Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä se on se sama ruoka, jota yksivuotias syö koko perheen kanssa?

Vierailija
29.03.2019 |

Itse syön aamiaiseksi munakkaan ja maitokahvia, lounasta en ollenkaan, koska munakkaan jälkeen ei ole lounasnälkä. Mies ei syö ollenkaan aamiaista, lounaan hän syö työmaaruokalassa. Päivälliseksi meillä on jokin ruokaisa salaatti, koska minä laihdutan raskauskiloja ja mies on syönyt raskaan lounaan työpäivän aikana. Iltapalaa mies ottaa jotain leipää, minä vain viilin tai maustamattoman jogurtin tms. Viikonloppuisin me vietetään perheaikaa käymällä ravintolassa päivällisellä kaikki kolme (meillä on siis vain yksi lapsi). Meidän vaavi täyttää juuri yksi vuotta. Neuvolassa sanottiin, että yksi vuotta täytettyään vauva/taapero syö samaa ruokaa kuin muu perhe. Sitä munakastako? Tai kanasalaattia tai kinkkuleikkelesalaattia?

Kommentit (129)

Vierailija
1/129 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkös sä tehnyt vastaavan ketjun joku aika sitten?

Vierailija
2/129 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkös sä tehnyt vastaavan ketjun joku aika sitten?

En. Kuinka niin?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/129 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan niitä kaikkia mitä tekin.

Vierailija
4/129 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ruokaa kuin itselle, mutta sösellettynä ja ilman viinaksia.

Vierailija
5/129 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko sä nyt kokkausneuvoja vai mitä? Kyllä meillä söi lapset varmasti enimmäkseen tuossa iässä samoja ruokia, mutta en kyllä kuolemaksenikaan muista, mitä. Mä en yleensä muista edes sitä, mitä tein viime viikolla.

Vierailija
6/129 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei voisi syödä munakasta?

Vierailija
7/129 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sitä samaa. Samalla vanhemmatkin voivat opetella syömään terveellisesti ja samoihin aikoihin lapsen kanssa, silloin kun mahdollista. Jätä lapselta liika suola pois ja täydennä välipaloilla.

Vierailija
8/129 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän taaperon lemppari oli aikoinaan savukalasalaatti. Toki sun täytyy sille muksulle tehdä lounas, mutta muuten voi alkaa syödä samaa kuin tekin.

Vierailija
9/129 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa ruokaa kuin itselle, mutta sösellettynä ja ilman viinaksia.

Haarukalla sösellettyä nakkimunakasta aamiaiseksi? Pieneksi hakattua kanasalaattia? En usko, että hän tykkää niistä, kun on tottunut niihin omiin soseisiinsa esim. perunamuussi ja soseutettu liha tai porkkanamuussi ja soseutettu kalkkuna. Ap

Vierailija
10/129 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin aloituksen huonosti. Tarkoitus oli sanoa, että meillä kotona on yksipuoleista ruokaa, koska minä laihdutan raskauskiloja ja mies ei syö juurikaan kotona, koska syö työmaaruokalassa niin suuren lounaan. Että huoleni on se, että eihän pieni lapsi voi elää näin yksipuoleisella ruokavaliolla, eli hänelle pitää tehdä omat ruoat. Ap

Vierailija
11/129 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö hän ole syönyt siis ollenkaan sormiruokaa ennen? Vaan pelkkää purkkiruokaa?

Vierailija
12/129 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluatko sä nyt kokkausneuvoja vai mitä? Kyllä meillä söi lapset varmasti enimmäkseen tuossa iässä samoja ruokia, mutta en kyllä kuolemaksenikaan muista, mitä. Mä en yleensä muista edes sitä, mitä tein viime viikolla.

Osaan kokata, tarvitsen neuvoja esimerkkiruokavaliosta, jossa vanhemmat ja yksivuotias syö samaa. Ap

Vierailija
13/129 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munakas, leipä, jugurtti ja salaatti (jossa on monenlaisia aineksia) kuulostavat minusta ihan ihmisen ruoalta. Kyllä minä noita yksivuotiaalle voisin antaa syötäväksi. Ravintolassakin siinä lautasella on varmasti jotain sellaista, mitä lapselle voi tarjota (suolaus huomioiden toki) tai vähintäänkin antaa maisteltavaksi.

Vierailija
14/129 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö hän ole syönyt siis ollenkaan sormiruokaa ennen? Vaan pelkkää purkkiruokaa?

Sormiruokaa olen tarjonnut, ei ole halunnut. Olen tehnyt itse soseita, ei siis juurikaan purkkiruokaa, välillä toki sitäkin. Ap

Vierailija
15/129 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin aloituksen huonosti. Tarkoitus oli sanoa, että meillä kotona on yksipuoleista ruokaa, koska minä laihdutan raskauskiloja ja mies ei syö juurikaan kotona, koska syö työmaaruokalassa niin suuren lounaan. Että huoleni on se, että eihän pieni lapsi voi elää näin yksipuoleisella ruokavaliolla, eli hänelle pitää tehdä omat ruoat. Ap

Älä syö aamupalaa vaan tee kunnon lounas.

Vierailija
16/129 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkaa sitten jotain ihan perusruokaa jonka pakastat pieniin annoksiin pakastimeen. Voit sieltä sitten aina tempaista valmiin satsin lapselle samalla kun itse syöt jotain yksipuoleisempaa. Niin minä ainakin tekisin.

Vierailija
17/129 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän pitää laittaa lapselle kunnon lämmin ateria. Vaikka ette itse söisikään.

Vierailija
18/129 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen miten ajattelit selvitä seuraavat 17 vuotta sen lapsen kasvatuksesta jos pitää täällä kysellä itsestään selvää asiaa kun on google keksitty ja se neuvolakin auttaa jos oisit kysynyt.

Vierailija
19/129 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi syöt yksipuolista ruokaa kun laihdutat?

Vierailija
20/129 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa laittaa ruokarytmi kuntoon ja syödä itse lapsen kanssa yhdessä, samasta padasta-kirjassa on hyviä ohjeita aloittaa. Auttaa myös painonhallintaan kun opit syömään terveellisesti ja säännöllisesti pieniä määriä.