole -sekin ruokaa jota jo alta vuosikas voi itse syödä.

Vuosikas?.. Kuulostaa ihan kuin puhuisit vasikasta tai jostain muusta eläimestä. En ole ikinä kuullut käytettävän tuollaista termiä lapsesta.

Sama se onko kyseessä vasikka vai ihmislapsi :D Vai onko ihminen sinusta niin paljon ylempiarvoisempi ettei tiettyjä termejä missään nimessä tule käyttää? Ihminen on eläin muiden joukossa sillä erotuksella että ihmislapsi on ainoa eläinlapsi josta edes ajatuskin on iljettävä.

En todellakaan tarkoittanut, että ihminen on ylempiarvoisempi. Kunhan vain ihmettelin ja kerroin mitä sanasta 'vuosikas' mulle tulee ekana mieleen. Mun puolesta ihmiset saa käyttää lapsistaan mitä nimitystä haluavat.

Love and peace ❤️

Vierailija
102/129 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kalapuikkoja ei makaroni mössöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/129 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa ruokaa kuin itselle, mutta sösellettynä ja ilman viinaksia.

Haarukalla sösellettyä nakkimunakasta aamiaiseksi? Pieneksi hakattua kanasalaattia? En usko, että hän tykkää niistä, kun on tottunut niihin omiin soseisiinsa esim. perunamuussi ja soseutettu liha tai porkkanamuussi ja soseutettu kalkkuna. Ap

Se munakas menee kyllä, jätä siitä lapsen annoksesta nakit ja suola pois?

Vierailija
104/129 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin aloituksen huonosti. Tarkoitus oli sanoa, että meillä kotona on yksipuoleista ruokaa, koska minä laihdutan raskauskiloja ja mies ei syö juurikaan kotona, koska syö työmaaruokalassa niin suuren lounaan. Että huoleni on se, että eihän pieni lapsi voi elää näin yksipuoleisella ruokavaliolla, eli hänelle pitää tehdä omat ruoat. Ap

Ihan mielenkiinnosta aiotko lopun elämääsi syödä pelkkää salaattia ja munakasta ja illalla maustamatonta jogurttia.

Vierailija
105/129 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin aloituksen huonosti. Tarkoitus oli sanoa, että meillä kotona on yksipuoleista ruokaa, koska minä laihdutan raskauskiloja ja mies ei syö juurikaan kotona, koska syö työmaaruokalassa niin suuren lounaan. Että huoleni on se, että eihän pieni lapsi voi elää näin yksipuoleisella ruokavaliolla, eli hänelle pitää tehdä omat ruoat. Ap

Olisiko aika tarkastella omia tottumuksiaan?

Vierailija
106/129 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsytti samat neuvot aikoinaan. En ole ikinä kokkaillut itselleni ja söin työpaikalla lounaan iltaisin milloin mitäkin. Tämä ap aloitus kuvaa sitä miten kaiken pitäisi alkaa pyöriä lapsen ympärillä Suomessa. Monissa muissa maissa lapset syövät onan ruuan liunaalla ja illalla lman ja vanhemmat kaksin kun lapsi mennyt nukkumaan. Ihan outoåa tälläinen että vanhempienkin täytyy alkaa syömään makkarakeittoa lapsen kanssa.

Vierailija
107/129 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsytti samat neuvot aikoinaan. En ole ikinä kokkaillut itselleni ja söin työpaikalla lounaan iltaisin milloin mitäkin. Tämä ap aloitus kuvaa sitä miten kaiken pitäisi alkaa pyöriä lapsen ympärillä Suomessa. Monissa muissa maissa lapset syövät onan ruuan liunaalla ja illalla lman ja vanhemmat kaksin kun lapsi mennyt nukkumaan. Ihan outoåa tälläinen että vanhempienkin täytyy alkaa syömään makkarakeittoa lapsen kanssa.

Mitenkäs sitten kun lapsi kasvoi? Söikö hän päivällisen yksin? Miten ihmeessä opetatte esimerkiksi ruokailutapoja, ellette syö samaan aikaan? 

Vierailija
108/129 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Uunilohi eri lisukkeilla esimerkiksi maistui sekä meille että taaperolle. Laitoin uuniin ihan sellaisenaan, ilman suolaa, ja lisäsin suolaa omaan annokseen lautasella. Mies ei edes tullut kaivanneeksi suolaa, vaan pisteli menemään sellaisenaan, samoin kuin taapero.  

Mukanas ei ole yhtään huono vaihtoehto.  Kanasalaatti myös ok, mutta kannattaa keittää tyypille lisukkeeksi vaikka makaronia. Makaroni minusta ihan hyvä lisä muutenkin, kun uppoaa hyvin, ja  taaperoiden ei pitäisi syödä ylen määrin proteiinia. Tajusin tämän itse vasta 1,5v kohdalla, kun meillä oli jo vedetty ylen määrin protskuja, kun tyyppi jotenkin luontaisesti niitä himoaa.  https://www.vauva.fi/artikkeli/lapsi/vauva_ja_taapero/ole_tarkkana_pikk…

Kasvissosekeitto raejuuston, keitetyn kananmunan tai uunilohen jämien kanssa toimii meillä. Kun laitan puolet perunaa, niin loput saa olla mitä vaan (purjoa, kukkakaalia, parsakaalia, bataattia, porkkanaa...) Olen pakastanut näitä pahvisiin kertakäyttömukeihin. 

Vierailija
109/129 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle aamulla vaikka puuroa. Jos ei maistu joka aamu niin leipäpaloja ja hedelmiä ja vaikka jogurttia. Meillä vielä isompaankin haluavat Piltti-hedelmäsosetta.

Lounaaksi voit tehdä lapselle ihan oman ruoan. Jos olet tehnyt sosetta tähän mennessä niin nyt vaikka kanakastiketta ja riisiä, uunilohta, pastaa ym... Laittaa vain niukemmin suolaa. Lapsi voi syödä samaa illallakin ja tosiaan voi pakastaakin sen kastikkeen. Miksipä ei kävisi munakas ja ruokaisa salaatti? Ihan hyvin käy, mutta ei ehkä joka päivä ihan samat. Aika tarkat ohjeethan siitä periaatteessa on kuinka usein viikossa kanaa, kalaa, punaista lihaa, kananmunaruokaa ja kasvisruokaa pitäisi tarjota.

Itse soseutin joskus tortillatkin lapsia varten ja sitten vaan aloin leikata pieniksi paloiksi melkein minkä ruoan vaan. Mausteita laitoin reilusti alusta saakka, mutta vähemmän suolaa.

Vierailija
110/129 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sä syöt itse liian vähän, ja olet lihava sen takia. Olet lisäksi typerästi opettanut lapsen pelkkiin mössöihin. Niität sitä mitä kylvät, etkä halua muuttaa tapojasi. Et tule laihtumaan noilla ruokamäärillä. Tee kunnon ruokaa mikä maistuu kaikille, myös sille lapselle. Ja juu, taapero voi syödä munakasta. 

Vierailija
111/129 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euron juusto,mut ota suolakurkku pois ja soseuta.

Vierailija
112/129 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti samaa mieltä.

Olen puoliksi espanjalainen ja on tullut seurattua läheltä lapsiperhe-elämää molempien vanhempieni kotimaissa. Suomessa tosiaan odotetaan, että koko elämä pyörii lasten ympärillä. Pitää käydä vaunulenkillä ja perhekerhossa, päiväunet on ulkona tasan klo 12-14 ja sillä aikaa äiti imuroi ja viikkaa pyykkejä. Leikkipuistossa on käytävä, vaikka kotipihassa olisi keinut ja muut. Viikonloppuna koko perhe käy yhdessä prismassa ja hoplopissa. Päivälliseksi syödään kinkkukiusausta, makkarakeittoa tai pinaattilettuja. Jos et tarjoa näitä lapsellesi olet huono ihminen.

Espanjassa lapset syövät hyvin usein niitä purkkiruokia vielä pitkälle yli vuoden ikään ja saavat sitten maistaa aikuisten ruokia mitä tahtovat. Tarjolla ei ole mitään mössöä myöhemmin, jos isommalle lapselle ei kelpaa, niin hän jää ilman. Ei siis mitään nakkitarjoiluja vain lapsille. Toki äyriäiset kuoritaan ja muutenkin autetaan. Sokeria ja suolaa tarjotaan aika hövelisti ihan vauvaikäiselle. Kun lapsi syntyy, vanhemmat jatkavat ihan normaalia elämää ja lapsi otetaan mukaan minne ollaankaan menossa. Vanhemmat naissukulaiset eivät usein ole työelämässä ja hoitoapua ja seuraa riittää. Lapsen saa ottaa mukaan ihan joka paikkaan, eikä kukaan mulkoile pahasti. Olen joskus lukenut tältä palstalta, että lapsia jotenkin lyötäisiin tai heille huudeltaisiin, jotta he käyttäytyisivät hyvin, mutta itse en ole koskaan törmännyt tällaiseen. Tarjoilijat kyllä tuputtavat karkkeja jo alle vuoden ikäisille lapsille.

Täytyy sanoa, että oman kokemukseni mukaan espanjalaiset ovat ennakkoluulottomampia ruuan suhteen ja heillä on paremmat pöytätavat kuin suomalaisilla. Meren läheisyyden ja pitkän kasvukauden ansiosta tarjolla on kyllä ihan eri lailla ruokia.

Omat lapset olen kasvattanut Suomessa ja olen saanut kritiikkiä osakseni, koska en ole noudattanut näitä lapsiperheiden kirjoittamattomia sääntöjä. Meillä ei ole syöty "kotiruokia", päikkärit nukuttu milloin nukuttaa ja jätetty perhekerhot välistä. En kyllä pidä espanjalaisesta tavasta antaa pikkulapsille hurjia sokeripommeja, mutta en ole nipottanut. Nyt jo isot lapset syövät kaikkea. Itse en siis syöttäisi "lasten ruokia" koko perheelle ihan vaan sen takia, että perheeseen kuuluu lapsia. Jos aikuisten ruokavalio on terveellinen, lapsi mukautuukin siihen

Vierailija
113/129 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, vuoden vanha voi syödä samaa ruokaa kuin tekin, mutta suolaa kannattaa vähentää. Makeaa ruokaa ei kannata myöskään syöttää, koska pieni lapsi ei sellaista osaa edes vielä itse vaatia.

Ja ruokaa pitää olla tiheämmin kuin nyt. Vuoden vanha kasvaa ja hänen ruuansulatuselimistönsä ei kestä tuollaista kahdeksan tunnin paastoa mitä sinä itse harrastat, eikä tuo ole sinullekaan terveellistä.

Eli lapselle aamupala, vaikkapa puuro ja maitoa (joko äidinmaitoa tai normilehmänmaitoa). Leipäkin on ok, päälle vaikkapa siivu vähäsuolaista juustoa ja kurkkua. Tämä siis pian taaperon herättyä, esimerkiksi klo 7.30

Välipalaksi voi syödä vaikkapa omenasiivuja ja sokeroimatonta tai vähäsokerista jogurttia hedelmäsoseen kera. Tai pienen leivän. Tämä vaikkapa kymmeneltä, ennen tai jälkeen ulkoilin.

Puolilta päivin lounas, vaikkapa kanakeittoa ja leipä. Voit ostaa näitä myös eineksinä valmiina, jos koet sen helpommaksi - eineksissä ei ole MITÄÄN VIKAA, kunhan valitset vähäsuolaisia vaihtoehtoja, joissa ei ole ruokaa käristetty öljyssä... Tai voit tehdä iltaruokaa isomman satsin niin, että siitä riittää pakkaseen tai seuraavaksi päiväksi lounaaksi.

Iltapäivällä, taaperon herättyä päiväunilta annat taas pienen välipalan, ruokailuväli on noin pienellä hyvä olla korkentaan kolme tai neljä tuntia. Vaikkapa velliä mukista ja viiliä marjojen kera. Tämä noin klo 15

Illalla iltaruoka noin kuudelta, ja sen soisi olevan hiukan tuhdimpi kuin pelkkä salaatti. Salaatista toki saa tuhtiakin, mutta siinä pitää siis olla taaperolle hiilihydraattia ja proteiiniakin.

Ja iltapala sitten ennen nukkumaanmenoa, vaikkapa klo 20 - vaikka iltapuuroa marjojen tai hedelmäsiivujen kera.

Eli pieniä annoksia, mutta tiheästi.

Jos et luota omiin taitoihisi, lue neuvolan antamat esitteet. Niitä on takuulla sinulle annettu raskausaikana valmennuksessa. Jos ei enää löydy, lue vaikkapa täältä, Valion sivusto, mutta aivan täyttä asiaa.

https://www.valio.fi/hyvinvointi/taaperon-kanssa-ruokapoydassa-yli-1-vu…

Vierailija
114/129 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen puoliksi espanjalainen ja on tullut seurattua läheltä lapsiperhe-elämää molempien vanhempieni kotimaissa. Suomessa tosiaan odotetaan, että koko elämä pyörii lasten ympärillä. Pitää käydä vaunulenkillä ja perhekerhossa, päiväunet on ulkona tasan klo 12-14 ja sillä aikaa äiti imuroi ja viikkaa pyykkejä. Leikkipuistossa on käytävä, vaikka kotipihassa olisi keinut ja muut. Viikonloppuna koko perhe käy yhdessä prismassa ja hoplopissa. Päivälliseksi syödään kinkkukiusausta, makkarakeittoa tai pinaattilettuja. Jos et tarjoa näitä lapsellesi olet huono ihminen.

Espanjassa lapset syövät hyvin usein niitä purkkiruokia vielä pitkälle yli vuoden ikään ja saavat sitten maistaa aikuisten ruokia mitä tahtovat. Tarjolla ei ole mitään mössöä myöhemmin, jos isommalle lapselle ei kelpaa, niin hän jää ilman. Ei siis mitään nakkitarjoiluja vain lapsille. Toki äyriäiset kuoritaan ja muutenkin autetaan. Sokeria ja suolaa tarjotaan aika hövelisti ihan vauvaikäiselle. Kun lapsi syntyy, vanhemmat jatkavat ihan normaalia elämää ja lapsi otetaan mukaan minne ollaankaan menossa. Vanhemmat naissukulaiset eivät usein ole työelämässä ja hoitoapua ja seuraa riittää. Lapsen saa ottaa mukaan ihan joka paikkaan, eikä kukaan mulkoile pahasti. Olen joskus lukenut tältä palstalta, että lapsia jotenkin lyötäisiin tai heille huudeltaisiin, jotta he käyttäytyisivät hyvin, mutta itse en ole koskaan törmännyt tällaiseen. Tarjoilijat kyllä tuputtavat karkkeja jo alle vuoden ikäisille lapsille.

Täytyy sanoa, että oman kokemukseni mukaan espanjalaiset ovat ennakkoluulottomampia ruuan suhteen ja heillä on paremmat pöytätavat kuin suomalaisilla. Meren läheisyyden ja pitkän kasvukauden ansiosta tarjolla on kyllä ihan eri lailla ruokia.

Omat lapset olen kasvattanut Suomessa ja olen saanut kritiikkiä osakseni, koska en ole noudattanut näitä lapsiperheiden kirjoittamattomia sääntöjä. Meillä ei ole syöty "kotiruokia", päikkärit nukuttu milloin nukuttaa ja jätetty perhekerhot välistä. En kyllä pidä espanjalaisesta tavasta antaa pikkulapsille hurjia sokeripommeja, mutta en ole nipottanut. Nyt jo isot lapset syövät kaikkea. Itse en siis syöttäisi "lasten ruokia" koko perheelle ihan vaan sen takia, että perheeseen kuuluu lapsia. Jos aikuisten ruokavalio on terveellinen, lapsi mukautuukin siihen

Ihanko oikeasti olet sitä mieltä että on ok syöttää lapselle joka aamu pelkkää munakasta ja lounaaksi aina pelkkää salaattia? Espanjalaiset syökin fiksusti. Siksi heidän lapset voikin opettaa syömään samaa ruokaa kuin muu perhe. Meilläkin lapset syö samaa kuin me. Eli tortilloja ja sushia syödään joinakin versioina vuoden iästä asti mutta on joitakin lasten inhokki ruokia joita en viitsi laittaa joka viikko. Mä kirjoitin aiemmin että ap:n kuuluu miettiä oma ruokavalio lapsen tarpeiden mukaan eikä niin että lapsi syö mitä ap tällä hetkellä siksi että hänen oma ruokavalionsa ei ole riittävän monipuolinen lapselle. Melkeinpä jokainen täällä kirjoittava ymmärtää sen.

Vierailija
115/129 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan hapansilakka.

Vierailija
116/129 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi keittoja. Maistuu pienelle ja isolle, eikä lihota :)

Vierailija
117/129 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanko oikeasti olet sitä mieltä että on ok syöttää lapselle joka aamu pelkkää munakasta ja lounaaksi aina pelkkää salaattia? Espanjalaiset syökin fiksusti. Siksi heidän lapset voikin opettaa syömään samaa ruokaa kuin muu perhe. Meilläkin lapset syö samaa kuin me. Eli tortilloja ja sushia syödään joinakin versioina vuoden iästä asti mutta on joitakin lasten inhokki ruokia joita en viitsi laittaa joka viikko. Mä kirjoitin aiemmin että ap:n kuuluu miettiä oma ruokavalio lapsen tarpeiden mukaan eikä niin että lapsi syö mitä ap tällä hetkellä siksi että hänen oma ruokavalionsa ei ole riittävän monipuolinen lapselle. Melkeinpä jokainen täällä kirjoittava ymmärtää sen.

Missä mielessä tortilla tai sushi on parempaa ruokaa kuin munakas tai salaatti :O? Jos minun pitäisi valita terveellisempi syötävä, kyllä se olisi jälkimmäinen. 

Vierailija
118/129 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperheessä syödään viisi ateriaa. Aamiainen, lounas, välipala, päivällinen, iltapala.

Pöydän ääressä, ruokailutapoja opiskellen. Aikuiset esimerkkeinä.

Ruoka koostuu ravintosuositusten mukaisesti. Netistä löytyy esim kahden viikon ruokalistoja. Martoilla on esim hyvä kotiruokakeittokirja.

Miten sulla voi vielä olla ”raskauskiloja” jos lapsi on vuoden?

Vierailija
119/129 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan ole sitä mieltä enkä missään vaiheessa sanonutkaan niin. Sanoin, että lapsen tulisi mukautua vanhempien ruokavalioon kunhan se on terveellinen. Ap:n tapauksessa näin ei ole, mutta viestini ei liittynytkään häneen. Minun mielestäni lapsen saatuaan ei tarvitse muokata koko ruokavaliotaan sinne perinteiseen kotiruokaan, jos se ei muuten itseä miellytä ja lapset saavat terveellistä ruokaa säännöllisesti. Lapsi ei mene pilalle jos ei saa kotona makkarakeittoa. En minä ole esimerkiksi koskaan aikuisena syönyt mitään välipaloja, mutta toki meillä on jotain aina tarjolla lapsille. Ja juu, espanjalaiset syövät fiksusti, paljon meren herkkuja, kasviksia ja oliiviöljyä.

Minun mielestäni myös "lasten ruuat" erikseen ovat ihan silkkaa typeryyttä. Olen useinkin ollut jossain juhlissa (Suomessa), jossa aikuisille on vaikka savukalaa, salaattia ja perunaa ja lapsille nakkeja ja ranskalaisia. Minun mielestäni lapset syövät mitä syövät "aikuisten ruuista", jos ei maistu niin eiköhän seuraavalla aterialla ole isompi nälkä (silloin siis toki tarjolla jotain muuta).

Taisin ilmaista itseäni vähän huonosti, itse siis olen yrittänyt yhdistää mielestäni parhaat puolet suomalaisesta ja espanjalaisesta lasten kasvatuksesta. Mielestäni ei ole niin kamalaa jos yli 1-vuotias saa välillä sosetta, kunhan maistellaan kunnon ruokaa. Meillä ei syödä paljoa herkkuja, mutta olen yrittänyt olla nipottamatta jos joku tarjoaa. Koko elämä ei pyöri lasten ehdoilla. Syödään samaa kuin ennenkin ja tehdään samoja juttuja. Toki kuunnellaan lapsia ja tehdään ja syödään myös heille mieluisia juttuja, mutta lapset eivät päätä kaikesta.

Vierailija
120/129 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavallista ruokaa oppii kyllä pikkuhiljaa syömään. Toki jos ette juuri syö kotona niin muksulle joudut omat ruuat tekemään. Leivät ja jogurtit kuulostivat ihan soppelilta välipalalla ja meillä niitä on alta vuosikas syönyt. Eikä siinä munakkaassa mitään vikaa ole -sekin ruokaa jota jo alta vuosikas voi itse syödä.

Mene jo pois tästä keskustelusta! Puuro on hyvä aamupala ja sen voi tuunata monella lailla. Pienet eivät kestä vielä kovin proteiini pitoista ruokavaliota.

Olen tehnyt vauvalle tähänkin asti omat ruoat ja pakastanut aina sitten niistä osan, ettei tarvi joka päivä kokata. Ajattelin vain, että pienelle ei varmaan maistu munakas eikä kanasalaatti. Ei ainakaan ole tähän mennessä tykännyt kun olen palasia antanut maistella. Niin mietin vain, että miten se sitten yhtäkkiä alkaisi tykkäämään aamiaismunakkaista. Ap

Kumpikin on minusta hyvin tavallista lastenruokaa. Munien syöminen joka päivä on toki epäterveellistä, mutta helppo kai se on joku puuro tehdä siihen rinnalle.

Teen helposti lapselle joka aamu puuron, olen tehnyt jo kuukausia. Itse en tykkää puurosta, eikä mies, niin ihan lapselle vain aina sen laitan. Mutta aamiaisella me syödään siis aina eri ruokaa jokainen: lapsi puuroa, minä munakasta ja maitokahvia, mies pelkkää kahvia. Ap

Miksi ihmeessä syötät lapselle puuroa samalla kun itse syöt ravitsevan aamiaisen??

Mikä vika puurossa on?

Ei siinä puurossa varsinaisesti vikaa ole, mutta kun äiti laittaa itselleen ravitsevan munakkaan ja lapselle syöttää ravinnotonta puuroa, niin jokuhan siinä mättää.